Gå til innhold

Proteinbar


Marimma

Anbefalte innlegg

Hvis det er veldig vanskelig å lese må jeg ta det en dag jeg er mindre tåkelagt og har bedre fokus. I forhold til b-12 sprøyter så må de vel virke i og med at legen gir dem til pasienter som mangler? jeg aner ikke altså, jeg tar ikke sprøyter. Men, leger gjør jo så mye rart..

Ja, utifra det jeg forsto fra det klippet som var vanskelig å lese, måtte b12 komme inn gjennom fordøyelsen... Jeg lurte på om dette hadde noe å si for b12-sprøyte, men finner ikke noe om det.

Mulig de har gjort noe med vitaminet, så det skal fungere, eller så bare sprøyter de det inn, og ser at det ligger der, og tenker "da virker det sikkert!"... Med tanke på at folk kan bli friske av placebo, så kan det jo hende, men jeg har ikke peiling, som du sier finnes det leger som gjør mye rart, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, utifra det jeg forsto fra det klippet som var vanskelig å lese, måtte b12 komme inn gjennom fordøyelsen... Jeg lurte på om dette hadde noe å si for b12-sprøyte, men finner ikke noe om det.

Mulig de har gjort noe med vitaminet, så det skal fungere, eller så bare sprøyter de det inn, og ser at det ligger der, og tenker "da virker det sikkert!"... Med tanke på at folk kan bli friske av placebo, så kan det jo hende, men jeg har ikke peiling, som du sier finnes det leger som gjør mye rart, så.

Placebo er det mest fantastiske som finnes :) Kanskje det er derfor spirer funker på b-12 for meg, fordi jeg tror det skal gjøre det, også gjør det det :ler:

Endret av 2shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ned for å sjekke på innholdet i pillene :fnise:

Jeg spiser 900 gram rødt kjøtt hver uke, og over en kilo kylling, så jeg er ganske sikra å ha gode b12-nivåer hehehe

De sjekka meg, da jeg var innlagt på sykehuset, og de blei utrolig fascinerte over hvor gode blodprøvene mine var. De hadde aldri sett lignende sa de :fnise:

Placebo er det mest fantastiske som finnes :)

Man skulle lært seg å tappe inn i det potensialet, så kunne man blitt frisk fra alt, akkurat når man ville! hehehe

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle lært seg å tappe inn i det potensialet, så kunne man blitt frisk fra alt, akkurat når man ville! hehehe

Bare å bruke tankefeltterapi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utifra det jeg forsto fra det klippet som var vanskelig å lese, måtte b12 komme inn gjennom fordøyelsen... Jeg lurte på om dette hadde noe å si for b12-sprøyte, men finner ikke noe om det.

Mulig de har gjort noe med vitaminet, så det skal fungere, eller så bare sprøyter de det inn, og ser at det ligger der, og tenker "da virker det sikkert!"... Med tanke på at folk kan bli friske av placebo, så kan det jo hende, men jeg har ikke peiling, som du sier finnes det leger som gjør mye rart, så.

Er ikke helt sikker på hva det er du egentlig lurer på angående b12-sprøyten vs fordøyelse, men årsaken til at b12-sprøyter funker er i hvert fall fordi det sprøytes inn muskulært og ikke er avhengig av intrinsisk faktor for å absorberes.

Årsaken til at b12 fra bakteriene i tarmen ikke har noe å si er vel fordi det er så ubetydelige mengder som produseres i forhold til behovet - slik er det i hvert fall med de andre vitaminene som produseres av bakterier.

Beklager hvis det ble helt utenfor det som ble diskutert, hehe. Det er så mye her som blir tatt utav kontekst at det går litt rundt for meg.

Endret av Snop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

herregud for en diskusjon! en banan metter iallefall vist man er litt småsulten! jeg spiser en banan hver dag, og har gått ned 32 kg!selv med en banan dagelig!) er man småsulten etter trening bør man spise noe for å holde forbrenningen i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...