Gå til innhold

Raw food er da ikke matjåleri, ærlig talt.


TuridS

Anbefalte innlegg

Når jeg sier "det er ment" så mener jeg fra naturens side. Akkurat som at det er ikke meningen at vi skal fly for vi har ikke vinger. Skjønner? Ingenting med maktsyke fantasivenner å gjøre.

Ps. nei jeg har ingenting imot fly.

Er det bare mtp mat at du følger denne filosofien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man gå langt nok tilbake, så levde det første livet i havene, og de spiste verken grønnsaker eller nøtter. De må ha spist ett eller annet de ikke var "ment" å spise, for å komme seg videre fra det stadiet. Eller hva?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Når jeg sier "det er ment" så mener jeg fra naturens side. Akkurat som at det er ikke meningen at vi skal fly for vi har ikke vinger. Skjønner? Ingenting med maktsyke fantasivenner å gjøre.

Neivel? Så å ta fly er helt i orden. Vi er altså ment å skulle kunne forflytte oss fra Oslo til Berlin på halvannen time. Og hva med det å barbere leggene? Det er muligens også feil, ettersom vi jo har hår der fra naturens side? Eller å gå med klær. Og bo i hus, til og med med oppvaskmaskin. Og snakke i telefon med folk som bor på andre siden av jordkloden - er vi ment å skulle gjøre det?

Og greit, nå skjønner jeg at det er "naturen" som er din religion. Og denne "naturen" har altså lagt en rekke føringer for hvordan vi skal spise og leve. OK. Og dermed, ettersom rød fluesopp jo er temmelig giftig fra denne "naturen" sin side, så må vi fremdeles avstå fra å spise den dersom det skulle skje en mutasjon som ville ført til at den plutselig ble ganske sunn for oss. Skjønner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapt.Ja jeg har nok ikke stilt så sterkt her imot dere og mangel på vitenskapelig forskning på dette gjør at jeg mangler linker og vitenskapelig fakta.

Spør meg om 10 år, da de har forsket mer på dette.

En ting er sikkert, du kommer fra naturen og det beste drivstoffet for deg er natur som ikke mennesket har tukla med.

Jeg har aldri følt meg bedre, sett bedre ut. Dette kan bli redningen som neon som er syke i din familie trenger, kreft, overvekt, sukkersyke, overvekt etc. Raw food livsstil er passende og perfekt for dette.

ja det tør jeg si uten masse forskning og jeg kan garantere at dette blir resultatet av mange års forskning.

Men man trenger ikke tro på det. Fritt frem. Stoler du på mennesket eller stoler du på naturen?

jeg velger naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapt.Ja jeg har nok ikke stilt så sterkt her imot dere og mangel på vitenskapelig forskning på dette gjør at jeg mangler linker og vitenskapelig fakta.

Det er nok av vitenskapelig forskning på området... Problemet er at den ikke er enig med deg, så du bare velger den bort.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke tilstrekkelig på raw food livsstil.

Det er mer enn den gulroten og den tomaten dere har trumfa hele tråden med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull.

Du blir ikke mer sunn av å ete gulrota rå fremfor å koke den, og du kan for pokker ikke påstå at folk kan bli kvitt kreft av å ete rå mat fremfor å koke den. Du er en kunnskapløs ektremist, og jeg kan garantere at du kommer til å måtte stå med skjegget i postkassa etter at det har blitt forsket mer på dette.

Men om du ønsker å ete rå kassava og bambusskudd så værsågod.

Endret av Nimorna
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke tilstrekkelig på raw food livsstil.

Det er mer enn den gulroten og den tomaten dere har trumfa hele tråden med...

Det er kommet en god del linker til forskning, som du aktivt har oversett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapt.Ja jeg har nok ikke stilt så sterkt her imot dere og mangel på vitenskapelig forskning på dette gjør at jeg mangler linker og vitenskapelig fakta.

Spør meg om 10 år, da de har forsket mer på dette.

En ting er sikkert, du kommer fra naturen og det beste drivstoffet for deg er natur som ikke mennesket har tukla med.

Jeg har aldri følt meg bedre, sett bedre ut. Dette kan bli redningen som neon som er syke i din familie trenger, kreft, overvekt, sukkersyke, overvekt etc. Raw food livsstil er passende og perfekt for dette.

ja det tør jeg si uten masse forskning og jeg kan garantere at dette blir resultatet av mange års forskning.

Men man trenger ikke tro på det. Fritt frem. Stoler du på mennesket eller stoler du på naturen?

jeg velger naturen.

Det er allerede foretatt en del forskning på dette, som har gått over år og med flere hundre personer. Konklusjonen blir at det ikke er sunt og bare spise rått.

Stole på naturen? Vi er en del av naturen og vi har utviklet oss dit vi er i dag på et ganske så omnivort kosthold. Vi lever lenger og lenger. Ja, det er mange livsstilsykdommer i dag, men de har sitt utspring hovedsaklig i for mye mat, for mye sukker i maten, raske karbohydrater, stillesittende liv, røyking, alkohol osv. Et normalt, variert kosthold med både rå og kokt mat har aldri vært usunt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg bedre, sett bedre ut. Dette kan bli redningen som neon som er syke i din familie trenger, kreft, overvekt, sukkersyke, overvekt etc. Raw food livsstil er passende og perfekt for dette.

Nå vil jeg nødig være pirkete, men du nevnte overvekt 2 ganger ^^

Uansett, hvis det gjør deg til et bedre menneske, så kjør på. Men det å entre en debatt uten noen gode og undersøkte argumenter å vise til, vil nok ikke gi noen sv partene særlig mye å gå på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tilbake der hvor du drar frem matprodusenter, halvfabrikata og ferdigmat igjen nå... vi diskuterer fremdeles ren mat, rå vs kokt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Vi får se hvem som vinner. Naturen eller matprodusentene.

matprodusentene driter da i om jeg koker tomaten min eller eter den rå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg blir ikke veldig overbevist når noen linker til et sted som heter "beyondvegetarianism".

Det blir som at jeg skal gå inn på nazi.com og finne ut hva jøder er. Ikke mye objektivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jepp! Vi får se hvem som vinner. Naturen eller matprodusentene.

Hehe. Naturen er din gud, med andre ord.

Og, som det har blitt gjentatt til det kjedsommelige i denne tråden, er det få som mener at Grandiosa, pulversupper, og McDonalds-mat er sunt. Det er ikke sånn at man enten er rå mat-entusiast, eller at man lever på det sistnvnte, vet du. Det er faktisk fullt mulig å leve på mat laget fra bunnen av, basert på råvarer som fisk, økologisk kjøtt, bær, grønnsaker, nøtter, frø, osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg blir ikke veldig overbevist når noen linker til et sted som heter "beyondvegetarianism".

Hva med de andre linkene da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe. Naturen er din gud, med andre ord.

Og, som det har blitt gjentatt til det kjedsommelige i denne tråden, er det få som mener at Grandiosa, pulversupper, og McDonalds-mat er sunt. Det er ikke sånn at man enten er rå mat-entusiast, eller at man lever på det sistnvnte, vet du. Det er faktisk fullt mulig å leve på mat laget fra bunnen av, basert på råvarer som fisk, økologisk kjøtt, bær, grønnsaker, nøtter, frø, osv.

Ja hvor mye rødt kjøtt spiser du i uka du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg blir ikke veldig overbevist når noen linker til et sted som heter "beyondvegetarianism".

Det blir som at jeg skal gå inn på nazi.com og finne ut hva jøder er. Ikke mye objektivitet.

Hva legger du i "beyond vegeterianism" da? For meg betyr det bare at dette er noe som går utenfor vegetarkost. Og det er det jo. Du burde lese den forskningen som legges frem for deg, istedet for å lulle deg inn i egne oppfatninger om ting. Hva vet du om menneskers kosthold i forhold til evolusjon liksom? Ikke stort, siden du tydeligvis tror at vi har utviklet oss på råkost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...