Gå til innhold

Spiller kristne og troende rullett med sine barns helse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det er jo nettopp dette som ikke blir tålt, at kristne argumenterer med nettopp det.

Vi må jo for all del ikke fortelle ateistene at kristendommen er godt for noe i det hele tatt, for de er de eneste som vet noe om kristendom.

Sitter den bjelken veldig hardt fast i øyet ditt? Slutt å synes så synd på deg selv bare fordi folk argumenterer mot påstandene dine. Folk har like stor rett til det som du har til å komme med dem.

Ateistene tror at de vet best om all form for religion, selv om de aldri har vært i nærheten av noens tro.

Akkurat som du ikke kan argumentere mot ateisters meninger siden du aldri har vært i nærheten av rasjonell og uavhengig tankegang?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke det jeg vil si her, selv om belønningen kommer av den kunnskapen vi har fått av Gud.

For i de landene hvor den kristne moralen er høy, der samarbeides det bedre, der er det mye mindre kostnader i tilknytning til kriminalitet, mindre korrupsjon og kamp for egne vinninger.

I et land hvor alle var evangeliske kristne, der trengtes ikke politi, etterforskere, og heller ikke alle de lovpålagte restriksjoner vi har i dag.Og hvis alle i verden var evangeliske kristne, da behøvdes heller ikke noe militært forsvar i noe land.

Da kunne alle konsentrere seg om å gjøre livet lettere for alle, og ingen hadde da behøvd å lide sult på grunn av den egoismen som er årsak til dette i dag.

I dag dør tusenvis av barn av sult fordi det er viktigere å bruke ressurser til krigføring, enn til å hjelpe de nødlidende.

Alt du sier her er jo feil!!

De landene som har det best i verden, og hvor det er minst kriminalitet, er jo de mest sekulære landene( feks Norge)

USA er et veldig kristent land. Hvordan er det med kriminalitet og ressursbruk til krigføring der?

Kan jo nevne land i Afrika der majoriteten er kristen også:

Angola, Kapp Verde-øyene, Den Sentral-Afrikanske Republikk, Kongo, Ekvatorial Guinea, Ghana, Kenya, Madagaskar, Malawi, Namibia, Rwanda, Seyshellene, Swaziland, Syd-Afrika, Uganda og Zambia

Alle disse må jo i følge deg være rike og velstående land uten noe særlig krig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Ja ja, jeg forstår at du har møtt noen av disse som kaller seg kristne, og har tatt skade av det.

Og da håper jeg inderlig at du er forskånet fra å treffer på noen som er lik deg selv.

Du mener de som søker rettferdighet og kunnskap? Nei, slike mennesker må jo for all del bekjempes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter den bjelken veldig hardt fast i øyet ditt? Slutt å synes så synd på deg selv bare fordi folk argumenterer mot påstandene dine. Folk har like stor rett til det som du har til å komme med dem.

Akkurat som du ikke kan argumentere mot ateisters meninger siden du aldri har vært i nærheten av rasjonell og uavhengig tankegang?

Her tar du feil i begge dine uttalelser.

1.Jeg har aldri under noen omstendigheter synes synd på meg selv. Denne uttalelsen viser bare at du ikke har noe å fare med.

2. Jeg var over 50 år da jeg ble en kristen, og jeg kan forsikre deg om at jeg har tenkt mye mer rasjonelt etter denne tiden. Derfor har jeg ingen problemer med å argumentere mot ateister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du sier her er jo feil!!

De landene som har det best i verden, og hvor det er minst kriminalitet, er jo de mest sekulære landene( feks Norge)

USA er et veldig kristent land. Hvordan er det med kriminalitet og ressursbruk til krigføring der?

Kan jo nevne land i Afrika der majoriteten er kristen også:

Angola, Kapp Verde-øyene, Den Sentral-Afrikanske Republikk, Kongo, Ekvatorial Guinea, Ghana, Kenya, Madagaskar, Malawi, Namibia, Rwanda, Seyshellene, Swaziland, Syd-Afrika, Uganda og Zambia

Alle disse må jo i følge deg være rike og velstående land uten noe særlig krig???

Hvis du hadde fulgt med på nyhetene (dog ikke medreknet NRK og venstresidens medier), da kunne du fått med deg hva som er årsaken til disse krigene. Nettopp fordi kristendommen er økende i landene du nevner, så er også motstanden økende fra muslimene.

Jeg kan i farten nevne at i Sør-Sudan er det drept 2 millioner kristne de siste 10 år, og i Sentral-Afrika 4 millioner kristne, alle drept av muslimer, som alltid benevnes som en liten gruppe ekstremister.

