Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Nå er det sånn at enkelte menn velger bort damer som tjener mer enn dem, noen takler ikke det. Jeg tjener bra og det er mange menn som skygger banen når de får vite det. Biologisk sett så vil mannen helst være forsørgeren, være den som tjener mest - fikk jeg beskjed om av eksen. Jeg har arvet en del kroner og det har lært meg at også blant menn er det golddiggere. Eksen kunne fortelle at menn ønsker seg damer de kan beskytte, som er litt avhengige av dem.

Jeg mener som flere andre at man bør ikke forvente mer av andre enn man forventer av seg selv. Man bør tenke over hva man selv er før man stiller høyere krav til andre.

Så er det mange andre menn som gir blanke i hvor mye dama tjener. Ikke ta det eksen din sier for god fisk og tro at det gjelder majoriteten av menn.

Det siste avsnittet ditt gir derimot mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Personlig har jeg ingen problemer med noen av delene. Menn og kvinner er biologisk forskjellige og har forskjellige tiltrekningsmønstre ut fra hva som har vær gunstig for oss for å overleve under svært ulike betingelser. Så for meg er det helt greit at en kvinne søker en mann med mere penger enn seg selv, mere status etc. og at hun blir vurdert av en slik mann som god nok for ham hvis hun er pen nok og feminin nok og jeg synes det er helt ok at menn velger bort kvinner med mange partnere da det er et kriterium som er mere relevant for dem enn for kvinner etc. etc. Så lenge mann godtar at kjønnene er forskjellige g blir tiltrukket av forskejllige ting så vil det nødvendigvis være "dobbeltmoral" på alle disse områdene og det synes jeg er helt greit.

Teiteste jeg har lest i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Tja, det du klarte var å konstruere en problemstilling rundt måten han dumpet henne på. Det var en kjedelig avsporing av debatten. Det saken gjelder er jo ikke 1) at han dumpet henne etter å ha fått vite om hennes fortid. Saken ville nemlig vært den samme om han rett og slett bare skygger unna alle kvinner han vet eller tror har hatt mange partnere før ham. Eller 2) ordene han brukte for å beskrive henne, hore osv.

Saken gjelder det at han krever noe annet av dama mtp. promiskuøsitet enn av seg selv; om dette er en dobbelstandard eller ikke og om det er greit å være dobbeltmoralsk.

Det er jo akkurat det jeg mener det ikke er.

Og nei, det er ikke greit å være dobbeltoralsk. Det har jeg heller aldri hevdet eller gitt inntrykk av at jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat det jeg mener det ikke er.

Og nei, det er ikke greit å være dobbeltoralsk. Det har jeg heller aldri hevdet eller gitt inntrykk av at jeg mener.

Så hva er forskjellen?

Og er du sikker på at du mener det er ugreit å være dobbeltmoralsk? Selv når det er kvinner som er dobbeltmoralske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Så hva er forskjellen?

Og er du sikker på at du mener det er ugreit å være dobbeltmoralsk? Selv når det er kvinner som er dobbeltmoralske?

Finnes ikke noe mer dobbelmoralskt enn å kreve at damer ikke skal ha et sexliv før de treffer "kjæresten", og deretter kreve å få pule rundt som en tulling selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Så hva er forskjellen?

Og er du sikker på at du mener det er ugreit å være dobbeltmoralsk? Selv når det er kvinner som er dobbeltmoralske?

Forskjellen er at man kan ha en liste preferanser, og den kan man følge til punkt og prikke. Jeg bryr meg ikke om hva som står på den. Men jeg regner med at at TS har basert sin preferanse på et inntrykk han har laget seg om kvinner med mange sexpartnere. Dette inntrykket har jo dama hans bevist ikke stemmer fordi han var jo sammen med henne. Men han dumpa henne likevel. Det blir ikke det samme som å avvise mennesker etter et par dater fordi de ikke øter hans preferanser.

Og ja dobbeltmoralisme er galt uansett. Har jeg hevdet noe annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Ikke kan en kvinne skaffe seg en mann som ikke har seksuell erfaring pga man vil bli så stresset over å ikke bli tilfredsstilt.

Ikke kan en kvinne skaffe seg en mann som har pult rundt pga man vil være livredd for å bli utsatt for smitte.

Hvilke slutninger kan man trekke ut av det her: Jo, det er steintøft å være kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg mener nå fortsatt at denne dreiingen av debatten over på "kvinners dobbeltmoral" er bak mål.

Jeg regner med at dere som kritiserer kvinner i denne tråden for å gå mot TS uten å samtidig legge til at "dobbeltmoralen går også andre veien" vet at folk trolig svarer fra gang til gang og ikke prinsipielt i alle-100%- av trådene? Det handler tross alt om å kunne anvende disse prinsippene vi holder så høyt, også i praksis. Jeg syns mange her viser tendenser til å aldri ha anvendt et prinsipp i praksis før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at man kan ha en liste preferanser, og den kan man følge til punkt og prikke. Jeg bryr meg ikke om hva som står på den. Men jeg regner med at at TS har basert sin preferanse på et inntrykk han har laget seg om kvinner med mange sexpartnere. Dette inntrykket har jo dama hans bevist ikke stemmer fordi han var jo sammen med henne. Men han dumpa henne likevel. Det blir ikke det samme som å avvise mennesker etter et par dater fordi de ikke øter hans preferanser.

Og ja dobbeltmoralisme er galt uansett. Har jeg hevdet noe annet?

Jeg ser ikke forskjellen. Ja, hun hadde mange av de egenskapene han så etter, men hun feilet på denne ene. Han visste det ikke da de først ble kjent, og det er jo ikke som om promiskuøse kvinner går rundt med et skilt på seg som viser antallet hun har hatt seg med. Og han fulgte vel normal høflighet og lot være å spørre om det, helt i startfasen i alle fall. Men han vet det nå, og det er dét som er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke noe mer dobbeltmoralsk enn å kreve at partneren har større inntekt/formue enn en selv. Det er dobbeltmoralsk trygghetsnarkomani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg mener nå fortsatt at denne dreiingen av debatten over på "kvinners dobbeltmoral" er bak mål.

Jeg regner med at dere som kritiserer kvinner i denne tråden for å gå mot TS uten å samtidig legge til at "dobbeltmoralen går også andre veien" vet at folk trolig svarer fra gang til gang og ikke prinsipielt i alle-100%- av trådene? Det handler tross alt om å kunne anvende disse prinsippene vi holder så høyt, også i praksis. Jeg syns mange her viser tendenser til å aldri ha anvendt et prinsipp i praksis før.

Selvsagt gjør du det, skulle bare mangle. Å kritisere kvinners dobbeltmoral rammer jo kvinner, så det er heeeeeeelt naturlig at du mener som du gjør.

Og hva får deg til å tro at kvinner som kritiserer TS i denne tråden IKKE er blant alle dem som foretrekker og gjerne krever at mannen tjener bedre enn dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg ser ikke forskjellen. Ja, hun hadde mange av de egenskapene han så etter, men hun feilet på denne ene. Han visste det ikke da de først ble kjent, og det er jo ikke som om promiskuøse kvinner går rundt med et skilt på seg som viser antallet hun har hatt seg med. Og han fulgte vel normal høflighet og lot være å spørre om det, helt i startfasen i alle fall. Men han vet det nå, og det er dét som er relevant.

Da kan jeg ikke hjelpe deg for nå har jeg forklart det så mange ganger.

TS's syn på kvinner som "ligger rundt" - billig, horete, løse, umoralsk whatever

TS' syn på dama før han visste antallet - flott jente

TS' syn på dama etter - billig, horete, løs, umoralsk whatever

Det eneste som har forandret seg er at han fikk vite hvor mange hun har ligget med. Hun forandret jo ikke personlighet over natta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Finnes ikke noe mer dobbeltmoralsk enn å kreve at partneren har større inntekt/formue enn en selv. Det er dobbeltmoralsk trygghetsnarkomani.

Er det noen som har sagt at det er greit da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg ikke hjelpe deg for nå har jeg forklart det så mange ganger.

TS's syn på kvinner som "ligger rundt" - billig, horete, løse, umoralsk whatever

TS' syn på dama før han visste antallet - flott jente

TS' syn på dama etter - billig, horete, løs, umoralsk whatever

Det eneste som har forandret seg er at han fikk vite hvor mange hun har ligget med. Hun forandret jo ikke personlighet over natta.

Hva så? Hun feilet på dette ene punktet, og dette punktet er tydeligvis viktig for ham. Altså, hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør du det, skulle bare mangle. Å kritisere kvinners dobbeltmoral rammer jo kvinner, så det er heeeeeeelt naturlig at du mener som du gjør.

Og hva får deg til å tro at kvinner som kritiserer TS i denne tråden IKKE er blant alle dem som foretrekker og gjerne krever at mannen tjener bedre enn dem?

Er årsaken til at du drar frem kvinners dobbeltmoral at du selv er mann da eller? Siden det å tillegge folk en mening kun basert på kjønn er helt ok her mener jeg.

En generell mangel på paranoia får meg til å ikke automatisk anta det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Hva så? Hun feilet på dette ene punktet, og dette punktet er tydeligvis viktig for ham. Altså, hva så?

Hva så?

Jo han burde feie for egen dør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som har sagt at det er greit da?

Ikke spill dum. Du vet like godt som meg at kvinner er hypergame når det gjelder økonomi; de velger systematisk og konsekvent oppover. Ikke nødvendigvis millionærer, men menn som ligger noen trinn over dem. Dette er allmenkunnskap. Og som Cuckold nevnte tidligere ligger det i kortene at kvinner synes det er ugreit om menn skulle avvise kvinner fordi de bare tjener like mye som dem. Dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er årsaken til at du drar frem kvinners dobbeltmoral at du selv er mann da eller? Siden det å tillegge folk en mening kun basert på kjønn er helt ok her mener jeg.

En generell mangel på paranoia får meg til å ikke automatisk anta det.

Årsaken til at jeg drar frem kvinners dobbeltmoral er at det nettopp er dobbeltmoral tråden handler om, dessuten at det er bemerkelsesverdig hvordan kvinner her skriker opp om dobbeltmoral som rammer dem, men forholder seg tause til dobbeltmoral som rammer oss. Det er uhyyyyyre merkelig det der, hva?

For ordens skyld synes jeg ikke noe om valget til TS. Hvorfor? You guessed it, fordi det er dobbeltmoralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hva så? Hun feilet på dette ene punktet, og dette punktet er tydeligvis viktig for ham. Altså, hva så?

Altså, hvis akkurat dette med antall sexpartnere er så forbanna viktig for han at han er villig til å kaste fra seg kjæresten, selv om hun har bevist at hun ikke er moralsk fordervet på grunn av det, så burde han jo ta opp dette med alle potensielle partnere.

At han har ligget med enda flere enn hun har, gjør jo det hele enda mer patetisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ikke spill dum. Du vet like godt som meg at kvinner er hypergame når det gjelder økonomi; de velger systematisk og konsekvent oppover. Ikke nødvendigvis millionærer, men menn som ligger noen trinn over dem. Dette er allmenkunnskap. Og som Cuckold nevnte tidligere ligger det i kortene at kvinner synes det er ugreit om menn skulle avvise kvinner fordi de bare tjener like mye som dem. Dobbeltmoral.

Jadda, alle kvinner gjør det. Selv de som ikke gjør det, gjør det egentlig.

Hvor får du dette fra egentlig? Jeg må jo tydeligvis være en enestående kvinne som ikke tenker sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...