AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Jeg undrer meg mer og mer over hvor mange barnehatere det er her på KG. Det er en mengde tråder (og nye blir opprettet hele tiden) om hvor ekle barn er, hvor fæle småbarnsforeldre er, hvor enormt plaget/forstyrret man blir av barn. Hvor ekkelt det er med barn på kafé, hvor ekkelt det er med barn i butikken, at de skriker på fly, at bleia blir skiftet overalt, at amming er ekkelt, at småbarnsforeldre driter i alle andre og kjører på som de vil for "de bortskjemte drittungene" sine. Jeg synes det er trist, og litt skremmende. Det er greit at man diskuterer ting man reagerer på, men man får jo inntrykk av at alle barn er ekle, uoppdragne og snørrete og at alle småbarnsforeldre er hensynsløse. Barn er små mennesker som skal vokse opp i denne verden, de trenger å bli sett og korrigert og være en del av samfunnet. Ikke møtt med hat og avsky. Har dere null emapti? Det er da ikke så lenge siden dere var barn selv? 24
Zoë Castillo Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Helt enig. Det er så in å søke vekk fra "det dritkjedelige" A4-livet, at disse trendy og barnløse livsnyterne tydeligvis har glemt at ikke alle har like verdier. Å ville ha seg frabedt bleieskift på restaurantbesøk er én ting, men å ønske alle småbarnsforeldre til helvete er noe helt annet. 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Ja, det er greit at folk har forskjellige verdier, og jeg synes det er fint at ikke alle nødvendigvis ønsker seg familie, men jeg synes mange er så sterke i ordbruken. Det er "jævla drittunger" og "snørrete avkom" og lignende. Det er jo ganske enkelt å unngå barn hvis man ikke liker barn så godt, hvorfor være så sint og irritere seg så voldsomt? Hvor kommer alt hatet fra? 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Har hvertfall opplevd at en hel del småbarnsmødre mener at barna er hellige, og dermed kan gjøre som de vil uten noen konsenkvenser, selv når det går utover andre, og det ødelegger desverre en hel del for seriøse og konsenkvente foreldre. Hater absolutt ikke barn, vil bare ikke se bæsjebleier på kafe, slippe å bli sparket i ryggen på fly, snørrete fingre oppi mat på butikken. Sorry, men mange av barn har blitt bortskjemte drittunger, hurra for fri oppdragelse 38
Rainbow Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Jeg er en av dem som skriver ofte på sånne tråder, fordi det føles befriende at jeg ikke er den eneste i verden som ikke ønsker meg barn. Men da er jeg nøye med å understreke at jeg ikke hater barn, og jeg bruker aldri sånne ord. Jeg syns barn er skumle, blir usikker rundt dem og vil helst ikke ha noe særlig med dem å gjøre. Og jeg skjønner ikke hvorfor så mange vil ha. Men jeg har også reagert på ordbruken i sånne tråder, for jeg skjønner det må være sårende for mange som er veldig glad i barn. Det går an å si sin mening og fortelle at man ikke vil ha barn og ikke vet hvordan man skal behandle dem uten at man trenger å si at alle unger er ekle og ikke burde eksistert! 18
Tullamore Dew Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Tpisk at ord som barnehater blir slengt etter de som kommenterer at en del oppførsel er helt uakseptabel. Du sikter kanskje til den tråden der TS beskriver barn som forsyner seg av felles matfat, for så at foreldre legger det tilbake for dem? Det synes jeg er utrolig motbydelig, og hadde sikkert grøsset om jeg var i et slikt selskap. Men da er det faktisk ikke barnet jeg tenker "hat" om, men forelderen som ikke har hjerne til å tenke lenger enn akkurat det. Det samme gjelder om jeg ser unger som løper rundt på kafeer og herjer, river ned ting, kommer i veien for servitør som nesten mister brett med mat og drikke, småbarn som får bleia skiftet i sofa på kafè, for ja det har jeg sett, og andre ting der barn oppfører seg som idioter. Jeg lurer på hvem som har tillatt dem å oppføre seg slik, og hvor foreldrenes vett er. Er jeg en barnehater fordi jeg forventer at foreldre tar kontroll og ansvar for sine barn? Dere som mener at vi fremstår som barnehatere, lar dere selv ungene deres herje villt og finne på faenskap, og dermed føler dere truffet? Litt lavmål kanskje, men jeg er jo nødt til å spørre, noe må det være når dere synes det er fælt av oss å tidvis reagere. 39
Gjest Regza Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Barn er små mennesker som skal vokse opp i denne verden, de trenger å bli sett og korrigert og være en del av samfunnet. Ikke møtt med hat og avsky. Har dere null emapti? Det er da ikke så lenge siden dere var barn selv? Jeg har ingen interesse av å se, korrigere og inkludere barna dine. Du fikk de, korriger de selv. Ja, vi har alle vært barn selv, også? Jeg hører det argumentet hver gang en slik diskusjon kommer opp. Har ingenting å si. Jeg liker de fortsatt ikke =p Og jeg beholder retten til å ikke like de, selv om du skulle synes det er tullete. At du liker barn er uforståelig for meg, men jeg går ikke å sier du er lavmål for det. 20
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Problemet er vel at dere skriver som om det dere kanskje har sett eller hørt om én gang, er noe som skjer hele tiden. Dere legger ikke merke til det når barn er stille eller oppfører seg fint, men dere legger merke til det med en gang de ikke gjør det, og da kjefter og raser dere voldsomt. Barn skal verken høres eller ses, liksom. Ingen synes vel det er ok å legge tilbake mat fullt av snørr og å skifte bleie på kafébord, men dette er da heller ikke normalt å gjøre. Man kan få inntrykk på forumet at alle småbarnsforeldre er helt jævlige og ikke tar hensyn. Det er ikke mitt inntrykk i det hele tatt, så jeg lurer på hvilke miljøer dere ferdes i. Dessuten reagerer jeg på språkbruken, med banning og helvetes unger og drittunger og faens krapyl. Jeg er vel veldig naiv som øsnker meg et samfunn der vi alle tar hensyn til hverandre og behandler andre med respekt - også barn. 12
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har ingen interesse av å se, korrigere og inkludere barna dine. Du fikk de, korriger de selv. It takes a village to raise a child. 5
Gjest Regza Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 It takes a village to raise a child. Not my job. 28
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Jeg misliker barn. Skal aldri ha det selv, like greit. Eier ikke morsinnstinkt. Men jeg ser ikke på barn med avsky. Greit, jeg tenker "kan ikke foreldrene passe bedre på ungen sin" "ikke ta med drittungen hit hvis den bare skal gråte" osv, men jeg ser jo ikke stygt på dem(som oftest...). Men barn er stressende, og man kan ikke forvente at alle skal være med på å godta at de er overalt osv. 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har ingen interesse av å se, korrigere og inkludere barna dine. Du fikk de, korriger de selv. Ja, vi har alle vært barn selv, også? Jeg hører det argumentet hver gang en slik diskusjon kommer opp. Har ingenting å si. Jeg liker de fortsatt ikke =p Og jeg beholder retten til å ikke like de, selv om du skulle synes det er tullete. At du liker barn er uforståelig for meg, men jeg går ikke å sier du er lavmål for det. Jeg lurer på hva slags person du er når du skriver det du skriver. Hvem andre er det du ikke liker? Liker du eldre, liker du folk som ikke er akkurat like gamle som deg? Liker du folk som ikke er akkurat som deg? Tipper du hater nesten alle. Det går jo til syvende og sist mest utover deg selv, men det som bekymrer meg er samfunnet vi lever i. Hvordan er du blitt sånn? Ble du hatet som liten? 5
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Helt enig. Det er så in å søke vekk fra "det dritkjedelige" A4-livet, at disse trendy og barnløse livsnyterne tydeligvis har glemt at ikke alle har like verdier. Å ville ha seg frabedt bleieskift på restaurantbesøk er én ting, men å ønske alle småbarnsforeldre til helvete er noe helt annet. Dette tror jeg nok er sterkt overdrevent. Normen er fortsatt at man skal gifte seg(eller i hevrt fall bo sammen) og få barn. Hvis man ytrer at man kanskje ikke vil ha barn så er det mange som vil "kreve" en forklaring. Eller rett og slett lager sin egen forklaring, og tenker at "jaja, hun er fortsatt ung, det er nok bare en fase. snart sitter hun der med en unge på hver arm hun også". derfor tror jeg mange syns det er veldig befriende å kunne komme hit å si at man ikke øsnker å få barn, og finne likesinnede. 6
Gjest Spinell Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Det er ikke barna jeg misliker, det er de foreldrene som mener at de og deres barn er verdens midtpunkt, som alle må ta hensyn til. 21
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Dette tror jeg nok er sterkt overdrevent. Normen er fortsatt at man skal gifte seg(eller i hevrt fall bo sammen) og få barn. Hvis man ytrer at man kanskje ikke vil ha barn så er det mange som vil "kreve" en forklaring. Eller rett og slett lager sin egen forklaring, og tenker at "jaja, hun er fortsatt ung, det er nok bare en fase. snart sitter hun der med en unge på hver arm hun også". derfor tror jeg mange syns det er veldig befriende å kunne komme hit å si at man ikke øsnker å få barn, og finne likesinnede. Enig i det. Jeg synes jo også det er helt greit at folk ikke vil ha barn. Jeg synes egentlig at folk ikke burde få så mange barn. Men det er ikke barnas skyld at foreldrene er idioter. Jeg vil at de som er barn i dag skal vokse opp i et samfunn der de føler seg velkomne, der de blir behandlet med respekt. Så de kan utvikle seg til empatiske og fornuftige mennesker. Ser dere ikke at det er viktig? Om tjue år er de barna voksne, hvordan vil dere at de skal være da? 1
Eudyptula Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har barn selv, men kan likefullt ikke fordra uoppdragne barn og foreldrene deres. Men jeg er helt enig i at det må gå an å diskutere dette uten å fremstille alle barn og foreldre som ekle og hensynsløse. Noen ganger har jeg faktisk nesten følt meg truffet, selv om jeg har barn som stort sett oppfører seg fint i offentlig rom. :gjeiper: 3
Gjest gurimalla Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har ingen interesse av å se, korrigere og inkludere barna dine. Du fikk de, korriger de selv. For et utrolig usympatisk svar. Det er vel ingen foreldre som ønsker at du skal over ansvaret for barna deres. Det er normal folkeskikk og se og inkludere andre mennesker, voksne som barn. Hvis mine barn blir korrigert av andre voksne er jeg takknemlig for det er viktig at de ser at de lever i et samfunn hvor vi på en eller annen måte er avhengig av hverandre for at det skal går rundt. Du kan fint mislike mine barn (og andres), men Norge trenger disse barna for å betale pensjonen din når du blir gammel. 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 For et utrolig usympatisk svar. Det er vel ingen foreldre som ønsker at du skal over ansvaret for barna deres. Det er normal folkeskikk og se og inkludere andre mennesker, voksne som barn. Hvis mine barn blir korrigert av andre voksne er jeg takknemlig for det er viktig at de ser at de lever i et samfunn hvor vi på en eller annen måte er avhengig av hverandre for at det skal går rundt. Du kan fint mislike mine barn (og andres), men Norge trenger disse barna for å betale pensjonen din når du blir gammel. Flotte ord, men dette nekter jeg faktisk å tro på. Jeg har tilgode å se den forelder som setter pris på at andre korrigerer barna deres, og særlig fordi folk har svært ulike grenser for hva som er akseptabel oppførsen. Ikke minst hva som er akseptabel oppførsel av egne barn kontra andres barn. 16
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Enkelte skjønner ikke at man lever i et samfunn. Altså et fellesskap av mennesker der alle påvirker hverandre på godt og vondt. Man kan velge å gå rundt og hate og irritere seg, eller man kan være rausere. Det siste er det visst ikke så mange som er interessert i. 5
Gjest Regza Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 Jeg lurer på hva slags person du er når du skriver det du skriver. Hvem andre er det du ikke liker? Liker du eldre, liker du folk som ikke er akkurat like gamle som deg? Liker du folk som ikke er akkurat som deg? Tipper du hater nesten alle. Det går jo til syvende og sist mest utover deg selv, men det som bekymrer meg er samfunnet vi lever i. Hvordan er du blitt sånn? Ble du hatet som liten? Nei, ble ikke hatet som liten. Hvem jeg hater og ikke hater er irrelevant i denne diskusjonen. Jeg liker ikke barn, enkelt og greit. For et utrolig usympatisk svar. Det er vel ingen foreldre som ønsker at du skal over ansvaret for barna deres. Det er normal folkeskikk og se og inkludere andre mennesker, voksne som barn. Hvis mine barn blir korrigert av andre voksne er jeg takknemlig for det er viktig at de ser at de lever i et samfunn hvor vi på en eller annen måte er avhengig av hverandre for at det skal går rundt. Du kan fint mislike mine barn (og andres), men Norge trenger disse barna for å betale pensjonen din når du blir gammel. Jeg inkluderer de jeg vil inkludere. Ikke hvem DU syns jeg burde inkludere. Jeg betaler skatt, det er bidrag nok for min del. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå