Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

At han har ligget med enda flere enn hun har, gjør jo det hele enda mer patetisk.

Nja, han har jo vært over seksuell lavalder praktisk talt dobbelt så lenge som henne så det er vel ikke så merkelig.

Men at hun viste seg ikke å være den TS ønsket seg er jo trist, ønsker han bedre lykkr neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, hvis akkurat dette med antall sexpartnere er så forbanna viktig for han at han er villig til å kaste fra seg kjæresten, selv om hun har bevist at hun ikke er moralsk fordervet på grunn av det, så burde han jo ta opp dette med alle potensielle partnere.

At han har ligget med enda flere enn hun har, gjør jo det hele enda mer patetisk.

Nå omgår du bevisst spørsmålet mitt. DEt var direkte og ikke til å misforstå: hva er forskjellen på å velge noen bort FØR du blir kjent med dem basert på gitte preferanser, og det å dumpe dem ETTER at du er blitt kjent med dem, og da kjent nok til å vite om ting ved dem som er viktig for deg?

Istedet for å svare på dette kommer du med en generell moralsk formaning om å ta det opp med alle potensielle partnere. Det er jeg forsåvidt enig i, men hva i huleste heiteste har det med saken å gjøre? Det du skal svare på er spørmålet mitt over, ikke komme med formaninger som i og for seg er fornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ikke spill dum. Du vet like godt som meg at kvinner er hypergame når det gjelder økonomi; de velger systematisk og konsekvent oppover. Ikke nødvendigvis millionærer, men menn som ligger noen trinn over dem. Dette er allmenkunnskap. Og som Cuckold nevnte tidligere ligger det i kortene at kvinner synes det er ugreit om menn skulle avvise kvinner fordi de bare tjener like mye som dem. Dobbeltmoral.

Hva Cuckold sier om kvinner, menn og økonomi er ikke relevant for debatten, men jeg forstår jo det er ok for deg å trekke inn det siden du er på tynn is.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at jeg drar frem kvinners dobbeltmoral er at det nettopp er dobbeltmoral tråden handler om, dessuten at det er bemerkelsesverdig hvordan kvinner her skriker opp om dobbeltmoral som rammer dem, men forholder seg tause til dobbeltmoral som rammer oss. Det er uhyyyyyre merkelig det der, hva?

For ordens skyld synes jeg ikke noe om valget til TS. Hvorfor? You guessed it, fordi det er dobbeltmoralsk.

For ordens skyld syns jeg ikke noe om dobbeltmoral jeg heller, men jeg evner likevel å se sjåvinismen i TS' valg, i stedet for å ro meg vekk med andre ting. Det er noe forhistorisk ved å se på kvinner som et sexobjekt og å gruppere kvinner på den måten. Hvorfor skal jeg ikke kunne påpeke det nå, hvis jeg f.eks. kan påpeke samme fenomen hos en del menn fra andre kulturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Nå omgår du bevisst spørsmålet mitt. DEt var direkte og ikke til å misforstå: hva er forskjellen på å velge noen bort FØR du blir kjent med dem basert på gitte preferanser, og det å dumpe dem ETTER at du er blitt kjent med dem, og da kjent nok til å vite om ting ved dem som er viktig for deg?

Istedet for å svare på dette kommer du med en generell moralsk formaning om å ta det opp med alle potensielle partnere. Det er jeg forsåvidt enig i, men hva i huleste heiteste har det med saken å gjøre? Det du skal svare på er spørmålet mitt over, ikke komme med formaninger som i og for seg er fornuftige.

Fordi da har man jo blitt kjent med personen, og kanskje til og med forelsket seg! Og da har man basert forholdet på noe annet enn akkurat det som står på lista over preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, alle kvinner gjør det. Selv de som ikke gjør det, gjør det egentlig.

Hvor får du dette fra egentlig? Jeg må jo tydeligvis være en enestående kvinne som ikke tenker sånn.

Her på KG må man tydeligvis velge sine ord med omhu. Det er spesielt viktig siden det tydeligvis er få som forstår hva som menes med ordet generalisere. For ørtende gang: jeg mener ikke at alle kvinner er hypergame, men at det er en tendens til at kvinner som gruppe er hypergame. Det er en vesentlig forskjell mellom tendenser og absolutter, og jeg snakker her selvfølgelig om tendenser. Dette burde jeg kanskje presisert, men jeg tok det som en selvfølge at folk forstod det. My bad.

At du personlig ikke kjenner deg igjen kan så være. Det betyr imidlertid IKKE at fenomenet ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Her på KG må man tydeligvis velge sine ord med omhu. Det er spesielt viktig siden det tydeligvis er få som forstår hva som menes med ordet generalisere. For ørtende gang: jeg mener ikke at alle kvinner er hypergame, men at det er en tendens til at kvinner som gruppe er hypergame. Det er en vesentlig forskjell mellom tendenser og absolutter, og jeg snakker her selvfølgelig om tendenser. Dette burde jeg kanskje presisert, men jeg tok det som en selvfølge at folk forstod det. My bad.

At du personlig ikke kjenner deg igjen kan så være. Det betyr imidlertid IKKE at fenomenet ikke eksisterer.

Men hva har dette med saken å gjøre egentlig? Du er enig i at TS er dobbeltmoralsk. Du og flere tar opp at også kvinner kan være dobbeltmoralsk. Mange er enig i dette.

Enda så driver du å kverulerer!

Hva er det du er ute etter egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld syns jeg ikke noe om dobbeltmoral jeg heller, men jeg evner likevel å se sjåvinismen i TS' valg, i stedet for å ro meg vekk med andre ting. Det er noe forhistorisk ved å se på kvinner som et sexobjekt og å gruppere kvinner på den måten. Hvorfor skal jeg ikke kunne påpeke det nå, hvis jeg f.eks. kan påpeke samme fenomen hos en del menn fra andre kulturer?

Nå er det slik at jeg ikke går god for TS sitt valg, selv ville jeg ikke dumpet henne pga. dette. Generelt mener jeg at man ikke kan kreve mer av andre enn av meg selv, og jeg mener det er dobbeltmoralsk av menn å kreve at dama har hatt få partnere hvis en selv har hatt mange. Og all dobbeltmoral er uakseptabel mener jeg.

Ser du hvor jeg vil hen? Jeg har ikke noe behov for å ro meg unna noe som helst. Du ser det, ikke sant?

Angående det andre du sier: det er veldig merkelig at norske kvinner kritiserer norske menn for hore/madonna-mentalitet, spesielt siden mange norske kvinner lett knuller menn fra fremmede kulturer hvor denne mentaliteten er svært utbredt. Hvor mange norske kvinner har ikke blitt kelnerknulla i Syden? Hæ?

Selvsagt vet jeg ikke om det er akkurat disse kvinnene som også kritiserer norske menn for hore/madonna-tenkning, men det er merkelig hvordan så mange kvinner tenner på alle plugger når man nevner dette for dem. Bare se på den tråden her på KG som tok opp dette temaet. Her virker det som om det for norske kvinner er greit å tenke hore/madonna hvis du er tyrkisk f.eks. (det er jo "kulturen hans", må vite. "Han kan ikke noe for det"), men ikke hvis du er norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har dette med saken å gjøre egentlig? Du er enig i at TS er dobbeltmoralsk. Du og flere tar opp at også kvinner kan være dobbeltmoralsk. Mange er enig i dette.

Enda så driver du å kverulerer!

Hva er det du er ute etter egentlig?

Kverulerer? Jeg benytter meg av min rett til å nagle kvinner som kritiserer TS for å være dobbeltmoralsk. For øvrig bør du heller takke meg for å ha lært deg noe om hva det vil si å generalisere. Jeg har tilbudt meg å gi deg ekstratimer om dette - noe du i høyeste grad trenger - og så sier du at jeg kverulerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Kverulerer? Jeg benytter meg av min rett til å nagle kvinner som kritiserer TS for å være dobbeltmoralsk. For øvrig bør du heller takke meg for å ha lært deg noe om hva det vil si å generalisere. Jeg har tilbudt meg å gi deg ekstratimer om dette - noe du i høyeste grad trenger - og så sier du at jeg kverulerer?

Hvilke kvinner er det da? De kvinnene som har svart her i tråden er jo enig med deg!! Eller bare benyttet du sjansen til å snakke nedsettende om kvinner generelt?

Resten av innlegget kan du virkelig spare meg for. Hold deg til sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kvinner er det da? De kvinnene som har svart her i tråden er jo enig med deg!! Eller bare benyttet du sjansen til å snakke nedsettende om kvinner generelt?

Resten av innlegget kan du virkelig spare meg for. Hold deg til sak.

Hold deg til sak selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Det som bekymrer meg mest med denne tråden er at den har blitt så vanvittig lang, noe som igjen tyder på at TS har truffet en nerve hos mange her. Dersom kvinner tar dette til seg kan det fort bli litt vanskeligere på byen for oss som faktisk liker lause kvinner. Det bekymrer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Kverulerer? Jeg benytter meg av min rett til å nagle kvinner som kritiserer TS for å være dobbeltmoralsk. For øvrig bør du heller takke meg for å ha lært deg noe om hva det vil si å generalisere. Jeg har tilbudt meg å gi deg ekstratimer om dette - noe du i høyeste grad trenger - og så sier du at jeg kverulerer?

Men hvorfor er det så viktig for deg å nagle kvinner for dobbelmoral, egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det slik at jeg ikke går god for TS sitt valg, selv ville jeg ikke dumpet henne pga. dette. Generelt mener jeg at man ikke kan kreve mer av andre enn av meg selv, og jeg mener det er dobbeltmoralsk av menn å kreve at dama har hatt få partnere hvis en selv har hatt mange. Og all dobbeltmoral er uakseptabel mener jeg.

Ser du hvor jeg vil hen? Jeg har ikke noe behov for å ro meg unna noe som helst. Du ser det, ikke sant?

Angående det andre du sier: det er veldig merkelig at norske kvinner kritiserer norske menn for hore/madonna-mentalitet, spesielt siden mange norske kvinner lett knuller menn fra fremmede kulturer hvor denne mentaliteten er svært utbredt. Hvor mange norske kvinner har ikke blitt kelnerknulla i Syden? Hæ?

Selvsagt vet jeg ikke om det er akkurat disse kvinnene som også kritiserer norske menn for hore/madonna-tenkning, men det er merkelig hvordan så mange kvinner tenner på alle plugger når man nevner dette for dem. Bare se på den tråden her på KG som tok opp dette temaet. Her virker det som om det for norske kvinner er greit å tenke hore/madonna hvis du er tyrkisk f.eks. (det er jo "kulturen hans", må vite. "Han kan ikke noe for det"), men ikke hvis du er norsk.

Jeg har heller intet behov for å "ro meg unna", siden jeg til alt overmål ikke har "spredd bena for menn fra Tyrkia" som det så fint heter på KåGe. Dette handler egentlig ikke om deg eller meg som enkeltindivider da.

Ja, men det er vel litt fordi mange mener at det å legge ansvaret for kvinneundertrykking over på andre enn kvinneundertrykkerne selv blir feil vei å gå?

Jeg uttaler meg kun på vegne av meg selv, og jeg mener at hore-madonnatankegang i seg selv er aldri greit, uansett kultur. Det er bare det at i f.eks. diverse innvandringsdebatter blir dette argumentet brukt for alt det er verdt, også på feil måte, og gjerne av mennesker som bruker det delvis for å forklare at "naive jenter blir voldtatt fordi de ikke skjønte bedre". Og så er veien kort til å generalisere på feil grunnlag. Jeg vet ikke om jeg får frem poenget.

Selv mener jeg at det positive med tillært atferd som hore-madonnatankegangen, er at det kan avlæres. Men da må vi også bruke speil, og ikke nødvendigvis bare kikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde det. Kan du svare på hvilke kvinner det er du prøver å "nagle"?

Jeez. Jeg gidder ikke tråle ørten sider for å ramse opp brukernavnene deres og diverse AB`er. Hele fuckings tråden handler jo om hvor fæl TS er som puler rundt, men krever kyskhet av dama. Tenk før du poster, please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeez. Jeg gidder ikke tråle ørten sider for å ramse opp brukernavnene deres og diverse AB`er. Hele fuckings tråden handler jo om hvor fæl TS er som puler rundt, men krever kyskhet av dama. Tenk før du poster, please.

Ja, men TS er jo fæl som krever det når han har holdt på som en tulling selv. 7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeez. Jeg gidder ikke tråle ørten sider for å ramse opp brukernavnene deres og diverse AB`er. Hele fuckings tråden handler jo om hvor fæl TS er som puler rundt, men krever kyskhet av dama. Tenk før du poster, please.

I all verden! Jeg skriver jo at de kvinnene som har skrevet her er enig med deg i at dobbeltmoralisme er galt uansett kjønn. Så da skjønner ikke jeg hvem du sikter til.

Og siden du til stadighet siterer meg så regner jeg med at jeg er en av de du skal prøve å nagle da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller intet behov for å "ro meg unna", siden jeg til alt overmål ikke har "spredd bena for menn fra Tyrkia" som det så fint heter på KåGe. Dette handler egentlig ikke om deg eller meg som enkeltindivider da.

Ja, men det er vel litt fordi mange mener at det å legge ansvaret for kvinneundertrykking over på andre enn kvinneundertrykkerne selv blir feil vei å gå?

Jeg uttaler meg kun på vegne av meg selv, og jeg mener at hore-madonnatankegang i seg selv er aldri greit, uansett kultur. Det er bare det at i f.eks. diverse innvandringsdebatter blir dette argumentet brukt for alt det er verdt, også på feil måte, og gjerne av mennesker som bruker det delvis for å forklare at "naive jenter blir voldtatt fordi de ikke skjønte bedre". Og så er veien kort til å generalisere på feil grunnlag. Jeg vet ikke om jeg får frem poenget.

Selv mener jeg at det positive med tillært atferd som hore-madonnatankegangen, er at det kan avlæres. Men da må vi også bruke speil, og ikke nødvendigvis bare kikkert.

Problemet er jo ikke at speilet ikke tas i bruk. Problemet er at kikkerten støver ned i hylsteret sitt.

Og nå "glemmer" du helt norske kvinners egen rolle oppe i dette. Når jeg snakker om norske jenter som blir grisepult av kelnere i Tyrkia forutsetter jeg at det er snakk om frivillig sex, ok? Årlig er det reportasjer i avisene om dette. Når norske jenter lar seg pule av tyrkerne eller finner seg en tyrker eller araber i Norge med disse holdningene, så går de god for hore/madonna-mentaliteten. De godtar den. Hadde de hatt ryggrad hadde de sagt nei til sex med disse mennene. Men det gjør de ikke. Det norske kvinner gjør er da å godta at noen kvinneundertrykkere undertrykker søstrene og kusinene sine. Det er galt, og du vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...