Gå til innhold

Jenter og intimhygiene!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er musen selvrensende, så hvis damen stinker fisk, har hun bakteriell vaginose. Da må hun til legen.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, men dette tror jeg ingenting på. Jeg har aldri møtt en kvinne som var forberedt på sex og som var uvasket nedentil. At det forekommer sier seg vel selv, men jeg tror ikke et sekund på at det er særlig utbredt.

Tilbøyelig til å være enig - har aldri hørt om det!

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nja, dette gjelder spesielt de yngre partnerene jeg har hatt. Og kvinner som er yngre enn meg.

Men det handler ikke om å ikke ha vasket seg, det handler om at de ikke KAN vaske seg.

Jeg har holdt vaske-fitte-kurs med unge kvinner, og det er helt utrolig hva de tror får den ren.

Kan du ikke holde et lite mini-kurs for oss nå da? :popcorn:

• Liker 15
Skrevet

Kan du ikke holde et lite mini-kurs for oss nå da? :popcorn:

Jo, gjør det. Jeg skulle gjerne hatt et.

• Liker 1
Skrevet

Typisk. Forventer at vi kvinner skal både lukte og smake jordbær mens menn selv ikke vasker seg, forventer å bli sugd, og forventer at vi svelger væskene deres. Tut-tut.

• Liker 24
Skrevet

Helt enig. Jeg hadde en gang et forhold med ei som luktet død. En gang dro jeg henne med i dusjen for å vaske henne. Men da nektet hun, og påsto at det var farlig å sette strålen der jeg gjorde :laugh:

Spørs jo hvor du satte den, det. vann skal faktisk IKKE inn i skjeden, det kan være med på å forstyrre balansen der oppe, det øker faren for soppinfeksjoner og - nemlig - fiskelukt.

• Liker 10
Skrevet

Spørs jo hvor du satte den, det. vann skal faktisk IKKE inn i skjeden, det kan være med på å forstyrre balansen der oppe, det øker faren for soppinfeksjoner og - nemlig - fiskelukt.

Men farlig er det ikke.

Skrevet

Nå er musen selvrensende, så hvis damen stinker fisk, har hun bakteriell vaginose. Da må hun til legen.

Det er vel den holdningen som har bredt seg som en misforståelse og som Kate W viser til. Det er bare innvendig musen er selvrensende, ikke i de ytre områder.

• Liker 5
Skrevet

TS, du får gjøre one-night-stands'ene dine en stor tjeneste og be de om å dra til legen og ordne med medisin mot bakteriell vaginose (evt sopp)... Uansett hvor mye de vasker seg vil det fortsatt lukte vondt dersom bakteriefloraen er i ubalanse der nede.

Skrevet

Jeg tror overdreven og feil vasking er grunnen til at en del sliter med diverse plager nedentil. Man blir jo sett på som ekkel hvis man ikke bruker såpe til å vaske underlivet med, men det at såpe kan forstyrre alt der nede og gjøre at man stinker mer, DET bryr man seg ikke med.

Men TS, hvis damene dine lukter råtten fisk nytter det ikke å vaske dem. Da er det bakteriell vaginose, og de må til legen. Nytter ikke å skylde på vasken da. ;)

Jeg har forøvrig heller ikke hørt noe til fenomenet om at menn synes at de fleste kvinner lukter vondt, så det tror jeg er sterkt overdrevet fra enkelte...

• Liker 7
Skrevet

Skjeden er selvrensende, ja.

Men ikke leppene,krinker og kroker, forhuden osv. Der må man vaske, har man mye kjønnshår må dette også vaskes. Etter mens og i perioder med mye sex, kan det også være smart å bruke intimskyll (sånn man får på apoteket) for å få god balanse i underlivet igjen.

Jeg snakker ikke om såpeskrubbing og vannskyll inne i skjeden. Men å vaske seg skikkelig. Og ja, jeg tror min generasjon er bedre enn de som er noe yngre. Jeg dusjer om morgenen, og er fint klar til sex når jeg kommer fra jobben, uten å verken lukte vondt, eller være desp for en dusj.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke du forklare hva den magiske hemmeligheten er, Kate, siden du mener at den eldre generasjon er så mye flinkere enn oss yngre? Hva er det dere har lært som du mener vi ikke har lært?

• Liker 11
Gjest snoopy_93
Skrevet (endret)

Skjeden er selvrensende, ja.

Men ikke leppene,krinker og kroker, forhuden osv. Der må man vaske, har man mye kjønnshår må dette også vaskes. Etter mens og i perioder med mye sex, kan det også være smart å bruke intimskyll (sånn man får på apoteket) for å få god balanse i underlivet igjen.

Jeg snakker ikke om såpeskrubbing og vannskyll inne i skjeden. Men å vaske seg skikkelig. Og ja, jeg tror min generasjon er bedre enn de som er noe yngre. Jeg dusjer om morgenen, og er fint klar til sex når jeg kommer fra jobben, uten å verken lukte vondt, eller være desp for en dusj.

Jeg har lært at det holder LENGE med å skylle der nede med lunkent vann. Lærte det av lege-studenter når jeg gikk i 10.Klasse.

Edit; skriveleif

Endret av snoopy_93
Skrevet

Men farlig er det ikke.

definer "farlig"? nei - du kan ikke dø av det. Men du kan bli syk av det, med konstant kløe og smerter, utflod som ligner risengrynsgrøt og stank. I ekstreme tilfeller kan det gå ut over fruktbarheten. Jeg synes det er bittelitt farlig.

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Bare jeg som sørger for vask der nede to ganger daglig?? :O

Selvfølgelig, det er nok ingen andre som gjør det.

Skrevet

Ikke vet jeg hva som gjør at vask av mus er en "lost art", men flere menn jeg har datet har snakket om dette, og fortalt at munnsex er helt uaktuelt grunnet svært dårlige opplevelser. Når jeg viser dem hvordan fitte kan, skal og bør smake, så får de jo en helt annen og gledelig opplevelse.

Nja, dette gjelder spesielt de yngre partnerene jeg har hatt. Og kvinner som er yngre enn meg.

Men det handler ikke om å ikke ha vasket seg, det handler om at de ikke KAN vaske seg.

Jeg har holdt vaske-fitte-kurs med unge kvinner, og det er helt utrolig hva de tror får den ren.

På tide at du deler din visdom kanskje? Fortell oss hvordan det skal gjøres! :popcorn:

• Liker 5
Skrevet

Lurer på hvor mange usikre jenter som kommer til å skrubbe fitta etter denne supertråden :gjeiper:

Seriøst, hvis dere vasker dere normalt, så skal dere ikke stinke slik som TS skisserer. Jeg velger å tro at jeg ikke lukter, iallefall.Men det er klart, jeg kan jo å vaske meg også da. Det trodde jeg virkelig alle kunne.

Skrevet

Kan ikke du forklare hva den magiske hemmeligheten er, Kate, siden du mener at den eldre generasjon er så mye flinkere enn oss yngre? Hva er det dere har lært som du mener vi ikke har lært?

Hjelp!

OK, har jeg utrykt meg uklart, så beklager jeg. Og jeg er heller ikke SÅ mye eldre enn deg, Alille. :ler:

La meg presisere. ALLE kvinner lukter ikke fisk, dersom du TS kun treffer kvinner som lukter fisk, så er det ENTEN noe galt med luktesansen din, ELLER så har kvinnene bakteriell vaginose.

MEN, overdreven bruk av såpe i underlivet, og skylling AV skjeden, samt misforståelsen om at skjeden er selvrensende, har ført til at mange kvinner ikke kan vaske underlivet sitt. ENTEN overdriver de, med såpe, sprayer og parfyme, eller de vasker seg ikke i det hele tatt, fordi de har lært at skjeden er selvrensende.

Grunnen til at jeg snakket om yngre kvinner? De partnerene jeg har hatt som er i tjue-årene, er de som har klaget mest. Yngre menn vegrer seg langt mer for munnsex enn eldre menn. Derav min nevning av det over.

Jeg mener altså, som jeg skrev, at en grundig vask om dagen, gir vakker og velduftende fitte. (ikke haugevis av såpe og spray og parfyme)

Skrevet

Jeg har lært at det holder LENGE med å skylle der nede med lunkent vann. Lærte det av lege-studenter når jeg gikk i 10.Klasse.

Edit; skriveleif

Man skal ikke tro på alt man hører.

Her må man nok fram med varmt vann, klor og skrubb.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Hjelp!

OK, har jeg utrykt meg uklart, så beklager jeg. Og jeg er heller ikke SÅ mye eldre enn deg, Alille. :ler:

La meg presisere. ALLE kvinner lukter ikke fisk, dersom du TS kun treffer kvinner som lukter fisk, så er det ENTEN noe galt med luktesansen din, ELLER så har kvinnene bakteriell vaginose.

MEN, overdreven bruk av såpe i underlivet, og skylling AV skjeden, samt misforståelsen om at skjeden er selvrensende, har ført til at mange kvinner ikke kan vaske underlivet sitt. ENTEN overdriver de, med såpe, sprayer og parfyme, eller de vasker seg ikke i det hele tatt, fordi de har lært at skjeden er selvrensende.

Grunnen til at jeg snakket om yngre kvinner? De partnerene jeg har hatt som er i tjue-årene, er de som har klaget mest. Yngre menn vegrer seg langt mer for munnsex enn eldre menn. Derav min nevning av det over.

Jeg mener altså, som jeg skrev, at en grundig vask om dagen, gir vakker og velduftende fitte. (ikke haugevis av såpe og spray og parfyme)

Hva er du roter med nå da, Kate? Skjeden er selvrensende. Vulva med alle dens gjemmer må vaskes for å få vekk smegmarester og diverse ;).

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...