AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #241 Skrevet 16. november 2012 22:45 - godt skrevet! Utrolig at noen kan forsvare en sånn makaber drittsekk. Og for de som påstår at 19-åringen ikke husker noe: JO - HAN HUSKER FRA DRAPSKVELDEN. 4 dager etter det kaldblodige drapet AVSLØRTE 19-åringen seg selv og husket hva han gjorde drapskvelden. Ro deg ned. Ikke tro at du sitter på fasiten her. Så vidt jeg husker, var tiltales mor i kontakt med kameraten, som fortalte henne at de hadde kranglet. Kan det ikke da ha vært hun som fortalte tiltalte om krangelen? Jeg sier ikke at det er sånn, men mener det er helt uinteressant og ikke minst upassende at du sitter her og "fastslår" hva som har skjedd ut fra det du leser i nettavisene. For øvrig er han uskyldig til det motsatte er bevist, og dine sinte og usaklige oppgulp om tiltalte er inntil videre unødvendige. Anonym poster: 2b09c09ed141808b1a4ae91a7e17446c 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #242 Skrevet 16. november 2012 Men, men - noen har alltid et annet fokus og greier ikke skjelne mellom rett og galt. Sånn er det alltid. Du har altså et problem med at andre ønsker å vente med å dømme ham før det faktisk foreligger en dom? Det er visst du som ikke klarer å skjelne mellom rett og galt. Anonym poster: 2b09c09ed141808b1a4ae91a7e17446c 1
Myrthel Skrevet 17. november 2012 #243 Skrevet 17. november 2012 Leste i en link her inne at trygghetsalarmen var aktivert 21.12 og at moren til tiltalte sier (påstår) at tiltalte var hjemme ca 21.15. Det tok ca 2-3 min. å gå mellom drapsstedet og hjemmet. Kan det ikke være drapsmannen som ved et uhell har aktivert trygghetsalarmen, mens han voldtok? Han har fått panikk av det, og løpt hjem..... Ikke sikkert drapsofferet har rukket å aktivere trygghetsalarmen, FØR han begynte å anngripe henne...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #244 Skrevet 17. november 2012 Leste i en link her inne at trygghetsalarmen var aktivert 21.12 og at moren til tiltalte sier (påstår) at tiltalte var hjemme ca 21.15. Det tok ca 2-3 min. å gå mellom drapsstedet og hjemmet. Kan det ikke være drapsmannen som ved et uhell har aktivert trygghetsalarmen, mens han voldtok? Han har fått panikk av det, og løpt hjem..... Ikke sikkert drapsofferet har rukket å aktivere trygghetsalarmen, FØR han begynte å anngripe henne... Hjemmesykepleieren kom til stedet og så henne bli overfalt, etter alarmen gikk, så gjerningsmannen har vært der en stund etter dette. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Pleieren-stusset-over-at-Hilda-Feste-hadde-utlost-trygghetsalarmen-7046120.html Anonym poster: 4d8f48fbf7b2af7a711442493f090969
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #245 Skrevet 17. november 2012 http://www.aftenpost...te-7047468.html Mulig ho mor egentlig vet ganske godt hva sønnen gjorde den kvelden.... Det er vel straffbart å hjelpe til å skaffe spor av veie etter en kriminell handling? Det er vel det hun har gjort når hun fortet seg med å bli kvitt sofaen med blodspor på? Anonym poster: d13770387fb8e2eb187354a867c47f38
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #246 Skrevet 17. november 2012 Jeg er ikke en overfølsom person, men denne saken har gått veldig inn på meg!! Man hører om så mange drap i media hver eneste dag at alt kan ikke gå inn på en... Jeg kan innrømme noe nå som jeg selvfølgelig ikke ville ha sagt høyt; drap på eldre og på barn går mye mer inn på meg enn drap på mennesker midt i livet som man hører om i media. Alle drap er moralsk like grusomt, men drap på barn og eldre er ondere, da barn og eldre stort sett er mer forsvarsløse. Og særlig drap på eldre rører noe i meg; jeg syns eldredrap er så ille at jeg knapt takler å lese om det i media... Det mest "naturlige" er å bli mer berørt av barnedrap enn drap på eldre fordi logisk sett er det mer hjerterått/brutalt/urettferig når et barn som har hele livet foran seg blir drept enn når en person over 70 blir drept. Det er i nesten alle tilfeller mer smertefullt for familien til et barn som blir drept enn for familien til en "gammel" som blir drept. Det er jeg enig i. MEN samtidig, et eldre person HAR mer tankevirsomhet/personlighet/erfaring enn et barn og forstår i større grad hva det blir utsatt for der og da (i selve drapshandlingen/voldtektshandlingen), sånn sett syns jeg det er verre å lese om "gamle" som blir drept enn å lese om barn som blir drept, særlig dersom det er snakk om en eldre person som virker så oppegående og "god" som Hilda Feste.... Nå får jeg sikker kritikk her fra dem som mener at barn forstår mer enn man tror og de som mener at barn har like mye personlighet/forståelse som voksne... Men, jeg føler likevel at medieomtale av eldredrap går mer inn på meg (hadde jeg opplevd drap på et barn i nær familie hadde det vært noe annet, men nå snakker jeg KUN om medieomtale). Noen som føler det på samme måte, eller som forstår hva jeg mener? Dere som ikke forstår hva jeg mener, dere kan lese denne artikelen og sjekke om dere blir berørt på en annen måte enn ved medieomtale av barnedrap: http://www.dagbladet.no/2012/11/09/magasinet/hilda_feste/os-drapet/innenriks/drap/24282553/ Anonym poster: b3cf95e513383f0242f947ef23415d0e 3
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. november 2012 #247 Skrevet 17. november 2012 Jeg tror vi alle har noen ting som røre oss mer enn andre. Som du sier, vi kan ikke alle la oss berøre av absolutt alle onde hendelser i verden, da tror jeg vi hadde blitt gale i hodet hele gjengen. 1
Sophie-Ann Skrevet 17. november 2012 #248 Skrevet 17. november 2012 Tråden er ryddet for upassende innlegg og svar til dette Sophie-Ann, mod
Katniss Skrevet 19. november 2012 #249 Skrevet 19. november 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10071008 Nå mener rettspsykiateren at drapsmannen kan ha dyssosial personlighetsforstyrrelse. Kjennetegn på dyssosial personlighetsforstyrrelse er blant annet en kald likegyldighet for andres følelser, markert og vedvarende ansvarsløs holdning, manglende evne til å opprettholde varige forhold, lav terskel for voldsbruk og frustrasjon, manglende evne til å føle skyldfølelse og markert tendens til å gi andre skylden. Det forklarer ganske godt hvorfor han har svart på den måten han har gjort i retten.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #250 Skrevet 20. november 2012 http://www.p4.no/story.aspx?id=493998 Forsvaren mener han må få strafferabbatt. Men er det riktig å gi noen strafferabatt bare fordi de er umoden, har blackout og lav IQ? http://www.midtsiden.no/forsvararen-tiltalte-ma-frikjennast Forsvareren mener også han må frikjennes. Men er ikke bevisene mot han ganske så vanntette da? Leste i forige uke at de hadde så sterke bevis at hvis det ikke var han, så måtte det være tvillingbroreren hans. Anonym poster: a30d39e9865d37366d06512caf00c16d 4
Katniss Skrevet 20. november 2012 #251 Skrevet 20. november 2012 http://www.p4.no/story.aspx?id=493998 Forsvaren mener han må få strafferabbatt. Men er det riktig å gi noen strafferabatt bare fordi de er umoden, har blackout og lav IQ? http://www.midtsiden...-ma-frikjennast Forsvareren mener også han må frikjennes. Men er ikke bevisene mot han ganske så vanntette da? Leste i forige uke at de hadde så sterke bevis at hvis det ikke var han, så måtte det være tvillingbroreren hans. Anonym poster: a30d39e9865d37366d06512caf00c16d Nei, herrefred. Man skal ikke "belønnes" med lavere straff fordi man er dum og oppfører seg som et brødhue. 5
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. desember 2012 #252 Skrevet 4. desember 2012 I følge p4 er han dømt til 19 års fengsel. 2
Lillah Skrevet 4. desember 2012 #254 Skrevet 4. desember 2012 Jeg skjønner ikke helt jeg.. Gutten var full og hadde blackout, påstod at han ikke husker noe.. - Hvordan kan han da nekte for å ha noe med saken å gjøre? 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #255 Skrevet 4. desember 2012 Dagbladet har publisert navnet hans. http://www.dagbladet.no/2012/12/04/nyheter/drap/voldtekt/rettsak/dom/24670480/ Anonym poster: 25f83649cadbdd9b87290f32639d2b95
Gjest Naria Skrevet 4. desember 2012 #256 Skrevet 4. desember 2012 Ikke overraskende at han ble dømt, bevisene var jo overveldende. Regner med at han vil anke. 1
Sophie-Ann Skrevet 4. desember 2012 #257 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Dere kan være så irriterte dere ønsker, jeg var ikke klar over at navnet hans var offentliggjort. Jeg har nå fått dette med meg, og derfor fjernet jeg ryddemeldingen min. Og hvis dere fremdeles har noe å utsette på det jeg har gjort, så sender dere meg en PM, ikke spør her. Sophie-Ann, mod Endret 4. desember 2012 av Sophie-Ann 3
Gjest snyball Skrevet 4. desember 2012 #258 Skrevet 4. desember 2012 Ord blir så små i en sak som dette. Endelig kom rettferdigheten for en dag. Måtte Hilda hvile i fred, fantastiske mennesket <3 Likevel synes jeg også litt synd på gutten som har ødelagt livet til så mange mennesker, og ikke minst sitt eget. Rip 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #259 Skrevet 4. desember 2012 Dagbladet har publisert navnet hans. http://www.dagbladet...k/dom/24670480/ Anonym poster: 25f83649cadbdd9b87290f32639d2b95 Er det noen som vet hvorfor Dagbladet og VG publiserer navnet hans? Har man lov til det? Er det i andre saker avisene selv som velger om de vil publisere navnet til "slike" eller har man noen rettigheter? Faller disse rettighetene bort når man blir dømt? Kan ikke denne gutten bestemme selv om han vil ha bilder og navn brettet ut i landsdekkende aviser? Er det han har gjort så gale at slike rettigheter faller bort? Er det noen som vet noe om dette? Anonym poster: 410f2cf47a8b2c15c7ae9703d6510ebb
Lillah Skrevet 4. desember 2012 #260 Skrevet 4. desember 2012 Er det noen som vet hvorfor Dagbladet og VG publiserer navnet hans? Har man lov til det? Er det i andre saker avisene selv som velger om de vil publisere navnet til "slike" eller har man noen rettigheter? Faller disse rettighetene bort når man blir dømt? Kan ikke denne gutten bestemme selv om han vil ha bilder og navn brettet ut i landsdekkende aviser? Er det han har gjort så gale at slike rettigheter faller bort? Er det noen som vet noe om dette? Anonym poster: 410f2cf47a8b2c15c7ae9703d6510ebb Lurte litt på det samme når jeg leste VG istad jeg også... Rart det er lov å legge ut bilde og navn. Noe annet er jo hvis han har godkjent det, men rart det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå