Admeliora Skrevet 30. januar 2012 #61 Skrevet 30. januar 2012 Synd at h*n er AB, for hvis ikke så kunne vi jo tatt hensyn til det til vanlig også Nå vel, h*n måtte da først blitt utredet. Hvis ikke kan vi jo ikke vite om h*n utnytter det. Bare så det er sagt, synes det er fryktlig slitsomt å ha en fobi. Men mange ganger er det enda mer slitsomt å ikke få forståelse for det. Kan skjønne at mange kanskje prøver å utnytte dette, men det finnes mange som virkelig sliter i hverdagen på grunn av sin fobi. Så vær litt varsom med hva dere sier. Er det ikke nødvendig å kommentere det, så er det kanskje like greit å holde kjeft. 3
Gjest Katten. Skrevet 30. januar 2012 #62 Skrevet 30. januar 2012 Jeg begynner nesten å få en fobi mot AB. Maken til idioti som blir oppgulpet gjemt bak anonymiteten... 2
bollemusa22 Skrevet 30. januar 2012 #63 Skrevet 30. januar 2012 Jeg begynner nesten å få en fobi mot AB. Maken til idioti som blir oppgulpet gjemt bak anonymiteten... Er dette en fobi du har hatt hele livet, eller kommet nå i det siste? Tror du det er en faktisk frykt, eller bare overnervøsitet? Er du blitt utredet for det? Snakket med psykolog, lege, fobiekspert og presidenten i USA? Eller bare TROOR du at du har en fobi? LØGNER 2
Gjest Katten. Skrevet 30. januar 2012 #64 Skrevet 30. januar 2012 Det er nesten så jeg begynner å tvile på min paprikafobi.
bollemusa22 Skrevet 30. januar 2012 #65 Skrevet 30. januar 2012 Det er nesten så jeg begynner å tvile på min paprikafobi. den er uten tvil bare bullshit? Hvorfor? Because I said so
Gjest m Skrevet 30. januar 2012 #66 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har fobi mot alt som lager og potensielt kan lage høye lyder. Det vil altså si ballonger (de kan jo sprekke, og noen av dem sprekker skikkelig høyt), raketter, smellbonbonger, osv. Det er skikkelig plagsomt. Jeg har f eks betalt nesten 1000 kr for å gå på konsert, for så å måtte forlate konserten gråtende i panikk etter 5 min fordi det har vært smell på scena. Eller når jeg har lagt planer om en shoppingdag, for så å oppdage at hele kjøpesenteret her jeg bor har prisfest dager (=ballonger overalt), og jeg har måttet avlyse hele greia. Eller når barnet mitt blir invitert i bursdagsselskap, og jeg alltid må sende faren for jeg orker ikke tanken på alle ballongene. Eller på nyttårsaften og dagene rundt når jeg holder meg inne mest mulig. Det eneste som hjelper på er å drikke store mengder alkohol, men det er jo ikke akkurat forsvarlig alltid Skulle gjort mye for å kvitta meg med denne fobien her..
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #67 Skrevet 30. januar 2012 Aichmofobi - sprøytefobi Laliofobi - angst for å snakke/holde taler Araknofobi - angst for edderkopper eremofobi - angst for ensomhet flatulensofobi - angst for å fise(innimellom når man er med andre mennesker og man virkelig må fise, vet ikke helt hvor mye angst det er men ) kiroptofobi - angst for flaggermus necrofobi - angst for døden spermofobi - angst for ormer spheksofobi - angst for vepser taphefobi - angst for å bli begravd levende og kanskje litt clinofobi - angst for å gå til sengs innimellom virker det som Alle er ikke like sterke men har sikkert enda flere også
Gjest uAnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #68 Skrevet 30. januar 2012 Fobi = en frykt det ikke er noen fornuftig grunn til. Kan jo spørre tilbake, hva er det egentlig som kan skje når en spyr som gjør at en blir redd for det? Ja, det er jo logisk, så det var egentlig teit av meg å spørre. Det er vanskelig å sette seg inn i frykten for noe man selv ikke er redd for, sånn som meg med edderkopper:) Jeg er ikke bare redd for å kaste opp selv, jeg får også angstanfall om noen rundt meg sier de er kvalme, eller de kaster opp eller brekker seg eller om de har vondt i magen. Da kan jeg ikke være i nærheten av dem. Jeg kan heller ikke ta offentlig skyss eller kjøre bil med noen jeg ikke kjenner i tilfelle de blir lett bilsyke. Gravide damer + Sykepleiere eller andre mennesker som jobber i yrker hvor de er rundt barn eller syke mennesker har jeg problemer med å være sammen med, og jeg kan ikke spise mat som mennesker jeg ikke kjenner har laget. En fryktelig udugelig fobi som ikke hjelper for noe 1
Dragonfly84 Skrevet 30. januar 2012 #69 Skrevet 30. januar 2012 Livredd for slanger. Jeg har livredd hoppa over de merkeligste ting på bakken fordi jeg har trodd det har vært slanger, selv om det ikke har ligna i det hele tatt. Ser jeg en slange på tv må jeg dra opp beina i tilfelle det er en på gulvet. Noen ganger må jeg sjekke i senga også... Jada, jeg vet at norsk orm ikke er farlig for mennesker... Men likevel 1
Gjest Skitten pique Skrevet 30. januar 2012 #70 Skrevet 30. januar 2012 Selv er jeg ikke så begeistret for veps/humler. Jada, jeg vet at norsk orm ikke er farlig for mennesker... Men likevel Men hva med hoggorm da? 1
Dragonfly84 Skrevet 30. januar 2012 #71 Skrevet 30. januar 2012 Men hva med hoggorm da? Hehe, det har jeg sagt også, og da får jeg bare høre at den ikke er farlig nok til å være redd for den. Jeg er redd for stålorm også, jeg! Skolisser og plastsøppel på bakken også... 1
Gjest Skitten pique Skrevet 30. januar 2012 #72 Skrevet 30. januar 2012 Hehe, det har jeg sagt også, og da får jeg bare høre at den ikke er farlig nok til å være redd for den. Jeg er redd for stålorm også, jeg! Skolisser og plastsøppel på bakken også... Ikke for å skremme deg - men du vet det er påvist dødsfall fra hoggorm?
Dragonfly84 Skrevet 30. januar 2012 #73 Skrevet 30. januar 2012 Ikke for å skremme deg - men du vet det er påvist dødsfall fra hoggorm? HYSSSSJJJJJ!!!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #74 Skrevet 30. januar 2012 Laliofobi - angst for å snakke/holde taler Araknofobi - angst for edderkopper spheksofobi - angst for vepser taphefobi - angst for å bli begravd levende Kopierer noen av disse, jeg. I tillegg kan jeg legge til at jeg har fobi mot å kaste opp og mot å snakke med fremmede i tlf. Tidligere hadde jeg også fobi mot det meste som inkluderte å betale for varene mine i kassa på butikken; betale med kort, snakke med kassadama, spørre om ekstra pose... Alt det der. Men har heldigvis vokst det fra meg.
Gjest Vampen Skrevet 30. januar 2012 #75 Skrevet 30. januar 2012 Jeg begynner å utvikle en fobi mot ABBs fangirls. Eller, de kan muligens falle i kategorien fobi mot idioti og dumme mennesker. Den har jeg hatt en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #76 Skrevet 30. januar 2012 Jeg begynner å utvikle en fobi mot ABBs fangirls. Eller, de kan muligens falle i kategorien fobi mot idioti og dumme mennesker. Den har jeg hatt en stund. Hvor møter disse damene? Har ikke hørt om dem, jeg...
Gjest Katten. Skrevet 30. januar 2012 #77 Skrevet 30. januar 2012 Hvor møter disse damene? Har ikke hørt om dem, jeg... Det er fler av dem enn man skulle tro.
Gjest Vampen Skrevet 30. januar 2012 #78 Skrevet 30. januar 2012 Hvor møter disse damene? Har ikke hørt om dem, jeg... De møtes her på KG med jevne mellomrom.
Admeliora Skrevet 30. januar 2012 #79 Skrevet 30. januar 2012 Ja, det er jo logisk, så det var egentlig teit av meg å spørre. Det er vanskelig å sette seg inn i frykten for noe man selv ikke er redd for, sånn som meg med edderkopper:) Jeg er ikke bare redd for å kaste opp selv, jeg får også angstanfall om noen rundt meg sier de er kvalme, eller de kaster opp eller brekker seg eller om de har vondt i magen. Da kan jeg ikke være i nærheten av dem. Jeg kan heller ikke ta offentlig skyss eller kjøre bil med noen jeg ikke kjenner i tilfelle de blir lett bilsyke. Gravide damer + Sykepleiere eller andre mennesker som jobber i yrker hvor de er rundt barn eller syke mennesker har jeg problemer med å være sammen med, og jeg kan ikke spise mat som mennesker jeg ikke kjenner har laget. En fryktelig udugelig fobi som ikke hjelper for noe Nei, det er ikke alltid like lett å sette seg inn i andres frykt. Men det høres ikke noe særlig godt ut å ha frykt for å spy slik du beskriver det da. Vi burde oppsøkt hjelp for disse fobiene våre. Tenk så mye lettere dagene hadde vært da.
Gjest Levitate Skrevet 30. januar 2012 #80 Skrevet 30. januar 2012 Sliter med araknafobi. Hater virkelig edderkopper. Begynner å gråte bare jeg ser en, og iallefall om en edderkopp går på meg. Ordet edderkopp gir meg frysninger i seg selv, ugh.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå