Gå til innhold

Kjæreste som viger seg til å si "jeg elsker deg"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2,5 år, og vi har fortsatt ikke sagt "jeg elsker deg" til hverandre. Jeg får inntrykk av at du presser han. Trenger du virkelig et konkret ja/nei svar? Ut fra meldingene går det jo an å tolke tydelig at han synes det er for tidlig, noe som er forståelig og som du bør akseptere. Det at han har sagt det til sin tidligere eks kan være fordi de var sammen lengre enn hva dere har vært eller at han har endret oppfatning av de tre ordene - at det er noe en sier når en virkelig elsker hverandre, har opplevd/gått gjennom mye sammen og vært kjærester en god stund. Da jeg gikk på ungdomsskolen sa jeg ofte at jeg elsket eksen min, men jeg gjorde egentlig ikke det. En bør ikke mase på at kjæresten skal elske en, da blir det falskt og kan oppleves avtennende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får dere ta dere sammen og kutte ut drittslenginga her! Herregud for en hønseflokk! Det er da ikke nødvendig å komme med sånne karakteristikker.

:kaklehone:

Jeg synes ikke det er drittslenging å si at noen er umoden og egoistisk, når vedkommende tydeligvis er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du at han skal si at han elsker deg fordi han virkelig mener det, eller fordi at han følte seg påtvunget til å si det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Det er faktisk viktig. Jeg klarer ikke å kose, ha sex med i lang tid, planlegge fremtid og flytte sammen sammen med en mann som ikke elsker meg! Og i alle fall ikke når han tidligere elsket den kjerringa av en eks!

Hvor er kjærlighetserklæringene til meg?

Er sjalusien din verste fiende? Jeg dømmer ikke, men du kommer til å drive folk fra deg ved å gå rundt å tro det verste om dem hele tiden. Ingen liker å føle seg mistenkt for noe de ikke har noen grunn til å være mistenkt for...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man føler det er riktig å si "jeg elsker deg" er veldig individuelt, og kommer an på både livssituasjon, erfaring fra tidligere forhold og hvordan forholdet deres er - hva dere har opplevd og gjennomgått sammen. For mange er det faktisk helt unaturlig å skulle si det allerede etter et halvt år. Er man klar, og føler det er riktig - så sier man det. Et vennepar av meg og sambo, har vært sammen i snart 3 år, og har heller ikke sagt at de elsker hverandre enda.

Helt ærlig virker det som om du presser han noe horribelt, og det er tydelig at han ikke vil si det enda bare for å gjøre deg fornøyd! Er det det du vil? Vil du ikke heller la han være i fred, la han finne ut av det selv, og la han få si det når han er klar - ikke når du er klar?

Forholdet/bruddet med eksen hans kan ha en viss påvirkning på hvorfor han velger å ikke si det enda, da han kanskje er redd for å si det for tidlig, og kanskje bli såret hvis forholdet deres avsluttes og føle på at han burde ventet med å si det. Du burde heller bare være glad til at han ikke sier det enda bare for å gjøre deg fornøyd, og heller venter til han er helt sikker på at det er riktig for han. Selvom han ikke sier det, betyr det jo ikke at han ikke er glad i deg og ikke vil være sammen med deg!

Det du skriver i tittelen "forholdet går snart rett i dass" syns jeg sier veldig mye om deg, om grunnen for det er at han ikke har sagt at han elsker deg enda. Da skjønner jeg isåfall godt at han velger å ikke si noe, hvis det er slike innstillinger du har.

:kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

La mannen være, ikke press han opp i et hjørne. La han få den tiden han trenger. Å si "elsker deg" til en annen person er sterke ord, spesielt når man har brent seg noen ganger fra før av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

TS her

Ang. mailene så fikk jeg lov til å se.

Ja, jeg vet jeg maser om dette så trenger ikke å nevne det til meg.

Det jeg lurer på er: "hvorfor vil han ikke si at han elsker meg, når han påstår han gjør dette?" Han sier jo at jeg er mye bedre enn eksen osv.

Og hva mener han med "det kommer"?

Dersom jeg får vite grunnen, så roer jeg meg ned. Dersom han ikke elsker meg, så er det greit. Men da vil jeg han skal si det.

han påstår ikke det. du legger ordene i munnen hans.

han mener at å si "jeg elsker deg" betyr noe veldig dypt. dermed vil han ikke si det før han er klar.

det er utrolig slitsomt når noen presser en til å gjøre ting.

ser ut som om du er veldig usikker på grunn av xen hans. prøv å slappe av. ta deg en tur på spaa eller gjør noe for deg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over side 4.

For det første - ikke tenk mer på eksen hans! Ikke spørr om henne, ikke tenk på henne, ikke les mailer til eller fra henne. Hun er et kapittel i hans liv, men et avsluttet et.

For det andre - wow ro ned! Jeg er superavslappet og tolerer det meste, men jeg blir skikkelig stresset av å lese innleggene dine.

Du vil ha en kjærlighetserklæring sier du. Fra hva jeg har fortstått sier han at du er mye bedre enn eksen, at du er veldig viktig i livet hans og at han er veldig glad i deg. Hell, han vil bo med deg! Hvis ikke det sier at han (elsker) deg, så vet ikke jeg. Han kommer jo med kjærlighetserklæringer til deg ofte. Det eneste du mangler er tre små ord, som ikke har noen praktisk betydning i det hele tatt. Det at han ikke har sagt de ordene betyr jo ikke at han ikke ønsker å bo med deg, være med deg, ha sex med deg og alt det der.

Selv om "jeg elsker deg" for mange har blitt dratt ned til en mer "I love you"-standard (i USA bruker de det til foreldre, kjærester og venner - alle som de er mer glad i enn "jeg liker deg"), er det fortsatt en veldig stor og viktig frase for noen. I ordets rette betydning er det vel noe som kommer etter forelske, som en dypere og mer permament følelse. Ikke noe som skal sies rett etter nyforelskelses perioden. For noen kan det ta mange år sammen før de føler seg sikre på at de kan bruke "jeg elsker deg", selv om de har hatt de samme følelsene hele tiden. Det føles bare veldig surt å bruke "jeg elsker deg" og så slå opp/bli dumpet et år etter.

Ta det med ro, pust ut og husk at han er glad i deg. Hvis du er så masete som det virker som i innleggene dine, så tro meg - han elsker deg. Mas er noe av det verste (de fleste) gutter vet, og hvis han til og med er villig til å flytte inn i et hjem fullt av mas - ja da er han veldig glad i deg.

Hvis du prøver å presse det frem, vil det bare tyde på at du ikke respekterer han og hans behov, noe som igjen fører til at det tar enda lenger tid før han blir sikker. La han få sin tid. Som sagt, om han sier det eller ikke forandrer ikke hva han føler for deg.

Pust ut og kos deg med gutten din. Hvis dere skal leve livet ut uansett, er det jo ingen grunn til å stresse :wink:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre ordene kommer i hvertfall IKKE når du maser sånn på han. Han hadde jo ikke vært sammen med deg dersom han ikke var glad i deg. Noen trenger lengre tid på å kunne si det enn andre, og kanskje han er en slik person som trenger mye tid. Du burde i hvertfall slutte å prøve å presse frem kjærligheten i han, for når du da først får de tre ordene du har maset på, tror du da det fortsatt er like flott å få dem? Er det ikke bedre å få dem helt uforventet, uten at du har måttet si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påstår du elsker han, men akkurat det nekter jeg å tro utifra det du skriver! Du vurderer å dumpe en fyr, som etter seks små måneder ikke har uttalt at han elsker deg. Og det kaller du å elske? Du maser og presser en mann som tydeligvis ikke er helt klar, og det kaller du å elske? Det er ikke kjærlighet du viser, TS, det er direkte respektløshet! Og så forventer du å bli elsket av en du behandler som dritt?

Du må gi han ROM for å elske deg. Strengt tatt har du vel ødelagt alt, for den dagen han kanskje er klar for å si det vil du ha ødelagt all gleden rundt det fordi hele forholdet deres er basert på de tre ordene. Tragisk, og utrolig trist.

Lær deg å elske før du tvinger noen andre til det, TS.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier her, RO DEG NED!!

Jeg har vært sammen med min kjære "offisielt" en mnd, dog så har vi datet 6-8 mnd. Jeg har enda ikke sagt at jeg at er glad i han, bortsett fra en gang da ordene var inneklemt i en svada setning på mail. Han har heller ikke sagt det til meg, men jeg vet at han er glad i meg og ditto. Vet du hvorfor? Fordi handlinger sier mer enn ord!! Jeg skal om noen dager treffe hans foreldre for første gang, ingen annen jente har fått lov til det i hans voksne liv. For meg viser det masse! Vi planlegger ferie, diskutert navn på etc.. Han ser en fremtid med meg. Jeg trenger ikke ordene for bekreftelse, og han trenger ikke mine.

Lykke til videre, jente 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Det er faktisk viktig. Jeg klarer ikke å kose, ha sex med i lang tid, planlegge fremtid og flytte sammen sammen med en mann som ikke elsker meg! Og i alle fall ikke når han tidligere elsket den kjerringa av en eks!

Hvor er kjærlighetserklæringene til meg?

Og her ligger vel hunden begravet? Han er ferdig med sin ex - men du er ikke ferdig med at han har en ex som han sa "jeg elsker deg" til, og dette gnåler du på til det blir et gnagsår i forholdet.

Du forventer at han skal være slik han var mot henne. Men hvorfor vil du ha en "kopi" av hans forrige forhold - ønsker du ikke at forholdet dere har skal være unikt?

Det virker som du har blitt helt opphengt i de tre "magiske" ordene og at du ikke godtar noen annen form for kjærlighetserklæring enn den du selv har bestemt. Skal mannen virkelig ikke ha mulighet til å uttrykke seg slik det er best for ham? Dette forholdet kommer til å få stor slitasje hvis du skal fortsette med dette. Ro deg ned og pust med magen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Her har jo maktbalansen falt i tusen biter, og det er ts som samler sammen alle, og bruker de som små kastekniver på en stakkars mann.

Ts: gå i fra han, du trenger ikke en som sier han elsker deg, du trenger en som kan sette deg på plass, og som gjør at du lærer ett par tre ting om livet og om forhold, og ikke minst om normal oppførsel mot dem man "elsker". Du tror at pressmiddel som trusler og sex er veien å gå, dermed er du ikke moden nok til å være i ett forhold, eller til å i det hele tatt bruke ordet elske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten tenkt på hvor sårende det må være for kjæresten din å stadig bli gjort oppmerksom på at hans handlinger og ord ikke er bra nok for deg?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jo maktbalansen falt i tusen biter, og det er ts som samler sammen alle, og bruker de som små kastekniver på en stakkars mann.

Ts: gå i fra han, du trenger ikke en som sier han elsker deg, du trenger en som kan sette deg på plass, og som gjør at du lærer ett par tre ting om livet og om forhold, og ikke minst om normal oppførsel mot dem man "elsker". Du tror at pressmiddel som trusler og sex er veien å gå, dermed er du ikke moden nok til å være i ett forhold, eller til å i det hele tatt bruke ordet elske.

Riktig. For hva innebærer det å elske? For meg betyr det å elske å anerkjenne at den jeg elsker ikke er som meg, og at jeg ikke har noen rett til å forandre mannen min. Å bruke kontroll- og maktstrategier for å oppnå det man ønsker i et forhold handler mest om at man kun ser seg selv og sine egne behov - og at man kun har dette fokuset. Å elske innebærer, for meg, også å kunne ta den andres perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører jo ikke på en dritt av det folk sier her inne, bare fortsetter med gnålet ditt om at han må si det HAN føler. Og det har han jo gjort! Han sier det kommer senere = han er ikke klar. Hvis du ikke klarer å respektere det, så elsker du han i alle fall ikke. Ro deg ned ganske mange hakk så skal du se at forholdet blir bedre for begge parter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det ut som TS har et sykelig bekreftelsesbehov og da er det nok ikke bare å ta seg sammen.

TS, jeg tror du er tjent med å gå til en psykolog for å finne ut hvorfor du har dette ekstreme bekreftelsesbehovet. Det er i hvertfall ikke normalt å holde tilbake sex og kjærtegn bare fordi man ikke får høre tre ord.

De fleste normale folk greier fint å se at noen elsker en uten å måtte høre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedre, jeg orket ikke lese mer av denne hysteriske tråden, så jeg hoppet glatt over både side 3 og 4. Er det mulig??

TS, du sier at du har sett mailer hvor han skriver at han elsker eksen. Vet du at han har uttrykt det verbalt? Vet du hvor vanskelig det kan være for enkelte å si de tre ordene?

Jeg har vært gift i snart 25 år, og vi har faktisk aldri sagt de ordene til hverandre. Helt sant! Det handler selvfølgelig ikke om mangel på følelser, men sperrer for å bruke slike uttrykk. Det er liksom ikke "oss". Og det er dette jeg tror er problemet for kjæresten din også, i og med at han greier å si "I love you", som liksom er mye lettere å slenge ut av seg, ikke så kleint, liksom.

Til slutt må jeg bare si, at hvis du opptrer like intenst ovenfor ham som du fremstår i denne tråden tar det ikke lang tid før han tar beina på nakken og stikker. Man blir jo helt svett av deg!Ærlig talt, jente! Lær deg respekt for andre mennesker (les: kjæresten din) og deres følelser, preferanser, osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...