Gå til innhold

Kjæreste som viger seg til å si "jeg elsker deg"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS, har du tenkt på at det kanskje er du som egentlig ikke elsker han? For er det å elske når du presser han til å si noen ord han foreløpig ikke er klar for å si? Er det å elske når du nekter å ha sex og være god mot han fordi han ønsker å vente med de tre ordene for at de skal bety mer enn de gjorde da han sa dem til exen? Er det å elske når du ønsker å ødelegge forholdet fordi du ikke får viljen din?

Hvis du hadde elsket han så hadde du forstått at når han sier at det er deg han vil være sammen med, bo med, at du betyr mer for han enn eksen, at du er bedre enn eksen - ja da har han de nødvendige følelser for deg, han vil vente med de tre ordene til han er sikker på at de betyr mer enn enn bare ord som sies for å føye en annen person.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han føler at han må ha vært sammen med deg en stund for å si det. At han sa det for fort til eksen, og at han innser han egentlig aldri elsket henne. Med deg føler han mer, og det er mer stabilt. Da vil han at det skal ha vart en stund og at han skal være HELT sikker. Når han ikke elsket henne selv om han trodde han gjorde det venter han kanskje på en indre ro med deg for å være trygg nok til å si det.

Han kommer fra et vondt forhold der ting var vanskelig - og der "jeg elsker deg" ble sagt stadig vekk. Er det ikke da naturlig at når han er i noe godt vil han spare og da vare på de ordene? Kanskje er han redd forholdet skal begynne å gå dårlig om han sier det - fordi det kanskje gjorde det med eksen?

En jente jeg kjenner har vært sammen med kjæresten i over fem år, de har fremdeles ikke sagt det. Ikke at det er helt normalt, altså...

quote name='AnonymBruker' timestamp='1328048682' post='10404257']

Hva betyr "viger"? Har aldri hørt det før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, har du tenkt på at det kanskje er du som egentlig ikke elsker han? For er det å elske når du presser han til å si noen ord han foreløpig ikke er klar for å si? Er det å elske når du nekter å ha sex og være god mot han fordi han ønsker å vente med de tre ordene for at de skal bety mer enn de gjorde da han sa dem til exen? Er det å elske når du ønsker å ødelegge forholdet fordi du ikke får viljen din?

Hvis du hadde elsket han så hadde du forstått at når han sier at det er deg han vil være sammen med, bo med, at du betyr mer for han enn eksen, at du er bedre enn eksen - ja da har han de nødvendige følelser for deg, han vil vente med de tre ordene til han er sikker på at de betyr mer enn enn bare ord som sies for å føye en annen person.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser gjennom tråden her så blir faktisk jeg litt redd deg!

Herregud, slapp av og ikke press frem noe! Hva oppnår du med det?

Selvfølgelig vil det være vanskelig for ham å si at han elsker deg når han har vært gjennom et såpass stygt brudd som du fremstiller det som. Han har elsket noen en gang før, og denne personen har såret ham dypt.

Om det hadde skjedd med deg ville nok du også vært livredd for å gå for fort frem også, rett og slett av frykt for å bli såret igjen. Hvorfor er det så vanskelig for deg å gi ham tid? Vis ham heller at du elsker ham fremfor å mase om at når du elsker ham så han elske deg også, for hvis ikke blir du lei deg.

Og det at han holder ut med dette vinnelige gnålet fra din side sier jo sitt om hvor sterke følelser han faktisk har for deg. Men likevel er han redd for å gjøre seg sårbar for noen igjen. Menn er heller ikke laget av stein, husk det. Det tar tid å bli klar for å overgi seg totalt igjen for dem også.

Følelser kan ikke mases frem, men de kan mases bort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg har et forslag, få med deg noen sterke karer som tar kveletak på kjæresten din og tvinger han til å si han elsker deg. Da får du ut av han de ordene du ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nærmer meg å ha vært sammen med dama i 3 år, og hverken hun eller jeg har brukt det ordet som TS etterlyser. vi syns begge at det ordet er litt "klissete". jeg for min del må si at jeg ikke helt klarer å danne meg et klart bilde av hva det ordet betyr for meg, slik jeg tenker om det nå er at jeg nok ikke kommer til å forstå det før jeg får barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "kjærligheten" man må tigge om eller presse frem kan da umulig kjennes god ut. Og hvis du nå klarer å presse han til å si det så blir du kanskje heller ikke fornøyd med det - fordi da har han ikke sagt det fra hjertet men snakket deg etter munnen. Så i bunn og grunn blir du kanskje ikke fornøyd uansett hva han gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg og mannen min hadde sagt at vi elsker hevrandre mange ganger og flyttet sammen etter et halvt år. Men alle forhold er forskjellig og alle par må finne ut av hva som er best for de.

Men selv om vi sa "jeg elsker deg" veldig tidlig, så faller fortsatt ikke de ordene like naturlig hos meg, som hos mannen min. Han sier det heeeele tiden, mabge ganger for dag. For meg blir det helt feil. Han har noen ganger spurt meg hvorfor jeg ikke kan si det tilbake, og jeg prøver å forklare at selv om jeg ikke sier de faktiske ordene så betyr ikke det at jeg ikke har følelsene. Han må heller se hva jeg gjør for han, handlingene mine.

Noen ganger kan det faktisk såre meg at han spør om dette, for da tror jeg at han tror at jeg ikke elsker han nok. Men det gjør jeg jo. Det er ikke sånn at jeg bare elsker han når jeg soer det, og så forsvinner de følelsene når jeg ikke sier det, skjønner?

Så kjære TS, kan du ikke heller prøve å fokusere på hva han gjør for deg, hvordan han oppfører seg, og hvordan han får deg til å føle deg, istedet for å fokusere så veldig mye på at han skal si de ordene.

Det kan hende han har sagt "jeg elsker deg" mange ganger, men du hører jo ikke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg kan til en viss grad skjønne TS jeg, iallefall om han sa det til exen men ikke til henne. Da skjønner jeg at hun kan føle at han kanskej ikke elsker henne så høyt som exen. Kan ikke være noen god følelse nei!

Men jeg tror det kan være at han er redd for å binde seg slikt igjen siden forholdet med exn ikke gikk helt etter planen. Så kan hende han elsker deg men ikke tørr si det enda i frykt for at du da vet hvor du har han hen , og kan behandle han slik som hun gjorde. Mange menn er vel redde for det.

Synes at 6 mnd er vel mer enn nok til at man vet om man er forelsket og elsker en person høyt eller ikke. Iallefall vet man om man er forelsket da!

Så jeg skjønner godt at du ikke vil flytte sammen med han før han viser og sier at han elsker deg, men det kan ikke skje under tvang, slik du gjør.

Men du kan imidlertidig si at du er usikker på han og vil vente med å flytte sammen med han .

For jeg ville aldri ha flyttet og etablert meg med en mann som KUN var glad i meg! Han måtte selvsagt ha elsket meg høyt og inderlig og ville hatt meg i livet sitt , for at jeg i det hele tatt hadde viurdert å flytte sammen med han .

For hva om han ikke kom frem til de følelsene at han elsket deg.. skal du kaste bort flere år i samboerskap på en mann som ikke elsker deg,. Skjønner deg godt TS!

mEN KUTT UT MASINGA FOR DET ER NOE MENN HATER OG KAN VÆRE GRUNN TIL AT HAN IKKE GIDDER Å SI DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Takker for svar. Ser at jeg har overdrevet en smule i går kveld. Av og til får jeg slike depressive kvelder, hvor jeg ikke føler meg elsket osv.

Jeg klarte desverre å ringe han på natten i går og slik gikk samtalen:

Han: Hallo..(noe i ørsken)

Meg: Hei, jeg ville bare prate litt med deg.

Han: Nå? Jeg sover. Vi prates imorgen.

Meg: Men det er viktig!

Han: Ja, tar det imorgen..

Meg: Kan jeg få si hva det omhandler da?!

Han: Ja, hva?

Meg: Jeg har tenkt en del på oss og jeg sitter egentlig å revurderer hele forholdet...fordi du er så lite åpen om følelsene dine til meg. Jeg er usikker.

Han: Hvorfor sier du dette nå? Jeg sover..

Meg: Vil bare at du skal forberede deg. Jeg går ikke på jobb i morgen heller..

Han: Javel, vi prates i morgen..god natt.

Så ringer jeg han på morningen før jobb for å høre hvordan det står til. Han tar ikke telefonen før han er på jobb.

Han: Hallo

Meg: Hei, hvordan går det?

Han: Jo, alt er fint.

Meg: eh? Er du ikke lei engang?

Han: Joda, men jeg må jobbe nå.

Meg: okeei..

Han: Jeg kommer til deg senere. Kanskje i 15 tiden. Skal handle med en kamerat i byen først.

Meg: Skal du på shopping med en kompiss? Ja, skal si du er lei deg..

Han: Jeg må gå nå, vi snakkes senere.

og så sitter jeg her å venter på han da.. Virka jo ikke lei seg i det heletatt! Så da fikk jeg vel egentlig bekreftelsen? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bevare meg vel

TS her

og så sitter jeg her å venter på han da.. Virka jo ikke lei seg i det heletatt! Så da fikk jeg vel egentlig bekreftelsen? :sukk:

Ja, der fikk du i grunnen bekreftet at du klarte å ødelegge forholdet med masingen din. Du klarte ikke å godta at han var glad i deg, du måtte presse han til å si at han elsker deg selv om han ville vente til det betydde noe mer enn da han sa det til eksen. Godt jobbet unge frøken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så sitter jeg her å venter på han da.. Virka jo ikke lei seg i det heletatt! Så da fikk jeg vel egentlig bekreftelsen? :sukk:

Du ringer ham midt på natta, og når han er på jobb, og sier at du revurderer forholdet på grunn av at han ikke har latt seg tvinge til å si at han elsker deg? :klaske:

Ja du fikk en bekreftelse, det er nå helt sikkert. Du fikk en bekreftelse på at maset ditt har tatt helt overhånd.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du - jeg begynner å lure alvorlig på om du trenger hjelp til å se at du ikke er midtpunktet hele tiden - det virker jo ikke som du ser kjæresten din i det hele tatt. Han kan ikke være seg selv eller si det han vil uten at du hele tiden henger det på "han-elsker-meg-ikke-knaggen":

- det er feil for deg at han sier "love you" istedetfor "jeg elsker deg"

- det er feil for deg at han ikke sier det han sa til sin ex, helst før

- du revurderer forholdet fordi han ikke gjør som du vil

- og nå sitter du og gnurer fordi han ikke var tydelig lei seg over det du sa på telefonen

- i tillegg synes du det er ugreit at han skal handle sammen med en kompis når du egentlig synes han burde være lei seg og løpe til deg.

Hvor selvsentrert er det mulig å være? Du trenger hjelp til å desentrere såpass at du ser at det finnes mennesker som handler og tenker annerledes enn deg. Om du klarer å presse han til å si "jeg elsker deg" så er det faktisk mulig at han sier det for å bli kvitt maset ditt. Og jeg tror heller ikke du blir fornøyd da heller - fordi han da ikke sa det "av seg selv". Og slik vil dette fortsette til han ikke gidder mer.

Hva er det du egentlig vil med dette maset?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord!! Jeg hadde løpt som piska skinn om jeg var kjærsten din, sånt press, mas og gnål hadde jeg aldri orka å leve med.

Kanskje er du bare ett troll, det hadde vel vært best for alle egentlig. Ingen fortjener en kjæreste som er så eiersyk og kontrollfreak at de faktisk ØNSKER å tvinge kjæresten sin til å si og føle annerledes, fordi det han sier og føler ikke er bra nok.

Om du er ekte; Du elsker ikke kjæresten din, jeg kan love deg på tro og ære at det du føler ikke har noe med å elske å gjøre.

Du vil ha, du er avhengig (enten av ham eller av tanke på dere som par), du er livredd for å trå feil og prøver å tvinge frem garantier som du aldri vil ha i relasjoner med andre mennesker. Men du elsker ham ikke, da ville du ikke oppført seg som du gjør.

Elske har med respekt, kjærlige ønsker for hverandre, tålmodighet og aksept for annerledes.

Elske har IKKE med tvang, press, mas, total manko på respekt og truing med å gå dersom du ikke får det som du vil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her

Takker for svar. Ser at jeg har overdrevet en smule i går kveld. Av og til får jeg slike depressive kvelder, hvor jeg ikke føler meg elsket osv.

Jeg klarte desverre å ringe han på natten i går og slik gikk samtalen:

Han: Hallo..(noe i ørsken)

Meg: Hei, jeg ville bare prate litt med deg.

Han: Nå? Jeg sover. Vi prates imorgen.

Meg: Men det er viktig!

Han: Ja, tar det imorgen..

Meg: Kan jeg få si hva det omhandler da?!

Han: Ja, hva?

Meg: Jeg har tenkt en del på oss og jeg sitter egentlig å revurderer hele forholdet...fordi du er så lite åpen om følelsene dine til meg. Jeg er usikker.

Han: Hvorfor sier du dette nå? Jeg sover..

Meg: Vil bare at du skal forberede deg. Jeg går ikke på jobb i morgen heller..

Han: Javel, vi prates i morgen..god natt.

Så ringer jeg han på morningen før jobb for å høre hvordan det står til. Han tar ikke telefonen før han er på jobb.

Han: Hallo

Meg: Hei, hvordan går det?

Han: Jo, alt er fint.

Meg: eh? Er du ikke lei engang?

Han: Joda, men jeg må jobbe nå.

Meg: okeei..

Han: Jeg kommer til deg senere. Kanskje i 15 tiden. Skal handle med en kamerat i byen først.

Meg: Skal du på shopping med en kompiss? Ja, skal si du er lei deg..

Han: Jeg må gå nå, vi snakkes senere.

og så sitter jeg her å venter på han da.. Virka jo ikke lei seg i det heletatt! Så da fikk jeg vel egentlig bekreftelsen? :sukk:

Nå må du seriøst skjerpe deg. Du høres ut som en fjortis. Du skjønner vel det at folk er forskjellige? Han er ikke deg og reagerer derfor helt annerledes enn deg. Det betyr ikke at han følelser eller måter å reagere på er feil.

Nei, jeg tror han får det bedre uten deg jeg. Du får skaffe deg en hund, så kanskje du får tilfredsstilt ditt ekstreme bekreftelsesbehov. Eventuelt burde du skaffe deg profesjonell hjelp for dette sidestiller jeg med sykelig sjalusi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

tror ikke det nytter å si noe til ts lenger..

hun forstår det rett og slett ikke.

følger med på hva som skjer videre selv om jeg vet det går den gale veien :popcorn: denne tråden er nok skrevet for å provosere

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at trådstarter er et troll, som kun er ute etter å provosere.

For alternativet er at det finnes mennesker som henne, og det er et alternativ jeg ikke ønsker å vurdere.

Endret av Herr Langbein
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...