Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Usjameien, stakkar lille snuppa! Det blir spennende idag, da. Håper de finner ut grunnen veldig fort. Det er jo helt fantastisk at hun fikk i seg såpass på kvelden. Regner med hun har sovet en time eller to ekstra i natt? :)

Så snill kusinebestis du har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff håper dere finner ut noe av skrikingen. Det er slitsomt!! Vi hadde god hjelp av kiropraktor når størstemann var helt umulig og skrikete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi hos kiropraktor med henne. Hun kjente at hun var litt stiv mellom skulderbladene og den ene siden i nakken. Så vi skal tilbake på fredag :) Men jeg forstår ikke helt hvordan dette skal hjelpe mot luft i magen men..? Stakkar ligger og presser så masse, når hun er våken og sover :(

Jeg trur også jeg har tette melkeganger i den ene puppen. Harde "klumper", også var den en klinkekule også, men den er borte etter jeg har klart å amme litt på den puppen. Men i og med at den er vond er det jo andre puppen jeg ammer mest på. Men den blir jo så fort vond ;( Eller, det er jo alltid kun når jeg legger henne til det gjør vondt så går det over etter litt. Er det vanlig? Vi gir en del mme også for det virker nesten som hun ikke blir mett på melka mi. Selvom hun har ammet i 30 min, så kan hun lett sluke ei flaske mme på 90 ml bare 10 min seinere :( Å det virker ikke som puppen er tom for melk heller når hun er ferdig.. Alt vi må gjennom/tenke på med disse små :sjenert:

På tirsdag skal vi til legen. Når hun griner så kommer det sånn "snorkrlyd" lignende. Det har gjort det siden fødsel. Å vi fikk da beskjed om at det er normalt, men det kan det neppe være over 3 uker etter fødsel? Så virker hun igrunn tett også. Så vi vil ha henvisning til øre, nese, hals for å sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortvilende og slitsomt med masse skriking. Hvordan gikk det hos kiropraktoren i går?

Håper det er noe som kan hjelpe :jepp:

Lurt å gi mme itillegg. Det hadd jeg også gjort.

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrivelsessmerter er veldig vanlig når man ammer. Det var en periode med Ed at det gjorde heltforj.. vondt. Det blir mildere etterhvert, men innbilder meg at det kanskje kan bli verre når melkegangene er tette. Jeg fikk tette melkeganger når jeg måtte pumpe. Jeg googlet ammestillinger ift hvor jeg hadde klumper i puppen, og ammet og masserte deretter :)

Ed var veldig tett i nesa og det kom stooooore mengder snørr den første tiden. Hvis det er det, så er det nokså vanlig. Kjøp Otribaby Nesesuger. Den funker som bare det!

Men det er IKKE noe koselig å høre på, så skjønner at du synes det er litt ekkelt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tette melkeganger er vondt!! :sjenert: hatt det fire-fem ganger og klart å løse det opp med varmepose på kulene, håndmelking og pumping minst annenhver time. For deg som ammer vil det nok ha betydning hvilken ammestilling som nuttapia nevner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klompene i puppen har enda ikke forsvunnet :sjenert: Nå gjør det ikke vondt lenger. Eller, ammingen gjør jo fortsatt vondt da :sjenert: Å jeg har prøvd å ha haken der klompene er. Men når forsvinner dem?

Jeg ammer bare noen få ganger om dagen, pga det gjør så vondt å koble henne til. Å hun har rett sugeteknikk å alt. Er vell bare niplene mine som har blitt ødlagte etter de første dagene :( Hadde virkelig lyst å få til ammingen. Men med den smerten så klarer jeg det ikke. Tårene sprenger på så vondt det gjør, om jeg har henne til for ofte :(

Idag var vi også en tur innom legen. Stakkar lille, har fortsatt øyebetennelse, å vi har prøvd to forskjellige medisiner på øynene, men de blir ikke friske :( Så nå er det påann med en ny medisin. Og da fikk jeg også denne nasesprayen for å få utdrivingsmelken kjappere eller hva det er, og den ville også øke melkeproduksjonen også.

Jeg glømmer meg jo med å pumpe også, så når jeg pumper, så er det ikke akkoratt så masse melk å skryte av, ikke nok til et måltid for henne for å si det sånn :sjenert:

Nei jeg håper puppene kan bli herdet så jeg kan amme fulltid. Det er jo sååå mye enklere!

Eneste med flaske så kan sambo også mate ;)

Jeg føler meg også konstant trøtt. Jeg har ikke fått sovet ut/uavbrutt på mangen mangen mnd. Kan ikke huske sist engang.. Jeg sover godt når jeg sovner. Men jeg får så få timer sammenhengene. Og det hjelper jo ikke at hun somregel gråter når hun våkner, og gjør det noen timer før hun sovner igjen. Å da er det igrunn det samme om det er jeg eller sambo som busser henne. Jeg pleier å ha henne først, for så å levere henne videre etter noen timer :fnise: Hun kan gjerne sovne på brystet. Men pga all luften i magen å smertene, unker hun seg veldig, å kan begynne å gråte i søvne. Så får jo såklart ikke jeg sove. Men sambo klarer å sove selvom hun gjør det og han har henne på brystet, så det er derfor jeg gir henne til han etter en stund :)

Jeg har også fått sendt ut dåpsinvitasjonene. 10 november blir den. Men i og med at vi har familie langt vekke, syntes jeg det er greit å få den ut nå. Og det er jo nerme jul, så de må jo få litt tid på seg og se om de har råd til fly + hotell..

Så neste blir å lage bordkort tenker jeg. Vi skal ha koldtbord, så skriver ned hva vi skal ha osv, å hvem så skal gjøre hva. Greit å ha god til ;)

Det var hvertfall litt oppdatering for denne gang. Beklager med lite spor i bøkene deres, jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke mye godt ut :hug: Og stakkar lille som sliter med luft i magen. Håper dette med ammingen går seg til. Skjønner at du vil så veldig amme. Sikkert veldig vondt når du er så sår. Jeg ser for meg at jeg sliter med det samme om et halvt år, da kommer jeg nok til å spørre deg om råd :P Håper dn nye medisinen hjelper på øynene!

Lite søvn høres slitsomt ut. Greier du å få deg litt søvn på dagtid? eller sove bittelitt på sofaen mens din kjære har henne?

Imponerende at du har fått tid og ork til å lage og sendt ut dåpsinvitasjoner!! Du er jammen god! Greit å få de ut litt tidlig siden dere har familie litt langt vekke.

En god :klem: fra meg! Håper ting går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som hadde utrolig såre brystvorter, hos henne hadde det blitt sopp som hadde smittet fra babyens munn. Det kan hende at det er hos deg og? Evt kan du jo forsøke brystskjold, de beskytter brystvortene en del nå som de er så såre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Glømmer helt å skrive i min egen dagbok jeg. Er her nesten ikke lenger :sjokkert:

Det går helt ok. Fortsatt mye grining å magevondt stakkar. Men idag kommer heldigvis sambo hjem fra 2 uker på jobb, vi gleder oss :nigo:

Ellers er hun blitt ei stor jente. Da hun ble født var hun jo 4210, på 6 ukers kontrollen var hun 5,3 :nigo: Vet ikke hvor lang hun er enda, da de ikke ville måle henne før 3 mnd kontrollen, men hun kan nå godt bruke 62-68 klær :hakeslepp: Hvor er babyen min blitt av??

Smiler ganske masse, da smelter jeg helt :rodmer:

Fikk tlf idag, om at vi kunne komme til barnepoliklinikken imorgen, da de hadde fått en avbestilling. Vi skulle egentli vente på brev om time i november engang.

Skal inn der for å se om det er noe gale, da hun av og til hiver etter pusten på en måte. Skikkelig ekkelt. Av og til er vi redd hun ikke puster lenger. Så skal bli godt å se om alt er som det skal eller ikke...

Idag blir det nok å prøve seg på noe sengekos også trur jeg ;) Det er jo kjempelenge siden sist :ler: 7 uker akkoratt dagen jeg fødte :sjokkert: Håper det går greit der nede :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at tiden går fort. Godt å høre at hun spiser godt og legger på seg til tross mye magevondt. Uff, det er ikke noe godt. Håper de finner utav det på barnepoliklinikken. Det var lange ventetid, jammen godt du fekk komme i morgen. Sikkert ekstra godt når sambo kommer hjem å kan avlaste litt.

Kos dere i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Oi. Her var det lenge siden jeg hadde oppdatert :hakeslepp:

Lille T begynner å bli stor. Eller, hun har jo alltid vært stor, men større ;) På 3 mnd kontrollen var hun 7250 gr, og 62 cm :hakeslepp: Lille bolla :rodmer:

Vi har meldt oss på babysvømming, som begynner på fredag om jeg ikke husker feil. Men på fredag formiddag (når babysvømmingen er), reiser vi nordover til dåp til han bror min som pappa å dama fikk ein mnd før jeg fikk lille T. Har møtt dama en gang, å det var når de var her nede til dåpen til T i november. Koselig dame :) Å gutten deres og T er litt like, det er jo litt morsomt da :)

Jula er over, og sambo kom endelig hjem idag fra 2 uker på jobb. Jeg feiret julen hjemme hos mamma, å familien på den siden. Kjempekoselig å samles :hjerte:

Kolikken er også borte :hoppe: Det er sååå mye bedre og være med, og ikke minst alene med henne. Men hun er fortsatt krevsom.. HS sa at kolikkbarn er gjerne oftere det, for de er så vant til og bli bært hele tiden på, å da vil de jo såklart fortsette med det. Men vi legger henne på matta hver dag, unner babygymmene, ligger med henne og prater og leker. Øver på at hun må være mer alene ;)

Hun er skikkelig bestemt. er hun sulten skal det skje NÅ, og ikke et minutt senere. Noe som er litt vanskelig, i og med at jeg har sluttet og amme, så må liksom varme vannet osv. Det kan jo fortsatt ta et min.

Hun er også veldig høylydt :fnise: Lurer på hvem hun har temperamanget fra ;):ler:

Vi har også begynt med rutiner på å legge henne mellom 18 og 19, noe som går strålende. Må somregel inn og gi tutt noen ganger etter jeg har lagt henne, men det er heilt ok. Bedre enn sånn så før når jeg måtte vugge henne i søvn, eller amme..

Tidligere våknet hun også minst to ganger om natten for mat, i 01 tiden, og 04/05 tiden, og morning mellom 4-8. Nå er hun oppe en gang om natten, 04/05 tiden, og morning mellom 6-8 tiden. Helt ok, selvom jeg er svintrøtt :ler:

Pusene tar det kjempefint at det er kommet ei lita bestemt pike i familien, heldigvis. Hadde ikke lyst å kvitte meg med de :kos:

Jo, også har vi også begynt å gi grøt. Hun ELSKER det. Blir helt villmann :fnise: Samme med vann, og fruktmos ;) Så ikke vanskelig på matfronten, heldigvis! Jeg har ikke lyst og ha en vanskelig jente, da jeg selv er ganske kresen, noe som irriterer vannet av både meg selv og sambo :hoho:

Nei nå skal hu mor slappe litt av før hun tar kveld selv. Samblo la seg jo 18 idag :ler: Stakkar sliten mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg! :klem: Og enda finere å høre at kolikken er borte! :jepp: Kan tenke meg at det er rimelig fælt når det står på. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Merker det er veldig lite jeg er i min egen dagbok å oppdaterer. Men jeg leser i dere andres sine ;)

Her ruller hun alle veier, og ruller rundt i hele stua. Gjort det en stund nå. Å på onsdag så begynte hun å dra seg bortover. Har også funne ut at det er kjekt og dra i ledninger, og dytte i store ting. Så nå er det bare og passe på ;)

Hun er kjempe bestemt og sta! Å gurimalla, hvordan vil det gå når hun blir større :hoho:

Ei stor jente, på 6 mnd kontroll var hun 9190 og 68 cm om jeg husker rett :hakeslepp: Nå har hun jo alltid vært stor, men likevell.. Jeg savner såå nyfødt tiden. Eller, ikke helt. Men jeg skulle ønske det var så fin tid som alle sa. Her ville jeg jo nesten bare grave meg ned pga kolikk som sto på hele døgne, sambo som jobber i nordsjø og ingen familie i området.

Regner med at med neste så blir det bedre :Nikke:

Hun er så rar, spiser middagsglass, og ellas poser ( og annen frukt) uten problem, men hjemmelaget middag, nei det er ikke nam :fnise: På lørdag så brakk hun seg når hun fikk lasagne :hoho: Det har hun aldri gjort med noe mat før!

Selvsagt ble hun syk før helgen stakkar :( Første gang, å såklart med supertett nese, forhøyet temp og lite matlyst. Skikkelig dalt, kunne ikke snu ryggen til før hun hyyylte...

På lørdags kveld kjente jeg meg rar i nasen, å tenkte bare NEINEINEI!!!!! Ble verre på søndag, og er fortsatt dårlig, å sambo reiste på jobb idag :( Hvordan skal dette gå. Heldigvis er T litt bedre, og kan være mer for seg selv på golvet nå, sånn at jeg kan ligge i sofaen og slappe av. Men guri, å legge henne er blitt ett mareritt nå når hun er syk. Vanligvis er det bare å gi melk/flaske når vi er på rommet, legge henne i sengen, så tar hun tak i kosen/pledde og får smokk, så sovner hun. Må somregel inn et par gangen før vi legger oss, men enkelt likevell. Siste nettene har hun drevet på i opptil 2 timer!! og ikke nok med det, jeg tenkte at siden hun blir sein i seng (legger seg vanligvis rundt 18, og har vært rundt 20 når hun har sovnet), at hun gjerne sover lenger. Neeeida, idag når jeg måtte stå opp med henne pga sambo var reist (0545), våknet hun 06.00 på slaget. Ikke snakk om at hun kunne ligge litt i sengen nei. Det var ramaskrik om jeg prøvde å la henne ligge :fnise:

Vi driver også på å skal søke om å bygge på pittelitt på huset. De nede har søkt og fått godkjent, så vi får nok det vi også. Siden vi skal bygge over de. Men såklart er det oppdaget nå at det er målt kraftig feil. Så vi kommer alt for nerme nabogrensa, noe som resulterer i mye mindre påbygg :snufs: Den følelsen når alt er tegnet og alt er tenkt ut hvordan det skal væres, å alt blir en del mindre :( Men får bare tenke at vi får en større balkong utav det, å at vi får bygget på i det hele tatt :)

Jeg er så sulten, men matlysten er ikke å finne noensted.. Sambo var så snill på lørdag og baket brød til meg så jeg har når han er på jobb :hjerte: Jepp, det er han som baker og lager middagen her i huset :ler:

Sånn, da har jeg laget meg noen skiver med nugatti :ler: Og et glass fersken iste :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg! Så bilde av T på fb i helgen. Hun er nydelig! :hjerte:

Ugh, det er så kjipt å være syk når man ikke har mulighet for avlastning! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :hjerte: Så fornøyd med de bildene. Skulle ønske jeg var like fornøyd med nyfødtbildene. Ble kjempeskuffa over de :( synd siden vi fikk se bildene så lenge etterpå at det var for sent å ta nye..

Grusomt. Å jeg er sååå trøtt. Driver å dupper av på sofaen hele tiden :( æsj altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...