Gå til innhold

Kjæreste som viger seg til å si "jeg elsker deg"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

hvorfor sier han I LOVE YOU på engelsk da.det reagerer eg jeg på.det blir jo feil hvis man ellers snakker norsk.

Mye enklere å si "i love you". det ligger liksom ikke den samme tyngden bak de ordene som "jeg elsker deg".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enklere å si "i love you". det ligger liksom ikke den samme tyngden bak de ordene som "jeg elsker deg".

da er det like greit å la vær å si noe syns jeg.da slipper jo vedkommende å ville høre det på norsk.det er jo når han sier "i love you" på engelsk at ønsket om å høre det på norsk oppstår sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I love you har ikke samme meningsinnhold som jeg elsker deg.

Love inneholder flere forskjellige grader av og typer av kjærlighet, enn å elske, som har en snevrere betydning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan som sagt snuble i startstreken, men sjeldent så detter man i mål. Jeg tror du TS aldri har sagt de tre ordene og ment det, du har bare sagt de og ventet på en bekreftelse, men alt du fikk var et ekko av din egen lengsel, du ga intet og fikk tilbake intet.

Det er ingen vinning, annet enn å gi alt opp.

Ikke sant?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor man MÅ si "jeg elsker deg". Det er bare ord. Handling sier mer enn ord.

Selv sier jeg så og si aldri dette til kjæresten min. Han vet at det er det jeg føler på grunn av hvordan jeg er sammen med ham og hva jeg er villig til å gjøre for ham.

Dessuten, det er ikke ord man trenger å slite ut. På norsk er dette de sterkeste ordene vi har i kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg 'ELSKER DEG TS'

Elsker du meg?

Gjør du? Hallo, svar da. Men jeg vil jo bare vite om du elsker meg tilbake, for ellers vet jeg jo ikke om det er ment at vi to skal være sammen eller ei.

Så om du ikke kan si det tilbake så tror jeg vi må gå hver våres vei.

FYI; Om du ikke elsker meg, så blir det ingenting på deg i natt, og kommende netter til du har sagt de ordene til meg!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Jeg 'ELSKER DEG TS'

Elsker du meg?

Gjør du? Hallo, svar da. Men jeg vil jo bare vite om du elsker meg tilbake, for ellers vet jeg jo ikke om det er ment at vi to skal være sammen eller ei.

Så om du ikke kan si det tilbake så tror jeg vi må gå hver våres vei.

FYI; Om du ikke elsker meg, så blir det ingenting på deg i natt, og kommende netter til du har sagt de ordene til meg!

og hvis du ikke sier det mens du ser dypt inn i øynene mine, så er det ugyldig!!! hvordan skal jeg kunne bo sammen med en som ikke elsker meg. hallo? hallo? halloooo? si det og du får mene det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 'ELSKER DEG TS'

Elsker du meg?

Gjør du? Hallo, svar da. Men jeg vil jo bare vite om du elsker meg tilbake, for ellers vet jeg jo ikke om det er ment at vi to skal være sammen eller ei.

Så om du ikke kan si det tilbake så tror jeg vi må gå hver våres vei.

FYI; Om du ikke elsker meg, så blir det ingenting på deg i natt, og kommende netter til du har sagt de ordene til meg!

Slutt å plage henne da din fjott, noen vil faktisk at hun skal komme tilbake i tråden og fortelle hvordan det går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å plage henne da din fjott, noen vil faktisk at hun skal komme tilbake i tråden og fortelle hvordan det går.

Tssshh, spiller ikke noe rolle hva vi skriver, hun tar ikke noe til seg.

Uansett om det er positiv eller negativ tilbakemelding.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvis du ikke sier det mens du ser dypt inn i øynene mine, så er det ugyldig!!! hvordan skal jeg kunne bo sammen med en som ikke elsker meg. hallo? hallo? halloooo? si det og du får mene det!

Gjelder deg også:

Slutt å plage henne da din fjott, noen vil faktisk at hun skal komme tilbake i tråden og fortelle hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Først og fremst så har jeg ikke skrevet alle disse trådene dere poster ut her.

For det andre så går det forsatt bra. Jeg vet at jeg må jobbe med meg selv. Jeg har altfor høye krav. Jeg stoler ikke på menn generelt (med god grunn pga forhistorie som jeg ikke vil gå innpå) og er svært usikker og redd. I admit it!

Jeg vet egentlig ikke hva det er som gjør at jeg på død og liv må vite at han elsker meg? Det er vel den tryggheten tenker.

Jeg har knyttet meg så sterkt til han de siste månendene. Vi har hatt det fantastisk. Jeg har åpnet meg 100%, og sliter med at han er lukket. Men det er vel noe jeg bare må respektere og noe som kommer med tiden.

Jeg var snill pike i går. La meg langflat og unnskylte meg, sa at han aldri igjen måtte føle seg presset til å si at han elsker meg. At han heller kan si det når han føler for det. Han svarte det var greit, og så gikk samtalen over til noe annet. (Det er ingen tvil om at han er drittlei av å prate om følelser.)

Jeg har bestemt meg for å ikke nevne noe mer om følelser, og heller se det litt ann. Se på hans handlinger, og ikke hans ord.

Det er vanskeligere når man har en kjæreste som ikke vil åpne seg verbalt, men jeg skal prøve å være tolmodig. La han ta intiativet.

Han har sagt "det kommer", så da får jeg prøve å stole på det.

Når dette en dag vil komme, kommer jeg til å være kjempe glad. Dette vil bevise for meg at han stoler på meg og er trygg. At han vil legge hjertet sitt ut igjen. (Jeg tror ikke han "ikke sier det" fordi han ikke er typen til det, men pga. hans tidligere erfaring med dette da han har sagt det ut i tidligere forhold.)

Men dersom det aldri kommer, så tror jeg ikke det vil kunne fungere. Jeg ønsker å ha en mann som kan uttrykke sine følelser og være åpen med meg. Jeg trenger en mann som gir meg masse kjærlighet både i akt av handling og ord.

Time will show! Forhåpentligvis oppdaterer jeg denne tråden en dag og forteller dere at han har sagt det :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!

og husk at din usikkerhet, og dine dårlige erfaringer fra tidligere, ikke er din kjæres skyld.

Det du drev med før, var å straffe ham for noe du har opplevd fra andre, det er ikke særlig behagelig. Nå aksepterer du ham som han er, og lar ham finne sitt tempo. Kanskje han vil jobbe litt mer også, når du ikke er på ham med mas hele tiden, for han vet jo at du ønsker det også.

Jeg vet ihvertfall det, at dersom sambo hadde behandlet meg respektløst (slik jeg mener du har gjort før, og nå unnskyldt, veldig bra) pga dårlig erfaring fra andre, så hadde han fått klar beskjed om at jeg ikke er hans dårlige erfaringer, og jeg vil ikke bli behandlet som det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg har faktisk lest den tråden hvor brukere her inne har skrevet når kjæresten sa "jeg elsker deg" og vet du hva? De fleste hadde sagt det eller hørt det innen 4-5 mnd sammen.

Og til Cannavaro: Han vet at jeg har lest erklæringene til eksen, da han satt ved siden av meg når jeg leste dem.

Jeg har sagt det frustrerer meg at han sa det til henne og ikke meg. Han påstår jo at jeg er sååå mye bedre enn henne.

Virker som om mannen din har en tendens til å finne seg "merkelige kvinnfolk". Håper du går fra han og lar han finne en ny jente, som ikke gnåler høl i hue på han, men respekterer at vi er forskjellige. Og jeg tror ikke du elsker han, jeg tror du er forelska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo! Du kan ikke tvinge kjæresten din til og si at han elsker deg.

Det blir litt feil, når man sir at man elsker en person så skal man si det ifra hjertet. Ikke fordi at man blir tvingt til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, kvinne, dette har gått over styr. At noen sier 'jeg elsker deg' på ditt intiativ finnes verken ærlig eller romantisk. Og slutt å heng deg opp i eksen, hvis han ikke bryr seg om henne lenger skal ihvertfall ikke du gjøre det.

At han ikke sier 'de magiske ordene' betyr ikke at han ikke liker deg. Er ikke 'å like' nok for deg etter kun 6 måneder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...