Inwe Skrevet 29. februar 2012 #1 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) For halvannet år siden sluttet jeg å røyke og meldte meg inn på sats, jeg skulle nemlig bli en bedre verson av meg selv, og jeg var flink. Et halvt år, jeg ble smalere, følte meg bedre og var gladere. Så ble jeg lat igjen Nå er jeg igang igjen, og prøver å trene 4-5 ganger i uka + at jeg har en ganske aktiv jobb. Vært syk en uke nå, så har ikke blitt allverden, men var tilbake på sats i dag. Nå trenger jeg motivasjon. Jeg er 23, snart 24 og har litt ekstra og dra på. Hvor mye vet jeg ikke da jeg ikke har veid meg på år og dag, men jeg eier da speil. Jeg har aldri vært fornøyd med kroppen min, men det skal jeg bli nå, jeg skal nemlig bli fit. Magen skal vekk og musklene skal overta. Jeg kommer til å ta mål, nå i begynnelsen med målebånd, også med vekt i tillegg, må bare få skaffet meg en først. Jeg trenger å se resultater. Startmål: Overarmer - 34cm Mage - 102 cm Hofter - 106 cm Lår - 80 cm Legger - 47 cm Måletid kommer til å være på fredag før trening og frokost, fra og med neste uke, siden jeg målte i dag. Mål uke 1: Overarmer - 33 cm (-1cm) Mage - 99 cm (-3cm) Hofter - 105 cm (-1cm) Lår - 73cm (-7cm) Legger - 46 cm (-1cm) Mål uke 2: Overarmer - 32 cm (-1cm fra forrige uke, -2 fra start) Mage - 94 cm (-5cm fra forrige uke -8 fra start) Hofter - 103 cm (-2cm fra forrige uke, -3 fra start) Lår - 67cm (-6cm fra forrige uke, -13 fra start) Legger - 46 cm (uforandret fra forrige uke, -1 fra start) Mål uke 3: Overarmer - 32 cm (uforandret fra forrige uke, -2 fra start) Mage - 91 cm (-3cm fra forrige uke -11 fra start) Hofter - 103 cm (uforandret fra forrige uke, -3 fra start) Lår - 66cm (-1cm fra forrige uke, -14 fra start) Legger - 45 cm (-1cm fra forrige uke, -2 fra start) Mål uke 4: Overarmer - 31 cm (-1cm fra forrige uke, -3 fra start) Mage - 89 cm (-2cm fra forrige uke -13 fra start) Hofter - 102 cm (-1cm fra forrige uke, -4 fra start) Lår - 65cm (-1cm fra forrige uke, -15 fra start) Legger - 45 cm (uforandret fra forrige uke, -2 fra start) Uke 5 - Påske, dårlig kosthold, ingen måling Mål uke 6: Overarmer - 30 cm (-1cm fra forrige uke, -4 fra start) Mage - 89 cm (uforandret fra forrige uke -13 fra start) Hofter - 102 cm (uforandret fra forrige uke, -4 fra start) Lår - 63cm (-2cm fra forrige uke, -17 fra start) Legger - 45 cm (uforandret fra forrige uke, -2 fra start) Mål uke 7: Overarmer - 31 cm (+1cm fra forrige uke (muskler?), -3 fra start) Mage - 87 cm (-2cm fra forrige uke -15 fra start) Hofter - 102 cm (uforandret fra forrige uke, -4 fra start) Lår - 63cm (uforandret fra forrige uke, -17 fra start) Legger - 45 cm (uforandret fra forrige uke, -2 fra start) Endret 20. april 2012 av Inwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 29. februar 2012 #2 Del Skrevet 29. februar 2012 ..Og Envy skal følge med og heie på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 29. februar 2012 Trening uke 9: - Syk t.o.m tirsdag - Onsdag: Pulse 55 min - Torsdag: Zumba 30 min, core 30 min - Fredag + Lørdag: Treningsfri pga jobb - Søndag: Energy eller ViPR (spørs når jeg skal møte ei venninne) Pga sykdom og jobb blir det bare 3 ganger denne uka. Jeg er forresten klar over at målene mine er et annet sted enn de burde være, men så i en gammel treningsdagbok at jeg hadde 11 cm til rundt magen for et år siden, så det går nedover. Sliter forsåvidt litt med kostholdet. Frokost og lunsj er forsåvidt grei, men middagen derimot. Spiser mest fisk og kylling med ris eller fullkornspasta til, men trenger litt inspirasjon om noen har noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 29. februar 2012 ..Og Envy skal følge med og heie på Så bra! Hadde nok trengt litt hjelp med styrketrening fra den fronten også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 29. februar 2012 #5 Del Skrevet 29. februar 2012 Så bra! Hadde nok trengt litt hjelp med styrketrening fra den fronten også Bare å slenge seg på det, så tar vi en økt på avancia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 29. februar 2012 #6 Del Skrevet 29. februar 2012 i klubben Jeg og har nettopp begynt ett nytt og bedre liv Ser fram til å følge med hva du gjør, og framgangsmåten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 29. februar 2012 #7 Del Skrevet 29. februar 2012 Fett, jeg skal også bli fit og er egentlig ganske godt i gang! Følger med her og "pusher" deg om du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 1. mars 2012 Bare å slenge seg på det, så tar vi en økt på avancia Vi kan jo prøve å avtale på søndag, og gjennomføre det neste uke? i klubben Jeg og har nettopp begynt ett nytt og bedre liv Ser fram til å følge med hva du gjør, og framgangsmåten din Vi kan kanskje hjelpe hverandre med litt tips og triks Fett, jeg skal også bli fit og er egentlig ganske godt i gang! Følger med her og "pusher" deg om du trenger det. En pusher er alltid bra å ha Du få ta meg hardt i øra når motivasjonen synker og sofaen frister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Nettopp spist frokost etter trening. Grovbrød med ikke så alt for sunt pålegg, tror jeg må rydde vekk fristelsene i kjøleskapet gitt Trening ble det iallefall. Planen var jo å fokusere på core, og bruke zumbaen som oppvarming, men det gang ei. Var gjesteintruktører på sats i dag, så zumbaen ble plutselig mye lenger og mye mer slitsom Var gøy da, og litt core på slutten. Får eller ta noen sit-ups før jobb i morgen. Nå har jeg egentlig ikke tenkt å gjøre annet enn å sløve på sofaen frem til jeg må dra på jobb I dag blir det litt gåing på jobben også, og det hjelper jo på Endret 1. mars 2012 av Inwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LAmpee Skrevet 1. mars 2012 #10 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg sliter litt med hva man kan spise til middag som er sunt. Fisk og kylling ja, men trenger forskjellige oppskrifter, blir jo kjedelig med mye av det samme i lengden. SÅ jeg følger med her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 1. mars 2012 Kostholdet mitt er på bånn, så trenger tips selv, er bare å slenge inn om folk har noe. Gjerne noe jeg kan ta med på jobb, da jeg jobber til midnatt 3-4 dager i uka og middagen blir spist i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 1. mars 2012 #12 Del Skrevet 1. mars 2012 Skal dra deg så hardt i øra som det trengs! Et godt tips er hvertfall å starte med en sunn frokost og alltid spise frukt. Sånn meg, en typisk frokost for meg er: En skål weetabix med bær, en kopp grønn te (lurt å begynne dagen med!) og grapefrukt (eller annen frukt, men grapefrukt er godt å ha på starten av dagen). Eller så bytter jeg ut weetabixen med fiberrik frokostblanding (gjerne med litt fruktblanding i, sånn som den ene fitnessblandingen), musli+ yoghurt eller havregrøt. Får du i deg frukt på morran så får du mye energi pluss at du mister noe av søtsuget utover dagen. Mellommåltider bør bestå av frukt og nøtter, evt en liten skål med noe frokostblanding, havregrøt eller et lett knekkebrød med noe ost. Lunsj kan være alt fra omelett (gjerne med grønnsaker i, jeg pleier å bruke brokkoli og selleri spesielt i omelettene mine + papirka når vi har det ) til 2 skiver med grovt/fullkorn/rug/spelt-brød. Mellommåltid som kan passe seg mellom lunsj og middag er feks smoothie, eller noe av det samme du hadde før lunsj. Middagen bør bestå av magert kjøtt, fisk og kylling, masse grønt, og fullkorns pasta, fullkornsris/villris osv. Skal du ha noe som fløtegratinerte poteter eller potetmos, lag det selv fra bunnen av, så det blir brått mye sunnere også. Tallerknen bør helst bestå av 2/4 grønt, 1/4 kjøtt 1/4 tilbehør, men er ikke så viktig så lenge du HVERTFALL har 1/4 grønt. Trenger du mer tips er det bare å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 1. mars 2012 Takk for gode tips Dette fungerer fint på fridager og dager jeg jobber tidlig (normale arbeidstider).. Når jeg derimot jobber til 00.00, står jeg opp kl 09.00 tar med kanskje en liten brødskive, trener fra 10.00 til 11.00, hopper i dusjen, tar med et par skiver grovt brød eller havregrøt. Et par timer etterpå (rett før jobb) tar jeg meg to skiver eller en liten omelett. Så er det matpakka på jobben da, den vet jeg aldri når jeg får spist eller om jeg har fasiliteter til å tilbrede noe. Dermed er den enten brødskiver (4 stk) eller fullkornspasta med pesto og løk. Så spiser jeg kanskje når jeg kommer hjem kl 00.00 - 01.00 et sted, hvis jeg ikke bare hopper i seng. Blir alt for mye karbohydrater ser jeg selv, jeg har ikke tenkt å gå lavkarbo, men her har jo nesten en "bare"karbo-diett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 1. mars 2012 #14 Del Skrevet 1. mars 2012 Ja, det er ikke så bra for kroppen om du får for mye av det. Bedre med litt av alt. Men du bør uansett roe ned på maten du tar om natten. Om natten får vi lavere kroppstemperatur og hele motoren vår går tregere enn om dagen, dvs at du ikke forbrenner like mye om nettene enn om dagene. Så du bør spise enten mindre, eller lettere mat når du jobber natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 2. mars 2012 Jo.. Ja.. Det med kosthold er så vanskelig! Begynte dagen med havregrøt (laget på melk), et glass melk og en kopp kaffe. Matpakka i dag blir nok brød, grovt brød med masse havre Så får jeg sambo til å diske opp med noe kylling til middag/kvelds. Æsj, nå sa jeg nettopp ja til å jobbe kveld istedetfor dag i morgen. Var noe greier som måtte gjøres, så da hadde jeg ikke hjerte til å si nei. Jaja, kanskje komme meg på trening i morgen tidlig da. Så frister det ikke like mye å dra på byen på kvelden eller, når jeg ikke er hjemme før 23.30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 2. mars 2012 Tror jeg skal snakke med de på sats neste gang jeg er der og få en veiledningstime med frivekter. Blir litt inspirert av dere her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 2. mars 2012 #17 Del Skrevet 2. mars 2012 Det kan du godt gjøre! Er veldig bra for kroppen. Og jeg vet at kosthold kan være vanskelig i starten. Men man kommer inn i en viss rytme etterhvert. Jeg gikk jo idrett på skolen (som sagt) og der satt vi opp ukes måltidsplaner flere ganger. Så jeg bare gjorde det her hjemme også, hang den på kjøleskapet og vips var det mye lettere for både meg og samboer å holde oss sunne og vite hva vi skulle spise. Det var jo ikke en fasit på hva vi skulle spise akkurat da, vi blandet om litt av dagene, men det gir en viss pekepoint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 2. mars 2012 #18 Del Skrevet 2. mars 2012 Glad jeg følger med her Så jeg kan få meg noen gode kostholdstips, jeg har så elendig kosthold som det går an å få det... Jeg pleide som regel før bare å spise middag, og utenom det ble det bare junk på kvelden, chips og dip, snop osv. MEN er fast bestemt på å komme i form nå, så håper jeg klarer å plukke med meg noen tips her Det jeg sliter mest med er jo å få i meg nok mat og riktig mat i løpet av dagen. Og hva gjorde dere for å bli kvitt trangen for å spise snop og chips og annet usunt på kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 2. mars 2012 #19 Del Skrevet 2. mars 2012 Glad jeg følger med her Så jeg kan få meg noen gode kostholdstips, jeg har så elendig kosthold som det går an å få det... Jeg pleide som regel før bare å spise middag, og utenom det ble det bare junk på kvelden, chips og dip, snop osv. MEN er fast bestemt på å komme i form nå, så håper jeg klarer å plukke med meg noen tips her Det jeg sliter mest med er jo å få i meg nok mat og riktig mat i løpet av dagen. Og hva gjorde dere for å bli kvitt trangen for å spise snop og chips og annet usunt på kvelden? Den tranger forsvinner litt av seg selv etterhvert som du spiser sunnere. Men for å bli kvitt trangen til snop, så kan du lage deg en fruktsalat, ananas på boks med saften der, og så blander du oppi alle andre frukter du vil ha med (og bær evt), så tar du litt kanel på toppen. Det stopper hvertfall mitt søtsug. Potetgull å sånt derimot er litt vanskeligere, men grønnsaker og kesam gjør sitt her også. Men det blir mye lettere å holde seg unna sånn drit når du kjenner hvor godt kroppen har det etter å ha spist sunt (pluss at smaksløkene forandrer seg litt når vi får i oss mer næring, så det vil plutselig ikke være like godt lenger). Så får ud trøste deg med at du kan ta helt av på lørdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 2. mars 2012 #20 Del Skrevet 2. mars 2012 Den tranger forsvinner litt av seg selv etterhvert som du spiser sunnere. Men for å bli kvitt trangen til snop, så kan du lage deg en fruktsalat, ananas på boks med saften der, og så blander du oppi alle andre frukter du vil ha med (og bær evt), så tar du litt kanel på toppen. Det stopper hvertfall mitt søtsug. Potetgull å sånt derimot er litt vanskeligere, men grønnsaker og kesam gjør sitt her også. Men det blir mye lettere å holde seg unna sånn drit når du kjenner hvor godt kroppen har det etter å ha spist sunt (pluss at smaksløkene forandrer seg litt når vi får i oss mer næring, så det vil plutselig ikke være like godt lenger). Så får ud trøste deg med at du kan ta helt av på lørdager. Hadde jeg bare likt ananas men det kan vel være noe jeg kan lære å like meg Jeg må hvertfall gjøre ett forsøk Tenkte å prøve gulrøtter, agurk og lignende med dip for å erstatte chipsen... så etterhvert kutte ut dippen helt og bare knaske på grønnsaker Alt er jo en tilvendingsak regner jeg med, og det vil jo ta litt tid å vende kroppen til ett nytt "system" Men takk for tipset Skal absolutt bli flinkere å spise frukt om kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå