AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #61 Skrevet 4. mars 2012 Jeg velger Q når jeg har et reelt valg. Jeg synes det er flott og viktig at Tine har konkurranse. Nå må jeg innrømme at på likeverdige varer så går jeg etter holdbarhetsdato. Siden det er kun en person i husholdningen så blir dette ekstra viktig.
Gjest Thessie! Skrevet 4. mars 2012 #62 Skrevet 4. mars 2012 Det kunne aldri falt meg inn å velge annet enn produkter fra Tine. Produkter fra Synnøve Finden (er det sånn det skrives?), Q-meieriene og alle andre som produserer melkeprodukter når ikke opp til Tine, vanligvis smaker de til og med dårlig.
Gjest NozMonster Skrevet 4. mars 2012 #63 Skrevet 4. mars 2012 Det kunne aldri falt meg inn å velge annet enn produkter fra Tine. Produkter fra Synnøve Finden (er det sånn det skrives?), Q-meieriene og alle andre som produserer melkeprodukter når ikke opp til Tine, vanligvis smaker de til og med dårlig. hmm... er det bare meg som ikke smaker forskjell på produktene til Tine og Q-meieriene? (melken og rømmen og slike produkter begge har mener jeg)
Gjest SnowLeopard Skrevet 4. mars 2012 #64 Skrevet 4. mars 2012 Jeg smaker til en viss grad forskjell. Tine har kanskje drevet på lenger, og har mer "velprøvde" oppskrifter enn de andre meieriene, men jeg synes Q har kommet seg veldig. Så jeg går ikke tilbake til nazi-"vi-skal-liksom-styres-av-bøndene-våre"-Tine selv om deres produkter muligens har en litt bedre kvalitet - enn så lenge
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #65 Skrevet 4. mars 2012 Jeg heller kjenner ikke forskjell, og vi drikker endel melk. Legger merke til at ingen svarer Tine utenom de som er bønder, typisk bøndene det. Bryr seg kun om seg selv, ikke om forbrukerne 1
Gjest Thessie! Skrevet 4. mars 2012 #66 Skrevet 4. mars 2012 Jeg heller kjenner ikke forskjell, og vi drikker endel melk. Legger merke til at ingen svarer Tine utenom de som er bønder, typisk bøndene det. Bryr seg kun om seg selv, ikke om forbrukerne Jeg vet ikke hva de andre er, men jeg er ihvertfall ingen bonde! (ikke at det er noe galt med å være bonde altså)
Lykkelitenen Skrevet 4. mars 2012 #67 Skrevet 4. mars 2012 Alle bryr seg om seg selv... Blir som å si at du bryr deg kun om deg selv og ikke bøndene som faktisk lever av melkeproduksjonen sin når du kjøper Q fremfor Tine.
Sniff80 Skrevet 4. mars 2012 #68 Skrevet 4. mars 2012 Jeg kjøper Q fordi jeg synes Skyr smaker godt. Enkelt og greit. Når det gjelder melk, kjøper jeg Q når de har fordi jeg synes det er bra at Tine får konkurranse og jeg ønsker at Q skal overleve da de er nyskapende i produktut iklingen si n. Tenker da på Skyr spesielt.
Tropic Skrevet 4. mars 2012 #69 Skrevet 4. mars 2012 Hvordan er prisforskjellen på Q og Tine, la oss si H-melk/lettmalk?
SmallTalk Skrevet 4. mars 2012 #70 Skrevet 4. mars 2012 Hvordan er prisforskjellen på Q og Tine, la oss si H-melk/lettmalk? Q pleier å være litt billigere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #71 Skrevet 4. mars 2012 Det er noe med Q-melka jeg ikke klarer å bli vant til, i tillegg til at jeg ikke alltid befinner meg på steder hvor de selger Q. Derfor ender jeg opp med Tine, og har aldri vært misfornøyd med noen av produktene deres.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #72 Skrevet 4. mars 2012 Alle bryr seg om seg selv... Blir som å si at du bryr deg kun om deg selv og ikke bøndene som faktisk lever av melkeproduksjonen sin når du kjøper Q fremfor Tine. I motsetning til andre mener ikke jeg at landbruk i Norge er viktig for landet, kan godt outsource det om andre greier det bedre og billigere.
Rainbow Skrevet 4. mars 2012 #73 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Det som er billigst. Smaker ingen forskjell. Av og til kjøper jeg Q bare fordi jeg er irritert på Tine som på tv-reklamene påstår at kuene deres har det aldeles fantastisk, uten å nevne at de størstedelen av året står stille i en liten boks og får støt i ryggen om de ikke bæsjer på rett sted. Q-kuene har det sikkkert sånn de også, men de skryter i alle fall ikke av at kuene har det herlig og er forelska i veterinæren sin! :gjeiper: Endret 4. mars 2012 av Rainbow81 1
Gjesten Skrevet 4. mars 2012 #74 Skrevet 4. mars 2012 Jeg heller kjenner ikke forskjell, og vi drikker endel melk. Legger merke til at ingen svarer Tine utenom de som er bønder, typisk bøndene det. Bryr seg kun om seg selv, ikke om forbrukerne Jeg har svart Tine lenger frem her, og jeg er på ingen måte bonde. Jeg smaker forskjell og synes Tines er bedre.
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. mars 2012 #75 Skrevet 4. mars 2012 Det som er billigst. Smaker ingen forskjell. Av og til kjøper jeg Q bare fordi jeg er irritert på Tine som på tv-reklamene påstår at kuene deres har det aldeles fantastisk, uten å nevne at de størstedelen av året står stille i en liten boks og får støt i ryggen om de ikke bæsjer på rett sted. Q-kuene har det sikkkert sånn de også, men de skryter i alle fall ikke av at kuene har det herlig og er forelska i veterinæren sin! :gjeiper: Støt i ryggen fungerer særdeles dårlig etter at det kom krav om at alle kuer skal ha gummimatter å stå på i båsen Så nå er det en del av de som er ganske så møkkete i stedet, men støt får de ikke lenger :gjeiper: Størstedelen av året er kuene inne ja, men så fort det er forsvarbart å ha de ut så kommer de ut (iallefall her på Toten hvor en av reklamene kommer fra), og blir ute til det ikke lenger er forsvarlig å ha de ute. I stor grad lenger enn kravet er, blir ofte fra uti mai en gang til september/oktober. Forresten er det jo naturlig at q-melk er billigere, fordi q-meieriene bare aksepterer melk fra gårder som ligger nærme meieriet, mens Tine har henteplikt hos alle som har veiforbindelse til gården i Norge. Vil man ha landbruk over hele landet (slik som meg) så er altså Tine ett naturlig valg, selv om jeg som mange andre er kritisk til mye av det de driver med. De fleste bønder jeg kjenner er forresten også kritiske, men ettersom Tine har blitt et stort konsern, så har de liten innflytelse og få alternativer. 1
Vulpes Skrevet 4. mars 2012 #76 Skrevet 4. mars 2012 Foretrekker Q-meieriene fordi de er så små. Hvis butikken ikke har Q-meieriene kjøper jeg Tine.
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #77 Skrevet 4. mars 2012 Q Overskuddet der går til gode formål. Overskuddet i Tine går til grådige bønder.
Gjest utoginn Skrevet 4. mars 2012 #78 Skrevet 4. mars 2012 Det er bra med konkurranse. Etter at de andre meieriene kom på banen, har tine fått flere produkter og bedre kvalitet. Jeg velger Tine. Også fordi Tine er pliktig til å hente enhver liten melkeskvett i enhver bortgjemt krok i det ganske land. Q og Finden henter melken i sitt nærområde. Altså støtter jeg desentralisering og liv i bygdene.
Gjest utoginn Skrevet 4. mars 2012 #79 Skrevet 4. mars 2012 Q Overskuddet der går til gode formål. Overskuddet i Tine går til grådige bønder. Sier du at Tinebønder tjener mer enn Q-bønder? Hvor mye får Q-bøndene for melka de selger?
Gjest MorAase Skrevet 4. mars 2012 #80 Skrevet 4. mars 2012 Q henter melken hvor som helst, bare bonden er villig til å selge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå