Gå til innhold

En helt ny bok

Kvist

Anbefalte innlegg

Herlig liste :biggrin: Jeg fikk lyst på ostekake nå :sikle: Det blir nok det når jeg skal på kafe med venninne i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten! :dagens-rose:

Tror ikke jeg har vært innom her før.

Tusen takk :) Og hjertelig velkommen :fnise:

I dag har vi gått "tur" inn til byen. Det er egentlig veldig kort, og siden byen er liten så tar det normalt 10-15 min å gå hjemmefra og til andre siden av sentrum. I dag var snuppa med på trehjulssykkel, og jeg med bekkenløsning så vi brukte nok en god del lengre tid. Fikk gjort et par små ærender og spist digre kokosboller på kafé før vi rusla hjem igjen. Og selv med kafétur, to hvilebenkopphold og veldig lavt tempo hadde jeg så vondt og var så sliten da vi kom hjem at jeg sovnet tvert på sofaen.

Vondt fortsatt :(

Det er jo så koselig å gjøre sånt, men i dag tror jeg var siste gangen på veldig lenge. Jeg kan rett og slett ikke gå så "langt" lengre. Faen at det skal være så vondt å være gravid da. :kjefte:

I morgen er årets påskelammemiddag hos mine foreldre. Broren min med familie og besteforeldrene mine kommer også så da tenkte vi å fortelle dem nyheten. Kjenner jeg grugleder meg litt. Blir godt å slippe hemmeligholdet. Og godt å få lånt krykkene som står hos mamma :fnise: Men moren min er så masete, hun spør og spør og spør, skal ha detaljer om alt, og utdypninger på alt. Og jeg hater det. Vil ikke utlevere alt og alle detaljer i livet mitt. Og hun er sånn på alle områder, kan bruke 15 min på å gnåle og gnage for å få detaljene rundt hva vi har spist til middag sist uke. Og jeg ser for meg skrekksenarier om hva hun kan finne på å spørre om nå. Også kommer hun sikkert til å skulle klemme og kose meg, usj, våte ekle susser fra en dame jeg egentlig ikke liker så godt. Joda, hun er moren min, og snuppas mormor, og det er eneste grunnen til at vi har noe kontakt.

Kanskje godt det er flere mennesker der, mormor er "på min side" og forstår meg veldig godt, og så er det jo to jenter på 2 og et halvt år der, så de lager nok litt ståhei også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år gammel. Jeg er mor til en som snart blir tre år. Og jeg griner litt på skulderen til mannen min fordi jeg gruer meg sånn til å fortelle mora mi at jeg er gravid.

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Rart hvor vanskelig det skal være å fortelle slikt til foreldrene....mamma og pappa fikk ikke vite noe før jeg var laangt på vei :sjenert:

Håper dagen har vært fin og at den kommende mormor har fått beskjed ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk fortalt det :) Hun satt ved siden av morfar og skravlet i vei mens vi spiste middag med hele familien. Plutselig hører jeg hun sier "Vi skal få ny baby" og legger ut om hvordan denne babyen skal få sitte på fanget hennes og at den ikke kan gå fordi den må øve seg masse først. Morfaren sitter ved siden av og sier jada jada, jaha jaha, og jeg hører på han at han egentlig bare tror hun tuller. Så jeg sier litt høyt da, at jeg ikke tror morfaren hennes skjønner hva hun snakker om. Og da må han spørre meg om hun snakker sant. Og vips var nyheten ute :)

Og jeg fikk ekkel siklesuss fra den blivende mormora. Æsj, vet ikke hva hun gjør men jeg tørket vekk sikkel/spytt nok fra halsen min til at det ble tydelig våt flekk på servietten. Blæh, brekker meg av sånt jeg. Så jeg sa tydelig fra at hun IKKE får sleike eller sikle mer på meg. Selv ikke snuppas susser er så våte. Fikk en del gratulasjone også da, og det ble skålt for oss da. Og det er jo hyggelig. Og oldemoren måtte tørke noen tårer :fnise: Ble heldigvis ikke mye detaljspørsmål, to hypre jenter holdt besteforeldrene sine i aksjon så det ble bare litt om formen min, termindato osv.

Jaja, da har hun tid til neste gang på å fintenke alle detaljene hun lurer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen måtte jobbe i dag, så jeg og snuppa har hatt hjemme-alene-dag. Haha, skikkelig sløve begge to. Vi har lakka neglene rooooosa, pusla puslespill, sett på bilder fra hele snuppas liv, lest bøker, sunget og kost på fanget, lekt at hun var mamma og jeg var baby som måtte sove og mates... en herlig dag egentlig :) Nå koser vi oss med litt snacks og tegnefilm. Hehe, kjente litt på det da jeg satte fra snacksskåla sånn på ettermiddagen. Men da hun spurte hva det var så var det ikke så ille, hehe, tydelig tegn på at det ikke er noe hun får så ofte da nei.

Men det blir sen middag i dag, koseligst å vente til mannen er hjemme. Så da trengte vi litt påfyll, og gravidhormonene mine gjør at jeg har dilla på snacks. En sånn blandingspose med diverse potetsnacks og ostepop er ren lykke :ler: Jaja, er 11 uker i dag, og åpnet pose nummer to, så klarer vel å begrense meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slapp og trøtt at jeg ikke skjønner hvordan dette skal gå :( Jeg har mer eller mindre ligget siden onsdag, i senga eller sofaen. Det tar på både kropp og sjel. Dårlig samvittighet overfor snuppa, fordi jeg ikke orker å være den mammaen hun er vant til. Og for mannen, som får ansvar for hus, barn og en svimete kone.

Og hvordan skal dette gå til tirsdag? Da er det full skoledag og jobb etterpå. Tårene renner bare jeg tenker på det. Hvordan skal jeg klare eksamener og skoleprosjekter når det å holde seg oppreist lenge nok til å hjelpe en toåring på do er vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snikleser*

Håper virkelig energinivået ditt stiger og at bekkensmertene gir seg etterhvert (selvom jeg vet av erfaring at de mest sannsynlig ikke gjør det). :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snikleser*

Håper virkelig energinivået ditt stiger og at bekkensmertene gir seg etterhvert (selvom jeg vet av erfaring at de mest sannsynlig ikke gjør det). :klemmer:

Velkommen som ikke så snikete-leser Nótt :) Koselig med besøk i boka mi. Og takk for omtanke, jeg har et håp om at energinivået stiger fremover. Sier man ikke at det er vanlig utover i 2 trimester? Tenk, om to uker er jeg i 2 trimester. Føles helt merkelig!

Nok en sløv dag i kvistehuset, eller mannen er ikke så sløv da. Han holder på med noe hobbygreier ute, og nå er snuppa ute sammen med han. Hører henne holde på i sandkassa og med dukke og dukkevogn. Koselige barnelyder rundt huset :)

Sola skinner i dag også, helt utrolig med en måned med solskinn. Men det er kaldt og surt da, så for meg som ikke orker annet enn å sitte i ro ble det litt for kaldt. Brrr! Gleder meg til sommer jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over litt engergi til deg :klemmer:

Deilige med barnelyder rundt huset :hjerte:

Ha en fortsatt fin påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det du får mer energi etterhvert.

Leser i notatene mine at jeg ble mer kvikkere rundt uke 15 med N. Og det er jo ikke såååå alt for lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner også med at energien kommer snikende nå når du runder 2. semester. Tenk det er jo ikke så lenge til 2. semester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for energivibber Lucky :) De trengs! Nótt, nei det er ikke så lenge. Det er vel uke 13 som er overgangen er det ikke? Ble plutselig litt usikker.

Og Wanita, jeg tror deg jeg. Mener å huske at energien kom litt tilbake etterhvert sist. Håper bare at ikke smertene og bekkenet tar all energien sånn at det ikke blir så mye igjen til meg. Haha, pessimisten jeg da :gjeiper:

Nå har vi hatt besøk av mannens lillebror. Merkelig så voksen han har blitt. Litt rart å tenke på at den mannen som satt i sofaen min nå er den samme som fjortisen jeg kjente så godt, og den søte lille gutten på seks år som hang rundt oss da jeg ble kjent med mannen. Hvordan kan han ha blitt så mye eldre når jeg fortsatt er så ung? :klo: Veldig koselig med besøk da, og hyggelig å få oppdatert seg litt når det er lenge siden sist vi snakket ordentlig sammen. Og snuppa fikk klatret på og herjet med onkelen sin og tøffet seg og vist fram både kunster og leker. Hehe, hun blir veldig "tøff" og knisete.

Nå er jeg så trøtt at jeg tror jeg skal pakke vekk strikketøyet og finne senga mi :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! Først skole og så jobb. Gahh. Enda jeg rakk hjem og fikk sovet en halvtime i mellom er jeg helt skutt nå.

Soooooove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd på sykehuset i dag. Deilig å få litt ekstra oppfølging, men fra nå av vil jeg ikke være risikogravid, bare vanlig gravid. Og det sa legen var helt riktig. Bittelille ble målt til 5,1 cm, det tilsvarer 11+6 og det er jo akkurat det jeg har regna ut selv også. Vi så en finfin liten baby, som sprellet med beina og flyttet på seg. Jeg er forelska kjenner jeg :)

Har bilde også, men macen er ute av drift noen dager, og jeg vet ikke om det går å legge ut med telefon. Ser ikke sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...