Gå til innhold

Hva er din fobi?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg er livredd for katter. Eh, ja, katter :sjenert:

Det er naboen min også så hun tør ikke gå på steder hvor det er trær i tilfelle det sitter katter i dem!

• Liker 1
Skrevet

Telefonfobi :sjenert: Hvis det er noen jeg ikke kjenner så godt som ringer, så klarer jeg som oftest ikke å ta tlf. Her om dagen måtte jeg ringe banken for å åpne nettbanken min, som jeg har utsatt i flere måneder. Tro om jeg var stolt når jeg hadde lagt på røret :jepp:

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg er livredd for katter. Eh, ja, katter :sjenert:

:nigo:

• Liker 1
Skrevet

Er veldig avslappet på fobifronten, men bortsett fra klassikeren edderkopper så har jeg en greie hvor jeg grøsser og blir litt uvel når jeg ser folk jeg ikke kjenner spise is. :fnise: Vet ikke hva det er, men jeg klarer bare ikke å se den "slikkebevegelsen" med tungen til fremmede folk. Føler på en måte at jeg ser mer enn jeg vil se. Har skjønt at det er en uvanlig fobi og egentlig må jeg le selv.

Skrevet

Jeg har fobi for at kontoen skal være tom når jeg går i kassen for å betale. Nei men altså seriøst, jeg får angst noen ganger og tenker at jeg burde sjekket kontoen i minibanken før jeg dro på butikken. Selv om jeg VET jeg har penger på konto så får jeg angst for at det skal komme opp som tomt når jeg står der i kassen og de skal stirre surt på meg og tenke jeg er en fattig lusen f... eller noe.

Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg er livredd for edderkopper! Ser jeg en edderkopp på veggen eller noe, så hylskriker jeg. Er de veldig store holder jeg seriøst på å svime av. Nå bor jeg i blokk i 4 etasje. Har nesten ikke sett en eneste edderkopp her. Takk gud for det!

• Liker 1
Skrevet

Edderkopper, biller, stankelbein, snegler, tusenbein og meitemark. Å kjøre gjennom tuneller (jeg kjører selvsagt ikke selv). Lave høyder (feks å stå på en stol, eller klatre i stige).

Har også forferdelig angst for klovner, noe jeg snart skal begynne terapi for, siden det kan bli hemmende for karrieren min.

Ellers har jeg vannskrekk, som egentlig er ganske rasjonelt siden jeg ikke kan svømme, og hadde en nær-drukningsulykke som barn. Altså, jeg er redd for å være i vann og jeg føler meg utrygg i båt, men jeg har ikke problemer med å dusje/bade i badekar, regnvær eller å holde i et vannglass. Angsten er for å få hodet fullstendig under vann, eller å miste fotfestet.

Skrevet

Jeg har genufobi. Fobi for knær :/

Ganske slitsomt!

Skrevet

Jeg har fobi for nåler (Vaksiner, blodprøver og sånt) Syntes det er så ekkelt at nåla skal presses inn gjennim huden.. :sukk:

Jeg har også veldig fobi for edderkopper. Må jo nesten fortelle at en gang for noen måneder siden da jeg dusjet kom det plutselig en liten edderkopp mot meg (I dusjen) Jeg fikk helt panikk og ropte på hjelp... vel det angret jeg litt på da :fnise:

Skrevet
:tristbla: Jeg haaater brukte gulvkluter... weaaho, De er grusomt ekle!
Skrevet

Sosial fobi, nålefobi og fobi mot edderkopper, feite tusenbein o.l. (selv om jeg klarer å skvisje dem hvis de ikke er for store). Her jeg bor nå har jeg ikke sett en eneste edderkopp siden jeg flyttet hit for tre år siden. Føles som en velsignelse. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også redd for og ikke kjenne bunnen hvis jeg bader i havet eller baseng. Falt under isen i en foss da jeg var lita og holdt på å drukne. Har også fobi eller stor redsel for hester, ble kastet av da jeg var en 15 år, ble veldig skadet og hadde jeg ikke hatt hjelm på meg, så hadde jeg ikke vært hær den dag i dag.

Skrevet

Jeg har lettere klaustrofobi.

Og jeg er kjemperedd for folk som er utkledde i sånne store drakter. Det verste var da noen hadde kledd på seg en svær Ibsen-drakt og gikk rundt på kjøpesenteret i byen under jubileet. Eller teletubbies. Fy faen.

Hater også klovner og porselensdukker.

Vet ikke hva det kalles(?)

Skrevet

Definitivt edderkopper!!!

Noen som har en forklaring på hvorfor mange er redd for edderkopper? De er jo ikke farlige. (?) Spyr av tanken!!

Til dere som sier dere har forbi mot klovner. Hva er det ved klovner som skremmer dere? Interessant! :-)

Gjest just words
Skrevet

Definitivt edderkopper!!!

Noen som har en forklaring på hvorfor mange er redd for edderkopper? De er jo ikke farlige. (?) Spyr av tanken!!

Til dere som sier dere har forbi mot klovner. Hva er det ved klovner som skremmer dere? Interessant! :-)

Jeg er redd klovner, er mer redd for edderkopper, men klovner er ikke hyggelige vesener de heller. Traumatiske barndomsminner kan en vel kanskje skylde på uten at jeg er en profesjonell person til å forklare problemet.. Vel vet ikke helt om jeg kan skylde på at jeg kom over skrekk filmen ”it” da jeg var så pass liten at skrekk filmer gav mareritt. Klovner er jo en hit i skrekk filmer og dukker, så det kan ha noe med det å gjøre.

På sirkus kunne min mor aldri ta meg med på når jeg var barn, bare pga den forbarska skremmende klovnen.

Jeg synes de er ekle den dag i dag, de tegner på seg en stor rød munn og tror de er morsomme, men det ser jo ut som de har spist en unge og to, og har søla noe voldsomt, creepye. Får hjertebank og prikking når jeg ser de.

Skrevet

Jeg har fobi for at kontoen skal være tom når jeg går i kassen for å betale. Nei men altså seriøst, jeg får angst noen ganger og tenker at jeg burde sjekket kontoen i minibanken før jeg dro på butikken. Selv om jeg VET jeg har penger på konto så får jeg angst for at det skal komme opp som tomt når jeg står der i kassen og de skal stirre surt på meg og tenke jeg er en fattig lusen f... eller noe.

:skratte:

Jeg kjenner meg litt igjen her! Jeg kan sjekke saldoen min sikkert 10 ganger mens jeg går gjennom butikken før jeg går til kassa, bare for å være heeelt sikker på at det ER penger på kontoen! hahaha!

Skrevet

Jeg har en enorm forbi for føtter.. Var over 20år før jeg klarte å klippe tåneglene mine selv, og enda må de være nyvasket om jeg skal klare det.. Men andre sine bein kommer jeg nok aldri til røre.

Skrevet

Achluofobi- mørkredd!

Jeg har helt seriøst ANGST for å være ute i mørket. Jeg får så vondt i hele kroppen..blir grepet av panikk og får bare lyst til å hyle hysterisk og kaste meg ned på bakken eller løpe i "sikkerhet", altså inn i huset igjen. Jeg har problemer med å gå fra bilen til husdøra i mørket, og her det snakk om ca 3 METER!

Fy og fy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...