Gjest SnowLeopard Skrevet 1. mars 2012 #21 Skrevet 1. mars 2012 Alltid kjøpt Tine. Kommer fra gård med mjølkeproduksjon, ogg vi bøndene "eier" jo Tine. Men etter alt styret, med smørmangel, sirkus for å legge ned produksjonen av G35 i Gudbrandsdalen og på toppen av det hele at Bondelaget nektet å spise produkter fra Q (de er da BØNDER de også), så valgte vi å heller levere melk til Q-meieriene. Så da har jeg følgelig gått over til å kjøpe Q-melk. Har også meldt meg ut av Bondelaget. 2
Apis Skrevet 1. mars 2012 #22 Skrevet 1. mars 2012 Dere som sier at Q meieriene er så små og søte. Vet dere hvem som eier Q meieriene? 3
Zzyzx Skrevet 1. mars 2012 #23 Skrevet 1. mars 2012 Dere som sier at Q meieriene er så små og søte. Vet dere hvem som eier Q meieriene? Er ikke det Kavli? Og da lurer jeg på hva som skulle være negativt med det?
Apis Skrevet 1. mars 2012 #24 Skrevet 1. mars 2012 Er ikke det Kavli? Og da lurer jeg på hva som skulle være negativt med det? Tror du du vil finne noen forskjell på inntekt og formue vis en sammenlignet eierne av samvirkebedriftene med eierene og styremedlemene i Kavli holding? 2
Zzyzx Skrevet 1. mars 2012 #25 Skrevet 1. mars 2012 (endret) Tror du du vil finne noen forskjell på inntekt og formue vis en sammenlignet eierne av samvirkebedriftene med eierene og styremedlemene i Kavli holding? Sannsynligvis ikke, men så er det også helt andre grunner til at jeg skygger unna Tine. Jeg regner med at opplysningen om eiere ikke var myntet på meg i utgangspunktet, for jeg lider ikke av illusjoner om små og søte meierier som leverer produkter kun for at vi skal ha noe å spise, jeg er veldig klar over at det ligger storkapital bak det hele uansett. Jeg har bare problemer med Tines rolle som markedsregulator, noe jeg regner med det vil bli en og annen endring i nå etter hvert. De har jo vist seg å være ganske ubrukelige til formålet. De er bukken som passer havresekken. Endret 1. mars 2012 av Zzyzx 3
Viljaa Skrevet 1. mars 2012 #26 Skrevet 1. mars 2012 Siden Tin har vaniljebismak på ALLE sine yogurter (inkludert de som liksom skal smake noe annet, ugh), så blir det Q fra yogurthylla i alle fall, til nøds yoplait (de er også distribuert av tine, men har i set minste ikke vaniljesmak på alt). Jeg bruker ikke mye melk. I maten bruker jeg soyamatfløte fordi jeg foretrekker smaken, ellers blir det det som har best dato, så det blir vel 50/50. Q er underdog, men tine er helt klart mest kortreist der jeg bor, såå. I ostedisken varierer jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #27 Skrevet 1. mars 2012 ..desuten mistet jeg enda mer respekt for tine etter den synøve finden-saken...tine tror de er så mye mer enn det de er JEG STØTTER IKKE TINE Det har vært så mange saker der. Ja,vi husker Synnevø findensaken. Siste sak var jarlsbergen de sendte til London på billigsalg. øker prisen her hjemme. Det er bønda som eier Tine. De har stor makt,som de misbruker. Under smørkrisen før jul,så la de skylden på alt annet. Nå innrømmer de for 14 dager siden at det var deres skyld. Qmeieriene tilbød de å få ta over melk så de fikk laget smør,men det takket de nei til. Qmeieriet inporterte et lass av smør.Det gjorde Tine også,istedenfor å lage,men da krevde de tollavgiften fjernet. Da ble qmeieriet sittende igjen med et lass med smør de ikke fikk solgt. Det er flere saker med Tine. Kan jo nevne at de ble enig med Rema 1000 at de ikke skulle ta inn S.Findenvarer.Da ble det protester,så da gikk rema tilbake på det. Så kan jeg nevne siste saken...styremedlem i Tine har en mill i godtgjørelse. Hvor mange styremedlemmer det er,aner jeg ikke. Er det rart meieriprodukter er dyrt. Det er Tine som regulerer prisene her i landet. Jeg kjøper ikke en dritt av Tine om jeg ikke må.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #28 Skrevet 1. mars 2012 Kjøper Q, de har best melk og liker ikke Tine etter alle skandalene, selv om jeg kommer fra bondeslekt. 3
_Aries Skrevet 1. mars 2012 #30 Skrevet 1. mars 2012 Tine, alltid. Er fra gård, så det blir mer en selvfølge 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #31 Skrevet 1. mars 2012 Tine, alltid. Er fra gård, så det blir mer en selvfølge Jeg eier gård og jeg kjøper ikke Tine med mindre jeg må. Støtter ikke korrupsjon.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #32 Skrevet 1. mars 2012 Forresten, hvor for du Q-meieriene får melken sin fra? Fabrikk? 3
Apis Skrevet 1. mars 2012 #33 Skrevet 1. mars 2012 Forresten, hvor for du Q-meieriene får melken sin fra? Fabrikk? Fra bla. Tine 1
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 1. mars 2012 #35 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kjøper den melka med best holdbarhet. Samme her.Har begge samme holdbarhet så kjøper jeg Q.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #36 Skrevet 1. mars 2012 Dere som sier at Q meieriene er så små og søte. Vet dere hvem som eier Q meieriene? Ja, jeg vet at Kavli Holding AS er hovedaksjonær i Q-Meieriene. Hva så? 1
Gjest Grønnblomst Skrevet 1. mars 2012 #37 Skrevet 1. mars 2012 Produserer de virkelig økologisk? Det har jeg aldri hørt, vet at de tidligere har blitt kritisert for IKKE å ha hatt økologiske produkter, men det er lenge siden. Kan heller ikke se noe merke på produktene deres, men nå ser jeg bare på bilder fra hjemmesiden deres, lenge siden jeg har sett på de i butikkene. Tja. Det er i hvert fall det jeg har blitt fortalt, men kjenner jeg blir usikker nå når du sier dette.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #40 Skrevet 1. mars 2012 Jeg kjøper den melka med best holdbarhet. dagens dype? kan du forklare? Finnes regler for melka,og den er lik for alle meierier
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå