Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig hvor mye man skal igjennom for å få premien til slutt! Men det er verdt det da :hjerte:

Ikke sant :hjerte: Rart med det! Men det skal bli godt og få henne ut, så jeg slepper å bli så beskymret for alt som skjer med kroppen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja der sier du det. Det er noe av det beste syns jeg. Ikke være bekymret for tunge løft, anstrenge meg for mye, tyde alle vondter som fins osv.. blir temmelig hysterisk som gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja der sier du det. Det er noe av det beste syns jeg. Ikke være bekymret for tunge løft, anstrenge meg for mye, tyde alle vondter som fins osv.. blir temmelig hysterisk som gravid

Ja, jeg føler meg skikkelig sånn hypokonder :ler: Så vet liksom ikke hvor bør "grensen" gå før en tar kontakt med lege liksom :fnise: Skal ike være lett, men kommer nok gjennom dette også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig vanskelig med grensen for å ta kontakt men er du i tvil om noe så bare ta kontakt! Bedre å være hysterisk gravid enn at noe skal gå galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sant det! :) Jeg får se litt hvordan dette utlsette jeg har fått utvikler seg de neste dagene tenker jeg :Nikke:

--

Jeg vekte meg idag, 10-11 Kg har jeg lagt på meg til nå! Det gjør meg ingenting! Jeg har bare godt av og legge på meg, da jeg alltid har vært så tynn. Så sies det jo også at når en ammer, så raser kg av. Så det gjør ingenting om jeg har litt som kan rase av hvertfall! :) Men jeg syntes jo det var kjempestas og se at jeg vekte 60 kg nå :ler: Såvidt komt på 50 tallet før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 27 uker :strix:

Fine magen :rodmer: Kan nesten ikke vente til at min mage skal vise seg ;)

Gratulerer med dagen :flagg::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 27 uker :strix:

Fine magen :rodmer: Kan nesten ikke vente til at min mage skal vise seg ;)

Gratulerer med dagen :flagg::blomst:

Takk :hjerte: Det er så koselig og ikke minst fint med mage syntes jeg, så fortstår godt at du gleder det :jepp:

Gratulere me dagen ja, håper du hadde en fin dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 dager til termin :hoppendeglad: Nermer seg jaggu. Og igår var det 3 mnd igjen også :danse: Tiden går så fort!!

Torsdag var vi på Ikea.. Da fikk vi handlet en kommode som vi skal bruke til stell. Vi skal lage en topp som vi skal ha oppå, med kanter :) Også skal vi bygge den litt høyere også.

Kjøpte også denne til og ha babyklær i. Så nå har jeg sortert alle klærne etter størrelse, så 500 overst også videre nedover. Mamma var så sjokkert over alle klærne. Så kan jo hende jeg må bytte inn noen av de :fnise: Om det er for mye. Vi har jo ikke tatt av prislappen på noe enda! :) Eller så får vi bare bytte litt ofte klær :fnise: For alt vi vet kan det jo hende at det ikke er så masse også. Bare masse i mammas øyne ;)

Idag er det et fantastisk vær her i Stavanger. 23 grader i skyggen :sol: Jeg elsker det :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs masse klær om du får sikle eller gulpeunge! Jeg trodde vi hadde mye men mangler stadig rene klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin du er, Cathrine! Max 15 uker igjen! :strix:

Skjønner godt at du begynner å bli klar for å hilse på! Så det er godt å ha litt planer fremover, så går tiden fort!

Røde prikker ja. Jeg hadde også noe sånt.. Kan jo fortsatt være tilfeldig, men de forsvant etter en liten stund. Aner ikke hva det kom av!

Leser at mange kan få litt kramper i bena under graviditeten, og jeg tror det er spesielt de siste ukene. Kanskje det er noe slik?

Halsbrann hadde jeg mye av på slutten, men jeg satt nesten når jeg sov, så ble ikke plaget om natta. Prøvde å ikke spise så sent på kvelden heller. Det hjalp litt :) Jeg la meg med en gaviscontablett og tygget den før jeg sovna. Funket for meg :)

Ønsker deg en finfin lørdag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs masse klær om du får sikle eller gulpeunge! Jeg trodde vi hadde mye men mangler stadig rene klær...

Ikke sant. Å det er ikke verdens undergang om alt ikke blir brukt, da får vi gitt det vekk etterhvert da eller noe tenker jeg :)

Og jeg er heller ikke så superglad i å vaske klær, så trur det kommer godt med litt ekstra klær da ;)

Så fin du er, Cathrine! Max 15 uker igjen! :strix:

Skjønner godt at du begynner å bli klar for å hilse på! Så det er godt å ha litt planer fremover, så går tiden fort!

Røde prikker ja. Jeg hadde også noe sånt.. Kan jo fortsatt være tilfeldig, men de forsvant etter en liten stund. Aner ikke hva det kom av!

Leser at mange kan få litt kramper i bena under graviditeten, og jeg tror det er spesielt de siste ukene. Kanskje det er noe slik?

Halsbrann hadde jeg mye av på slutten, men jeg satt nesten når jeg sov, så ble ikke plaget om natta. Prøvde å ikke spise så sent på kvelden heller. Det hjalp litt :) Jeg la meg med en gaviscontablett og tygget den før jeg sovna. Funket for meg :)

Ønsker deg en finfin lørdag :sol:

Ser jeg glemte å skrive det. Men sambo ringte Jm for meg, og forklarte disse prikkene og sånt. Og hun ville jeg skulle ta kontakt med lege. I og med at legekontoret mitt stengte kort tid etter sambo snakket med henne. Så bestemte jeg meg for at jeg kunne ringe legevakten senere.

Det gjorde jeg. Og legen jeg snakket med ville jeg skulle komme inn så de fikk se på det. Hvertfall siden Jm var litt beskymret. Så jeg og mamma reiste til legevakta torsdag kveld var det vell.. Jeg møtte legen, og viste han dette utslettet/prikkene mine. Og han sa det var sopp(??) :sjokkert: Jeg visste ikke at det gjekk an å ha på kroppen, og syntes det er ekkelt :ler: Fikk beskjed om å kjøpe canesten og bruke den to ganger til dagen, og fortsette to uker etter det har forsvunnet. Akkoratt det vil jo bli ett problem for meg. Da det har spredd seg litt til ryggen, og sambo reiser på jobb om ei uke. Så jeg klarer ikke akkoratt og smørre meg der selv.. Men det er jo absolutt verst på mage/bryst. Det ser skikkelig gale ut :gjeipe: Nei, føler meg ikke flott i det hele tatt med dette. Har jo fått det på halsen også. Så vil jeg jo ikke at andre skal se at jeg har dette, å spør hva det er. Så må jeg si at det er sopp :fnise::sjenert:

Ja, det er noe sånt rastløs/krampe lignende greier. Men kun i den ene foten, og kun når jeg legger meg. Skikkelig irriterende.

Hjelper det og sitte og sove om natta, for å ikke få halsbrann? Det er bare av og til jeg har en ekstrem brann i halsen. Nå har jeg lagt Lovehearts på nattborde, så jeg har om det blir akutt :)

Jeg våkner jo 1-3 ganger om natta for å gå på do, så det er ofte da jeg kjenner brannen..

Gleder meg såååå til og slippe alle disse negative tingene, som vond rygg, vondt i bekkenet(?) som er fremme mellom beina? Hvorfor har jeg vondt der igrunn?? KUNNE PUSTE med nesa. Wow, det gleder jeg meg til :fnise:

Lørdag var fin, men så alt for varmt det ble for meg :( Inne var det like varmt så ute. Jeg tilbringte hele dagen i sofaen :( Trur vi har blitt enige om at vi ikke skal reise til syden i sommer også. Pga jeg hadde så problemer med varmen i helgen :(

Håper dere hadde fint vær, og at dere har hatt en fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjalp absolutt for min del, da jeg var nødt til å sove halvveis sittende. Hjalp både på halsbrann og ryggen. :)

Ja, den varmen er ikke lett når man er gravid. Jeg hadde fri ifjor sommer, og jeg lå på sofaen og gjemte meg for sola. Greit for meg at sommeren ifjor hadde nokså dårlig vær :fnise:

Usj, høres ikke ålreit ut med sopp på kroppen! Skjønner det blir et problem når din sambo reiser vekk, ja :(

Ang nese, så brukte jeg mentol nesespray hver morgen og kveld. Fungerte veldig fint!

Stor klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Fikk nettopp tlf fra sambo. Farfaren hans døde idag tidlig... :grine:

Jeg kjente jeg ble litt sjokkert over at det allerede hadde skjedd. Eller, vi var jo igrunn forbredt på det at det kunne skje korti som helst. Men da vi var i Bodø, så var han blitt så mye bedre og alt var på vei opp. Så jeg vet ikke. Regnet ikke med at det skulle skje allerede.. Så hadde jeg jo ett håp om at han skulle få møte barnebarne sitt, det første barnebarnet.. :sjenert: Huff.... Jeg har kun møtt han en gang, da han bor så langt borte fra familien til sambo (flere timers biltur + ferge), men likevell kjennes det ut som jeg har kjent han i årevis..

Begravelsen skal være på tirsdag. Sambo skal egentli reise på jobb på mandag. Så jeg håper for hans del at han kan få være med på den begravelsen, for å ta farvell.. Han har jo ikke møtt han på rundt 2-3 år.. Så han har godt av det. Vet ikke helt om jeg blir med, mtp plass osv. Og jobb.. Så det får vi se an og sånt. Huff... Det var en kjip tlf og få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må snart finne ut av denne permisjons karusellen.. Har bestemt at vi skal ha 100% da :) Det er jo ikke værst bare det. Så håper jeg og få en ordning på arbeid med at jeg er 3 uker på og 3 uker "av". Det pga med de arbeidstidene jeg har, så er ingen barnehage åpent, og da har vi ingen som kan passe babyen når sambo er på jobb.. Det er virkelig for masse for meg å sette meg inn i :ler: Kjenner jeg blir sliten bare av å tenke på det :fnise:

Så må vi få sendt disse papirene nå før sambo reiser i neste uke..

Det blir til at han reiser alene oppover. Vi fant ut at det er like så greit. I og med at det er så fryktelig lang biltur (over 6 timer :hakeslepp: ), og skulle jeg vært med, måtte vi ha leigd en til bil (svigerfar skal leige en, og det er akkoratt plass til alle utenom meg ). Så da blir jeg bare hjemme. Jeg kjenner at det frister ikke å sitte i så mangen timer i bil heller, med den ryggen min..

Jeg har også begynt å få vondt mellom beina på en måte... Nedi underetasjen på en måte, i bekkene eller hva det heter som er der? Noen andre som opplever det? Og halebeinet tar knekken på meg :( Liker ikke at det er så lang ventetid på fysioterapeut :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 28 uker idag, Cathrine :hjerte:

Kondolerer med farfar, sånne beskjeder er ALLTID triste, selvom man på en måte vet at det kan skje når som helst. SKjønner godt at du ikke orker å sitte i bil så lenge. Jeg tror det er lurt også. Viktig for deg at du beveger deg litt innimellom, så du ikke blir helt stiv i bekkenet.

Man blir jo litt løen for bekkenet utvider seg sakte, men sikkert. Ikke noe godt. Men du? Du har MAX 14 uker igjen til lillevennen kommer! Tenk på det!! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 28 uker idag, Cathrine :hjerte:

Kondolerer med farfar, sånne beskjeder er ALLTID triste, selvom man på en måte vet at det kan skje når som helst. SKjønner godt at du ikke orker å sitte i bil så lenge. Jeg tror det er lurt også. Viktig for deg at du beveger deg litt innimellom, så du ikke blir helt stiv i bekkenet.

Man blir jo litt løen for bekkenet utvider seg sakte, men sikkert. Ikke noe godt. Men du? Du har MAX 14 uker igjen til lillevennen kommer! Tenk på det!! :sol:

:klemmer:

Jippi, 28 uker idag. Guri så fort tiden går :hakeslepp: Husker enda før jeg ble gravid, hvor mye jeg ønsket det. Og nå sitter jeg her med kul på magen og venter en liten en i midten av august :rodmer: Helt fantastisk! :hjerte:

Huff ja... Det var kjempesynd at det måtte skje nå. Men igjen, så er det jo bedre for han at han slipper å ha det vondt mer. Han har ikke hatt det godt det siste året, minst. Stakkar. MASSE vann i kroppen pga medisiner osv. Han hadde alt av leversvikt, hjertesvikt å hele sulamitten.. Så sånn sett er det jo bra at han slipper å ha det fælt lenger. Jeg trur også at sambo syntes det er litt godt. Da han ikke har "tørt" og ringe han, pga han vil ikke huse han som sånn som han har vært den siste tiden, da han har vært helt vekke og sånt i tlf. Så nå slipper han på en måte å få så dårlig samvittighet og ikke ringe. Men det er jo grusomt fordet. Han har jo nesten vokst opp hos farfaren sin stakkars :hjerte:

TENK.. Maks 14 uker igjen :sjokkert: Jeg gleder meg sånn til å få henne ut :nigo: Men gleder meg også kjempemasse til å gjøre istand ting til hun kommer. Få hjem vognen og sette opp sengen og sånn :rodmer:

Nå er det ikke lenge til vi skal hente vognen heller (slutten av juni/juli en gang) :hoppe:

Imorgen skal vi på 3d/4d ultralyd :nigo: Mest for at jeg er nyskjerrig på at det fortsatt er ei jente, og å se om hun vokser som hun skal. OG hvordan hun ligger ;)

Fredag skal vi til Jm :) Og på fredag skal det komme en mann for å installere varmepumpe. Etter de tropedagene som var i helgen, der det var like varmt inne som ute. Fant jeg ut at det orker jeg ikke i sommer. Jeg trudde jeg skulle gå på veggen av varme, og sleit skikkelig med og få sove. Så da fikk endelig sambo overtalt meg :fnise:

Imorgen skal også ene jentepusen våres til vetrinæren. Av en eller annen rar grunn, når hun vasker seg på kroppen, så begynner hun å lugge ut pels av og til :sjokkert: Ser hun napper til liksom.. Så et par plasser har hun sånn lite område hvor hun ikke har pels. Så dette må vi finne ut av altså :klo: Jeg liker det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker :strix: Tiden flyr jammen meg :jepp: Tenk at du bare har 14 uker igjen. Tenk så herlig det første møte blir :rodmer:

Kondolerer med farfar. Enig i det du skriver at det ikke er godt for han å gå å ha det vondt, men veldig trist når noen som står oss nær blir borte.

Forstår godt at du ikke orker å sitte i bil så lenge.Hadde ikke jeg helelr orka.

Det blir gøy med 3D/4 ultralyd og jm på Fredag :hoppe: Dere har mye gøt i vente.

Var det Emmaljuna vogn dere skulle ha? Hvor lang ventetid var det på den?

Stakkar pusen :kose: Håper vetrinæren finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker Tiden flyr jammen meg Tenk at du bare har 14 uker igjen. Tenk så herlig det første møte blir

Kondolerer med farfar. Enig i det du skriver at det ikke er godt for han å gå å ha det vondt, men veldig trist når noen som står oss nær blir borte.

Forstår godt at du ikke orker å sitte i bil så lenge.Hadde ikke jeg helelr orka.

Det blir gøy med 3D/4 ultralyd og jm på Fredag Dere har mye gøt i vente.

Var det Emmaljuna vogn dere skulle ha? Hvor lang ventetid var det på den?

Stakkar pusen Håper vetrinæren finner ut av det.

Ja, nå gleder jeg meg virkelig til og få alle tingene på plass, og til og møte prinsessa :hoppe:

Det var kjekt og se lille jenta igjen :nigo: Det var uten tvil ei jente for å si det sånn :fnise:

Hun ligger med hode ned, med fjeset mot min rygg. Så fikk ikke så bra bilder :sjenert: Men de var noen litt fine. Og vi kan se kjempegodt at hun har sambo sin munn og muligens nase ;) Det er så rart å kunne se sånt allerede :jepp:

Denne er det vi har kjøpt, bare med et annet understell :) Hmm, ventetid.. Det var ikke så lang ventetid på babyshop nei. Nå klarer jeg ikke helt å huske når vi bestilte vognen. Men den er jo kommet for noen uker siden. Bare vi vil ikke hente den enda. Litt pga plass. Men også pga garantien begynner med en gang en betaler vogna, så derfor venter vi til slutten av juni/begynnelsen av juli :jepp:

Hos Jm gjekk det også fint. Både hun og hun vi var på ul hos, mener det er bekkenløsning jeg har fått :( Jeg har vondt i både halebein og framme nedentil :sjenert: Fikk en øvelse jeg kunne gjøre hver dag, det kunne hjelpe litt :)

Ellers var jeg tilbake hos fastlegen på fredag. Pga utslette jeg har.. Jeg var jo hos legevakten 16 mai. Å han sa det var sopp, og at jeg skulle gå på canesten. Så ville det gå over om noen dager. Vell, det har ikke gått over, og ble nesten verre. Så jm ville jeg skulle til legen. Å jeg fikk komme inn en time etter jeg var der.

Det er hvertfall ikke sopp. Det sa legen min med en gang. Hun er nesten sikker på at det er Pityriasis rosea. Jeg har aldri hørt om det. Men det var ikke farlig. Også er det ingen behandling til det :sjokkert: De vet heller ikke hvorfor en får det. Men det er vanlig og få det mellom 10-35 år, med en gjennomsnittsalder på 23. Hva er sannsynligheten for at jeg er 23 da? :ler:

Hvertfall, det varer i alt fra 6 uker til 6 MND :haar: Jeg håper virkelig at det går snart over. For det ser rett og slett jævlig ut! Jeg føler meg kjempe ekkel, og vil ikke vise meg blandt folk... Drit altså :(

Og vi som skal på ferie i juni.. Ser ikke ut som jeg skal i bikini om det fortsatt er sånn :( Nå er det jo på ryggen, mage, bryst, halst, lår, litt på legger og litt på armer... Æsj :sjernert:

Det ble en svindyr tur hos vetrinæren.. :sjokkert: Han tok noen blodprøver, røngten, og kunne ikke finne noe gale med henne. Så han visste ikke hvorfor hun gjør det. Men vi skal prøve å bytte merke på foret neste gang, for å se om hun kan være allergisk.

Hvertfall rett over 4000 for det der :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...