Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha! Det var nok fyr nr to jeg så..tror jeg. :)

Jeg så han en gang på peppes også. Han kom inn og dirigerte "musikken" i lufta som en villmann, og så ble han vist ut igjen.

Det høres mer ut som fyr nr. to ja. Pål fremstår ikke på noen måte som en villmann, bare litt ...snodig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en i kategorien "bussjåfør" :ler: :

På vei langs Ilevollen mot Byåsveien i Trondheim begynte plutselig bussjåføren å guide: "Velkommen ombord på denne bussen som skal ta dere med opp til Buenget. På vår høyre side kan dere nå se Vestoppfarten, mens dere om et øyeblikk vil få se Munkholmen ned til venstre. Lenger inn i byen ser vi nå også spiret til Nidarosdomen...."

osv. osv.

Guidingen fortsatte til vi var godt oppe på Havstad. Da var det vel ikke så mye å guide om lenger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg skulle gå på bussen så var det en dame som gikk i følge med en gutt med downs syndrom, hun gikk før meg i køen, noe jeg ikke hadde noe imot. Mannen bak meg derrimot, han hadde mye imot det han. Han begynte å rope og kalle henne for røy, forbanna utlending and so on. Jeg fikk til slutt veldig nok, så jeg snudde meg mot ham og sa: "Det er nok nå, du sier ikke slikt" i en streng tone. Da ble det stilt. Er så ufattelig glad for at jeg sa ifra, for de andre rundt meg reagerte men ingen gjorde noe.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På en buss med få passasjerer opplevde jeg en gang at bussjåføren stoppet i nærmeste busslomme for å snakke i telefonen. Ikke en kort samtale heller, den varte i over 12 minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som skjer på kollektivtransport.

På fredag skulle jeg ta 37-bussen fra Jernbanetorget. Bussen stod på holdeplassen da jeg kom ut av Oslo City, så jeg gikk rett ombord. La merke til at den kvinnelige sjåføren snakket i mobiltelefonen, på noe som virket som russisk språk. Merkelig nok avsluttet hun ikke samtalen og kjørte avgårde, ikke før sjåføren i bussen bakenfor kom frem og spurte om det var noe galt.

Sannelig ikke rart folk klager over store forsinkelser på bussene! :kjefte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidlig kveld i fjor høst kom det på et par på Ensjø på banen i retning Sognsvann. Et pent par rundt 25-30. De blir stående ved døra og plutselig begynner mannen å kle av seg. :sjokkert: Kan knepper opp buksa, drar den ned og tar den av seg slik at han står i bare trusa. Han har en sekk på ryggen og ut av den tar han en treningsbukse som han tar på seg. Hele tiden står de å prater helt dagligdags sammen som om det skulle være den naturligste ting i verden å skifte på t-banen. De skulle sikkert opp til Sognsvann å løpe, men hva med å skifte når de kom dit? Jeg lurte lenge på om det var skjult kamera eller noe sånt. :eeeh:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som skjer på kollektivtransport.

På fredag skulle jeg ta 37-bussen fra Jernbanetorget. Bussen stod på holdeplassen da jeg kom ut av Oslo City, så jeg gikk rett ombord. La merke til at den kvinnelige sjåføren snakket i mobiltelefonen, på noe som virket som russisk språk. Merkelig nok avsluttet hun ikke samtalen og kjørte avgårde, ikke før sjåføren i bussen bakenfor kom frem og spurte om det var noe galt.

Sannelig ikke rart folk klager over store forsinkelser på bussene! :kjefte:

Hun dama der er fæl. Skikkelig frekk i kjeften mot passasjerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dama der er fæl. Skikkelig frekk i kjeften mot passasjerer.

Såpass!

Ikke ofte jeg tar 37-bussen, men forstår nå at hun er en gjenganger. Tipper vi stod der i tre minutter, og det var like før jeg gikk frem og ba henne *få ut finger'n*!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på lokaltog til Dal:

Noen år siden dette, men. Satt i en nesten tom vogn, var bare meg og en ganske ung fyr som satt på seteradene skrått ovenfor meg. Jeg sitter og hører på musikk og glor ut av vinduet, men kastet et tilfeldig blikk bort på fyren, og ser til min store forferdelse at han sitter og runker, niglaner på meg og smiler. Ble så satt ut av hele situasjonen at jeg bare fortsatte og niglane ut av vinduet og lot som jeg ikke la merke til det... Æsj.

på 17-trikken:

Den gamla dama med gitaren som synger "jesus elsker alle barna" skjærende falskt! :rodmer: Sjarm! Haha. Ser henne stadig vekk :P

på 5-banen:

Her om dagen så kom det plutselig inn to ungdommer, en med et slags kostyme og som tok saltoer bortover inne i t-banevognen, og en som gikk bak med en tom narvesenkopp for å tigge penger :P Sært.

Ellers er kollektivtrafikken i Oslo en kilde til stadig irritasjon og glede, avhengig av humør :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg blir en tanke satt ut av disse rumenske "musikantene" som til stadighet går av og på banen og spiller en stasjon for så å gå og be om penger.

Særlig bra er det heller ikke... :roll:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg blir en tanke satt ut av disse rumenske "musikantene" som til stadighet går av og på banen og spiller en stasjon for så å gå og be om penger.

Særlig bra er det heller ikke... :roll:

Så sant, så sant!

Ser ofte at "gutten med pengekoppen" er langt inne i neste vogn før de omtrent har fått lyd ut av instrumentet. Blir ikke mye penger av slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her en dag kom det ei dame på bussen, og i hånda hadde hun en kopp kaffe. Altså et vanlig krus som man bruker hjemme i stua. Jeg har og stort sett kaffe med meg på bussen, men da i termokopp med lokk.

Denne damen satt seg rett bak meg, og jeg var en stund bekymra for at bussen måtte ta en bråstopp som da hadde resultert i at jeg hadde fått masse varm kaffe i nakken :skravle: (ja, kaffen var varm, kjente det på lukta)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, masse rart å se når reiser kollektivt. Selv gjør det hver eneste dag. Rett nå husker ikke å fortelle noe untatt... Sann måned siden gikk jeg av tbane på hjemmestop og det var 2 tenårings gutta som skulle in. Siden jeg vare eneste ved døra å gå av, når jeg tar første steg ut, ar de sin første in og ret det sekund me en beina i vogn men andre utenfor en av de drittunga stikker ansikt i min ansikt or røper ææææ sikkelig høyt. Herregud jeg skvatt. Blir stående på perrongen og skjelver voldsom et par minuter før jeg kunne gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjekket opp på t-banen en gang. Tar samme bane hver dag til/fra jobb. Plutselig setter det seg en fyr ved siden av meg og forteller at han "har sett på meg hver dag, men aldri turt å gå bort".

Han insisterte på å gi meg nummeret sitt og prøvde å avtale et møte slik at "vi kunne bli bedre kjent".

Han presterte også å gå av på stoppet mitt og følge meg til jobb, for å så gå ned til banen igjen og ta den videre til hver enn han skulle.

Det var kjempeekkelt, men jeg har aldri sett han siden. Jeg forsto bare halvparten av det han sa, for han snakket så gebrokkent norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt ved siden av meg stappet posesnusen sin i det ene neseboret i dag. Interessant...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ganske mange år siden satt jeg på banen her i Oslo og leste. Hadde med meg en veske jeg hadde kjøpt i London hvor det var veldig in med vesker som så ut som vannkanner. (Jeg så det flere steder på gata der, og endte med å kjøpe en selv. Vanlig stoff, men den hadde tut og hank. Fryktelig stygt, egentlig, aner ikke hva jeg tenkte på). Det var i alle fall ikke akkurat så vanlig her. Så var det en fyr som satt på motsatt side av midtgangen som stirra på meg, og som sa, på gebrokkent engelsk at jeg hadde fin veske.

Joda, takk for det, sa jeg, og fortsatte å lese. Så fortsatte han å spørre om veska, og lurte på om han kunne se. Så da satte han seg ovenfor meg. Jeg holdt i hanken, og han holdt under, og så på den. Dette var jo helt tydelig en slags inngang til å sjekke meg opp. Men etter å ha sett på veska, og fordi jeg bare nikka og smilte og konsentrerte praten om den, slapp han opp for noe å si etter å ha snakka ferdig om den. SÅ mye er det tross alt ikke å si, hehe!

Så da ble han bare stille. Og satte seg tilbake igjen. Stakkar, tenker han følte han hadde en perfekt anledning til å snakke, men så stoppa det helt opp likevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har sett mye rart på Oslo-bussene, men noen av dere tar kaka.

Min beste historie (som ikke er lik noen her) skjedde 17. mai. En gjeng med godt berusa folk i 20-åra stiller seg der barnevognene bruker å stå. Fikk vite en god del snasne ting om både den ene og den andre. Så kommer det en lang tale fra en av de om fordeler og ulemper med bunad. Det fins jo begge vet du ;) Og den definitive største ulempen er at det er tydeligvis jævlig vanskelig å tisse for menn i bunad. Og han hadde prøvd! Var egentlig bare sjarmerende. Barn og fulle folk.

Var det en fyr sånn i 60-åra eller så en plass? Gjerne iført cowboyhatt, rød jakke med "pels"krage? Dongeribukse og hvit skjorte med snorslips? Han heter Pål, er/var en dyktig pianist, men det har på et eller annet tidspunkt tippa over for han. Husker han pleide å komme inn på butikken der jeg jobba før, bable helt uforståelig, og delte ut drops, karameller og fox. Jeg pleide å ta i mot (mest fordi jeg var redd for at han skulle bli sint og fornærma om jeg sa neitakk :fnise: ) Han skremte kundene mine litt, men han er nok helt harmløs egentlig.

Om det ikke var han, så vil jeg tro at det var han andre "skrullingen" i Ålesund. Denne karen er nok noe yngre, ser skikkelig rufsete og ustelt ut, gjerne litt hard på en måte. I motsetning til Pål, som egentlig ser ganske hyggelig ut. Han her har jeg ofte sett gå rundt i Ålesund, kranglende med "hverandre" Altså, egentlig hadde det ikke forundra meg om han har litt mange stemmer i hodet, uten at jeg skal slenge ut av meg diagnoser jeg ikke har peiling på. Har hørt fra flere at han kan finne på å ikke være fullt så harmløs som Pål, og jeg har alltid skygga banen når jeg har vert i nærheten.

Cowboy fyren! Han brukte å stikke innom kafeen jeg jobba på før (Moa Syd). Synd når slike talent plutselig på en måte forsvinner, for seg selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cowboy fyren! Han brukte å stikke innom kafeen jeg jobba på før (Moa Syd). Synd når slike talent plutselig på en måte forsvinner, for seg selv og andre.

:jepp: Fikk du karameller? I så fall likte han deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Har aldri merket noe særlig rart utenom et par som virker helt normale, og så plutselig begynner de å pille seg i nesen for så å spise det. Kom frem til at de må være en eller annen form for ørtards! Ellers så kan jeg fint tilby sidemannen min tyggis hvis han eller hun har dårlig ånde. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...