Gå til innhold

En helt ny bok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Weeee! Baby baby bay :danse:

Jeg gleeeder meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wanita :klemmer:

Tusen tusen tusen takk for at du passer så godt på det fineste jeg vet om. Og for at hun kommer hjem og forteller om koselige stunder og masse lek :) Hun holdt seg faktisk våken hele veien hjem fra deg, satt i baksetet og skravlet. Herlige jenta mi.

Og nå tør jeg å glede meg skikkelig også. Jeg er faktisk gravid helt på ordentlig. Nå har jeg gravidpapirer fra legen i veska, hehe. Men viktigste av alt var å få se en liten sprellende bamsemums i magen. 25mm fra hodet til rumpa og to små korte armer og to små korte bein. En bitteliten baby i magen min :rodmer: Alt (det lille man kan se så tidlig) så bra ut og gynekologen ønsket meg lykke til som tobarnsmor :)

Gynekologens printer var ødelagt da, og da jeg ba om å få print sa hun at om jeg hadde telefon kunne jeg ta bilder av skjermen hennes. Så da lå jeg der da, og holdt i UL-staven selv, mens hun fløy avgårde for å hente veska mi. Haha, noe så sært som å ligge sånn er det sjelden jeg har opplevd. Godt man er herdet etter utredning og behandlinger sist, gynekologstoler er ikke så skumle lengre :gjeiper:

Nå surrer vaskemaskinen her for 4 gang i dag, og jeg kjenner at det får den bare gjøre. Jeg orker ikke å vente til den er ferdig før jeg legger meg. Trøtt etter lang og kjedelig hjemtur i går, og en svært så sen hjemkomst.

I morgen skal jeg snakke med sjefen om tilrettelegging, jeg er ikke så kvalm lengre, så jeg sa jeg ikke trengte sykemelding. Men ble enig med legen om å spørre om muligheter for å jobbe uten å stå/gå så mye pga bekkenet, samt slippe løfting. Hvis det ikke var mulig ville hun søke om helt eller delvis svangerskapspenger for meg. Jaja, det er bedre enn sykemelding i hvertfall. Men jeg gruer meg til den samtalen. Vet ikke hvorfor, men sjefen er litt "skummel" å snakke med. Vet liksom ikke helt hvor jeg har han hen.

Og på fredag skal jeg til fysioterapeut. En som spesialiserer seg på bekkenplager. Hun ba meg ta med laken og håndkle. Trenger jeg treningstøy også kanskje? Regner ikke med det blir harde, svette treningsøkter, men kanskje noen øvelser som ikke egner seg med pencilskjørt eller kjole? Isåfall må jeg få kjøpt meg en bukse. Haha, jeg har to bukser. Den ene er for liten over magen nå, den andre en gravidbukse som er for stor. Pluss en kjempesliten joggebukse jeg helst ikke vil bli sett i.

Skrevet

Herlig med de små skapningene i magen, og ja det er utrolig hvor mye som er på plass så tidlig.

Man blir blir herdet ganske så bra etter div utredninger og behandlinger ja ;)

Skrevet

Det var ikke noe å være redd for det møtet :) Sjefen var kjempe positiv og skal gi meg tilbakemelding på torsdag om hva av kontoroppgaver han har til meg. Juhu. Ser ut som om jeg kan være i jobb lenge denne gangen. Mistet jo helt kontakten og tilknytningen til jobben sist, og det var nok medvirkende årsak til at jeg mistet jobben helt da jeg kom tilbake etter permisjon. :hoppe:

Skrevet

Så bra møtet gikk fint :tommelopp:

Skrevet

Så bra møtet gikk fint :tommelopp:

Ja, veldig fornøyd med det :)

Ikke så fornøyd med at jeg har fått feber og ligger som et slakt på sofaen. Stua er bombet av halvutpakkede kofferter og badet trenger sårt en vask. Men jeg orker ikke :(

Og bare tanken på matteundervisning klokka åtte i morgen er ikke lystig den heller, men nå har jeg vært borte to ganger etterhverandre, pga ferie og legetimer. Kan jo ikke være syk i morgen? Har ULtime på sykehuset også, den legen søkte om for meg. Jeg synes jo det var så lenge og vente så jeg gikk til privat gyn, men vil lissom ikke si i fra meg den timen for det. Haha, selv om jeg stoler på det jeg så og det gyn sa i går, så er det greit med en annens mening også. Og så får jeg jo se bamsemumsen min en gang til :rodmer:

Skrevet

Her frister ikke jobb i morgen, vil heller sove lenge og montere lappeteppet til Lita :sjenert , men må bok opp ognpå jobb..

Koselig med ekstra titt på bamsemumsen :hjerte:

Skrevet

Så godt at møtet gikk fint :)

Hvordan gikk ul'en i dag da? Alltid moro å se den lille :hjerte:

Skrevet

Da begynner jeg å våkne etter å ha vært mer eller mindre i dvale siden tirsdag ettermiddag. Kom meg ikke på skolen, ikke på butikken en gang, ikke på sykehuset til UL heller. Bare sovet og sovet og sovet. Hatt litt feber også, og forkjølelsen sitter i enda, så det er nok det + graviditeten som har slått meg helt ut.

Men i dag føles ting bedre. Jeg fikk hatt en koselig morgen sammen med jenta mi, vi sang og kosa oss. Så har jeg vært en tur på H&M og kjøpt en kose/treningsbukse av typen med mykt stoff i livet som kan dras opp eller brettes ned, så den tror jeg passer lenge. Nå skal jeg bare finne fram håndkle, laken og rekvisisjonen og så er jeg klar for min første fysioterapitime om halvannen time.

Og så har jeg bestillt meg time til kontroll hos jordmor, og det ser ut som om jeg får samme damen som sist :) Søte søte damen :)

Ny time til UL på sykehuset har jeg også fått så da har jeg følgende liste:

30 mars 12.30 Første fysioterapitime

12 april 09.45 UL på sykehuset

13 april Hurra for 12 fullgåtte uker!

19 april 08.30 Jordmor

25 mai 09.30 Ordinær UL

Også er jeg 10 uker i dag! :danse:

Skrevet

Fysioterapeuten var veldig hyggelig. Virket som en dyktig og bestemt dame. Hun sa hun ikke ville ta en skikkelig bekkenløsningstest på meg, fordi jeg har hatt SAer tidligere ville hun vente to uker. Så vi skal være 100% på at ikke hun fremprovoserer noe. Jeg har liten tro på at selv ganske vonde tøy og bøy kan forårsake noe jeg da, men det var visst også litt fordi det er litt tidlig å ta testen uansett. Må si jeg er litt spent på den testen nå, siden hun snakket sånn om den.

Ellers snakket hun mye om muskler, senefester, bekken, ryggsøyle osv, viste på plansjen på veggen, på seg selv og på meg også. Og så snakket vi en del om hverdagsting og hvordan gjør det best mulig. Det virker som om jeg har gjort mye riktig da, men det var noen ting jeg ikke har tenkt på. Sånn som handling, jeg fikk regelrett forbud mot å kjøre handlevogn. Klar beskjed om at ustabil vogn med små hjul som plutselig svinger hit og dit var absolutt no-no. Samme med støvsuging, det får mannen ta. Jeg fikk ny time om to uker, da skal hun ta den testen. Og så var det snakk om en del treningsøvelser, tror hun sa både alene med fysio og i grupper. Jeg nevnte at jeg gikk på gravidyoga sist, og det var visst veldig bra, så det skal jeg jammen gå på nå også.

Nå har jeg fått stusset litt på bustehåret mitt, hentet lillesnupp som sovnet i bilen på vei hjem (5 min) så da parkerte jeg bare og satt og småsov litt jeg også til hun våknet. Nå ser vi på Mikke Mus og sløver, jeg har ikke orket å lage noe middag i dag... ikke ryddet heller forsåvidt. Føler meg som den slasken, og stakkars mannen som får så mye å ta tak i :(

Gleder meg til forkjølelsen gir seg, da får jeg kanskje litt mer energi. Glad jeg har så søt og forståelsesfull mann :yvonne:

Skrevet

De buksene fra hm er helt supre :Nikke: Jeg hadde en sånn og brukte den mye i graviditeten og hadde den med på sykehuset, veldig deilig!

Så bra du har kommet i gang med fysio og fått litt retningslinjer på hva du kan og ikke kan gjøre :)

Supert med samme jordmor som sist da :tommelsmil:

Ha en fin lørdag :)

Skrevet

Det er så vondt i ryggen!! :(:rope:

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg jeg, ligge er vondt, sitte er vondt, gå er vondere, stå er veldig vondt, halvsitte/halvligge er vondt, jeg blir bare sur, rett og sliten av dette. Det er så vondt i dag at jeg ikke får gjort noen ting. Har stått på kne i sofaen og hengt over ryggen bare for å prøve å avlaste bekkenet bittelitt, men det blir jo slitsomt i lengden det også.

Hvordan skal dette ende da?

Skrevet

Heldigvis har smertene roet seg litt. Så jeg klarer å tenke i hvertfall.

Og best av alt: Vi har fortalt snuppa at hun skal bli storesøster! Viste henne UL-bilde på telefonen og sammenlignet med UL-bilder fra da hun var i magen. Jeg troooor hun skjønte det, for da vi skulle spise is til dessert i kveld fant hun seg en plast-babyskje i skuffen og snakket litt om at babyen skal spise grøt med den, og at da kunne hun hjelpe til med å finne smekke. Hun satt også og øvde litt på hvordan hun kunne sitte når babyen skulle sitte på fanget hennes :rodmer:

Herlige jenta mi! Tror hun kommer til å bli alle tiders storesøster. Eller som hun selv sa: Jeg skal blli rooooosa storesøster!

Og i morgen kommer svigers på besøk, så da får nok de nyheten også :) Så regner vi med at vi forteller min familie i løpet av påsken, de bor i nærheten så da er det ikke noe vi ringer og sier.

Skrevet

Kan tenke meg lillemor blir en super storesøster ja :hjerte:

Kos dere med svigers, de blir nok glade for den gode nyheten :strix:

Skrevet

Gode jenta di :rodmer: Hun blir nok en flott storesøster!

Skrevet

Da har svigers vært her, spist påskebolleknuter, lekt med dokker, vært på lekeplassen og fått høre nyheten. Snuppa tok med seg bestemor opp for å leke på rommet med en gang de kom. Og etterpå da vi drakk kaffe og fortalte om magen, sa svigermor at hun hadde sagt hun skulle bli storesøster da de var oppe. Hun skulle bli storesøster til en liten baby på onsdag :ler:

Blir ikke nå på onsdag i hvertfall, men kanskje en onsdag i oktober :) De ble veldig glade da, men det regna vi jo med.

Skrevet

Snuppa har helt klart skjønt det. Hun fortalte damen ved nabobordet på kafeen i dag at hun skal bli storesøster og at vi skal få en helt ny baby :rodmer:

Vært i byen i dag, snuppa hos frisøren først og så kake på kafé bare vi to jentene. Deilig med litt kos! Kjøpte med meg noen løkplanter på vei hjem, tenkte å bytte ut det tørre kvastet fra i fjor som står i pottene ute med noe nytt og friskt. Men fikk såvidt funnet fram plantespaden og hansker. Jordsekken i boden turte jeg ikke prøve å løfte engang... så da ble det avislesning i sola på trappa isdetdetfor. Deilig med vår da.

:strix:

Skrevet

Søte snuppa :rodmer: Ingen tvil om at hun har skjønt at hun skal bli storesøster nei. Koselig med jentedag på dere :strix:

Skrevet

Inspirert av Pusilus kommer liste her også :)

Dagens

:)

Deilig ostekake med hvit sjokolade og bringebær på kafé :sikle:

Mannen kom akkurat hjem, og han har vært på IKEA og kjøpt ny overmadrass så jeg kan få sove litt bedre :tommelopp:

Superdupert påskevær og vår i hagen :sol:

jeg har verdens best datter som smiler og skravler og tøyser hele dagen :legrine:

I morgen kommer venninne på besøk med den herlige gutten sin :skravle:

Skrevet

Herlig liste :strix:

Snuppa har virkelig skjønt det ja :tommelsmil:

Koselig med kafebesøk da, jeg og lillegutt får henge oss med på det en dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...