Gå til innhold

Skal være i samme rom som Anders Behring Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der har du eit poeng, waco, og eit godt et sådan. Det er betryggende å vite at KG ikke kun er forbeholdt de som kjemper for å rakke ned på andre, men også folk som bruker fornuftige teknikker i en vanlig debatt.

Du er jo blant de reflekterte og velbegrunnete i denne tråden, det er værre for en som meg! , - en som ikke eier debattskikk og sitter og sitter og geiper til de tullingene underkaster seg terroristen fra skøyen allè! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katten.

Du er jo blant de reflekterte og velbegrunnete i denne tråden, det er værre for en som meg! , - en som ikke eier debattskikk og sitter og sitter og geiper til de tullingene underkaster seg terroristen fra skøyen allè! =)

Eller meg som har fullstendig gitt opp å prøve med fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller meg som har fullstendig gitt opp å prøve med fornuft.

De sjukeste er at de ikke forstår selv at meningene de har er basert på følelser og føleri. De skulle "ønske" de blei kjent med breivik, de skulle gjerne "vært i samme rom" som breivik. Lytte til breivik sitte og fortelle historier og fortellinger.

Ikke ett ord har de vekslet med breivik, enda så er de så betatt og forelsket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjukeste er at de ikke forstår selv at meningene de har er basert på følelser og føleri. De skulle "ønske" de blei kjent med breivik, de skulle gjerne "vært i samme rom" som breivik. Lytte til breivik sitte og fortelle historier og fortellinger.

Ikke ett ord har de vekslet med breivik, enda så er de så betatt og forelsket...

Der kom sykeliggjøringen igjen gitt.....

Er det også helt usannsynlig at jeg kan ha egne meninger om politikk og samfunn? Noe jeg hadde lenge før 22/7 og Breivik kom inn i bildet.

Endret av Mädchen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom sykeliggjøringen igjen gitt.....

Er det også helt usannsynlig at jeg kan ha egne meninger om politikk og samfunn? Noe jeg hadde lenge før 22/7 og Breivik kom inn i bildet.

Jeg har ingen vanskeligheter med og forstå at visse mennesker politisk kan føle sympati for breivik.

Overhodet ikke, hvorfor skulle jeg det liksom? Jeg er en tilhenger av både ytringsfrihet og jeg synes at samfunnet kan ta sin del av skylden for at visse typer politiske meninger ikke vinner gehør. Synes til og med at det er forferdelig at breivik sin forklaring ikke vil bli frigitt før om femogtyve år, - dette vil bare øke mystikken rundt personen.

Og dere som mener dere så forfulgte og trakasserte for dere meninger. Hvordan tror du det er og være meg, - jeg som mener at det er motbydelig og sette mennesker som ruser seg på glattcelle, - tror du jeg vinner gehør i samfunnet? Tror du jeg blir sluppet frem i aviser og i media? Ingen vil jo en gang gidde og diskutere med mennesker som tror på alternativer til straff.

Skal jeg sprenge bygninger og skyte krf-ungdom for det synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen vanskeligheter med og forstå at visse mennesker politisk kan føle sympati for breivik.

Overhodet ikke, hvorfor skulle jeg det liksom? Jeg er en tilhenger av både ytringsfrihet og jeg synes at samfunnet kan ta sin del av skylden for at visse typer politiske meninger ikke vinner gehør. Synes til og med at det er forferdelig at breivik sin forklaring ikke vil bli frigitt før om femogtyve år, - dette vil bare øke mystikken rundt personen.

Og dere som mener dere så forfulgte og trakasserte for dere meninger. Hvordan tror du det er og være meg, - jeg som mener at det er motbydelig og sette mennesker som ruser seg på glattcelle, - tror du jeg vinner gehør i samfunnet? Tror du jeg blir sluppet frem i aviser og i media? Ingen vil jo en gang gidde og diskutere med mennesker som tror på alternativer til straff.

Skal jeg sprenge bygninger og skyte krf-ungdom for det synes du?

Jeg er også tilhenger av ytringsfrihet, ikke den sensurerte formen for ytringsfrihet som media er så stor tilhenger av.

Jeg kan også bli frustrert over at folk ikke ser min side av saken, spesielt når jeg synes ting er veldig opplagt og innlysende.....men jeg driver ikke å kaster rundt meg med diagnoser på de som er uenig med meg for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Katten gjør vel ikke annet enn å hoppe fra tråd til tråd og poste meningene han har lest i VG som en robot, uten den minste form for begrunnelse eller argument. "Vi trenger arbeidsinnvandring, vi trenger arbeidsinnvandring, arbeidsinnvandring er nødvendig, vi må ha arbeidsinnvandring, de eldre dør hvis vi ikke får innvandring". Kjempefornuftig. Waco her synes å kjøre mest på brønnpissinga med stadig mindre tilslørte Breivik-sammenlikninger - antakelig fordi han bobler slik over av følelser selv og ikke klarer å tenke klart nok til å komme på saklige argumenter.

Ya just gotta laugh.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Her er vi inne på noe av kjernen i hvordan jeg ikke klarer å ta deg, gjest, eller dine meningsfeller seriøst. I hovedsak er det fordi alt for mange individer a la deg, ødelegger for resten.

Det er ikke rart at du syter om sensurering meg her og sensurering meg der, når du viser fullstendig mangel på evne/vilje til å diskutere på annet enn barnehagenivå.

Du vil aldri overbevise en annen person om at dine tanker er riktig, på dette viset. De eneste som støtter deg, er de som allerede hadde samme utgangspunkt.

Når mesteparten av befolkningen rister på hodet av argumentene dine, av tankene dine og av dine forsøk på å omvende dem - så er det et hint. Når en ikke kan overbevise noen andre om at sin politiske meninger er de rette, så er det fordi de faktisk ikke er de rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjukeste er at de ikke forstår selv at meningene de har er basert på følelser og føleri. De skulle "ønske" de blei kjent med breivik, de skulle gjerne "vært i samme rom" som breivik. Lytte til breivik sitte og fortelle historier og fortellinger.

Ikke ett ord har de vekslet med breivik, enda så er de så betatt og forelsket...

Forklar, en gang, hvorfor du tror vi er betatt og forelska. Prøv å være saklig og seriøs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her er vi inne på noe av kjernen i hvordan jeg ikke klarer å ta deg, gjest, eller dine meningsfeller seriøst. I hovedsak er det fordi alt for mange individer a la deg, ødelegger for resten.

Det er ikke rart at du syter om sensurering meg her og sensurering meg der, når du viser fullstendig mangel på evne/vilje til å diskutere på annet enn barnehagenivå.

Du vil aldri overbevise en annen person om at dine tanker er riktig, på dette viset. De eneste som støtter deg, er de som allerede hadde samme utgangspunkt.

Når mesteparten av befolkningen rister på hodet av argumentene dine, av tankene dine og av dine forsøk på å omvende dem - så er det et hint. Når en ikke kan overbevise noen andre om at sin politiske meninger er de rette, så er det fordi de faktisk ikke er de rette.

Du kan ikke ta meg seriøst, men likevel må du svare stadig vekk og skrive lengre innlegg om hvorfor man ikke kan ta meg seriøst. Makes sense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar, en gang, hvorfor du tror vi er betatt og forelska. Prøv å være saklig og seriøs ;)

En sidebemerkning: hva legger du i ordet 'vi' i denne sammenheng? Hvilken gruppe er definert som 'vi'?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sidebemerkning: hva legger du i ordet 'vi' i denne sammenheng? Hvilken gruppe er definert som 'vi'?

For å sitere waco selv;

Ikke ett ord har de vekslet med breivik, enda så er de så betatt og forelsket...

De brukes vel så vidt jeg vet for flertall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere waco selv;

Ikke ett ord har de vekslet med breivik, enda så er de så betatt og forelsket...

De brukes vel så vidt jeg vet for flertall ;)

Flertall eller mindretall?

Jeg vil vel påstå at de færreste føler beundring for Behring Breivik og hans standpunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flertall eller mindretall?

Jeg vil vel påstå at de færreste føler beundring for Behring Breivik og hans standpunkt.

Hvordan kan du påstå noe sånt?

Han har mange meningsfeller og det finnes nok mange damer som synes han er flott å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Hvordan kan du påstå noe sånt?

Han har mange meningsfeller og det finnes nok mange damer som synes han er flott å se på.

Hadde han hatt mange meningsfeller, så hadde det vært null stress å gjennomføre hans meninger gjennom det politiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt mange meningsfeller, så hadde det vært null stress å gjennomføre hans meninger gjennom det politiske.

"Mange" er det overveldende flertallet av meningsfeller som man finner på vigrid.no og Gates of Vienna. Der er ALLE enige med Breivik.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde han hatt mange meningsfeller, så hadde det vært null stress å gjennomføre hans meninger gjennom det politiske.

Ikke så lenge flertallet av den norske befolkning ikke gidd bry seg om politikk, men heller stemmer på AP av gammel vane uten å vite hva de stemmer på.

ABB har som sagt mange meningsfeller, men det er vanskelig å stå frem med slike kontroversielle synspunkter for man blir jo klubbet ned fortere enn man får sagt innvandringsstopp nå!

Du ser jo bare hvordan FrP ikke høster noe positiv respons og ikke blir tatt seriøst, enda de har mye konkret å komme med i slike følsomme debatter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Om man ikke klarer å stå for sine meninger ei motivere sine meningsfeller, så har en ingenting å gjøre i politikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karm a

Hvorfor det? Han ga ikke de barna han drepte noe som helst privatliv. Var det opp til meg ville han få sitte i sin egen avføring uten noe toalett eller noen dusj.

Ganske enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke klarer å stå for sine meninger ei motivere sine meningsfeller, så har en ingenting å gjøre i politikken.

Jævla lett med sensur og begrensninger i ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...