Gå til innhold

Dyretortur i konformitetens navn


Gjest Nikam

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For det første, hvem er du? Du er "gjest" en eller flere i denne tråden :vetikke:

For det andre, ikke en gang linker til organisasjoner som på tiltider særdeles ufine måter (jada, jeg vet de sier de ikke var med på det) forsvarer dyrs rettigheter er bra nok som bevis i denne tråden. Mens synsing om at "de må jo gjøre noe mer enn å si en bønn" er akseptert argumentasjon tydeligvis.

Så, du må gjerne forklare igjen på en sakelig måte hva poenget ditt var. Som gjest kan man dessverre ikke ta den "jeg har sagt det her før i to innlegg uten at noen har hørt på meg". For meg er enhver gjest et nytt individ, samme med anonymbruker uten identifikasjon.

Det er flere gjester som har skrevet her - på den siste siden er det bare jeg som har skrevet. Jeg har ikke kommet med faktaopplysninger, kun innvendinger mot det som er blitt presentert som fakta her. Ergo er ikke min identitet relevant. Og ja, jeg har gjentatt forklaringen på hvorfor jeg ikke tar dyreverneres ildsjel på alvor i akkurat dette tilfellet. BURDE ikke være nødvendig å si det igjen.

Og det er ikke snakk om synsing. Halal- og kosherslakt er en brutal form for dyretortur, noe videoen ble pastet inn her av en annen gjest viser. At et norsk slakteri i det hele tatt bruker navnet "halal" på slaktemetodene sine er en skandale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Igjen, hvorfor? Norsk halal har lite å gjøre med de metodene som brukes i andre deler av verden, og jeg synes tvert i mot at det er flott at norske muslimer går i mot det som er standard i resten av verden og aksepterer en mer human slaktemetode på linje med det vi ellers bruker her i landet.

Men for all del, kritisering av begrepsbruken er helt greit. Det som tidligere er framsatt i tråden er spekulasjoner om norsk halal-slakting faktisk utføres med bedøvelse eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Igjen, hvorfor? Norsk halal har lite å gjøre med de metodene som brukes i andre deler av verden, og jeg synes tvert i mot at det er flott at norske muslimer går i mot det som er standard i resten av verden og aksepterer en mer human slaktemetode på linje med det vi ellers bruker her i landet.

Men for all del, kritisering av begrepsbruken er helt greit. Det som tidligere er framsatt i tråden er spekulasjoner om norsk halal-slakting faktisk utføres med bedøvelse eller ikke.

Du synes ikke forstå poenget. Dersom noen foreslo en hvilken som helst annen torturmetode på dyr i Norge, ville det aldri ha blitt godkjent, heller ikke om Satanico A/S, som adopterte denne metoden, forsikret oss om at deres variant var aldeles human og bare bestod av "Hyll Sauron! Hyll Sauron!" på en kasettspiller på repeat.

Ser du, jeg forsøker ikke som Mann42 å si "slik er det", men "ikke faen om jeg tar for gitt at det er slik".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Du synes ikke forstå poenget. Dersom noen foreslo en hvilken som helst annen torturmetode på dyr i Norge, ville det aldri ha blitt godkjent, heller ikke om Satanico A/S, som adopterte denne metoden, forsikret oss om at deres variant var aldeles human og bare bestod av "Hyll Sauron! Hyll Sauron!" på en kasettspiller på repeat.

Ser du, jeg forsøker ikke som Mann42 å si "slik er det", men "ikke faen om jeg tar for gitt at det er slik".

Igjen må jeg si, hvorfor ikke? Jeg forstår nok forresten ikke ditt poeng nei, men du må gjerne prøve å forklare det en gang til. For jeg ser ikke problemet. Hadde satanico a/s påstått at de ville slakte dyr etter en human metode framsatt av de selv, som ble kontrollert av norske slakterier og veterinærer, så hadde jeg sagt "ok!"

