Dragonfly84 Skrevet 17. april 2012 #121 Del Skrevet 17. april 2012 Synes bare det er så godt at noen bryr seg jeg, utrolig hva det kan bety for noen! Takk for tanken. Jeg føler meg bedre nå, jeg har prøvd å snu om ting til det positive(slik jeg egentlig gjør...), det er vanskelig og legge ting bak seg hele tiden men jeg må jo bare prøve å se fremmover? Jeg prøver å tenke på det jeg har, det jeg får til, og det jeg vil... ikke det jeg ikke har osv... men det er ikke alltid like lett, men jeg får prøve Angående hesten min ja, huff, der klarer jeg ikke helt å se det positive enda, det er så ferskt. Imorgen sendes kontrakten, men han er jo på en måte deres allerede. Jeg grein og grein igår kveld da jeg tenkte på ham, jeg har sååå mange gode minner.. og det er faktisk bare vondt å tenke på! Bare den enkle sak å sele på ham før en kjøretur, ååååh som jeg savner det! Du og rainbow må være takknemlige og glade for at dere har hest.. dere er jo såklart det, men jeg tenkte aldri da jeg hadde hest hvor vondt det faktisk var å være uten... trodde aldri jeg skulle savne å møkke luftegården i drittværet.... og den slags, hihi! Jeg vet jeg bør tenke på de gode minnene med et positivt og godt smil om munnen, det bare er sååå vanskelig nå, jeg er bare så lei meg.. hele tiden... dette skulle ikke skje meg, og det er liksom HAM, den hesten der er så spesiell og vi har en så fantastisk kjemi... åååå, bør ikke snakke om det tror jeg... Jeg er hvertfall hjertelig velkommen på besøk, så i sommer skal jeg ta meg en kjøretur dit, det har jeg allerede bestemt! Godgutten min Man kan ikke være glad og fornøyd hele tiden, og det er helt greit Du er flink som klarer å være så positiv det meste av tida! Å, jeg trodde du hadde bestemt deg for ganske lenge siden at han skulle selges. Jeg har ikke hestene mine lenger heller... Så jeg er ikke av de heldige som har hest. Den fine hoppa mi hadde noen år hos en annen eier før hun var i en ulykke og døde... Og gutten min måtte jeg også selge, han er yngre og jeg tror han er der enda, men jeg tør ikke besøke ham. Jeg besøkte ham en gang, han så lykkelig ut. Det var så utrolig vondt å gi slipp, jeg orker nesten ikke tenke på det enda, selv om det er mange år siden nå. De fine kameratene mine som jeg hadde det så fint med i så mange år, og som jeg har så mange gode minner med... Jeg klarer nesten ikke tenke på alle de fine tingene, for det var så fælt å gi slipp på dem. Så jeg skjønner hvor vondt det er! Jeg savner virkelig å være i stallen hver dag, hilse på hestene mine, trene med dem, stelle dem, passe på at de har det bra.. Men om noen år skal det bli hest igjen! Så vondt det er å gi slipp på dem er så høyt man har elsket dem. Og jeg vil ikke være foruten så mye kjærlighet. Sånn er jeg sikker på det er for deg og gutten din også, at han er en berikelse i livet ditt du ikke ville vært foruten! Wow, du er skikkelig positiv, som liker mandager! Jeg syns mandager er skummelt, masse nye ting å forholde seg til og valg å ta... Foretrekker fredager, jeg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. april 2012 #122 Del Skrevet 17. april 2012 Godt å se at du har det litt bedre! Gleder meg til du er på topp igjen og kan komme med disse gode oppskriftene. Beklager at jeg er dårlig med oppløftende ord, jeg burde egentlig hatt mye sånt på lager siden jeg vet hvordan det er å slite, og jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, men jeg klarer likevel ikke å komme med så mye når det er andre som sliter. Rart det der! Frukt er jo så godt! Jeg hadde nok også spist mamma sine biter, hahaha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 Forfatter #123 Del Skrevet 17. april 2012 Man kan ikke være glad og fornøyd hele tiden, og det er helt greit Du er flink som klarer å være så positiv det meste av tida! Å, jeg trodde du hadde bestemt deg for ganske lenge siden at han skulle selges. Jeg har ikke hestene mine lenger heller... Så jeg er ikke av de heldige som har hest. Den fine hoppa mi hadde noen år hos en annen eier før hun var i en ulykke og døde... Og gutten min måtte jeg også selge, han er yngre og jeg tror han er der enda, men jeg tør ikke besøke ham. Jeg besøkte ham en gang, han så lykkelig ut. Det var så utrolig vondt å gi slipp, jeg orker nesten ikke tenke på det enda, selv om det er mange år siden nå. De fine kameratene mine som jeg hadde det så fint med i så mange år, og som jeg har så mange gode minner med... Jeg klarer nesten ikke tenke på alle de fine tingene, for det var så fælt å gi slipp på dem. Så jeg skjønner hvor vondt det er! Jeg savner virkelig å være i stallen hver dag, hilse på hestene mine, trene med dem, stelle dem, passe på at de har det bra.. Men om noen år skal det bli hest igjen! Så vondt det er å gi slipp på dem er så høyt man har elsket dem. Og jeg vil ikke være foruten så mye kjærlighet. Sånn er jeg sikker på det er for deg og gutten din også, at han er en berikelse i livet ditt du ikke ville vært foruten! Wow, du er skikkelig positiv, som liker mandager! Jeg syns mandager er skummelt, masse nye ting å forholde seg til og valg å ta... Foretrekker fredager, jeg :gjeiper: Herregud, jeg er glemsk! Jeg husker du har fortalt det nå når du forteller det.. høres jo ut som du vet akkurat hvordan jeg har det, huff... det er så forferdelig kjipt! Men GREIT, jeg får prøve å tenke positivt på det når jeg klarer å snu andre kjipe ting til det positive, jeg pleier å lure tankene mine til å tro det er positivt hvertfall.. hehe! Jeg får tenke at han har det bra nå, det har han jo. Og noen ganger i livet må man ta slike valg, og jeg har også vært veldig veldig heldig med kjøpere og også at de er så gjestfri som de er. Han har det i det minste ikke så kjipt som jeg har, han savner nok ikke meg på samme måte som jeg gjør med ham... men det er deilig da, for når jeg besøker ham(som nå er en god stund siden) så kjenner han meg igjen, åh, det er herlig det! Helt forferdelig at den ene hesten din døde dragonfly, sender deg et stort lass med godtanker, selvom det er noen år siden.... Godt å se at du har det litt bedre! Gleder meg til du er på topp igjen og kan komme med disse gode oppskriftene. Beklager at jeg er dårlig med oppløftende ord, jeg burde egentlig hatt mye sånt på lager siden jeg vet hvordan det er å slite, og jeg har gjort det så lenge jeg kan huske, men jeg klarer likevel ikke å komme med så mye når det er andre som sliter. Rart det der! Frukt er jo så godt! Jeg hadde nok også spist mamma sine biter, hahaha. Det går helt helt fint!!! Jeg forventer ikke at folk skal synes synd i meg eller si mange gode ord, MEN det hjelper veldig på å bare høre at noen bryr seg og slik. Du har sikkert mer enn nok med dine egne ting du kanskje sliter med eller finner vanskelig, og da kan det bli vanskelig og kanskje slitsomt å skal hjelpe andre i slike situasjoner, så det er helt lov, og helt greit! Du bryr deg jo, og det er det viktigste. Håper ting går bra med deg også! Jeg leser dagboken din(e), jeg er bare dååårlig på å skrive, det er jeg innimellom på KG generelt... aner ikke hvorfor, for jeg er ofte innom, men er så mye og gjøre og plutselig er det liksom kveld. Menmen... Åå Så koselig det med oppskriftene... men faen, jeg er skikkelig dårlig på å skrive ned, har jo såvidt kommet med noen!!!! jeg må skjerpe meg.....!