Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

Formen er kjempefin og jeg er så glad og lykkelig :hoppendeglad:

Jeg er såååå glad på dine vegne :) :) håper formen holder seg sånn!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 + 2, og pinsehelgen er nesten over... :cry: Vil ha mere friiiii.... Jaja, ferie om noen få uker!! :hoppendeglad:

Vært hos svigers i helgen! Der var de i full gang med våronn, så jeg har vært med og satt opp ganske mange meter med gjerde i helgen! Koselig å drive med, men ganske slitsomt også! I går matet jeg alle kuene helt på egenhånd!! Flink? Ja, synes det ;) Det kom mange kalver litt tidligere i vår, og de er sååå søte :rodmer: De er ikke redde heller, og det gikk sport i å sleike meg på leggene da jeg ruslet rundt blant dem :fnise: De er så herlige! Alle dyrene (bortsett fra oksene) skal slippes ut neste helg, og da får de rusle rundt i det fri helt til høsten! Blir deilig for dem, tenker jeg!

Nå er jeg tilbake hjemme! Mannen kommer etter senere i kveld, men jeg hadde lyst til å reise tidligere! Svigermor hadde et skikkelig raseriutbrudd i går, og kjeftet meg huden full fordi hun mente jeg var lat og aldri gjorde noe :hakeslepp: 1 time tidligere hadde jeg spurt henne om hun trengte hjelp til noe eller om jeg skulle gjøre et eller annet, men da hadde hun bare freset og sa surt "nei".. Så da tenkte jeg at hun ikke trengte hjelp... Var det feil av meg? Tydligvis! Jeg burde visst på egenhånd skjønt at jeg måtte gjøre et eller annet når det er våronn! Men jeg har jo aldri vært med på våronn før, og aner virkelig ikke hva som skal gjøres.. Trodde alt skulle skje med traktor, og det kan jeg jo ingenting med.. :sukk: Men det skulle visst gjerdes, så to minutter etter at hun hadde rast fra seg, spurte svigerfas meg pent om jeg og mannen kunne gjerde litt! Selvfølgelig svarte jeg ja til det! Vil jo gjerne hjelpe til! Så da ble jeg forklart hva jeg skulle gjøre og hvor jeg skulle gjøre det, og da fikk jeg satt opp to inngjerdinger helt på egenhånd, før jeg på eget initiativ stelte fjøset :jepp: Etter jobbingen, reiste vi til mannens søster og ble der resten av kvelden! Ingen av oss gadd å snakke med svigermor etter at hun hadde oppført seg sånn! Hun var på jobb i dag, så jeg stakk før hun var ferdig!

Makan! Man kan jo ikke oppføre seg sånn? Eller hva synes dere? Blir så irritert! Grrr..

Men men! Nå er jeg i alle fall hjemme og skal vaske litt! Vi fikk kjøpt oss nytt stuebord i dag :jepp: Var en venninne av svigerinna mi som hadde kjøp nytt og skulle selge det "gamle" (2 år gammelt)! 500kr for et fint bord :jepp:

Ha en super duper 2.pinsedag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

Dersom du skulle bli sykemeldt, kan det være greit å vite at også sykepenger gir rett til foreldrepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til frekkhet!

Måtte ha hatt en skikkelig dårlig dag hun svigermoren din!

Best å bare ta litt avstand da ja! :)

Jeg har satt opp gjerde her hjemme i dag og i går :) Vi har 30 kalver løpende rundt og jeg kunne lekt med dem i timevis tror jeg :jepp:

Håper pinsehelgen din har vært fin, til tross for raseriutbruddet til svigermoren din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til frekkhet!

Måtte ha hatt en skikkelig dårlig dag hun svigermoren din!

Best å bare ta litt avstand da ja! :)

Jeg har satt opp gjerde her hjemme i dag og i går :) Vi har 30 kalver løpende rundt og jeg kunne lekt med dem i timevis tror jeg :jepp:

Håper pinsehelgen din har vært fin, til tross for raseriutbruddet til svigermoren din :klemmer:

Ja, hun var skikkelig sur hele dagen, og plutselig eksploderte hun... Aner ikke hva som skjedde :vetikke: så var godt å slippe å snakke med henne i dag!

Ellers har helgen vært super :jepp: vært litt trøtt.. Men det har blitt en vane :fnise: også er jeg sulten HELE tide :spise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, så kjedelig at svigermor oppførte seg sånn. Hadde sikkert en dårlig dag ja, men det skulle hun absolutt ikke la gått over deg! Får håpe hun kommer og ber deg skikkelig om unnskyldning innen et par dager. Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne, du er jo ikke tankeleser heller....

Vært hos søstra mi i dag, og så kom et felles vennepar av oss med babyen deres. De er så søøøøte :) Har funnet ut at vi skal si fra når vi skal begynne å prøve på barn så kan de få nummer to samtidig. Det hadde vært skikkelig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, så kjedelig at svigermor oppførte seg sånn. Hadde sikkert en dårlig dag ja, men det skulle hun absolutt ikke la gått over deg! Får håpe hun kommer og ber deg skikkelig om unnskyldning innen et par dager. Kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne, du er jo ikke tankeleser heller....

Vært hos søstra mi i dag, og så kom et felles vennepar av oss med babyen deres. De er så søøøøte :) Har funnet ut at vi skal si fra når vi skal begynne å prøve på barn så kan de få nummer to samtidig. Det hadde vært skikkelig koselig :)

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hva som skjedde! Selv om hun har sine "sur-perioder", pleier hun jo ikke å eksplodere sånn.. Jeg er småirritert enda.. Mannen skal hjelpe til litt på gården til helgen også, og da får han reise alene! Orker ikke to helger på rad nå, kjenner jeg!

Åååå, så koselig!! Er jo kjempestas å få baby samtidig!! Bra for barna også :jepp: Bor dere i nærheten av hverandre, eller? Blir spennende! Bare et års tid til dere begynner prøvingen, er det ikke? :)

---------------------------------------------------------------------

17 + 3

Bare 14 jobbedager igjen nå, så er jeg ferdig på denne jobben! Blir både rart og deilig på en gang :) Har jo hatt det veldig bra her, men gleder meg til å få litt mer å gjøre! Også gleder jeg meg til å komme tilbake til den plassen hvor jeg hadde praksisen min, trivdes jo utrolig godt der :) Hun (studenten) jeg hadde praksis med, jobber også der! Vi kommer godt overens og jobber bra sammen, så dette blir bra :)

Satser på at denne dagen/uken går fort! Jeg elsker helg, så gleder meg til fredag allerede :fnise: Og spesielt nå som jeg er i avslutningsmodus!

Formen er litt varierende for tiden.. Klarer ikke å forutsi hvilke dager jeg blir kvalm og kaster opp og hvilke jeg ikke gjør det på... Vanskelig det der! Men formen sånn generelt er ganske bra! Klarer å være ganske aktiv, men blir fort trøtt og sliten!

I kveld skal jeg steppe litt igjen! Nå skal jeg endelig få filme timen min og sende inn for godkjenning til Les Mills. Det er jammen på tide, skulle gjort det før påske... Men sjefen min er litt treg og veldig glemsk, så det har ikke blitt gjort :sukk: Greit å få gjøre det før jeg blir bolle-rund :fnise:

Fikk nytt BodyStep-program på fredag, så da må jeg begynne å øve på det også! Var ikke alle øvelsene/sangene jeg likte like godt, så bytter nok ikke hele programmet! Men skal begynne med de 3-4 første øvelsene/sangene, så får jeg se hvor mye mer jeg tar :) Har jo kommet et program mellom det jeg har fra før og det jeg fikk nå, så må se om jeg finner noe inspirasjon der også :jepp:

Mannen er på øvelse hele uken, så da blir Ninnin alene hjemme :sukk: Jaja.. Godt å gjøre heeeelt som man vil også ;)

Håper dere alle får en strålende uke!! :goodbye:

Stor :klemmer: fra Ninnin!

Legg to fingre på magen like under navlen. Der, like under den nederste fingeren, er toppen av livmoren din nå!

:rodmer: Aaaw, tenk at den har vokst så mye!! Jeg venter fortsatt på at den skal vokse utover, og ikke bare oppover :fnise: Og nå skal jeg snart få tatt et magebilde, altså, så får dere se hvor "stor" den har blitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hva som skjedde! Selv om hun har sine "sur-perioder", pleier hun jo ikke å eksplodere sånn.. Jeg er småirritert enda.. Mannen skal hjelpe til litt på gården til helgen også, og da får han reise alene! Orker ikke to helger på rad nå, kjenner jeg!

Åååå, så koselig!! Er jo kjempestas å få baby samtidig!! Bra for barna også :jepp: Bor dere i nærheten av hverandre, eller? Blir spennende! Bare et års tid til dere begynner prøvingen, er det ikke? :)

Ja, tenkte å begynne prøvingen etter at vi har vært på safari i slutten av januar neste år. Evt når vi er der (hadde vært noe å fortelle ungen; du ble unnfanget i Tanzania) :)Men er jo forberedt på at det ikke går med en gang selv om det hadde vært veldig fint

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 4, nærmer meg stadig 18 uker og UL neste uke :rodmer:

Stille dag på jobben i dag! Brukte derfor litt av lunsjen til å surfe på nettet og se etter nye møbler til leiligheten vår :) Må bytte ut og skaffe noe nytt til babyen kommer! Trenge nytt kjøkkenbord + stoler, skoskap, hylle/reol til badet og kanskje en liten kommode el. til yttergangen! Falt pladask for denne spisegruppen! Supert for oss som ikke har så stor plass, og mulighet for å ha 8 personer til middag, hvis vi vil det <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_jupp2.gif' alt=':jepp:'> Går an å kjøpe ekstra stoler også! Ellers så jeg på dette skoskapet og denne hyllen til badet! Mye fint! Litt dyrt, da... Men ble ikke så ille til sammen :) Mulig jeg finner noe brukt på finn, men hvis ikke blir det nok nytt! Kommer til å legge ut det gamle spisebordet og stolene våre for salg også! Ikke slitt eller stygt, men bordet har glassplate, og det er veldig upraktisk! Så da blir det nytt :jepp:

Ellers har jeg snakket med pappa på telefonen! Min yngste bror på den siden er bare 8 år, så ikke lenge siden han var baby, faktisk! Så pappa og kona har både tripp trapp stol, voxipose, badebalje osv. som vi skulle få :jepp: Det er jo helt supert! Tripp trapp stolen er fra 90-tallet, og pappa lurte på om den var for utdatert og umoderne for oss :fnise: Men en tripp trapp stol er vel en tripp trapp stol?! Hehe. Vet det er gjort noen små endringer etter 2003, men satser på at det går greit alikevel :jepp: Vi er ikke hypermoderne, så trenger ikke helt nytt utstyr, så lenge det gamle fungerer og ikke er ødelagt!

Har lagd meg en liten utstyrsliste, og mangler jo alt enda :fnise: Men er jo ikke halvveis en gang, og veldig greit å vite hvor mange det er inn magen før man begynner å kjøpe f.eks. vogn :fnise: Men det kribler i fingrene, og jeg vil gjerne kjøpe alt !! :jepp: Vet at mamma har planer om å sponse vogn, så det blir kjempebra! Har veldig lyst på en emmaljunga duo edge! :jepp: Så spørs om det ikke blir det, gitt! Ellers er det veldig mange gavmilde mennesker rundt oss, så utstyr blir ikke noe problem :rodmer: Mange tidligere småbarnsmødre som er glade for å bli kvitt utstyret sitt :fnise:

Vi er så heldige at vi får lov til å trene i arbeidstiden, så om en times tid skal jeg reise og øve litt på stepprogrammet mitt :jepp: Blir moro å lære seg noen nye moves! Oppvarmingen på det nye programmet er helt herlig, så det blir kjempegøy!! :) Også er det så godt å være i sånn form at jeg kan trene igjen!! :hoppendeglad: Hurra!

Hvordan fordeler dere arbeidsoppgaver i hjemmet nå? Og hvordan ønsker du at det skal være når barnet blir født? Det kan være lurt å snakke om forventninger dere har til arbeidsfordeling både i svangerskapet og tiden etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 6 :rodmer:

Endelig freeeedag!! Åhh, som jeg har gledet meg til helg! :hoppendeglad: Jeg elsker helg!! :fnise: Derfor gleder jeg meg veldig til jeg skal ut i permisjon om noen mnd. Skjønner at det å ha barn ikke er som å ha helg, da :fnise: Men det blir veldig hyggelig alikevel! Også får man jo 3 uker fri før permisjon, og det blir digg :)

Helgen blir rolig, tenker jeg! Skal nok trene litt, også har jeg lovet mannen å rydde litt i garasjen! Så da må jeg vel gjøre det :fnise: Ellers er det mulig at jeg stikker til Bohus og begynner innkjøpet av de møblene vi skal kjøpe :jepp: Blir veldig bra! Mange prosjekter nå! Skulle malt soverommet også, men det får vente til en annen helg, tror jeg.. Gleder meg til å få nye møbler i hus hvertfall! :)

Var på trening i går, og holdt på i 1,5t :trene::danse: Utrolig hvor fort tiden går når man har det gøy :jepp: Fikk øvd inn en del nye sanger til step-programmet, så med litt øving i helgen får jeg nok byttet ut halve programmet til tirsdagens time! :jepp: Det blir greit med litt variasjon, tenker jeg! Mulig jeg skal bytte ut resten av programmet også, men er ikke alle sangene/øvelsene på det nye programmet jeg liker like godt! Vi får se!

Nå har jeg bare 2 uker igjen på gamlejobben! Bare én uke igjen til UL :danse: Om 14 dager skal jeg på 10 års reunion for ungdomsskolen!! Det tror jeg kan bli moro :jepp: Gleder meg til å treffe gamle klassekamerater. Har en del kontakt med jentene jeg gikk i klasse med på barne- og ungdomsskolen, og de er jeg sammen med i ny og ne. Skal bli moro å høre hvordan resten har det og hva de driver med! Tror det er bare jeg som er gravid av jentene også, faktisk, og det er nesten ingen som vet det enda :fnise: Vi har ikke skrevet noe på FB enda, og jeg tror jeg skal vente til jeg er sikker på at jeg kjenner første spark. Da skal jeg skrive følgende:

"Jeg liker egentlig ikke å bli sparket, men nå synes jeg det er helt greit ;)"

Hihi!

Håper samtlige får en strålende helg :goodbye:

Er magen min for liten? For stor? Akkurat som at ingen svangerskap er like, er heller ikke to mager like selv om mødrene er nøyaktig like langt på vei. Mange faktorer virker inn på magestørrelsen, for eksempel hvordan barnet ligger, om du var slank eller kraftig før du ble gravid og om du har vært gravid før. Er du bekymret, si det til jordmor eller lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dunker og spreller i magen min i dag, mye mer enn før!! Er ganske sikker på at jeg nå kjenner liv på ordentlig!! :hoppendeglad::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dunker og spreller i magen min i dag, mye mer enn før!! Er ganske sikker på at jeg nå kjenner liv på ordentlig!! :hoppendeglad::rodmer:

Åhh, så herlig :rodmer:

Morsom måte å "fortelle" om graviditeten på facebook da, blir nok mange koselige reaksjoner kan jeg tenke meg :skravle:

Tenk hvor fort tiden går til du er halvveis nå da :rodmer:

Riktig god helg Ninnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt merkelig :rodmer: Kjempeherlig!! Gleder meg til å skrive det, må vel oppdatere statusen min i dag eller i morgen, tenker jeg :)

Ja, fy søren, nå er det bare 14 dager til halvveis :hoppendeglad: Helt uvirkelig at om ca 5 måneder har vi en liten baby :rodmer: Er forresten ganske sikker på at du begynner å få kul på magen på den tiden ;) hihi

Ha en superduper helg du også!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt merkelig :rodmer: Kjempeherlig!! Gleder meg til å skrive det, må vel oppdatere statusen min i dag eller i morgen, tenker jeg :)

Ja, fy søren, nå er det bare 14 dager til halvveis :hoppendeglad: Helt uvirkelig at om ca 5 måneder har vi en liten baby :rodmer: Er forresten ganske sikker på at du begynner å få kul på magen på den tiden ;) hihi

Ha en superduper helg du også!! :klemmer:

Du må skrive her om reaksjonene du får på facebook da ;)

Hihi, du er søt!

Tiden vil vise ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for masse sprelling i magen :fnise:

I dag har junior`n i magen danset til kung-fu fighting for fullt i dag. Kjenner at han er virkelig i humør!

Nesten litt i overkant spør du meg.... :)

Gleder meg til å høre om reaksjonene på FB jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker :hoppendeglad: Bare 14 dager til halvveis :tommelopp:

Åhh, du herlige lørdag!! Startet dagen med å våkne helt av meg selv ca klokken 0730! Det er to timer senere enn vanlig, så det var skikkelig deilig! Frokost, litt klesbretting før en times treningsøkt på senteret! Herlig start på dagen :jepp: Fikk øvd litt på det nye programmet, og skal bytte ut 4-6 sanger i første omgang! Jeg har allerede lært meg 4, så da spørs det om jeg rekker de to andre til tirsdag. Mulig hvis jeg legger inn en innsats på mandagen :jepp:

Postet kommentaren "Liker vanligvis ikke å bli sparket, men nå synes jeg egentlig at det er helt greit" på facebook i går, og det tok helt av med respons :rodmer: Såååå koselig at folk bryr seg!! Ble nesten rørt jeg! 80 likes og over 30 kommentarer :rodmer: Veldig hyggelig! Det som er litt overraskende er hvor få som egentlig visste om det, i og med at det ikke har vært hemmelig de siste 6 ukene.. Utrolig hvor lite folk får med seg når det ikke står på face :fnise: Men desto hyggeligere når folk får vite det, da :jepp:

Nå skal jeg ta meg på tak og rydde skikkelig på gjesterommet/kontoret, som etterhvert skal bli babyrom/kontor! Ser altså ikke ut innpå der :sjenert: Vi har litt lite skapplass i leiligheten, så rommet blir en lagringsplass for både klær og annet.. Men det skal sies at vi er sløve også da, skal jo ikke være så vanskelig å putte ting på plassen sin.. Men tydeligvis :fnise: Får håpe vi blir flinkere til babyen kommer!

Garasjen får vente til i morgen!

I kveld kommer bestevenninnen min på besøk, så da skal jeg diske opp med taco :spise: Har kjøpt inn munkholm også, så her blir det PARTY :danse: hehe, hun får vel ta seg en budd, hvis hun vil :fnise:

Første magebilde i tråden!! 17 + 3, og på vei til trening. Litt grumsete, men kan se kulen nederst på magen :rodmer: Er egentlig helt flat!

Håper dere får en strålende lørdag, alle sammen :goodbye:

Er du vaksinert mot røde hunder? De fleste av oss er vaksinert mot røde hunder gjennom vanlig vaksinasjonsprorgam i barne- og ungdomsårene. Er du i tvil om du er vaksinert, går det an å få sjekket det hos legen. Er du imidlertid ikke vaksinert, bør du være ekstra påpasselig rundt syke barn. Får du røde hunder, kan også barnet i magen få det, og det kan være skadelig.

:jepp:

Edit: Er så knallrød i kinnene på bildet, så det ser ut som jeg har trent allerede :fnise:

Endret av Ninnin86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fiiiin babymage du har :)

Kjenner til det med lite lagringsplass ja. Her har jeg stappet klærne inn i skapet de siste årene, er egentlig ikke plass. Og alt annet har blitt hivd inn i boden eller et annet sted det er plass. Bli deilig å flytte og få masse plass til alt skrotet vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...