Gå til innhold

Hva er din fobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som sagt.. Skrik ut: Hvilke(n) fobi(er) har du?

Jeg har pagofobi: Frykt for å falle på is/frost :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Agorafobi:Er frykt for åpne plasser eller sosiale situasjoner med mange mennesker til stede.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Emetofobi, dødsredd for å spy.

• Liker 1
Skrevet

Araknofobia!

• Liker 1
Skrevet

Frykt for dukker. Pediofobi heter det vel.

Ikke en irrasjonell frykt i det hele tatt - det er tross alt en kjent sak at dukker blir levende om natten og knivstikker alle som måtte befinne seg i nærheten. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Frykt for dukker. Pediofobi heter det vel.

Ikke en irrasjonell frykt i det hele tatt - det er tross alt en kjent sak at dukker blir levende om natten og knivstikker alle som måtte befinne seg i nærheten. :fnise:

Jepp, selvfølgelig gjør de det.. Det er jo allmennkunnskap :jepp:

Og alle vet jo at dersom man setter sin FOT nærme isen, så kommer man til å falle såpass hardt at man dør av fallet..

TS

• Liker 1
Gjest just words
Skrevet

Jeg har vel den ”vanlige” Edderkopper og krypdyr, hva den heter på prof språket husker jeg ikke. Men jeg kan begynne å svette så jeg renner på ryggen og hyperventilere av de. Det er min verste forbi, ellers har jeg og:

Ageladafobi: redd for kyr

Coulrofobia:redd for klovner

Skrevet

Komodovaraner!:haar: Jeg tviler på at det har et fancy latinsk navn, for jeg er ikke spesielt fobisk mot andre reptiler. Men komodovaranen er nasty! Hadde jeg hatt gleden av å bli skipsbrudden i nærheten av Komodo, hadde jeg uten tvil lagt på svøm fremfor å ta sjansen på nærkontakt med en av helvetesøglene.

Skrevet

Edderkopper og diverse andre dyr med alt for mange føtter

Nordlyset

Frosker

..og et lite snev av klaustrofobi. Men mest slik at jeg får panikk om noen holder meg fast, eller dypper hodet mitt ned i snøen, holder dyna over ansiktet osv. Heiser og små rom går greit.

Skrevet

Leger og helsepersonell generelt.

Har blitt en kløpper på å mekke meg selv pga dette :ler:

Skrevet

Har fobi for insekter og ballonger :fnise: Er redd de skal sprekke!

Gjest RompeRusk
Skrevet

Leger og helsepersonell generelt.

Har blitt en kløpper på å mekke meg selv pga dette :ler:

jamen da er det jo ikke så vondt at det ikke er godt for noe :ler:

TS

Skrevet

Jeg har araknofobi. Stivner til av skrekk når jeg ser en edderkopp, og kjenner sterkt ubehag... Heldigvis, heldigvis er det få synlige edderkopper i leiligheten vi bor nå, og hver gang jeg har sett noen så har kjæresten vært hjemme så han kan ta seg av dem. En gang for noen år siden da han ikke visste at jeg faktisk hadde edderkoppfobi så tok han edderkoppen og liksom viste den frem eller liksom skjøv edderkoppen mot meg før han skulle kaste den ut døra og jeg fikk et slags spontant anfall av skrik og gråt. Ikke at situasjonen var noe morsom, men glemmer aldri ansiktsuttrykket han fikk da :fnise:

Skrevet

sosial fobi....

Gjest energibånd
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg har klaustrofobi, men jeg er veldig redd for å ta heis og dette gjelder kun heis. Jeg leier hybel på et kollektiv og hybelen min er i femte etasje. Hverdag må jeg trosse skrekken og ta den gamle heisen. Jeg holder pusten helt til heisdøra åpner seg :sjenert:

Skrevet

Emetofobi, dødsredd for å spy.

Trodde jeg var den eneste i verden som var redd dette! Ante hvertfall ikke at det var så utbredt at det har fått et eget proft navn :fnise: Jeg går ikke konstant rundt og er livredd for å spy, men hvis jeg får den minste antydning til vondt i magen så tenker jeg med en gang: "Nei, nei, nei, nei, nei. Pleeeeease la det bare vært litt vondt. Jeg vil ikke spy. Jeg vil virkelig ikke spy! :bond: " Sist det gikk omgangsyke ble jeg plutselig veldig religiøs. Jeg satt og tviholdt rundt bøtta og ba til Gud om at jeg måtte få slippe :sjenert: Og jeg slapp.. :lol:

Ellers er jeg redd for edderkopper og høyder. Det verste er faktisk å se OPPOVER og ikke nedover når jeg er høyt oppe.. :klo:

Kan også synes det er leit å ta heis, fly, eller være på båt. Følelsen av å ikke kunne kontrollere og bestemme når jeg vil av/ut er ekkel..

Skrevet (endret)

Slanger. TOTAL fobi for slanger. For mye prat om de, bilder, film whatever. Hele kroppen vrir seg og jeg må se vekk.

Sist jeg, mannen og en kamerat var i Sverige, stod vi i kø på en av matbutikkene og kameraten vår (som visste jeg ikke likte slanger) skulle ha det litt moro og tok en lekeslange fra stativet vi stod ved og stappa oppi fjeset mitt. Fikk noe noia, og da forstod han hvor redd jeg er for slanger...

Endret av FruN
Skrevet

Liker svært dårlig snerk og ting_som_er_brent_nedi_gryta. Men jeg vet ikke om det kvalifiserer til ett latinsk navn?

Skrevet

Ouch, det er maaange!

Araknofobi - Edderkopper!

amaxofobi - Angst for å kjøre bil. Før så sleit jeg skikkelig med å bare sitte i en bil, men det har heldigvis bedret seg. Diagnosert katastrofeangst, så er der det ligger. Jeg er 19, å har ALDRI øvelsekjørt, pga jeg tør ikke.

Ellers har jeg fobier mot slanger, døden, ensomhet og ulykker.

Skrevet

Edderkopper! :redd:

Holdt på å kjøre ut av veien en gang da jeg hadde fått med meg en åttebeint blindpassasjer. Slapp ratt og pedaler og kikket hvertfall ikke på veien. Klarte heldigvis og ta meg sammen etter det første sekundet med sjokk, men det var rett inn på første bussholdeplass og rett ut av bilen. Og der sto jeg til jeg ble hentet. Bilen satt jeg meg ikke inn i på flere dager.

Hadde jeg bare hatt mot til det, så hadde jeg gått på et eller annet mestringskurs. :scorpis:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...