SMl Skrevet 31. mai 2012 #282 Skrevet 31. mai 2012 Ja,nå begynner d å syntes syntes d var deilig selv når den syntes som er en ordentlig "gravidmage"
tr.heimspia83 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #283 Skrevet 1. juni 2012 20 + 1 Slet med å sovne i går pga mageboeren som herjer som verst der inne. Sovnet etter hvert heldigvis. Våknet til det samme rabalderet i 6tiden i dag tidlig. Full turning og sprelling i magen! Sovnet igjen etter en halvtimes tid og bråvåknet til vekkeklokken Etter hvordan jeg hadde det de første 3 mnd med å tisse hver 1 1/2 time, så er jo dette ikke noe å klage over i heletatt! Det er fantastisk morro å kjenne hvor vill han er der inne! Men litt slitsomt når han har herjet i 12 timer i strekk Var heldigvis rolig i noen timer fram til nå nylig, og nå er det på den igjen Hørte på Kung-fu fighting i bilen, og føler at den sangen forklarer mye hva som er stemningen i magen tihi! Gale, gale, gale lille baby der inne! Han er nok iallefall frisk og rask når han klarer å holde meg våken så mye som nå haha! Måtte nesten sende sambo en sms i sted å be han om å fortelle sin sønn at han måtte være litt snill med mora om natta Rart å referere til oss som foreldre for første gang, og ikke minst deilig I går var en god dag! Fikk gjort masse hjemme, og vi har begynt å pakke til ferieturen. Var en tur innom Barnas Hus i dag og kjøpte katte-nett til å ha over barnevogna, samt et trekk for å ha i bilstolen Fikk sett litt på barnesenger og stellebord også. Fant en seng som passet veldig fint intill vår seng, slik som er tett intill senga til foreldrene. Tror vi skal ha en slik en, men skal se om jeg finner den brukt først Penger spart! Nå var egentlig planen å prøve å sove en liten times tid, men tror jeg må vente til minstemann blir sliten og sovner der inne først
Rhiannon Skrevet 1. juni 2012 #285 Skrevet 1. juni 2012 Hvilken seng var det? Vi skal ha sprinkelseng, men tror ikke den får plass inne på vårt soverom så må gjerne ha noe annet først. Koselig med akrobatisk mageboer!
tr.heimspia83 Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #286 Skrevet 1. juni 2012 Hvilken seng var det? Vi skal ha sprinkelseng, men tror ikke den får plass inne på vårt soverom så må gjerne ha noe annet først. Koselig med akrobatisk mageboer! Troll Bedside Crib Den varer vel det første året eller noe slikt i lengden, iallefall fram til barnet begynner å dra seg opp etter kantene, da blir den for lav. Jeg tenkte å bruke denne fram til han skal i egen seng i eget rom Den er slik at man kan ha den helt inntil sengen og bare skyve barnet over i egen når den sovner Synes den idèen er bedre enn samsoving akkurat nå iallefall Både jeg og sambo sover veldig urolig, og er litt bekymret for om vi kommer til å rulle over minstemann eller ikke. Veldig greit med egen seng til han på soverommet da
tr.heimspia83 Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #287 Skrevet 2. juni 2012 20 + 2 Dagen i dag har gått i høygir. Når vi kjøpte nyeste bilen vår fikk vi med noen tak-rails som passet fint. Fant ut for noen dager siden at vi ikke hadde fått med nøkler til disse, og dermed ikke får låst den fast. Nøkler kunne bestilles, men er her tidligst på mandagen. Vi ønsker ikke å dra på mandag kveld/ettermiddag :gjeiper: Da mister vi en hel feriedag og måtte muliggens droppe å kjøre til Bergen pga at vi må innom min bestemor og slikt før vi drar over til Danmark. Dermed ble det en lang og stor handlerunde i dag. Har handlet alt vi mangler og har pakket i hele dag. Begynner å få litt oversikt over hva som skal være med og ikke nå, og huset er stappfult av ting overalt.... Ikke lett å pakke hele tiden med en ivrig samboer som henter alt mulig rart som "kanskje er praktisk" Har luket ut mye vi ikke trenger i år som vi hadde med i fjor. I fjor kjørte vi vestlandet i 3 uker og bodde i lavvo. I år er det ikke så mye camping, men vi har med lavvoen tilfelle rottefelle og vi trenger overnatting Bilen har fått på takboksen og railsene sine, nye MED lås. Da kan ingen stikke av med tingene våre. Iallefall ikke like lett.... Tyver får til det meste dessverre Var ute å ruslet i butikker til etter 15 i dag, og da gikk piffen ut av meg. Sambo var en tur innom en arb.kollega og hjalp med et belte som måtte på plass igjen. Ikke lett for kollegaen som er helt fersk med gravemaskin. Satte stor pris på litt hjelp Trivelig kar! Sov 1 1/2 time når vi kom tilbake mens sambo ordnet sykkelen sin. Han har jo demontert den i vinter og ventet på deler. De delene var selvfølgelig ikke i butikkene i dag, så dermed må han demontere noen av de andre syklene for å få en komplett sykkel for denne turen Raring.... En rask middag og så ble det mere pakking.... Er ferdig med alle klærne våre samt lavvo og liggeunderlag og slikt. Mangler vel en 3-4 timer med pakking i morgen, så håper vi på å reise rett etter lunsj Nabojenta var innom i dag også med venninna si og ønsket å gå tur med bikkja. De har som regel alltid fått lov til det, da terriern har hatt greit av å løpe og leke med dem. For tiden er han (hunden) lei av ungene og overser dem totalt. Det har ført til at de prøver å være veldig bestemte med han, på veldig feil måter. Det har blitt altfor mye herjing og naboene har sett dem prøve å få han oppi ei barnehuske på lekestativet. For 2 dager siden så jeg selv at de prøvde å pakke en pinne i munnen hans flere ganger. Virket som om de ønsket han skulle leke med en pinne? Vel, bikkja vår leker ikke med pinner og de vil nok ikke få lært en voksen hund å gjøre det. iallefall ikke når de prøver å bryte opp munnen og presse pinnen inn Sa ifra til de i dag at det har vært for mye herjing med han, og at de ikke fikk gå tur med han i dag. Ble noen sure ansikt da.... Fikk til nød lov til å være i luftegården med han uten bånd på. Trodde det skulle gå greit, for han går jo bare bort ifra dem. Neida! De bærte han omkring og prøvde å tvinge han til å ligge slik at de kunne kose med han og slikt. Kjenner det er altfor mye av nabojenta for tiden. Hun er så intens. Er 9 år og veeeeeldig "in your face" når hun prater Ala at hun vil gjerne stå 3 cm med nese mot nese mens hun prater og spytter og gjerne spiser is samtidig Fryktelig lei av henne..... Men hun er bare et lite barn og har trolig ikke fått beskjed om at hun må roe seg ned og slikt. Snakket litt med svigermor som er hunde og katte-passer når vi er borte. Hun lar ikke naboene leke med hunden når vi er borte Takk lov! Så får han iallefall 3 uker fri han også haha! Vet ikke helt hvordan jeg skal si når vi kommer tilbake at det har vært for mye herjing med han, og dersom de vil være med han så må de respektere han mere og la han være hund. Ønsker jo ikke å være den sure dama liksom, men synes det går mye utover bikkja akkurat nå. Gudene vet hvorfor ungene har fått for seg at de skal prøve å behandle han som hunder de ser på tv? Prøvde å prate litt med henne for 1 mnd siden når jeg hadde besøk av ei venninne også. Vi drev å ordnet med vårt ute, og hun og venninna SKAL være med. Til den grad at de henger seg på og vi ikke ble kvitt dem i flere timer. Uansett hvordan vi ga beskjed om at det var på tide å gå hjem så får man slike barnslike kommentarer tilbake. "nei, fordi jeg får lov til å være ute så lenge jeg vil tenk!" Liten bortskjemt drittunge MEN! Jeg får nå 3 uker fri fra all masingen! Vet også at hun har fortalt alle sammen at hun skal være barnevakt når babyen kommer, og før hun ble så plagsom så sa jeg selvfølgelig også ja til dette. Tro meg, det kommer ikke til å skje Nå skal jeg pakke litt mere og sjekke hvordan ståa er i kjelleren med sykkeldemonteringen Gleder meg til ferie, gruer meg litt til enkelte ting i ferien. Bla. å se min bestemor så dårlig som hun er nå.... Vet at det er mulig det er en av de siste gangene vi møter henne. Er 93 år straks og nettopp operert for lårhalsbrudd. Er på opptrening og får lov til å gå, men motet svinner vel bort når hun ikke er like mobil lengre..... Håper ikke det Hadde vært veldig morro om hun kunne opplevd å blitt oldemor og møtt sitt første oldebarn
tr.heimspia83 Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #288 Skrevet 3. juni 2012 20 + 3 Og nå er det ferie!!!! God sommer alle sammen!
SMl Skrevet 3. juni 2012 #289 Skrevet 3. juni 2012 God ferie.. Kos deg masse! jobbe ut juni så er d ferie for meg også!
Ariel* Skrevet 3. juni 2012 #290 Skrevet 3. juni 2012 Nå har jeg lest dagboken din, og vil gjerne følge deg videre Kos deg med mageboeren i ferien
tr.heimspia83 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #293 Skrevet 4. juni 2012 Nå sitter vi i en fin liten hytte ved bergen :-) I går ble det 10 timer med kjøring til voss. Ikke lett å finne overnatting etter kl 22, og hotellet var altfor overpriset! 1790 for ei natt! Ble ei søt lita hytte hos en camping vi bodde på i fjor under ekstremsportuka :-) Korte 2 timer inn til bergen i dag... Brukte fantastiske 1 time på å finne parkering... Bergen er uten tvil tidenest mest tungvindte by å kjøre bil i! Fant parkering og ruslet ved de gamle bryggene :-) fant bla en barneleke og lue på en butikk der. Kjempesøt! Stod på den : alt startet med et kyss. Lunsj så fant vi overnatting. Har nå våknet etter 1 1/2 time søvn og middagen venter :-) Gleder oss til akvariet i morgen! Herregud hvor jeg gleder meg :-) :-) :-) :-)
Bolla! Skrevet 4. juni 2012 #294 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Akvariet i Bergen er utrolig morsomt! Har vært der selv, og skal absolutt tilbake en gang! Kos dere masse Endret 4. juni 2012 av -Mala-
Rhiannon Skrevet 5. juni 2012 #295 Skrevet 5. juni 2012 oooh, koselig ferietur!! Håper hele ferien blir super Har kjørt i Bergen selv, det er en ordentlig rotete by for oss ikke-innfødte!
tr.heimspia83 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #296 Skrevet 5. juni 2012 Tragisk by egentlig... :-\ Har vært i akvariet i dag og det var gøy! Liker slanger og alle rare dyrene :-) Orket ikke mere av midtbyen pga trafikken og parkeringsproblemene, så det ble en tur til equipnor for å se på turklær isteden :-) artig! Nå er det mat på agendaen før vi skal sove en blund ;-) Jeg har funnet ut en bedre måte å vekke småen på enn "saft-trikset"! Nemmelig å fise han våken:-) hahahahaha! Egentlig logisk nok når han ligger i magen, men dersom man slipper en "braker" så blir det liv i han gitt! Hoho
tr.heimspia83 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #297 Skrevet 5. juni 2012 Prøver å finne en god kjørerute til hamar fra bergen med noe artig underveis, og det er ikke bare bare... Blir vel strake veien og bare noen småstopp :-) Vi har faktisk bestilt hotellrom i morgen! Gleder oss til skikkelig seng og en god dusj utenom campingdusjer :-)
tr.heimspia83 Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #298 Skrevet 8. juni 2012 Juhu! 1. dag med pc og ikke en galaxy tab som ikke fungerer optimalt på nett Nå sitter vi på ferja over til Danmark. Vi har hatt noen herlige dager omkring i Bergen, Voss og Hamar. Vi rotet veldig med dagene (feriemodus?) og måtte kjøre ganske kjapt i gårkveld for å rekke ferja i dag tidlig Sambo er så snill og god! Herregud! Jeg sliter en del med bekkenet om dagene, og i går var den verste dagen hittil. Vondt å sitte, vondt å gå og vondt å stå. Jippi!!! Da er det supermorro å kjøre bil i 5 timer..... Men sambo er så snill og kjører hele turen, stopper mye for å la meg strekke på bena, bærer all bagasjen og slikt. Vi skulle rusle en snartur opp til et spisested i gårkveld og den var vel ca 2 km unna. Først ruslet vi litt rundt i en park og fikk se Larvik som forresten er en nydelig liten by Kom halvveis til spisestedet før jeg måtte stoppe. resten av gåturen gikk i halvt gammel-dame-tempo med museskritt...... Når vi i tillegg så at spisestedet var stengt når vi kom fram var det nesten så gråten tok meg Hinket hele veien tilbake til mini-hotellet vårt før jeg ble liggende langflat resten av kvelden. Opplevde for første gang for noen dager siden hvordan det er å ikke klare å flytte på ei hofte. DET var rart det! Skulle krype på alle 4 fram fra under ei køyeseng, og venstre foten ble liksom ikke med. Ble en strekk i hofta som bare knep og ikke ville røre på foten! Flaut å måtte bruke armene for å løfte fram foten... Fysj.... Det skal bli deilig med 1 uke i danmark uten noe særlige mål og meninger Synes litt synd på sambo som må ha en så slaskete tid og kun følge meg rundt og ikke får gjort så mye, men han ler bare av meg og sier at det er slik kjærlighet fungerer Jeg har virkelig verdens beste mann! Håper at formen blir litt bedre etter noen dager hvile, fordi vi ønsker gjerne å besøke bla. en ørnepark og dyreparker i danmark Det var en liten sytemld fra meg Minstemann i magen herjer noen ganger, men har generelt vært veldig rolig den siste uken. For å avlaste bekkenet må jeg sitte en del framoverbøyd og da blir det nok litt trangere for han der inne :gjeiper: Hvordan går det med alle andre?
SMl Skrevet 8. juni 2012 #299 Skrevet 8. juni 2012 Så bra! Misunner deg som er på ferie! jeg var hos legen min i dag.. Begynt å måle mage så nå er magen 22cm stor! tiden har bare flydd.. Nettopp passert uke 24.heldigvis moderate smerter.. Hovner bare fryktelig opp i føttene etter jobb eller hvis det er ganske varmt ute.. Håper du får en fin ferie i danmark!
tr.heimspia83 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #300 Skrevet 10. juni 2012 Da har vi kommet til rette i feriehuset i dk, nydelig hus med mange fine rom :-) Alle tvkanalene er på tysk dog, teit..... Stakkar sambo i natt. Jeg våknet til rundt 7tiden av at jeg trodde han tok dyna mi. Neida, han prøvde vist bare å få tilbake sin egen Jeg har vist sprellet og fist i hele natt, tatt pute og dyne ifra han også.... Så det blir nok forskjellige soverom når vi er her :-) Tror jeg har vært så urolig fordi jeg har vært så øm i bekkenet og fisingen er fordi tarmene er irriterte igjen, mye vondt i magen :-( Skjønner ikke helt hva jeg har reagert på nå, har jo holdt meg unna meieriorodukter! Dumme magen! Var på besøk i ørneparken i går og det var knallmorro :-) var også på et gigantisk havakvarie som var dobbel så stort og fint som noen i norge, og vi har sett alle i norge ;-) Vi elsker begge både dyreparker og akvariumer :-) har en bunke brosjyrer fra dyreparker i dk, så regner med vi skal innom en del av dem innen turen er over :-) Morro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå