Gå til innhold

Drapet på Hilda Feste


*melis*

Anbefalte innlegg

Et tredje eksempel er Torgersen saken, hvor alle som gidder å sette seg inn i saken vil se at Fredrik Fasting Torgersen opplagt er uskyldig dømt. Denne saken er imidlertid kontroversiell, da Torgersen ennå ikke er frikjent. Grunnen til at Torgersen ikke er frikjent, er antagelig et den virkelig drapsmannen er en person som er godt kjent og har mektige beskyttere.

Jeg kjenner denne saken, og det er ikke opplagt at han er uskyldig.

Anonym poster: 7ff41af5abc050879cc2e3c0576ea3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener ikke å være respektløs, men jeg vil lette hjertet mitt litt...

Jeg ser i denne tråden at mange hater "den drittsekken" og alt. Ja, jeg synes veldig syn på Hilda og det er veldig brutalt og ingen fortjener noe slikt.

Men jeg kan ikke for at jeg føler dyp sympati for tiltalte. Nitten år gammel, kjekk gutt om jeg får si det selv, hele livet foran seg. Nå siktet for voldtekt og drap.

Det er utilgivelig om han har gjort det. Men jeg synes likevel så veldig synd på han. Spesielt om det stemmer at han ikke husker noe fra den kvelden. Spesielt om han har handlet i rus, og ikke vært rasjonell med sine handlinger. Spesielt om han, som en her har hevdet, er nekrofil.

Et ungt menneske med livet foran seg, plutselig fanget. Hatet. For èn kvelds groteske og forferdelige handlinger, vil han aldri leve et fint liv, slik Hilda gjorde frem til den siste tid.

Anonym poster: 25f83649cadbdd9b87290f32639d2b95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående spekulasjonene om hvorvidt gjerningsmannen kan være nekrofil eller ikke, så oppfattet sykepleieren som kom først til åstedet det slik at Hilda fortsatt var i live under overgrepet.

– Jeg gikk inn gangen, og hørte lyder akkurat da jeg kom inn. Jeg hørte ikke hvor de kom fra, og gikk enda lengre inn.

– Kan du beskrive lydene? spurte aktor.

– Det var stønning, og en ynkelyd.

Hun trodde ennå at Hilda var i live, og 26-åringen mente også å høre lyder fra Feste da hun kom inn i leiligheten.

(http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.8397674)

Anonym poster: 1f35bc3ed502675cac9a2477308eda67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være respektløs, men jeg vil lette hjertet mitt litt...

Jeg ser i denne tråden at mange hater "den drittsekken" og alt. Ja, jeg synes veldig syn på Hilda og det er veldig brutalt og ingen fortjener noe slikt.

Men jeg kan ikke for at jeg føler dyp sympati for tiltalte. Nitten år gammel, kjekk gutt om jeg får si det selv, hele livet foran seg. Nå siktet for voldtekt og drap.

Hva i svarte har det at han er kjekk med saken å gjøre!!???

Det er utilgivelig om han har gjort det. Men jeg synes likevel så veldig synd på han. Spesielt om det stemmer at han ikke husker noe fra den kvelden. Spesielt om han har handlet i rus, og ikke vært rasjonell med sine handlinger. Spesielt om han, som en her har hevdet, er nekrofil.

Et ungt menneske med livet foran seg, plutselig fanget. Hatet. For èn kvelds groteske og forferdelige handlinger, vil han aldri leve et fint liv, slik Hilda gjorde frem til den siste tid.

Da synes du vel synd på Breivik også da?

Makan! Det er jo slike holdninger som gjør at forbrytere i Norge lever gode dager. Det er nøyaktig slik staten tenker. De bryr seg mye mer om kriminalomsorg og det å få kriminelle fortest mulig tilbake til samfunnet, mens ofrene driter man i.

Jeg blir kvalm av slikt.

Han fortjener ALDRI å få slippe ut av fengsel for en slik ynkelig og ond handling. Det er pur ONDSKAP. Han burde få lov å sitte å råtne på en mørk og kald betongcelle på 1x1 meter resten av livet, og gi han vann og brød de neste 60 årene!

Jeg vil anbefale deg å stanse litt opp, lukk øynene, og prøv å forestill deg den GRUSOMME LIDELSEN denne flotte kvinnen måtte gjennomgå!

