Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok

CathrineMic

Anbefalte innlegg

Jo. Også har jeg kjøpt Kjole til bryllupet vi skal på i slutten av juli. Håper den fortsatt passer da, i og med at den er på mål. Hvis ikke får jeg bare finne en ny kjole :)

Jeg har bestilt den i rosa farge da, ikke den blå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, søte du! Så kjipt! :( Men alt praktisk ordner seg! Bare planlegge ting enda bedre. Handleturer etc. Også får dere jo vært masse kjærester før dere blir 3 :rodmer: Dét er fint, det! :jepp:

Veldig fin kjole! Du blir sikkert smashings i den!! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt det med samboeren din! :kose: Typisk at dette skjedde nå ja :sjenert: Hvordan går det med han etter operasjonen? Håper alt har gått greit! :klemmer: Men som Nuttapia sier, så er det ikke så mye annet å gjøre enn å prøve og planlegge ting godt og å prøve og se det positive i ting, som at dere nå får en del alenetid før den lille kommer. Dere får lage en lang liste over filmer dere har lyst å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er greit vi får mye tid sammen før lille kommer. Men vi er jo ganske masse ilag, da han har fri i 4 uker, og jobber kun 2 uker. Og skal ha fri i hele august og september pga fødselsperm og sånt også. Men såklart, det er jo ikke feil og være mye sammen nå denne tiden. Men det kan jo fort bli veldig mye når han må ligge i ro i 6 uker.. :sjenert: Han klarer jo vanligvis ikke sitte i ro i 5 min nesten før han blir rastløs... Å hormonella meg i tilegg :fnise:

Igår ble det nok mye hormoner hos meg.. Da jeg kom til sykehuset for å besøke han, så satt jeg flere ganger med tårer i øynene og var på vei til og grine.. Jeg vet ikke helt hvorfor. Men trur det kan ha noe med at det er jo han som skal pleie med meg nå disse få ukene før fødsel. Vi har fortsatt en del ting som skal gjøres her hjemme, og handles før lille kommer. Noe som ikke kan skje nå pga han ikke kan gjøre noe spesielt.

Jeg må gjøre ALT her hjemme frem til han blir god i foten igjen. Nå håper jeg nesten at hun ikke kommer før tiden, for da vil jo han fortsatt ha gips på eller akkoratt fått den av...

Nei så igår kveld ble det litt masse for meg, så jeg var veld :grine: :grine: sånn, med tett nese, hulket og syntes skikkelig synn i meg selv :fnise:

Litt bedre idag, men kjenner fortsatt at jeg kommer til og bli sliten av alt dette.. :sjenert:

Nei huff. Nok syting!!

33 uker idag :danse: Fikk tlf fra babyshop idag om at basen til vogna og bilsete var kommet. Vi har kjøpt sånn at vi kan smekke bilsete på vogna :) Så da må jeg få dratt å hentet den snart også :jepp:

På mandag er det tilbake på jobb igjen.. Kjenner at jeg er ikke helt klar for det altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, skjønner at det fort blir litt mye for deg nå! :kose: Håper det gikk litt bedre i går og at dagen i dag blir enda bedre :) Jeg skulle ha bodd i nærheten, så kunne jeg hjulpet deg litt ;) Du har ikke noen gode venninner som du kan ta med på de siste innkjøpene? Blir gjerne ikke helt det samme som å gå med mannen, men det er jo kjekt å ha med seg noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 33 uker, max 9 uker igjen :klemmer:

Vet du, hvis du blir helt utslitt, så kanskje det hadde vært lurt å vurdere noen prosent med sykemelding? De siste ukene er tunge, det er det ingen som helst tvil om, og du MÅ ta vare på deg selv og lille. Og som Lilywhite sier, gjør noen avtaler med noen. Gode venner forstår jo hvilken situasjon dere er i :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte deg! :)

Hipp hurra for 33 uker!! :hoppe:

Dette blir mye for en gravid, det forstår jeg :kose: Hormonelle som vi er :grine:

Hvordan går det med deg nå? Du må lytte til kroppen kjære deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange UL fikk du utenom den ordinære? Jeg var på en i uke 7 også har jeg fått innkallelse til en når jeg er 14+4

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner at det fort blir litt mye for deg nå! Håper det gikk litt bedre i går og at dagen i dag blir enda bedre Jeg skulle ha bodd i nærheten, så kunne jeg hjulpet deg litt Du har ikke noen gode venninner som du kan ta med på de siste innkjøpene? Blir gjerne ikke helt det samme som å gå med mannen, men det er jo kjekt å ha med seg noen

Joda, det går bedre nå :Nikke: Men merker fortsatt det er litt slitsomt. Selvsagt, han kan jo hente ting og tang selv, men han må jo bruke krykke/krykker, og kan ikke trø på den skadet foten. Så er jo litt begrenset på hvor bra det blir. Så bør han ikke ha foten nede for lenge heller. Så jeg føler nesten jeg må hente ting for han/lage mat osv. Å det gjør meg ingenting sånn sett, ikke misforstå. Men når jeg er sliten og dårlig selv, så er det ikke akkoratt drømme situasjonen for å si det sånn :sjenert:

Heldigvis har jeg jo noen gode venninner som kan hjelpe meg som du sier. Jeg og ene bestis var på babyshop igår å tenkte å handle det siste. Lekegrind, vippestol osv. Men såklart hadde de ingenting av de store tingene jeg skulle ha inne. De kommer ikke før i neste uke. Så da får vi dra tilbake da :)

Jeg har vasket alle klærne og klutene og lagt de på plass :hjerte: Nå er det og vaske dyner og sånt som står på tur idag :)

Hurra for 33 uker, max 9 uker igjen

Vet du, hvis du blir helt utslitt, så kanskje det hadde vært lurt å vurdere noen prosent med sykemelding? De siste ukene er tunge, det er det ingen som helst tvil om, og du MÅ ta vare på deg selv og lille. Og som Lilywhite sier, gjør noen avtaler med noen. Gode venner forstår jo hvilken situasjon dere er i

Det kan hende jeg kommer til og få noen prosent med sykemelding ja. Hvertfall siden jeg må hjelpe sambo når jeg er hjemme og gjøre det meste selv + være på jobb. Men så er det jo det da at jeg har bare til 26 juli igjen, og da har jeg jo litt lyst og være en av de som klarer og være helt ut på arbeid.. :sjenert:

Nei, jeg får se når jeg er tilbake, hvordan det blir. Det kan jo hende det går fint også :nigo:

Hei søte deg!

Hipp hurra for 33 uker!!

Dette blir mye for en gravid, det forstår jeg Hormonelle som vi er

Hvordan går det med deg nå? Du må lytte til kroppen kjære deg

Hormonell ja :ler: Skal ikke alltid være lett nei ;) HIhi.... Det går heldigvis bedre nå da :klemmer:

Hvor mange UL fikk du utenom den ordinære? Jeg var på en i uke 7 også har jeg fått innkallelse til en når jeg er 14+4

Vet du, jeg såg det. Og reagerte litt på at dere har fått time til det allerede... Jeg var også i uke 7. Å neste igjen var i uke 19. Syntes det er rart du har fått allerede, og jeg trur rett og slett jeg ville ringt inn og hørt om det er en grunn til det. For det er jo litt kjipt og ikke få tatt de målene som gjerne skal bli tatt osv? Å greit nok at dere kan ta privat ul etterhvert, men det vil dere nok uansett. Jeg hadde hvertfall følt det bedre om det ble tatt ul i uke 18-20. Av forskjellige grunner rett og slett. En er på en måte fortsatt så kort på vei når en er rett over 14 uker :sjenert: Hva føler du selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart ja. Jeg er så innstilt på UL så blir veldig nedtur å avbestille den :sjenert: Æsj, vet ikke altså. Kjære mener også vi bare skal gå siden vi har fått time da. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt rart ja. Jeg er så innstilt på UL så blir veldig nedtur å avbestille den :sjenert: Æsj, vet ikke altså. Kjære mener også vi bare skal gå siden vi har fått time da. Hmm

Hva med å ringe å høre om hvorfor dere har fått time så tidlig, å om dere fortsatt får ul senere, som er vanlig. Å om ikke, så får dere bare ta privat, eller? :) Kjedelig å avbestille ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe å høre om hvorfor dere har fått time så tidlig, å om dere fortsatt får ul senere, som er vanlig. Å om ikke, så får dere bare ta privat, eller? :) Kjedelig å avbestille ja :(

Det kan vi gjøre :) Ja det er litt kjipt. men vi får høre hva de sier.

Takk for hjelpen! Og beklager at dette kom i din dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi gjøre :) Ja det er litt kjipt. men vi får høre hva de sier.

Takk for hjelpen! Og beklager at dette kom i din dagbok.

Ingen problem kjære :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vasket kjempmasse klær, dynen til vognen og sengen, farget håret, fjernet gammel neglelakk (ELSKER lukta ), lagt på ny (på både fingre og tær), filet neglene. Laget frokost når vi sto opp, spilt yatzy med sambo, sett litt tv. Og nå er fløtegratinerte i ovnen og skal straks begynne på svinefilén.

Jo også har jeg heldigvis fått strikkeonden over meg igjen. For jeg må jo bli ferdig med teppe til snuppa. Jeg begynte jo helt på by. Var ikke fornøyd med det jeg hadde gjort..

Jo også i forgårs fikk mamma vite at pappa skal ha en baby. Bror min hadde røpt seg. Så nå vet hun det. Greit å få det vekk fra skuldrene. Det ble en del spm som jeg tenkte meg, for såklart ringte hun meg for å høre... Hvorfor har jeg ikke sagt det, om jeg har møtt dama osv... Jeg blir stressa jeg...

Nå mangler jeg å barbere leggene. Men det vil jeg vente litt med. I forgårs ftok jeg meg bryet med å gjøre det nedentil (SLITEN)..

Jeg skal også til fysio imorgen. Jeg har vært der to ganger å merker ingen forskjell. Å med det hun gjør fatter jeg ikke at jeg skal bli bedre.. Men siden jeg slipper å betale så går jeg bare :)

Imorgen er det også tilbake til jobb.. Jeg er ikke helt klar for det kjenner jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom kjolen jeg bestilte. Den passet som bare det, så håper den gjør det når vi skal i bryllupet også. Litt dumt og ikke leggr på litt ekstra siden magen kommer jo til og vokse innen den tid :fnise: Å fra siden og bakfra ser jeg kjempekjokk ut :sjenert: Jaja, ikke noe å gjøre med akkoratt det da, jeg er jo gravid ;) så er det bare å finne noe jeg ksn ha over. Det kan jo være det er kaldt f.eks. og sko trenger jeg jo også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...