Av samme grunn er det stadig overfall og kriger mot kristne på Fillipinene og i Indonesia, i tillegg til mange andre land.

Når det gjelder Norge og Amerika så har disse landenene fått sin velstand på grunn av at de som var byggherrer hadde et kristent fundament og Gudstro.

Og ifølge en berømt sosiolog, Rodney Stark, så var det kristendommen som skapte vitenskapen.

Men når det er sagt, så fantes det nok en del vitenskapsmenn før kristendommens tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener de som søker rettferdighet og kunnskap? Nei, slike mennesker må jo for all del bekjempes...

Hvorfor gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Hvorfor gjør du det?

Jeg gjør ikke det, religioner gjør det.

Når det gjelder vitenskap og kristendom. Galileo Galilei... Og kreasjonister da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fulgt med på nyhetene (dog ikke medreknet NRK og venstresidens medier), da kunne du fått med deg hva som er årsaken til disse krigene. Nettopp fordi kristendommen er økende i landene du nevner, så er også motstanden økende fra muslimene.

Jeg kan i farten nevne at i Sør-Sudan er det drept 2 millioner kristne de siste 10 år, og i Sentral-Afrika 4 millioner kristne, alle drept av muslimer, som alltid benevnes som en liten gruppe ekstremister.

Av samme grunn er det stadig overfall og kriger mot kristne på Fillipinene og i Indonesia, i tillegg til mange andre land.

Når det gjelder Norge og Amerika så har disse landenene fått sin velstand på grunn av at de som var byggherrer hadde et kristent fundament og Gudstro.

Og ifølge en berømt sosiolog, Rodney Stark, så var det kristendommen som skapte vitenskapen.

Men når det er sagt, så fantes det nok en del vitenskapsmenn før kristendommens tid også.

Din første tankegang viste at et kristent land hadde det bedre enn et ateistisk.

Jeg viste at dette ikke er tilfelle. Hva grunnen er er vel uvesentlig? Eller er allah sterkere enn gud?

Norge(Europa) og Amerika har ikke fått sin velstand på grunn av kristent fundament og gudstro.

Vi har fått det pga at den industrielle revolusjon kom først til disse områdene. Det har ingenting med tro å gjøre. Troen, som ble tredd nedover hodene våre, satte tvertimot vitenskapen mange 10 år tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Jeg har aldri under noen omstendigheter synes synd på meg selv. Denne uttalelsen viser bare at du ikke har noe å fare med.

Bortsett fra at du til stadighet sutrer over at folk er kritiske til det du sier.

2. Jeg var over 50 år da jeg ble en kristen, og jeg kan forsikre deg om at jeg har tenkt mye mer rasjonelt etter denne tiden. Derfor har jeg ingen problemer med å argumentere mot ateister.

Du føler det sikkert slik. Det gjør folk som røyker hasj også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din første tankegang viste at et kristent land hadde det bedre enn et ateistisk.

Jeg viste at dette ikke er tilfelle. Hva grunnen er er vel uvesentlig? Eller er allah sterkere enn gud?

Norge(Europa) og Amerika har ikke fått sin velstand på grunn av kristent fundament og gudstro.

Vi har fått det pga at den industrielle revolusjon kom først til disse områdene. Det har ingenting med tro å gjøre. Troen, som ble tredd nedover hodene våre, satte tvertimot vitenskapen mange 10 år tilbake i tid.

Det er litt underlig at du regner årsaken til at et land har det bra eller dårlig for uvesentlig, da det nettopp er årsakssammenhengen vi diskuterer her.

Du påstår at det er den industrielle revolusjon som har gitt framgang, og det er jeg selvfølgelig enig i, men du nevner ingenting om årsaken til denne revolusjonen, og det er det som er avgjørende for all framgang, og det er så vidt jeg vet det vi diskuterer her.

Almuen (folk flest)i Norge fikk lære å lese og skrive av kirkens ledere i sin tid, fordi de skulle lære om hva som stod i Bibelen. Uten denne kunnskapen, (lese og skrive) hadde det ikke vært noen industriell revolusjon her i landet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at du til stadighet sutrer over at folk er kritiske til det du sier.

Du føler det sikkert slik. Det gjør folk som røyker hasj også.

Å kommentere er ikke å sutre. I så fall så sutrer du her.

Så du har god erfaring med hasj også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt underlig at du regner årsaken til at et land har det bra eller dårlig for uvesentlig, da det nettopp er årsakssammenhengen vi diskuterer her.

Du påstår at det er den industrielle revolusjon som har gitt framgang, og det er jeg selvfølgelig enig i, men du nevner ingenting om årsaken til denne revolusjonen, og det er det som er avgjørende for all framgang, og det er så vidt jeg vet det vi diskuterer her.

Almuen (folk flest)i Norge fikk lære å lese og skrive av kirkens ledere i sin tid, fordi de skulle lære om hva som stod i Bibelen. Uten denne kunnskapen, (lese og skrive) hadde det ikke vært noen industriell revolusjon her i landet .

Ja, det er klart at de fikk opplæring av kirkens menn - det var jo bare de som hadde rett til det...

Nei, kristendommen satte den vitenskaplige utviklingen tilbake med mange år under den "mørke middelalderen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart at de fikk opplæring av kirkens menn - det var jo bare de som hadde rett til det...

Nei, kristendommen satte den vitenskaplige utviklingen tilbake med mange år under den "mørke middelalderen"

Hvor har du den kunnskapen fra?

Kanskje det nettopp var mangelen på kristenhet som hemmet utviklingen?

På langt nær alle kirkens ledere var Guds beste barn. Slik også i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

...

Du påstår at det er den industrielle revolusjon som har gitt framgang, og det er jeg selvfølgelig enig i, men du nevner ingenting om årsaken til denne revolusjonen, og det er det som er avgjørende for all framgang, og det er så vidt jeg vet det vi diskuterer her.

Almuen (folk flest)i Norge fikk lære å lese og skrive av kirkens ledere i sin tid, fordi de skulle lære om hva som stod i Bibelen. Uten denne kunnskapen, (lese og skrive) hadde det ikke vært noen industriell revolusjon her i landet .

Fortell det til William Tyndale. Han levde ikke i Norge, men er et godt eksempel på hvor glade kirken har vært i opplysning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

...Kristne generelt spiller ikke med sine barns helse, nei. En del Jehovas vitner vil kanskje gjøre det, men på generelt grunnlag kan man ikke si at verken kristne eller ateister spiller med sine barns helse...

Hvis du bytter ut "barns" med "menneskers" vil svaret være ja.

http://www.guardian.co.uk/world/2003/oct/09/aids

Vatican's Pontifical Council for the Family, Cardinal Alfonso Lopez Trujillo, told the programme: "The Aids virus is roughly 450 times smaller than the spermatozoon. The spermatozoon can easily pass through the 'net' that is formed by the condom.

Muslimene er ikke mye bedre:

http://wwwnc.cdc.gov/eid/article/15/6/09-0087_article.htm

Religious opposition by Muslim fundamentalists is a major factor in the failure of immunization programs against polio in Nigeria (2), Pakistan (3) and Afghanistan (4). This religious conflict in the tribal areas of Pakistan is one of the biggest hindrances to effective polio vaccination. Epidemiologists have detected transmission of wild poliovirus from polio-endemic districts in Afghanistan, most of which are located in the southern region of this country bordering Pakistan, to tribal areas of Pakistan (4). This transmission has resulted in new cases of polio in previously polio-free districts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kommentere er ikke å sutre. I så fall så sutrer du her.

Når man kommer med en irrelevant kommentar om at ingen tåler at du skriver noe bare fordi du får motargumenter er det sutring.

Så du har god erfaring med hasj også?

Så du driver fortsatt og ror og kommer med irrelevante kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Almuen (folk flest)i Norge fikk lære å lese og skrive av kirkens ledere i sin tid, fordi de skulle lære om hva som stod i Bibelen. Uten denne kunnskapen, (lese og skrive) hadde det ikke vært noen industriell revolusjon her i landet .

Det er ikke i nærheten av riktig. Opplysningstiden kom da kirken begynte å miste makt, og naturvitenskapen begynte å ta over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil jeg ikke si. Da hadde bortimot halve jordas befolkning stått i fare for egen helse :fnise:

Aktiv ekstremisme derimot kan jeg forstå effekten av.

Barn skal ikke bli påtvunget noe, men heller bli periodevis informert om foreldrenes livvsyn, og se om troen holder dem lykkelige i større alder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil jeg ikke si. Da hadde bortimot halve jordas befolkning stått i fare for egen helse :fnise:

På verdensbasis er nok det heller et forsiktig anslag over hvor mange som blir påvirket negativt av religion. Det er jo bare å se på hvor mange som f.eks. blir oppfordret til å ikke bruke kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Da har vi atter et eksempel på kristne foreldre som regelrett dreper barna sine på grunn av overtro:

http://www.dagbladet.no/2012/02/13/nyheter/sor_korea/utenriks/20221842/

Flere hundre slike tilfeller verden over hvert eneste år. Tro heller ikke at barn i Norge ikke misshandles grovt i troens navn.

Fysisk og mental misshandling innen religiøse miljøer er meget utbredt, men dessverre veldig skjult. Katolske kirken er et lite eksempel sådann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...