Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ÅÅååååh guri.

Jeg har ei på fb.. Hun er over 50 og ugift og sliter med en mild grad av dysleksi eller dårlig norskopplæring på grunnskolenivå (en av de iallefall)

Hun oppdaterer MINST 4-5 ganger om dagen og det er BARE slike selvoppdikta "ordtak" hvor hun desperat prøver å fremstå som superpositiv og "røff" på samme tid. Et eksempel kan være " god MORGEN alle solstråler, la ingen dra deg NED i gjørma og spre din GLEDE på din ferd, jeg skal ha noe gott i GLASSET iallefall ;) ;)"

Ordet "POSETIV" spyr hun ut for hver statusoppdatering. Det som er hysterisk morsomt er at hun er viden kjent på jobb for å være dem mest ultranegative dama på jord. Hun klager og jefter over absolutt alt :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en på min fb.. han kjenner jeg dessverre veldig godt.. (exen, selvfølgelig -.-)

Anyways, han føler daglig at han på dele at han sitter på do. Gjerne med en tagg: XXXXX sitter @på ramma:D

Han syns også at det er hysterisk moro å ta bilde "in action" hvor han sitter med "truge-ansikt" eller gjerne med kameravinkelen nedi do.

Vedkommende er forøvrig 25 år også. Det er en grunn til at han er en ex for å si det sånn. Det var en mørk og dyster tid av livet mitt, jeg lover! :sjenert:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei som skriver hverdag at nå er gullet levert i barnehagen og hva hun skal gjøre litt utoverdagen....å når hun har hentet ungen så er det da er gullet henta i barnehagen nå skal vi kose oss med blablabla.. neste status: lager lasagne til middag,har en sulten unge her . og på kveldn: da er gullet i seng,blir film og gotterier i kveld..koser meg.

greit om det hadde skjedd engang i blandt men hver dag! synes jeg e rlitt mye.. pluss at gjennom hele dagen kommer det vitser og sånne bilder med slike skriverier under.

Hahahaha- har vi samme venn?

Jeg syns nok det er oversharing, men så tenker jeg at det er nå veldig uskyldig da. I motsetning til en del andre uspiselige statuser, sånne halvfulle, posEtive mødre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så fælt når noen dør, også begynner folk å skrive på veggen dems :sjokkert: Alt fra å legge ut masse bilder av vedkommende til å skrive hvor mye de savner dem osv... Off jeg liker det ikke. Har av den grunn gitt passordet til typen med streng beskjed om å slette profilen min dersom jeg skulle gå bort.

En annen la ut bilde av den døde babyen sin :hakeslepp: Jeg ble helt uvell, syns jo så synd på henne, men guri noen må jo stoppe henne!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt feil å kalle det oversharing, men denne delingen blir bare feil:

Svigerfar annonserte på Facebook at datteren vår var født før vi fikk sjanse til å skrive noe der selv, og før min egen mor fikk vite om det. Ergo fikk hun vite at hennes første barnebarn var født via Facebook. Satan.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt feil å kalle det oversharing, men denne delingen blir bare feil:

Svigerfar annonserte på Facebook at datteren vår var født før vi fikk sjanse til å skrive noe der selv, og før min egen mor fikk vite om det. Ergo fikk hun vite at hennes første barnebarn var født via Facebook. Satan.

Men er det i det store og hele hans feil eller deres?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en slik en:

Antibiotikakur.....say no more....

Hvis e kje blir frisk snæt, så giddå e kje meir!!!!!

Musungen ska spille kamp kl 4, trosså febereb, rennenesa å dårlimage for å se talente mitt....hehe

Febå å rennenese....å e som ska på HAIL!!!:(

Life sux!!!!!

Slike føljetonger skjer ca en uke- 14 dager i strekk, en gang i måneden eller så... Dama er 35-40.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en facebookvenn som delte med verden at hun hadde tatt abort... en annen gang formidlet hun at hun hadde fått hemorrider etter matforgiftning i tyrkia..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt feil å kalle det oversharing, men denne delingen blir bare feil:

Svigerfar annonserte på Facebook at datteren vår var født før vi fikk sjanse til å skrive noe der selv, og før min egen mor fikk vite om det. Ergo fikk hun vite at hennes første barnebarn var født via Facebook. Satan.

Det er da virkelig ikke hans feil at du ikke fortalte det til moren din selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da virkelig ikke hans feil at du ikke fortalte det til moren din selv?

Synes du har laget litt mye kvalm i denne tråden?

Jeg vet ihvertfall ved min fødsel så ringte faren til datteren min til sine foreldre med en gang hun var ute, jeg derimot måtte ligge å bli sydd først. Så i teorien, hvis farmoren og farfaren til datteren min hadde vært sosial avstumpet, kunne de ha skrevet det på facebook sånn at mine foreldre så det, før de fikk vite det selv.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Det er da virkelig ikke hans feil at du ikke fortalte det til moren din selv?

vanligvis er det jo masse av folk som skal ringes når en får barn. at moren ikke hadde fått beskjed enda regner jeg med skyldes noe såpass banalt at de ikke hadde fått tak i henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel skolevenninne fortalte på Facebook at hun skulle endelig få hjelp på en navngitt klinikk. En klinikk for mennesker som har vært offer for seksuelt misbruk og incest.

:tommelsmil: til henne!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha- har vi samme venn?

Jeg syns nok det er oversharing, men så tenker jeg at det er nå veldig uskyldig da. I motsetning til en del andre uspiselige statuser, sånne halvfulle, posEtive mødre. :fnise:

hhahaha mye mulig;P det er ikke det værste men jeg trenger ikke fullbeskrivelse av hele dagen hver dag;P Det er sant;P :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da virkelig ikke hans feil at du ikke fortalte det til moren din selv?

Nå har ikke jeg født barn selv, men kan tenke meg at jeg ikke hadde vert i stand til å snakke i telefonen i samme øyeblikk som barnet var ute.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gleder meg til 3-retters middag med typen idag..... og to retters dessert- om dere skjønner :)" (Status fra dame i 40-åra.)

:klappe:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi legger ut flere bilder av sønnen sin HVER dag...

Hun har blitt totalt forandret etter at hun fikk ham.

Jeg er gudmor til denne ungen, og jeg synes det faktisk er litt fælt at hun ikke eier sperrer for hva hun legger ut... Det er ikke fæle bilder, men det er så MANGE. Gutten er jo like under året, så han kan jo ikke si ifra om at han ikke synes det er greit at hun legger ut bilder av ham i alle mulige situasjoner.

Det gjør meg litt trist...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Værste tilfellet av oversharing jeg har opplevd var ikke på min egen newsfeed, men en kollega som på død og liv ikke skulle være eneste som fikk dele denne opplevelsen.

På newsfeeden hans hadde en luring lagt ut bilde av den nylig avkappede fingeren sin. Både stumpen, før den ble sydd sammen, og tuppen som manglet... Vi snakker ikke tuppen som i en millimeter av fingerspissen. Her hadde geniet klart å kutte av fingeren rett over det midterste leddet...

Det kaller jeg oversharing! :snurt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg at moren til en venninne som nettopp har født har skrevet på veggen hennes (altså min venninner vegg) detaljert om fødselen. En laaang oppdatering. Jeg går ut fra at min venninne ikke har rukket å være på Facebook enda, og kan ikke tenke meg at hun setter pris på denne delingen. Hun skriver vanligvis 3 statuser i året selv, så hun er ikke en veldig aktiv og delende fb-bruker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, det er så mange gærne folk! Jeg har mange av de samme dere har, som folk som forteller detaljer fra livet sitt, klager og kjefter på ting de ikke vil fortelle hva er "Er så rasende i dag"....hvorpå folk spør hva det er og får "det er for privat". Se til helvete å ikke skriv noe i det hele tatt, da!!!?!!

Også har jeg en som deler alt hun og ungen gjør, med sånne sukkersøte navn. Det er vel kanskje ikke oversharing, men irriterende. La oss si ungen heter eh...Kristian. (Han heter egentlig noe sånt moderne greier).

Da blir det "nå skal jeg og Kristian-pistian-sukkerbistian ut og trille....!"

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Nå begynner vel folk snart å skrive hvor mye de fikk igjen på skatten. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man har behov for å legge ut beløpet på facebook. Jeg ville ikke fortalt det om jeg fikk igjen 20-30-40 tusen på skatten til gud og hvermann, men jeg har vel kanskje et litt privat forholt til økonomi også :vetikke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...