Gå til innhold

Mest irriterende dialekt?


Perelandra

Anbefalte innlegg

Jeg er ifra Bergen, og kan godt forstå at folk synes det er en irriterende dialekt.

Selv synes jeg "sørlands"/Kristiansands dialekt går meg litt ekstra på nervene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Totning og bææææææærrrrrrrrgensk!:haar:

Jeg fikk en overdose "totensk" det året jeg bodde der. Alt som sies på totensk får meg til å tenke på jordbruk og/eller Alf Prøyesen. Men jeg tror faktisk bergensdialekta er den som irriterer meg mest. Det høres så forbanna sytete ut!:ninja:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror faktisk bergensdialekta er den som irriterer meg mest. Det høres så forbanna sytete ut!:ninja:

Jeg syns vi er mest slaurete. Men sytete, da vinner Skudeneshavn, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er fra Rogaland og snakker deretter, så får jeg noia når jeg hører feks Magnhild Meltveit Kleppa uttale seg på tv. Den dialekten minner meg om slik vi snakker til små barn.

Så variasjonene innen et fylke kan være ganske store.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Drue

Skikkelig tung nordlendingdialekt. Får fnatt!! Æ shæm fra Nornorrje!!! UGH. E dær nåkka fæsk?

Jeg tror ikke "shæm" er en utbredt greie i Nord-Norge, forresten.

Eller "norje" (svensk), for den saks skyld.

Endret av Herr Drue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Sandnes-/Stavangerdialekten høres så utrolig sytete ut. Hele tonefallet går liksom bare nedover, og det får jo alle som snakker sånn til å høres ut som de er sur og lei hele tiden. Utenom sytedelen er det en helt grei dialekt, da.

Dialekter fra nord liker jeg heller ikke, de er som regel veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendaldialekten faktisk. :P Og trøndersk, forstår nada av hva de sier :P Er heller ikke så megaglad i Egersunddialekt, Karmøy og Haugesund dialekten, jeg synes de er masete dialekter :P

Selv er jeg fra Sandnes(naboby til Stavanger) å kan FINT irritere meg over enkelte måter folk prater på i forskjellige deler i Stavanger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg si deg noe rart? Den l-en er mote blant ungdom i Oslo og Bærum. Be hvem som helst om å si alle, kalle, bolle osv., så hører du Halden-l. :fnise:.

Virkelig? Den moten har jeg aldri fått med meg. Jeg er da ikke såå gammel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten alle vestlandsdialekter (unntatt Stavangerdialekt), spesielt Navarsete sin dialekt! Gir meg frysninger! Forøvrig blir jeg flau over min egen dialekt, og blir omtrent sint når jeg får spørsmål i matbutikken; Skarr'u ha en pååse? Eller på jobben; Ska bli godt med pævse! Er forøvrig fra Grenland..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes den mest irriterande dialekta er standardisert austlandsk. Eeeeeehhhhhhh, øøøøøøøh... Det høyres ikkje bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Totning og bææææææærrrrrrrrgensk!:haar:

Jeg fikk en overdose "totensk" det året jeg bodde der. Alt som sies på totensk får meg til å tenke på jordbruk og/eller Alf Prøyesen. Men jeg tror faktisk bergensdialekta er den som irriterer meg mest. Det høres så forbanna sytete ut!:ninja:

haha ^^ jeg syns totning er dritgøy :D er fra lillehammer og har da møtt et par totninger, pluss at bestemor er totning... vazelina bilopphøggers ftw!

Men ja, den er litt snål!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg liker ikke den Særp dialekta.. eller hva den heter... sånn bilar og båtar.... minner meg bare om feite menn som drar på harrytur til sverige :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

åh, jeg liker ikke den Særp dialekta.. eller hva den heter... sånn bilar og båtar.... minner meg bare om feite menn som drar på harrytur til sverige :P

Det er jammen godt gjort å irritere seg over enkeltord og si at du ikke liker "Særp dialekta.. eller hva den heter". Jeg tror nok du skal lete andre steder hvor de sier ord i flertall på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...