Gå til innhold

Hva er din fobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er livredd for leger, tannleger og sprøyter :tristbla: !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en fobi mot edderkopper og ild (lightere, bål, peis, fakler, etc.), men det har jeg klart å bli kvitt. Da jeg var yngre var jeg redd for alt mulig; å ta bussen alene, rulletrapper, limpistoler, stekeplatene på komfyren, og å bli tvunget til å være mer sosial enn jeg absolutt måtte, osv. :fnise: Jeg har vel kommet fram til at jeg hadde litt angst.

Er fortsatt engstelig når jeg må ta telefonen, eller bestille time hos f.eks lege, frisør o.l. Men det går helt greit.

Er også livredd fyrverkeri og lyn/torden. Og vepser! Jeg prøver å bli kvitt alle fobier, men disse tror jeg ikke jeg vil prøve å gjøre noe med :sjenert:

Skrevet

Definitivt edderkopper!!!

Noen som har en forklaring på hvorfor mange er redd for edderkopper? De er jo ikke farlige. (?) Spyr av tanken!!

Til dere som sier dere har forbi mot klovner. Hva er det ved klovner som skremmer dere? Interessant! :-)

Jeg tror det er at det er at de har et karikert kroppspråk, og et utseende som gjør at ansiktet blir fordreid.

Det sender signaler til hodet at "dette er et menneske, men det er noe GALT med vedkommende". Dette slår også inn hos mange når det gjelder AI.

Nå er jeg i grenseland til å anses for autistisk, så det er meget mulig at min tankegang er langt fra normal.

Skrevet

Nåååh. Klovner som er så søte og morsomme. :)

I en tråd som handler om fobier, og hvor opptil flere har nevnt at de har klovnefobi synes jeg faktisk det der er ganske dårlig gjort. :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

jeg har helt angst for veps og hesteebrems! Utrolig kjedlig å få ødlagt flotte sommerdager pga jeg syntes jeg så eller hørte en veps et eller annet sted. :(

Også har jeg ganske stor angst for leger/sykehus osv. skulle egentlig vært hos legen pga en skade etter påkjørsel som har forverret seg, men har liksom ikke tatt steget ut å kommet meg avgårde enda. Dessuten er jeg redd for at det er for sent å få det dekt av forsikringen nå, er jo en stund siden ulykka (selv om jeg fikk skaden som følge av ulykka da, og det er den som har blitt verre). Å slik kan jeg sitte å spinne i vei, tenk om jeg ikke får dekt det, tenk om jeg blir så ille at det går utover arbeidsevne, også får jeg ikke erstattning pga jeg har brukt for lang tid, tenk om det gjør vondt med behandlingene, tenk om legen ikke tror meg, tenk ditten, tenk datten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...