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 Forfatter #124 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Godt å lese at du har det litt bedre!! Glemte å svare deg her inne, jeg! Var så trist å høre om alle vanskelighetene dine og at du har hatt det så tungt på så mange "arenaer" i det siste. Det er bra det begynner å bli litt bedre nå. Og at du har klart å legge de fæle tingene bak deg før har du jo bevist, så jeg håper du klarer å komme sterkere ut på den andre siden nå også! Du må være en utrolig sterk person som har kommet gjennom sånne ting!! Måtte ikke Dragonfly selge hesten sin hun også? Mener hun skrev noe om det her eller et annet sted! Jeg skjønner det må være veldig trist å selge ham nå når han er så spesiell for deg! Jeg har kjent hesten min i snart 19 år og eid henne i snart 15, så jeg vet altfor godt hvor nært knytta man blir. Ja, når du savner å møkke havnehagen i regnet er det ille! :gjeiper: Men det er bra du kan komme på besøk! Er det noen mulighet for at du kan kjøpe ham tilbake når studiene er ferdige, da, eller blir det for vanskelig å ha den muligheten hengende i lufta? Hahaha, ser for meg deg som gumler frukt og skal tilby moren din, men så er det plutselig for seint! Befruktet deg selv, faktisk! Hva er det du studerer, forresten? Mulig du har sagt det før, men! Sender deg en stor med håp om at den neste uka blir MYE bedre enn den forrige, for det fortjener du! Jeg har jo fått en så flott og støttendes PM av deg, så du er bare herlig herlig!!! :klemme: Jeg svarer på den snart... jada jada..... er dårlig på det å love ting når det gjelder sånt... men......! Tenk da... 19 år! Det er helt fantastisk... du vet jammen hvordan det er å stå nær en hest ja... jeg hadde "bare" eid min i 4 år før jeg satt ham vekk, så egentlig 6 år til nå, men uansett, jeg har blitt forferdelig glad i ham!!!! Det er helt sinnsykt igrun... jeg får akkurat samme smertene når jeg tenker på hvor mye jeg savner ham, som når jeg savner kjæresten min.... hehe... merkelig med det! og en annen ting... som ikke har noe med saken å gjøre! Jeg tror jeg liker mannfolk, og ikke bare som homosapiens, men som dyr og tydeligvis... har hatt to hester og begge var hanner/vallaker, har hatt mange katter og alle utenom en har vært hanner, har nesten bare hatt hann-gnagere når jeg var mindre og hadde det, katten min nå er en hann katt, og hunden min er en hann hund.. og hesten min er jo en hann ja! Hehe.... det er noe med disse hannene! De er så maskuline og flotte synes jeg! Synes hann hestene er så mye flottere eksteriørmessig enn hoppene, og det hjelper katter og hunder og, de er så mye mer... maskuline...slapper litt mer av.. nei vet ikke... og hvorfor snakker jeg om dette?????? Men kvinner, vi er KVINNER :lur: Jeg studerer innenfor film nå, eller retteresagt medievitenskap. Det intr meg mye, men det er allikevel feil studie for meg, men jeg får jo mye god erfaring og liker det jeg holder på meg så selvom valget på en måte er feil, så er det greit nok. Økonomisk har jeg ikke tapt noe på det jeg studerer nå, og sykepleierstudiet er jo gratis, wihooo!! Så, medievitenskap og filmhistorie nå, og snart står sykepleiestudiet for tur... herregud som jeg gleder meg!!!!! Jeg var på tur med bissevoffen iste og slapp ham løs i skogen, han bare løp rundt som en tosk med stumpen nesten nedi bakken når han løp(sånn klikke-byge løping...), var helt kokko. Kanskje fordi det ikke har blitt så mye lek eller mosjon i form av å få løpe løs de siste dagene pga hvordan jeg har hatt det, det angrer jeg på. At det gikk utover ham. Uansett hvor kjipt jeg har det, så har jeg det jo virkelig bra så lenge jeg har hunden min og katten min, de er så spesielle... katten er med oss på tur han, vært med oss på lange turer før... det er så morsomt, og koselig! Hadde litt søtsug iste og lagde meg noen raske coockies, egentlig bare for å spise deigen, men OK... fant på noe i farten og det var nam, og forsåvidt sunt også! Blandet penøttmel, rå kakao og mandelmel sammen med yaconsirup,vann og stevia english toffee, ooooooooooh! Smakte sjokoladesnickers namnamnam! Lagde seks små klatter som jeg hadde i ovnen, men spiste opp alle(utenom fire, for de fikk mamma). Hehe, så middagen jeg lagde må jeg vente med, ble skikkelig mett av de.. tenk, JEG, METT!! Det er sol ute folkens, håper dere har tilbringt litt av dagen ute, kanskje for å gå en tur?? Jeg vet ikke om jeg skal trene idag eller ha denne dagen som fridag. Iste hadde jeg veldig lyst å trene, men nå orker jeg liksom ikke dra opp på treningen... men får se, er jo mye igjen av dagen! Tur går jeg uansett i det fine været Endret 17. april 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 Forfatter #125 Del Skrevet 17. april 2012 Da har jeg både vært en tur i fjæra med hunden(noe som resulterte i at han rulte seg i gammal død fisk, så han STINKET død og fordervelse, og det er vanskelig å vaske en så stor og hårete hund uten at ALT blir vått... haha ), også har jeg fått vært på trening, men det ble med en liten økt... jeg kom dit og det var en person der som gjorde at jeg ikke ville trene styrke. Jeg kjenner ham, men liker ikke trene det når han er der, TEIT igrunn. Gikk rask gange på mølla i 20 min, jaja... bedre enn ingenting i det minste! :gjeiper: Kanskje jeg var så sliten og giddalaus nå for noen dager siden faktisk fordi jeg ikke hadde trent på lenge? Kroppen min var sikker sur og lei som ikke fikk trent, for merker med en gang jeg har begynt å trene nå, så føler jeg meg så mye sprekere og lettere, og har mer energi. Samtidig som jeg er ekstra sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. april 2012 #126 Del Skrevet 17. april 2012 Ja, men jeg trenger veldig veiledning på kjøkkenet for jeg er både dårlig på matlaging og uinteressert i det så er ikke særlig kreativ! Hehehe, også skal jeg helst spise hvetefritt og gjerne glutenfritt også. Og da er jo dine oppskrifter the absolute! Åhh, du er så heldig som har hund. Jeg vil og ha hund, eller i hvertfall ha noen i nærheten jeg kjenner som har hund så jeg kan bli med på tur. Og 20 min på tredemølla er absolutt bedre enn ingenting! Tenk så mange ganger du hadde klart å gått rundt i leiligheten din på samme tid og hastighet Ja, det kan jo være. Jeg blir hvertfall veldig slapp og rar i kroppen om det er lenge siden jeg har trent. Mister liksom all energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 Forfatter #127 Del Skrevet 17. april 2012 Ja, men jeg trenger veldig veiledning på kjøkkenet for jeg er både dårlig på matlaging og uinteressert i det så er ikke særlig kreativ! Hehehe, også skal jeg helst spise hvetefritt og gjerne glutenfritt også. Og da er jo dine oppskrifter the absolute! Åhh, du er så heldig som har hund. Jeg vil og ha hund, eller i hvertfall ha noen i nærheten jeg kjenner som har hund så jeg kan bli med på tur. Og 20 min på tredemølla er absolutt bedre enn ingenting! Tenk så mange ganger du hadde klart å gått rundt i leiligheten din på samme tid og hastighet Ja, det kan jo være. Jeg blir hvertfall veldig slapp og rar i kroppen om det er lenge siden jeg har trent. Mister liksom all energi. Hihi, ja, det er bare å spørre om det er noe da! But i'm no master at all! Bare så det er sagt Ja, jeg lager både glutenfritt,melfritt(som i hvetemel),gjærfritt,sukkerfritt og ellers ganske så fritt for ekle ting som transfett osv osv... liker naturlig og rein mat, det er det som er best for kroppen, den vil jo ha ren og uraffinert mat Hvilket mel har du nå da? Ja, det er kjekt å ha hund! Og jeg kan forstå du gjerne skulle ønske du hadde en! Skaff deg en da vel... hihi Ja sant det, hadde blitt mange runder rundt huset det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. april 2012 #128 Del Skrevet 17. april 2012 Har ikke noe mel for øyeblikket, kjøper ikke sånt før jeg vet hva jeg skal lage. Har havregryn da. Ja, vil lage mest rein mat jeg og, men er så forbanna dyrt! Nei, kan ikke ha hund nå. har hverken tid eller penger. Får klare meg med nabohunden som kommer smilende og skal hilse på hver dag. Hunder er skjønne når de smiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 17. april 2012 Forfatter #129 Del Skrevet 17. april 2012 Dyrt nei! Billigere enn halvfabrikata, det handler bare om å prioritere. Bruke EVNT litt mer på ordentlig mat og litt mindre på klær, osv, men det er jo sppørs hva man annser som viktigst. havgregryn ja, jamen da har du jo havremel! Bare blend ønsket mengde med gryn i blenderen noen sekund, og vips! Husk å bruk glutenfrie da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. april 2012 #130 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg shopper aldri klær, har hverken penger eller lyst, hater shopping. :gjeiper: Jeg har bare ekstremt lite å rutte med. Alt det glutenfrie i butikkene her er hvertfall dobbelt så dyrt som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 18. april 2012 Forfatter #131 Del Skrevet 18. april 2012 Huff, har lite jeg også. Hvertfall nå når jeg har blitt lurt. har 47 kr på kontoen, gitt Ja, det er kjempedyrt, derfor man bestille fra IHERB Idag har jeg allerede vært på trening, dro tidlig i håp om å være der alene men det var jeg ikke, og da når sånne bolerjonaser står og pumper så liker jeg ikke å trene styrke, men uansett, jeg trente en god økt, gjorde tre øvelser på bein og ble svett av det. Tror mange trener for lite når de trener styrke, det gjelder å ta i, trene tungt og bli ferdig med det. Tok 55kg på legpress. 10x3. Det var DEILIG! Tok også leg curl og leg extension. Hadde tenkt å trene mye mer bein men så var det meg og en sånn teit teit angst som bare, ehh, nei... tar det heller hjemme. Blæ. Trente litt annet også. Så skal jeg på fjellet med hunden og en vennine og hennes hunder senere, og en lang tur før det igjen med hunden, så det er jo godt Spiste litt yoghurt med nøtter til frokost, og etter trening tok jeg en fruktskål(oppskjært eple og cantaloupe melon,yoghurt og mandler). Og også to hardkokte egg etterpå, nomnom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 18. april 2012 Forfatter #132 Del Skrevet 18. april 2012 Kadust: Men nå har jeg ikke sagt til deg at det glutenfire var billig, jeg sa at å spise reint ikke var dyrt. Reint har ingenting med gluten å gjøre. Å spise reint er å spise mat som ikke behandlet, ikke varmebehandlet, 100&naturlig (og helst økologisk). Det er mat som kroppen LIKER OG VIL HA, i motsetning til... en hamburger fra mc donalds. Det er mat som er naturlig og rein, og som inneholde så mye næring at kroppen tar alt sammen opp. Altså mat som GIR oss noe Og som kroppen ikke ser på som gift. Sukker er et godt eksempel på noe kroppen bruker energi på å kjempe imot.....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. april 2012 #133 Del Skrevet 18. april 2012 Nei, uff, jeg tenkte mest at glutenfritt var dyrt, ikke reint generelt. Jeg bør vel lese igjennom hva vi prater om før jeg buser ut med ting for jeg har ikke fokus- eller konsentrasjonsevne. Legen min også mobber meg for det, for jeg kan brått dette litt ut og prate litt surrete om hva vi egentlig pratet om. Æsj! Men okey, det er billigere på IHERB? Da får jeg sjekke det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 20. april 2012 Forfatter #134 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Nei, uff, jeg tenkte mest at glutenfritt var dyrt, ikke reint generelt. Jeg bør vel lese igjennom hva vi prater om før jeg buser ut med ting for jeg har ikke fokus- eller konsentrasjonsevne. Legen min også mobber meg for det, for jeg kan brått dette litt ut og prate litt surrete om hva vi egentlig pratet om. Æsj! Men okey, det er billigere på IHERB? Da får jeg sjekke det ut. Ja, kjempedyrt med glutenfritt i norge, hvertfall av de spesielle matvaresortene, det er jo ganske kjipt da... for oss som faktisk har allergi, er jo ikke vår feil! Hvorfor skal en pakke med glutenfri havregryn koste 20(noen steder 30) når de vanlige koster 8 ???????? Huff... jaja! :gjeiper: Men ja, iherb er mye billigere, og en helt suveren butikk. Handler du der? Der kan du søke på glutenfri og det kommer masse opp, forskjellige melblandinger, kakemikser, spaghettier osv osv Her er glutenfritt fra iherb (en del ting er jo også naturlig fri for gluten, de kommer sikkert ikke opp der) Endret 20. april 2012 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 20. april 2012 Forfatter #135 Del Skrevet 20. april 2012 Igår var jeg på stram opp gr.time, det var skikkelig deilig! Idag blir det kondisjon og styrke. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal trene fremmover, for jeg vil både få lavere fettprosent, men også øke i vekst, altså få mer muskler... men kondis og styrke er jo motpoler... vet ikke om det er lurt å fokusere bare på èn i en periode. Men samtidig, det er ikke bra for kroppen og gå ned i vekt og bare trene kondis uten å få noe styrke, uansett hjelper styrken godt på negangen. Må finne utav et bra opplegg! Idag reiser jeg til kjæresten min for helgen, blir der bare i helgen da... det er skikkelig kjipt, de værste gangene er når vi får sånn to-fire dager sammen bare... Menmen, det blir kjekt, også skal jeg feire bursdagen til broren min, så det blir nok litt alkohol på lørdagen, og ellers spisedag på lørdag. Idag er det sunn dag, og søndag er sunn dag, altså vanlige dager, men lørdag :lur: Huff, jeg er skikkelig oppblåst for tiden, tror jeg er blitt så vandt med det at jeg ikke har tenkt over det, men det er stoooor forskjell på magen min fra når jeg står opp og når jeg legger meg om kvelden. Tok bilde av meg fra siden idag tidlig før jeg hadde spist, og et nå iste før jeg spiste lunsj og det er allerede forskjell... tenk på kvelden da... og jeg som skal møte kjæresten ikveld og alt.. blæ. Tror jeg skal pakke meg inn og heller by på litt morgensex i morgen tidlig, hahaha. Nei vent. Jeg har jo mensen... det er forresten en bra ting egentlig. For jeg var så redd for at jeg var gravid. Men likevel... mensen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 20. april 2012 #136 Del Skrevet 20. april 2012 Hehehe, skjønner ikke at dere heteroer overlever den redselen for å være gravid, altså! Jeg hadde vært livredd hver gang jeg hadde hatt sex, tror jeg! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 20. april 2012 #137 Del Skrevet 20. april 2012 Åja, det visste jeg ikke! Nei, har aldri handlet derifra. Takk for tipset da. Ja, bygg feks er vel naturlig fritt for gluten, er det ikke? Forresten, å trene kondis og styrke er den beste komboen, for da forbrenner du mer fett og musklene vokser lell. Det er sånn jeg trener, og det funker helt ekstremt bra og var den mest anbefalte treningsmåten på skolen da jeg gikk idrettfag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 23. april 2012 Forfatter #138 Del Skrevet 23. april 2012 Ja, den beste komboen er det