Men så har jeg faktisk tillitt til kontrollmekanismene ved norske slakterier, og har man ikke det så ser man det selvfølgelig på en annen måte enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde satanico a/s påstått at de ville slakte dyr etter en human metode framsatt av de selv, som ble kontrollert av norske slakterier og veterinærer, så hadde jeg sagt "ok!"

Kanskje du bare er naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kanskje du bare er naiv.

Kan jeg få kontre med at "kanskje du bare er en konspirasjonsteoretiker" da, eller føler du det blir helt feil :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kan jeg få kontre med at "kanskje du bare er en konspirasjonsteoretiker" da, eller føler du det blir helt feil :klo:

"If you aren't paranoid, you aren't paying attention". Det gjelder spesielt i disse tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

"If you aren't paranoid, you aren't paying attention". Det gjelder spesielt i disse tider.

Eller du er rett og slett bare paranoid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke forstå poenget. Dersom noen foreslo en hvilken som helst annen torturmetode på dyr i Norge, ville det aldri ha blitt godkjent, heller ikke om Satanico A/S, som adopterte denne metoden, forsikret oss om at deres variant var aldeles human og bare bestod av "Hyll Sauron! Hyll Sauron!" på en kasettspiller på repeat.

Ser du, jeg forsøker ikke som Mann42 å si "slik er det", men "ikke faen om jeg tar for gitt at det er slik".

Hva er det du ser for deg her, egentlig?

At slaktehusene har "muslimsk dag" da de vanlige arbeiderne bare tar seg fri noen timer og overlater showet til Ali Baba og de 40 strupekutterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine dyr går ute hele året med mulighet for å gå i hus hvis de føler for det.

De slippes på beite så snart det blir mat nok til dem i skogen.

"Mor og barn" får være sammen.

Jeg lever i troen på at mine dyr har det bra den tiden de lever.

Dyrene blir hentet av slaktebil, noe som medfører enormt stress for dem.

Har vært på omvisning på slakteriet, og slaktingen som ble gjennomført da har jeg INGEN problemer med å godta. I mine øyne er det stresset med frakting, ukjente mennesker, støy og lukten av stress\redsel\blod fra andre dyr som er verst for mine dyr.

En bolt i pannen og dyret er bevisstløst. Strupen kuttes. Greit for meg.

Dersom jeg hadde fått vite at det ble praktisert halalslakting (uten bedøvelse)ved det slakteriet jeg leverer mine dyr til, hadde jeg sluttet å levere dyr dit, eventuelt fulgt med til slakteriet for å påse at mine dyr ble slaktet på mest mulig human måte.

Jeg blir fysisk dårlig med tanken på slakting uten bedøvelse. Som man ser i den filmen som er lagt ut her i tråden, så legges dyret i bakken med makt, strupen kuttes, dyret reiser seg med kuttet strupe og står på føttene ganske lenge før det segner om av blodtap.

DET skal ikke mine dyr utsettes for!

Til Mann42: Er 100% prosent enig i alt du har skrevet. Selvfølgelig kan det skje uhell ved slaktingen som gjør at dyrene ikke blir bedøvd tilstrekkelig, men det er slikt som kan skje i alle produksjoner. Ingen hyggelig tanke...men tror ikke det skjer ofte.

Endret av El Chupacabra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest2

Enda en selverklært ekspert og dyrevenn som tilfeldigvis er 100% enig med Mann42. Denne ser til og med ut til å ha adoptert Mann42s merkelige avsnittsoppbygning. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gjest2:

Da får jeg slutte med sånn merkelig avsnittsoppbygging. Greit. Forklar meg da hva som er fakta ang halalslakting enten det er med eller uten bedøvelse. Ser for meg at mange av dere som sitter her og skriver deres meninger om fakta,faktisk aldri har tatt i en levende ku, langt mindre vært på et norsk slakteri. :fnise: Jeg har ikke tenkt å bli vegeterianer\veganer. Biff er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en selverklært ekspert og dyrevenn som tilfeldigvis er 100% enig med Mann42. Denne ser til og med ut til å ha adoptert Mann42s merkelige avsnittsoppbygning. :fnise:

Og hvordan skal vi forstå det? Du insinuerer at jeg har laget en ekstra profil for å gi meg selv "støtte". Det trenger jeg ikke, og jeg skriver kun som meg selv. Jeg har en alternativ profil, men har ikke brukt den på minst et år. Og for ordens skyld, det er IKKE El Chupacabra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest2

Kjære Gjest2:

Da får jeg slutte med sånn merkelig avsnittsoppbygging. Greit. Forklar meg da hva som er fakta ang halalslakting enten det er med eller uten bedøvelse. Ser for meg at mange av dere som sitter her og skriver deres meninger om fakta,faktisk aldri har tatt i en levende ku, langt mindre vært på et norsk slakteri. :fnise: Jeg har ikke tenkt å bli vegeterianer\veganer. Biff er godt!

Du har ikke fått nok fakta om det, mener du? OK, Ma...Al-Chupacabra:

http://www.youtube.com/watch?v=7k-J3ztIK0Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Du har ikke fått nok fakta om det, mener du? OK, Ma...Al-Chupacabra:

http://www.youtube.com/watch?v=7k-J3ztIK0Y

Nok fakta om det som foregår her i landet, eller at halal i utlandet er en forferdelig slaktemetode?

Ingen er uenig i det siste, men om det første har vi bare hørt diverse utsagt uten noen kilder eller andre bevis. Også kalt synsing og konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Gjest2:

Jeg vet utmerket godt forskjellen på halalslakting med og uten bedøvelse. Tror ikke filmen du har lagt ut her i tråden er fra et av Norturas anlegg. De første sekundene av filmen viser vel det som er normal praksis her i landet. Resten av filmen blir jeg regelrett kvalm av. Sånn skal ikke dyr behandles!!!Kan du være så snill å finne kilder som beviser at det bedrives sånn tortur av dyr ved slakteriene i Norge. Jeg vet at dyr blir slaktet på denne måten i Norge, men dette er noe som skjer i all hemmelighet hos privatpersoner og i bakgården til enkelte lugubre kebabsjapper. Gi meg kilder, vær så snill! Jeg tar sterk avstand fra slik behandling av dyr som i de filmene som ligger her i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære Gjest2:

Jeg vet utmerket godt forskjellen på halalslakting med og uten bedøvelse. Tror ikke filmen du har lagt ut her i tråden er fra et av Norturas anlegg. De første sekundene av filmen viser vel det som er normal praksis her i landet. Resten av filmen blir jeg regelrett kvalm av. Sånn skal ikke dyr behandles!!!Kan du være så snill å finne kilder som beviser at det bedrives sånn tortur av dyr ved slakteriene i Norge. Jeg vet at dyr blir slaktet på denne måten i Norge, men dette er noe som skjer i all hemmelighet hos privatpersoner og i bakgården til enkelte lugubre kebabsjapper. Gi meg kilder, vær så snill! Jeg tar sterk avstand fra slik behandling av dyr som i de filmene som ligger her i tråden.

Jeg syns denne og den forrige videoen som ble pastet flytter bevisbyrden mer enn tilstrekkelig over på de som ønsker halalslakt i Norge sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg syns denne og den forrige videoen som ble pastet flytter bevisbyrden mer enn tilstrekkelig over på de som ønsker halalslakt i Norge sin side.

Halal er tillatt i norge under norske regler. muslimer i norge aksepterer bedøvelse som en halal slaktemetode. bevisbyrden må være på deg ift enten å bevise at de videoen dine faktisk har en relevans for norske forhold noe det blir mer og mer tydelig at du ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Halal er tillatt i norge under norske regler. muslimer i norge aksepterer bedøvelse som en halal slaktemetode.

Hakk i plata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...