Fy fader jeg blir provosert av denne snillismen. Du er kanskje en av de som står klar med blomsterbukett og ønsker Jan Helge Andersen og Viggo Kristiansen velkommen ut av fengsel også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være respektløs, men jeg vil lette hjertet mitt litt...

Jeg ser i denne tråden at mange hater "den drittsekken" og alt. Ja, jeg synes veldig syn på Hilda og det er veldig brutalt og ingen fortjener noe slikt.

Men jeg kan ikke for at jeg føler dyp sympati for tiltalte. Nitten år gammel, kjekk gutt om jeg får si det selv, hele livet foran seg. Nå siktet for voldtekt og drap.

Det er utilgivelig om han har gjort det. Men jeg synes likevel så veldig synd på han. Spesielt om det stemmer at han ikke husker noe fra den kvelden. Spesielt om han har handlet i rus, og ikke vært rasjonell med sine handlinger. Spesielt om han, som en her har hevdet, er nekrofil.

Et ungt menneske med livet foran seg, plutselig fanget. Hatet. For èn kvelds groteske og forferdelige handlinger, vil han aldri leve et fint liv, slik Hilda gjorde frem til den siste tid.

Anonym poster: 25f83649cadbdd9b87290f32639d2b95

Nei, og hvem kan han takke for det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og hvem kan han takke for det?

Selvsagt kun seg selv. Men jeg kan likevel ikke noe for den sympatien for han som sveller opp

Anonym poster: 25f83649cadbdd9b87290f32639d2b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22:45 - godt skrevet!

Utrolig at noen kan forsvare en sånn makaber drittsekk.

Og for de som påstår at 19-åringen ikke husker noe:

JO - HAN HUSKER FRA DRAPSKVELDEN.

4 dager etter det kaldblodige drapet AVSLØRTE 19-åringen seg selv og husket hva han gjorde drapskvelden.

Han kontaktet nemlig kompisen sin og ba om unnskyldning for at han hadde kranglet med ham FÅ MINUTTER FØR 99-åringen ble drept.

Så når 19-åringen påstår at han ikke husker noe fra drapskvelden, så lyver han.

Interessant at forsvarsadvokaten bruker dette "husker ingenting"-argumentet som det rene "trumfkortet", når 19-åringen selv har vist at han husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han plutselig "ikke husker noe", var et argument han startet med ETTER at han ble pågrepet og ble konfrontert med alle de fellende bevisene...

Det er normale prosedyre at advokatene råder sine grusomme klienter til å lyve og si "husker ikke"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange bevis politiet har nå er det veldig merkelig at hun mener han er uskyldig. Det er også underlig at han ikke husker noe fra den kvelden. Grusom sak..

Anonym poster: 63f45576a646211e14f51412c882e7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken er hjerteskjærende. Jeg personlig tviler sterkt på at tiltalte ikke kan huske noe. Det er antakelig bare litt mindre ubehagelig å si "husker ikke" enn å måtte svare på hvorfor og hvordan han gjorde som han gjorde.

Og OM han virkelig ikke husker noe er jeg om mulig enda mindre lysten på å ha han gående fritt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dveler dere FORTSATT!! ved "husker ikke" når det en REKKE ganger her på tråden er påvist at 19-åringen FAKTISK HUSKER fra drapskvelden.??!!

Har dere LITT tungt for det?

Men jeg kan GJENTA ENDA ENGANG:

19-åringen avslørte seg selv FØR han ble pågrepet da han 4 dager etter mordet, kontaktet sin kompis for å gjøre opp den krangelen de hadde kort tid før drapet, faktisk bare snakk om 15 minutter fra krangelen til drapet skjedde.

Med andre ord: 19-åringen har SELV BEVIST at han HUSKER fra drapskvelden.

Gikk det inn nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dveler dere FORTSATT!! ved "husker ikke" når det en REKKE ganger her på tråden er påvist at 19-åringen FAKTISK HUSKER fra drapskvelden.??!!

Har dere LITT tungt for det?

Men jeg kan GJENTA ENDA ENGANG:

19-åringen avslørte seg selv FØR han ble pågrepet da han 4 dager etter mordet, kontaktet sin kompis for å gjøre opp den krangelen de hadde kort tid før drapet, faktisk bare snakk om 15 minutter fra krangelen til drapet skjedde.

Med andre ord: 19-åringen har SELV BEVIST at han HUSKER fra drapskvelden.

Gikk det inn nå??

At han husker før drapet betyr jo ikke automatisk at han husker selve drapet. Det spiller jo egentlig ingen rolle hvorvidt han husker det eller ikke, det påvirker ikke straffeutmålingen.

Anonym poster: 1f35bc3ed502675cac9a2477308eda67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mora virker jo også litt fjern når hun så sterkt hevder at sønnen må være uskyldig, når hun selv har fått merke at han kan bli voldelig.

Hun bør også bli straffet for å ha langet alkohol til sønnen. Ærlig talt, avtale å gi en sønn som ikke har lov til å kjøpe den type alkohol selv ei flaske med sprit? Ikke reagere når sønnen kommer full hjem og spyr som en gris?

Anonym poster: d13770387fb8e2eb187354a867c47f38

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han husker før drapet betyr jo ikke automatisk at han husker selve drapet.

Anonym poster: 1f35bc3ed502675cac9a2477308eda67

POENGET her er jo at han påstår at han husker INGENTING fra drapskvelden.

Det må jo innbefatte den avslørende handlingen han gjorde 4 dager etter drapet da han faktisk HUSKET fra drapskvelden da han tok kontakt med kompisen.

Denne AVSLØRENDE handlingen viser jo at han FAKTISK HUSKER og står i STERK KONTRAST til det han sier NÅ om at hun ikke husker noe...

Våkn opp nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor dveler dere FORTSATT!! ved "husker ikke" når det en REKKE ganger her på tråden er påvist at 19-åringen FAKTISK HUSKER fra drapskvelden.??!!

Har dere LITT tungt for det?

Men jeg kan GJENTA ENDA ENGANG:

19-åringen avslørte seg selv FØR han ble pågrepet da han 4 dager etter mordet, kontaktet sin kompis for å gjøre opp den krangelen de hadde kort tid før drapet, faktisk bare snakk om 15 minutter fra krangelen til drapet skjedde.

Med andre ord: 19-åringen har SELV BEVIST at han HUSKER fra drapskvelden.

Gikk det inn nå??

Kan du roe deg ned?

Det er mulig du tar feil. For det første snakket moren med kompisen hans kvelden det skjedde, og hun kan da vel ha sagt til han dagen etter at de kranglet. Eller stefaren.

Og såvidt jeg husker har han tidligere sagt at det er etter at han dro fra vennens leilighet at han ikke husker noe. Nå har jeg vanskelig for å tro at han ikke husker noe uansett, bare så det er sagt, men ikke tvihold på din egen teori og klikk i vinkel når det er så lett å motbevise den.

Og ser at noen skriver at moren lever i benektelse. Jeg tror ikke det handler så mye om benektelse som at hun kunne ønske det ikke var sant. En mor er en mor, og han er sønnen hennes uansett hva slags "monster" samfunnet mener han er. Både hun og resten av hans familie har min medfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

POENGET her er jo at han påstår at han husker INGENTING fra drapskvelden.

Det må jo innbefatte den avslørende handlingen han gjorde 4 dager etter drapet da han faktisk HUSKET fra drapskvelden da han tok kontakt med kompisen.

Denne AVSLØRENDE handlingen viser jo at han FAKTISK HUSKER og står i STERK KONTRAST til det han sier NÅ om at hun ikke husker noe...

Våkn opp nå da!

Vi hører deg. Vi har fått med oss din mening. Du trenger overhodet ikke "rope", eller gjenta det samme flere ganger. Kanskje husker han alt, kanskje husker han bruddstykker, kanskje har han fortrengt det han gjorde, eller kanskje han rett og slett er en stor drittsekk som prøver å komme unna så lett han kan. Uansett hevder han i retten at han ikke husker, oppfører seg som en tulling når han svarer på spørsmål, og om han nå har hatt blackout så skal ikke selvpåført rus ha påvirkning på skydspørsmålet i følge norsk lov.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har medfølelse med offeret her jeg. Med det skjønne mennesket Feste som måtte oppleve dette.

Og jeg har medfølelse med resten av hennes familie.

Det er DER fokuset hos de fleste av oss ligger.

Men, men - noen har alltid et annet fokus og greier ikke skjelne mellom rett og galt. Sånn er det alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...