jo selvsagt. MEN de er motpoler, dvs at man må finne en god mulighet å gjøre det på isåfall. Huff. Jeg skulle ta fly idag hjem igjen fra der jeg var i helgen( i hjembyen min hos kjæresten), og PÅ GRUNN AV damen i innsjekkinskranken SÅ rakk jeg ikke flyet mitt, jeg var så frustrert og begynte og grine, det er så mye på en gang som dere vet. Jeg hadde nettopp grenet og var knust fordi jeg igjen måtte dra fra kjæresten min, det er så ubeksrivelig vondt. SÅ kom jeg ikke med flyet mitt, OG jeg har ikke mobil.. den glemt jeg da jeg dro før helgen. måtte stå i over en time i kø og fikk endelig ombooket og fikk tak i min bror, så jeg er hos han nå til nesten fly går i ettermiddag. Min mormor kommer til å dø idag, også. Så det er mye som skjer nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er bare mer, mer, mer og mer... problemer. Jeg hadde funnet gnisten litt nå igjen, som jeg hadde holdt oppe i fem, seks dager... så helgen... og nå er jeg nede igjen. åå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 23. april 2012 Forfatter #139 Del Skrevet 23. april 2012 Idag har det ikke vært verdens beste mandag, ikke så gøy start på uka, men likevel - skal prøve å tenke positivt. Før idag var det jo dette med flyet, og jeg hadde så mye press fra alle kanter.. har også tenkt mye på hesten min de siste dagene, fordi meg og kjæresten var å gikk tur i en skog hvor jeg red mye før... aldri gått der faktisk, bare ridd og kjørt masse tidligere. Var litt trist, menmen, deilig tur da! Da jeg kom til min bror som jeg var hos imens jeg ventet på ny avgang(kjæreste var på jobb), så ble jeg plutselig veldig nedfor(var da jeg skrev innlegget over).. kjente jeg hadde mest lyst å bare gå inn på et rom å "grine ifra meg"... jeg synes ikke det er gale å grine. Tror det er viktig å faktisk GODTA at man er lei seg, jeg blir ofte bedre av å bare få grine litt, gjerne alene, liker ikke å gjøre det foran andre, for deretter og skyve tankene vekk. Da jeg kom på flyplassen ble jeg bedre, og tenkte at jeg skulle se positivt på livet.. da jeg kom inn på flyet fikk vi beskjed om at flyet hadde fått en skade i skråget(FØR det hadde startet da heldigvis) og etter mye om og men fikk ikke flyet lov å kjøre. Før vi fikk vite dette ble jeg ganske så full i angst, det var ikke gøy. Jeg var sikker på at de ville si at vi kunne kjøre med flyet, og at jeg innerst inne viste at det egentlig ikke ville gå bra og at vi kom til å styrte. tenkte på hvem som skulle passe på hunden om jeg døde, tenkte på alt, veldig ekkelt. men vi fikk bytta fly og jeg kom i snakk med en kjempehyggelig dame på flyet, vi snakket hele flyturen og hele flybussturen. Herlig menneske. Nå skal jeg på sykehuset til mormor. Egentlig for å si hade, det blir nok siste gang idag. Litt blandete følelser om dagen idag... though!.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #140 Del Skrevet 1. mai 2012 Oi, en liten stund siden jeg skrev sist nå ja. Mormor døde den dagen jeg skrev det siste innlegget. Det var en veldig spesiell opplevelse, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, eller hva jeg følte. Jeg har aldri hatt et spesielt godt forhold til min mormor(men min farmor og farfar har jeg godt forhold til). Og hun har liksom aldri brydd seg noe særlig om meg, aldri vært sånn god bestemor på en måte, men likevel. Jeg trodde jeg skulle ta det hele veldig fint. Hun hadde ligget på sykehuset i tre uke før hun døde, plutselig ville bare ikke kroppen mer, hun hadde vært mye syk de siste årene. Så hun var veldig annerledes når jeg så henne, øynene var så vidåpne, nesten litt sprengt på en måte... og hele hun var hoven, fordi kroppen hadde tettet seg. Da vi kom satt noen i andre i fam. der med henne men de gikk ut når vi ( meg, min mor og min bror) kom så det ikke skulle bli så mange. Jeg satt å passet på henne å holdt henne i hånden hele tiden, jeg viste ikke at hun skulle dø en time senere, så det var litt ekkelt. Hun klarte bare å si noen få ord.. som takk og sånne ting, men hun kunne se på oss. Og på den timen eller halvtimen vi satt der oppe ble hun bare verre og verre og tilslutt snakket hun ikke, jeg holdt henne hele tiden og ville liksom vise henne at hun ikke måtte være redd for å dø. Etterhvert når hun ble veldig dårlig kom sykepleierene inn og sa alle i fam. som var her kunne komme å samle seg rundt henne, de viste at hun holdt på å dø. Så var vi der alle sammen og bare på noen minutter så plutselig sluttet alt. Holdt henne i hånden hele tiden. Så stoppet de oksygentiltaket for å hjelpe hennne å dø, også døde hun. Det som gjorde mest av det vonde inntrykket var fordi jeg ikke var sikker på om hun var død på slutten fordi det tok en del sekunder mellom hvert livstegn/åndedrag. Også plutselig begynte det å renne masse magesyre utav nesen og ned på gulvet, og det er jo et veldig klart tegn på at noen er død, for da renner alt ut av dem. Jeg satt der jo enda når det skjedde og var ikke helt sikker på om hun var død eller ikke, alt skjedde så fort. Så jeg fikk på en måte litt sjokk. Jeg kan synes sånne ting er helt ok på andre mennesker, og jeg må bli vant til det siden jeg skal bli sykepleier, men det var det at det var mormoren min, og ja. Men alt i alt, hun hadde mye smertestillende og hadde derfor det ganske bra, kjente ikke så mye smerte, og alle de nærmeste var der, så hun fikk en fin død. Og jeg er glad at jeg, som kanskje har hatt minst kontakt med henne av alle der, faktisk holdt henne i hånden hele tiden.. det var litt godt Var vondt etterpå, den følelsen av at noen er der, så sekundet etterpå er de vekke - er litt spesiell. Aldri vært med på at noen har dødd før. Men hun har det veldig fint nå da, og begravelsen blir på fredag. Ellers er det jo en nydelig dag ute idag!! Fikk så utrolig lyst til å grille nå! Så kanskje det blir det idag, mon tro Går greit i matveien også... men merker det er kjipt at jeg faktisk er blitt vandt med å ha vondt nå.. det er så kjedelig å ha et anstrengt forhold til mat... men så får jeg jo aldri tatt den jævla gastroskopien heller, for må bytte fastlege, også veeeet jeg ikke om det er vits fordi jeg flytter om under to mnd... men jeg vil jo helst ha den nå! Orker ikke dette styret lenger... er så lite jeg kan spise føler jeg.. og tenk om det ikke er gluten da! Da kunne jeg spart meg en del penger.. Går greit på treningen også, kjipt det bare er to gr.timer i uka igjen nå som jeg liker.... men utenom det prøver jeg å få løpt på mølla og trent styrke i hvertfall, men må prøve å finne en annen treningsmetode også. For mølla går jeg så fort lei av, og nå som jeg ikke har mer en to gruppetimer i uka så må jeg lage meg en plan! Men ser positivt på det... deilig å lage nye mål og planer for de kommende ukene! Så idag skal jeg sitte meg ned og tenke over hva jeg virkelig VIL med treningen og lage meg en fin og grei plan Greit å ha en plan nå som det er så mye på alle kanter også, lettere å få tid til alt da! Styrke er i hvertfall en stor del av planen, for den går jeg ikke lei av, også har jeg jo gåturer, og fjellturer.. men har lyst å begynne å sykle, om jeg bare får meg en sykkel....da! Håper dere alle sammen får en fiiiiiiiiiin dag idag!!! Gjør noe som gjør deg glad idag! ta vare på de du er glad i, klem noen du er glad i, tren for å holde kroppen din frisk og spist sunt! Så blir dagen bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå