Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Ble at jeg dro for å møte 2 i termingruppa :)

Trivelig middag/lunsj. Hun ene er nå 42 år og gravid i uke 31, andre er 23 og i uke 24 :)

Jeg trives best med de som er litt eldre, og hun på 23 er litt "brautende" på en måte... Kvass i tonen når det er noe hun ikke liker og slikt :) Hver sin måte å være på heldigvis :)

Litjkaren har herjet i hele dag, så å si uten stopp. Romsterer som bare det der inne :rodmer:

Jeg har vondt i hodet og arm etter jobben i dag.

Sambo graver med maskina ute for vannrør som rørleggeren skal ordne med forhåpentligvis innen helga, og jeg tror jeg skal finne senga. Er helt ferdig gitt.... :sjenert:

Blir vel vekket om litt for å hjelpe til rundt selve vannkrana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gårsdagen var rimelig frustrerende med tanke på formen.

hodepinen kom snikende rundt 16 og toppet seg på kvelden.

Rundt 19-20tiden så måtte jeg dog ty til Paracept og tok 2 tvert. Hadde så vondt i hodet at jeg ble svimmel og ikke turte å røre meg på senga.

Nydelig! :kjefte:

Tilbake på jobb, masse tanker og en liten krabat som herjet hele dagen som årsak?

Fant vel senga rundt 20 en gang og ble liggende til sambo var ferdig med å grave rundt 22. Da hadde hodepinen begynt å gi seg litt iallefall. Stod opp i 2 minutter for å pusse tenner og ta av klærne før jeg sovna igjen gitt.

Dyp søvn til kl 3 i natt før toalettet krevde et besøk.

Så dyp søvn til klokka ringte 05,45 igjen :)

Hodepina var takk lov over i dag tidlig, men kjenner fortsatt at jeg er ør i hodet.

Blir spennende å sjekke formen innen utgangen av arbeidsdagen...

Kommer forhåpentligvis rørlegger i dag for å sjekke hvilke deler han trenger for å koble oss på kommunalt vann :) Håper og krysser fingrene for at det er i orden innen helgen.

Regner med vi legger ned varmekabler rundt vannrøret i samme slengen, skummelt om vannet fryser i vinter med en liten pjokk hjemme :)

Huset ligger hovedsakelig på fjell/berg, så det er ikke veldig dypt vi kan grave. Vannrør burde strengt tatt ligge dypere enn 2.5 m og vi er heldige om vi kommer på 1.8 m....

I tillegg frøs vannet til svigermor i vinter pga en ødelagt varmekabel som lå på 2.3/2.5 m.

Tror ikke vi tar sjansen på å ikke legge varmekabler samtidig :)

Dæven det har vært mye det siste året! Gravemaskina har vært hjemme hos oss 4 ganger + 2 ganger på gamle stallen :)

Bra med egen gravemaskin-fører hjemme som gjør jobben ;)

Tror ikke sambo har fått sovet noe særlig i natt, var oppe å romsterte rundt 3-4 tiden for å prøve å få inn litt kaldere luft på soverommet. Vi har ei takvifte som ble satt på og vinduet vid åpent.

Altfor varmt om nettene nå gitt....

Håper han får sovet litt mere i natt. Ikke morro å ha dårlige netter når man har en lang dag på jobb etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 + 6 :rodmer:

Gårsdagen var merkelig på mange måter...

For første gang ble jeg nesten litt irritert på minstemann og herjinga på jobb. Var en periode på omkring 1 time hvor han sparket SÅ hardt hele tia sammenhengende. Og da selvfølgelig når jeg måtte konsentrere meg en del på jobb :kjefte: Smiler litt av at han var så livlig, men det var bare timingen som var litt dum :)

Kom hjem til en sovende sambo som hadde gravd det siste for rørleggeren i løpet av dagen.

Div. ting skjedde som jeg ikke helt ønsker å gå innpå, men ingen forhold er perfekte :)

Ble gående for meg selv de 2 timene han sov og tenke det verste. Hormonell og usikker som jeg er.... fysj! Tanker som om hvordan det ville være om jeg ble alenemor dukket opp, og det føltes som om hele verden skulle gå i grus!

Når jeg blir sint og lei meg, så rydder jeg og slikt. Så da fikk jeg ryddet en del på stua og brettet litt klær og slikt.

Det er fortsatt mye rot igjen etter ferien, men det forsvinner litt etter litt :)

Sånn går det når vi må rydde kjeller og plass nede før vi stuker ting unna videre.

Når sambo våknet så ryddet vi litt mere, før vi fikk satt oss ned og pratet litt. Jeg synes jo at han har vært litt fraværende og avvisende den siste uken, og da blir jeg veldig usikker. I tillegg er jeg en del usikker i forhold til menn og forhold fra før av, og det blir som om alt det vonde jeg har opplevd i tidligre forhold blusser opp på en gang.... Stakkar sambo :)

Fikk snakket ut om det, og jeg har nok følt på noe som stemmer godt.

Han ble slik siste uken på ferie i fjor også når vi ikke fikk den ferien vi ønsket pga at jeg hadde et ødelagt leddbånd i kneet.

Han var vel ikke helt forbredt på hvor rolig ferien skulle bli. Litt pga været i Danmark ødela alle bademuligheter og strandliv, samt at jeg fikk så problemer med bekkenet.

Ja, vi fikk sett mye dyrehager, men den ferien vi har ønsket oss de siste 2 sommerne er mye mere aktive. Fjellturer og kos :)

Vi er jo i teorien veldig glad i aktivitet og naturen, men diverse hendelser har gjort at feriene våre har blitt "ødelagt".

I fjor kjørte vi vestlandet i 3 uker i bil og skulle kose oss masse på tur. Endte opp med 19 av 21 dager med PISSREGN og da ble det for sleipt for kneet mitt for å klare turene :kjefte:

I år er jeg gravid med bekkenløsning. Det er jo verdt å vente på minstemann, men vi kjenner begge to at vi er lei av dårlige ferier og lite aktivitet/morro :sjenert:

Fikk snakket ut om det og konklusjonen er vel at vi begge synes ting er litt kjedelige for tiden. Vi får ikke gjort det vi ønsker og samtidig så er vi veldig glade for pjokken som kommer :)

Så sambo har vært litt skuffet over hvordan ting har vært de siste ukene og håpet på litt mere spenning i hverdagen.

Når vi passerte sverige på vei hjem så var vi innom butikkene som selger sykkeldeler og syklene han tidligre har drevet med (downhill-sykling) og kjøpte seg ny framdemper og bremser. Han bygde seg jo ny sykkel i vinter som stod nesten ferdig.

Fikk montert den opp når vi kom hjem og testet den i marka her hjemme. Den fungerte ok, men bakdemperen er for myk.

Skuffelsen over å kunne ha litt spenning igjen ble ødelagt av at det var fullt av turgåere på geitfjellet, og da tar han det veldig rolig.

Han er heldigvis en av de downhill-syklistene som heller går forbi alle fotgjengerne enn å peise forbi dem.

Så kvelden som skulle være litt mere morro, ble ødelagt.

Er vel lite å finne på for tiden på fritiden som er spennende, og da har det dessverre gått utover humøret :)

Er SÅ glad for at det ikke var værre enn kjedsomhet ;)

Jeg trodde jo det virkelig var krise liksom..... :sjenert:

Hadde 0 matlyst i gårkveld. Til en slik grad at jeg ikke fikk i meg noe mat før etter 20 en gang. Trøtt og sliten av å gå rundt meg selv og utrolig deilig å legge seg etterpå!

Sovet godt i natt og bråvåknet av vekkeklokka! :)

Er skikkelig sliten i dag. Allerede er klokken snart 8 og hodepinen er på vei. Skal bli en lang dag på jobb.....

Var rar i magen i dag tidlig også, er liksom litt knip i magen men ingen spark enda. Håper han spreller litt snart så jeg kan slappe av litt mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser innegget mitt antydet at jeg ikke spiste før 20.00 i heletatt i går, det blir feil :)

Spiste frokost og lunsj på jobb.

Presset i meg 2 brødskiver på kvelden likevel om jeg ikke ville ha. Vet at kroppen trenger det for at minstemann skal trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk pratet om det. Det er jo forståelig at man kan bli litt skuffa og kjede seg når det blir sånn som du skriver. Heldigvis ser det ut til å være bare en periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk pratet om det. Det er jo forståelig at man kan bli litt skuffa og kjede seg når det blir sånn som du skriver. Heldigvis ser det ut til å være bare en periode!

:) Ja man kan ikke helt forvente at det skal være spenning hele tiden, men det har jo vært gørr kjedelig de siste 2 mnd....

Og DER våkna pjokken i magen også gitt! Nå er det trimming der inne igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag har faktisk vært ganske super :)

Grei dag på jobb, arma oppførte seg fint og jeg klarte å konsentrere meg om jobben og ikke bare surfe nett etter graviditetsting. Gikk bort litt tid til dette, men det var kun imellom telefonene :sjenert:

99% veldig trivelige kunder i dag også, og det betyr mye for dagen! :)

Fikk sove 45 minutter etter middagen før sykkelkjøperen kom for å hente sykkelen, samt at vi rakk en tur inn til OBS Bygg for å kjøpe noe fugemasse for hullet i veggen som vannledningen går inn.

Rørleggeren var innom med rør som sambo har ordnet med, og rørleggeren kommer i morgen på formiddagen for å koble de til. Så fra i morgen har vi kommunalt vann :) Jippi!

Rusla en tur til naboene å varslet om vannutkobling mellom 10 og 14 i morgen også :) Bekkenet snillt og greit :)

Nå sitter jeg på pcn med verdens fineste lille katt på fanget! Tror han liker bollemagen, praktisk å ha som hodepute ;) tihi!

Virkelig elsker bare den katten!

Fikk faktisk trent litt klikkertrening med bikkja mens jeg laget middag også! Han kan nesten å ligge nå :sjenert: For en sta terrier på 6 år er det stort å lære seg. Han er iallefall veldig nærme med å forstå 1 + 1 så da gleder jeg meg til å prøve igjen i morgen eller om 2 dager :)

Han trenger som regel en dag eller to for å tenke, så sitter det ;)

Rare lille bikkja! Q som han heter. Ja, han heter kun 1 bokstav :rodmer: Tihi! Folk tror som regel han heter KU når vi roper, men det er Q :fnise:

Finner senga snart og tidlig start i morgen rundt 05.15 for å rekke å dusje før jobb :kjefte:

Er heldigvis siste dagen før langhelg! Jippi!

Fant forresten

nydelige videoen i dag og jeg smeltet helt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene naboen som jeg ikke har snakket med på 1 1/2-2 mnd nå pekte så fint på magen min og spurte: " Er det nært forestående eller?" :fnise:

Lo litt når jeg sa at jeg kun var 6 mnd på vei og det var litt igjen ja ;)

Klarer ikke å skjule store magen nå lengre. Overhode ikke :)

Får ta et bilde å legge ut en dag. Den har blitt enorm siste 2 ukene synes jeg ;)

Og ikke minst mye hardere. Selve fettet på magen er strekt til siden og ut, så magen i seg selv er mye hardere :) Det er litt morro synes jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forvirret over ukesregningen i svangerskapet :)

vet at man regner 2 uker før befruktning, og at man skal gå 40 uker gravid ca. (+ / -)

Så forvirringa dukker opp når man regner på 40 uker = 10 mnd, men man skal jo bare gå 9 mnd gravid?

Hvor blir det av de siste 2 ukene?

Jeg er nå i uke 24, og dersom jeg regner fra starten så er jeg 6 mnd på vei, men dersom jeg regner at jeg har igjen 16 uker, så har jeg igjen 4 mnd?

Når jeg var 20 uker er man jo halvveis, og i mitt hode betyr jo det dermed 4.5 mnd på vei :)

Det er nå 4 uker siden. Betyr det at jeg kan nå si at jeg er 5.5 mnd på vei?

FORVIRRA! :) hehe

Er det flere som har stusset over uke-regninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fant etter hvert en oversikt som viser at jeg nå kan regnes som 5.5 mnd på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp den der konverteringa, og teller heller bakover fra termindato på kalenderdatoer når jeg har behov for det. Siden termin er satt til 17. desember, er jeg nå snart 3,5 mnd på vei :)

Edit: feil måned gitt :fnise:

Endret av Rhiannon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig lunsj er inntatt nå :)

Fått masse tid til å surfe nettet i dag om barneting også.

Lest en del om hermatrodittbetinget barn og slikt :)

Og lært at kjønn er ikke bestemt før barna har passert puberteten faktisk. Det er faktisk litt spennende å lese :)

Husker vi hadde en søt liten gutt i barnehagen hvor jeg jobbet som KUN gikk i kjoler. Tror han er en slik en faktisk :fnise:

Fant også denne:

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article714084.ece

Og 9 av 10 ting stemmer for at dette blir en gutt :rodmer:

Dersom vår blir gutt som vil være jente eller motsatt så tror jeg det er helt ok :)

Også lest litt om det å oppleve igangsatt fødsel og medisinene rundt dette.

Litt skummelt, men de mener vel at såfremt man holdes til observasjon så skal det gå greit. De gangene man sendte hjem kvinner etter igangsettelse. Gikk fryktelig galt for ei her i tr.heim som endte opp med ei datter med alvorlig grad av CP.

Begynner å føle meg litt tryggere imot en fødsel etter å ha lest en del om det, men fortsatt ønsker jeg en egen dialog med jordmor/lege om dette :)

Nå er det 2 timer og 37 minutter til helg ! :fnise:

Gleder meg masse!

Kjenner også at kroppen trenger litt mere hvile!

Jeg har sovet så urolig i natt og sambo skulle på død og liv ligge å terge meg og prate til langt på natt ;)

Pratesyk han da vettu! Greit å være han som kun trenger 5 timer søvn for å fungere kontra mine gode 8 timer som regel :rodmer:

Sniken ;)

Time til kriopraktor i morgen! Gruer meg litt ettersom det alltid er litt ømt å dra dit, men greit å få sjekket etter at bekkenløsningen begynte.

Ordne nye negler på mandagen, og farging av øyenbryn + vipper på tirsdagen. Skal i tillegg teste ny hårfrisør på tirsdagen og håper de er flinke der :)

Hadde jo ei fantastisk frisør-dame tidligre, men hun har flyttet hjem til Stryn. Teite plassen... Så jeg mangler en frisør jeg er skikkelig fornøyd med.

Har gått til diverse folk de siste 2 årene, men ikke funnet den perfekte frisøren enda... Leter enda, og tester en ny salong og frisør etter tips fra ei venninne :) Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvorfor kroppen har vært litt rar siste døgnet, dårlig søvn og slikt.

I løpet av dagen på jobb så har det kommet en gryende forkjølelse gitt...

Nesa er potte tett og halsen er vond! :sjenert:

Det forklarer den dårlige nattesøvnen og hodepina tidligre i uka her :)

Har vel helgen på å bli frisk å rask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 + 1 :rodmer:

Natta har vært så som så. Kan ikke forvente stort når man er potte tett egentlig....

Fikk iallefall sove ut litt før jeg dro til kiropraktoren. Gruet meg skikkelig (slik jeg alltid gjør) fordi det er som regel ganske vondt å være der. MEN jeg blir bedre og frisk og rask av det, så da er det bare å bite sammen tenna :kjefte:

Forklarte han hvordan ting hadde kjentes i sommerferien og han sjekket ryggen litt. Sa ganske fort at dette ikke var noen bekkenløsning, fordi bekkenløsningen ville vært forran i bekkenet, ikke bak i korsryggen og hofta som jeg har hatt. Han fant derrimot en bekkenLÅSNING på venstre side. Det er egentlig supert, fordi en låsning er mye lettere å bli kvitt enn ligamenter som er på "en snurr" ved bekkenløsning :gjeiper:

Alt i alt supert altså!

Fikk knekt på plass litt på den venstre sia, og han behandlet de ømme områdene rundt hofteleddet og bekkenet. Det er så utrolig vondt når han gjør det! Tårene spruter og jeg må virkelig fokusere på pusteteknikk underveis! Dumme, dumme kiropraktor :kjefte: haha!

Han mente selv at jeg må ha fått en litt høyere smerteterskel den siste mnd, for han var ganske hardhendt med musklene i dag. Og for 1 år siden (har alltid hatt dårlig bekken og jevnlig behandling) så kunne han ikke gjort halvparten en gang :)

Kroppen forbreder seg tydeligvis på en fødsel når man tåler mere smerter :) Bra det! Jeg trenger å høre slikt ;) haha!

Fikk også beskjed om å fortsette slik jeg gjør nå med litt turer og hvile om hverandre. Hadde det vært bekkenløsning så ville jeg ikke blitt bedre av å gå turer og slikt som jeg har gjort litt av etter ferien :)

Syntes litt synd på meg selv etterpå, så jeg tok en tur for å se/shoppe i byen. Var innom Zizzi og fant noen utrolig fine topper.

De er en litt annen stil enn hva jeg vanligvis bruker, men jeg likte de supergodt. Disse er mye mere elegante og finere. Nesten litt over-sossete klær, men jeg liker å føle meg fin ;)

Ble med 3 topper og 1 bukse hjem :)

Selvfølgelig fikk jeg sms i bilen etter jeg hadde handlet om 20% avslag dersom jeg viste fram sms-en ved å handle innen 2 uker.

Synes nesten dama i disken kunne sagt ifra om at det var ny sms på vei ut og slikt når jeg faktisk spurte henne om det var noe Zizzi-klubb-avslag for tiden. Nei fikk jeg høre da. Under 10 minutter etter fikk jeg sms om at jo da, det er det....

Var hu ene som jobba i dag som jeg ikke helt har sansen for, så gidda ikke å gå tilbake heller!

Var så en tur på Barnas Hus og fikk kjøpt senga til minstemann! Leita jo over hele dk og sverige for den senga uten at noen hadde den. Så da ble det kjøpt her isteden. Denne senga :)

Så også på TFK-vogn og hardbag. Vi har jo kjøpt en brukt tfk-vogn og må jo uansett kjøpe en ny hardbag. Kjenner litt på at jeg ønsker meg en ny vogn og ikke en gammel og brukt en, men vi får se. Sparte mye penger på den brukte vogna og det er sykt dyrt for ny vogn. Den fargen jeg vil ha koster 7 690 kr + hardbag som koster 1900. Hardbag`en må vi jo kjøpe likevel, men jeg er veldig fristet til å kjøpe ny vogn også og heller selge den brukte vi har kjøpt....

Innom sambo for å gi han lunsj :rodmer: før jeg dro innom det ortopediske verkstedet for å hente de nye sko-sålene mine.

De ble tilpasset ganske greit, og fikk ordnet slik avlastning på et punkt som er veldig ømt og vondt under foten.

Må vel ha meg en tur til legen med den foten snart, har jo hatt vondt i den i snart 1 år på det samme punktet uten at det gir seg...

Fot-dama som ordnet sålene mine mente det var nok en betennelse som hadde satt seg der, mulig en liten forbruskning også. Nydelig :)

Jaja!

Så nå er jeg hjemme og kan atter en gang konkludere med at jeg har verdens snilleste og beste lille pusekatt :rodmer:

Han synes at livet er best på fanget når han kan ligge som en liten ball og bare nyte varmen fra meg ;)

Nydelige lille babyen min !

Kom inn en tur nå fordi det blåste opp til dårlig vær ute.

Får vel vekke han straks og legge han en annen plass før jeg selv finner senga for å prøve å bli frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker forresten mye mere til kynnere når jeg er aktiv nå.

Spesielt om jeg går en del så blir det veldig stramt og ømt nederst i magen,og hele magen går i spenn. At den blir knallhard og øm.

Når jeg tar det med ro så skjer det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk start på dagen med rød neglelakk over hele gulvet!

Praktisk å være gravid, klønete og absolutt MÅ ha røde tånegler :kjefte:

Fysj å fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...