Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke enkelte mennesker!

Dere vet programmet Nattpatruljen? Om man er med der, blir man sladdet av hensyn til privatlivet, men jeg har ei på vennelista som TO ganger har tagget samme personen i bilder fra en Nattpatruljen-episode og skrevet ting som "din linselus" eller "på tvn igjen du da". Dama som er gjenganger i episodene prøver å tulle det bort, men jeg merker hun ikke setter pris på å bli "outet".

Og det er ikke tull, det er faktisk identifisering av vedkommende. Fatter ikke at enkelte kan finne på noe sånt!

For en iddiot. Hvorfor sier ingen andre i fra via chaten, for eksempel? Det der tror jeg faktisk ikke er lov, en gang?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gammel klassevenninne: Da er det i gang - på Sykehus fødeavd.

Datteren er i fødsel, og hun oppdaterer på Facebook - også på datterens vegg. Nå kommer det hyppig, altså.

Herregud. Håper hun har tid til en kjapp titt på barnebarnet mellom oppdateringene når han kommer ut.



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke enkelte mennesker!

Dere vet programmet Nattpatruljen? Om man er med der, blir man sladdet av hensyn til privatlivet, men jeg har ei på vennelista som TO ganger har tagget samme personen i bilder fra en Nattpatruljen-episode og skrevet ting som "din linselus" eller "på tvn igjen du da". Dama som er gjenganger i episodene prøver å tulle det bort, men jeg merker hun ikke setter pris på å bli "outet".

Og det er ikke tull, det er faktisk identifisering av vedkommende. Fatter ikke at enkelte kan finne på noe sånt!

Begynner navnet til dama hans på S?

Anonymous poster hash: 5b419...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det der var bare skikkelig trist.

Har også observert at når en del blir ekstreme med " verdens beste mann" og " verdens beste familie- statuser", samt masse bilder fra familieturer osv. så oppdager man gjerne at det har blitt et brudd etterpå.

Har selv sett et ekteskap med barn, volvo stasjonsvogn, tomannsbolig m/hageflekk og golden retriver falle helt i grus på grunn av løgner, utroskap, store krangler og et gamblingproblem som har gjørt familiens økonomi i grøfta (av typen "beklager lille venn, men vi har ikke råd til å invitere klassen til bursdagsfesten din fordi mamma spillte bort hele lønna si på nettpoker).

Det er VELDIG spesielt når man i virkeligheten vet hva som foregåe og hvordan det påvirker familien (inkl. grining ned i ølglasset kl 0130 natt til tirsdag, for vedkommende takler ikke dra hjem til ektefelle og unger), men på facebook er alt bare lykke og idyll med "verdens mest fantastiske mann/kone, bestevenn og kjæreste! Oss mot verden, baby! ♥♥♥♥♥", "familieidyll på søndagstur *ti tusen bilder*" etc etc.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På feeden min dukket det akkurat opp bilde av et håndskrevet brev. Den stolte moren forteller om sønnen på åtte år som har fått kjærlighetsbrev fra en på skolen. Hun skriver teksten fra brevet og svaret fra sin sønn. (Som jeg ikke vil gjengi her fordi jeg mener det er et overtramp mot brevskriver og mottager) Så kommenterer hun med " De er jo gode og søte de små <3 <3 <3".

Hva F tenker man med når man outer både egen sønn og hans helt nye kjæreste sånn? Joda de er åtte år, men for dem føles helt sikkert dette viktigere enn at det skal les av for alle mors facebookvenner.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På feeden min dukket det akkurat opp bilde av et håndskrevet brev. Den stolte moren forteller om sønnen på åtte år som har fått kjærlighetsbrev fra en på skolen. Hun skriver teksten fra brevet og svaret fra sin sønn. (Som jeg ikke vil gjengi her fordi jeg mener det er et overtramp mot brevskriver og mottager) Så kommenterer hun med " De er jo gode og søte de små <3 <3 <3".

Hva F tenker man med når man outer både egen sønn og hans helt nye kjæreste sånn? Joda de er åtte år, men for dem føles helt sikkert dette viktigere enn at det skal les av for alle mors facebookvenner.

Fy fader, for en idiot av en mor. :roll:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

På feeden min dukket det akkurat opp bilde av et håndskrevet brev. Den stolte moren forteller om sønnen på åtte år som har fått kjærlighetsbrev fra en på skolen. Hun skriver teksten fra brevet og svaret fra sin sønn. (Som jeg ikke vil gjengi her fordi jeg mener det er et overtramp mot brevskriver og mottager) Så kommenterer hun med " De er jo gode og søte de små <3 <3 <3".

Hva F tenker man med når man outer både egen sønn og hans helt nye kjæreste sånn? Joda de er åtte år, men for dem føles helt sikkert dette viktigere enn at det skal les av for alle mors facebookvenner.

Fy faen så tankeløst gjort av mor.....:(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UNIVERSITETET er ute med sin godhet igjen:

Hei,

Det er viktig å huske at ikke alle er omgitt av store fantastiske familier. Noen av oss har problemer i løpet av julen, og noen ganger er vi overveldet med stor sorg når vi husker de kjære som ikke er med oss. Og mange mennesker har ingen å bruke denne tiden med og er beleiret av ensomhet. Vi trenger omsorgsfulle tanker og kjærlige bønner akkurat nå. Hvis jeg ikke ser navnet ditt, vil jeg forstå. ...Kan jeg spørre mine venner uansett hvor du måtte være, å vennlig kopiere, lime inn og dele denne statusen i en time for å gi et øyeblikk av støtte til alle som har familieproblemer, helse kamper, jobbproblemer , bekymringer av noe slag og bare trenger å vite at noen bryr seg. Gjør det for oss alle, for ingen er immune. Jeg håper å se dette på veggen til mine venner bare for moralsk støtte. Jeg vet at noen vil! Jeg gjorde det for en venn, og du kan også! (Du må kopiere og lime inn denne, ingen deling)
Fristende å skrive en kommentar ala: Neimen så koselig da UNIVERSITETE, skal dere invitere vanskeligstilte hjem på julaften?
Forøvrig hjelper det ikke en skitt å skrive slike statuser på facebook. Støtt heller med penger eller besøk dem i real life!
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

UNIVERSITETET er ute med sin godhet igjen:

Hei,

Det er viktig å huske at ikke alle er omgitt av store fantastiske familier. Noen av oss har problemer i løpet av julen, og noen ganger er vi overveldet med stor sorg når vi husker de kjære som ikke er med oss. Og mange mennesker har ingen å bruke denne tiden med og er beleiret av ensomhet. Vi trenger omsorgsfulle tanker og kjærlige bønner akkurat nå. Hvis jeg ikke ser navnet ditt, vil jeg forstå. ...Kan jeg spørre mine venner uansett hvor du måtte være, å vennlig kopiere, lime inn og dele denne statusen i en time for å gi et øyeblikk av støtte til alle som har familieproblemer, helse kamper, jobbproblemer , bekymringer av noe slag og bare trenger å vite at noen bryr seg. Gjør det for oss alle, for ingen er immune. Jeg håper å se dette på veggen til mine venner bare for moralsk støtte. Jeg vet at noen vil! Jeg gjorde det for en venn, og du kan også! (Du må kopiere og lime inn denne, ingen deling)
Fristende å skrive en kommentar ala: Neimen så koselig da UNIVERSITETE, skal dere invitere vanskeligstilte hjem på julaften?
Forøvrig hjelper det ikke en skitt å skrive slike statuser på facebook. Støtt heller med penger eller besøk dem i real life!

Ser den statusen overalt...og det hjelper jo såååå mye å dele den...NOT!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis jeg ikke ser navnet ditt, vil jeg forstå." Elsker denne typen google translate kjedebrev. :glare: Tror ikke de som kopierer leser gjennom dem selv engang! Sier bare "helse kamper"! Jeg vet at noen vil!

:icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på vennelista som er forhandler av sånn Forever Living-opplegg (eller hva det nå hetere), som bombarderer alle på lista med "fantastisk tilbud" på det ene og det andre. Hver måned legger hun ut screenshot av hvor mye hun tjener på dette...

Hvor mye "tjener" hun da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du gi deg Kaida! Vi bruker vel alle uttrykket "et øyeblikk av støtte" i vår hverdagsspråk? :wow: Nei, i hvert fall tviler jeg sterkt på at de som typisk deler slike statuser noensinne leser dem. Ser kjapt at åååå dette er noe som kan oute min ufattelige godhet, så kopier og del slik at jeg kan få maaaaange hjerter :kvalm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På feeden min dukket det akkurat opp bilde av et håndskrevet brev. Den stolte moren forteller om sønnen på åtte år som har fått kjærlighetsbrev fra en på skolen. Hun skriver teksten fra brevet og svaret fra sin sønn. (Som jeg ikke vil gjengi her fordi jeg mener det er et overtramp mot brevskriver og mottager) Så kommenterer hun med " De er jo gode og søte de små <3 <3 <3".

Hva F tenker man med når man outer både egen sønn og hans helt nye kjæreste sånn? Joda de er åtte år, men for dem føles helt sikkert dette viktigere enn at det skal les av for alle mors facebookvenner.

Fy søren, for et overtramp av mor! Jeg hadde kommentert og sagt ifra. For en kjerring!

Anonymous poster hash: 24d82...714

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vasket soverommet, nå skal jeg vaske stuen <3

Ok..

UNIVERSITETET der altså ...

Statuser som IKKE handler om livet som STUDENT på UNIVERSITETET eller EKSAMEN?? Hva skjer??? Har hun dumpa eller noe? :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Statuser som IKKE handler om livet som STUDENT på UNIVERSITETET eller EKSAMEN?? Hva skjer??? Har hun dumpa eller noe? :O

:skratte: Ehh...altså...hvis det er tilfelle...Hvordan i huleste dumper man på Livets Skole??? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Ehh...altså...hvis det er tilfelle...Hvordan i huleste dumper man på Livets Skole??? :klo:

Har du ikke hørt om UNIVERSITETET (person ikke utdanningsinstitusjon)? Hun er en levende legende her i tråden! Bla deg litt bakover så får du se (god latter garanteres) ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Har du ikke hørt om UNIVERSITETET (person ikke utdanningsinstitusjon)? Hun er en levende legende her i tråden! Bla deg litt bakover så får du se (god latter garanteres) ;)

Hihihiii...den var ironisk ment :) Jeg er selv en av de som har gått på Livets Harde Skole...men jeg har bestått!...sier vi... :fnise: Men jeg har leste disse supercrazy statusene hennes....ler så jeg griner noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...