Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

T-banen, linje 1?

Det må det være! Jeg husker han så godt - men stakkar han fikk gjennomgå av elevene som også tar linje 1.... Han er det lenge siden jeg har sett nå. Han må ha blitt flinkere til å gjemme seg, hvert fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok bussen hjem fra jobb en kveld, og ettersom det var ganske sent var det ikke så veldig mange mennesker på bussen. Det som derimot fanga interessen min var en eldre mann som satt og snakket til to ungdommer på et (for meg) uforståelig språk. Regna med at de kjente hverandre, men stussa litt på at de ikke svarte han. Så går guttene av bussen, og den gamle mannen begynner å leke med en pose med et par varer i. Etterhvert går han lei av leken og begynner å snakke med enten meg eller personen foran meg. Ingen av oss forstår en dritt. Når vi ikke svarer går han ned på "plattformen" der barnevognene pleier å stå, og henger opp posen sin i taket (i disse løkkene man holder seg fast i hvis man står) - og svinger posen frem og tilbake og SKRATTLER helt for seg selv.

Ved en annen anledning sitter jeg på en av disse setene som står vendt i mot hverandre, og en relativt pen mann sitter ovenfor meg. På andre siden av gangen sitter en mann i en veldig høylydt diskusjon med noen i andre enden av telefonen. Plutselig oppfatter hjernen min hva det er han snakker om, og samtalen foregikk omtrent slik;

"Du har ikke noen piller å selge meg da? Jeg har faenmeg tatt alt jeg nå, morfin og hele dritten. Du har ikke noe alkohol da? Eller noe grønt? Du, faen, det klør! Kan ikke du komme og klø meg? Jeg har faenmeg klødd i hele dag! Har du noen piller? Kan jeg kjøpe det av deg? Du vet jeg får trygda i neste uke, du vet du får penger! FAAEEN! Det klør som faen i ræva! Kan du ikke komme og klø meg i ræva?" - på dette tidspunktet møter jeg blikket til den pene mannen, og begge sliter veldig med å holde igjen latteren. Vi satt slik i kanskje et kvarter, og mannen med analkløe blir mer og mer høylydt.. Koselig.

Eller den gamle søte damen som insisterte på å sitte ved siden av meg på tross av at bussen var helt tom. Hun stinket gammel tobakk, kaviar, salami og generelt dårlig hygiene. Følte sterkt for å bare klatre over alle setene og sette meg i den andre enden av bussen.

Og så har du de mindre koselige damene. Bussen var relativt tom, så jeg tillot meg å ha sekken min i setet ved sidenav. Pleier alltid å flytte tingene mine hvis det blir dårlig med plasser, eller om det ser ut som om noen skal til å sette seg. På bussen kommer et gammelt par, de går direkte forbi der jeg sitter, og beveger seg bakover i bussen. Når jeg snur meg ser jeg at de er på vei tilbake, så jeg strekker armen ut for å ta til meg sekken. Plutselig setter ei fremmed dame i å brøle til meg "SE TIL HELVETE Å FÅ FLYTTA DEN JÆVLA SEKKEN, DIN FORBANNA UNGE!" på tross av at jeg har et temperament uten like svarer jeg bare rolig "Hvis du slapper av litt så ser du at jeg sitter med armen på sekken, og hvis du hadde ventet i tre sekunder hadde du sett at jeg er på vei til å ta vekk sekken." *overhyggeligsmil* "UNGDOMMEN NÅ TIL DAGS!"

Og så har du den gamle damen som ble sint på meg fordi jeg reiste meg fra setet for å la henne sitte. -.-

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Dorullmannen:

Har sett ham to ganger. Første gangen satt han bare helt rolig og tviholdt på en dorull. Manglet en sko og hadde et veldig lurt blikk.

Andre gangen gikk det villere for seg; han hivde seg ned i setene helt bak i bussen og begynte å rive biter av dorullen og kaste dem rundt. Jeg ble skikkelig fascinert, men måtte dessverre av bussen da, så jeg fikk ikke med meg fortsettelsen :(

Femdama:

Litt usikker på om det er ”Fem! Fem! Fem!” eller ”Faen! Faen! Faen!” hun sier. (Litt Tourettes-aktig?) Ser henne stadig vekk. Hun har ofte en intens samtale eller krangel med en imaginær person på nabosetet, men jeg har aldri vært nær nok til å høre hva hun sier da.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Satt en gang ovenfor en fyr som var iført rosa tyllskjørt, svart skinnjakke og tiara. Trodde først det var et slags veddemål eller lignende, men han virket temmelig... genuin. Han satt og småfniste for seg selv, og ved hver holdeplass utbryter han: "Buss, ja, det er jaggu meg en eksepsjonell oppfinnelse!" Og så fniste han enda litt mer, type hi-hi-hi, foldet hendene forventningsfullt i fanget og smilte salig mens bussen kjørte videre.

I ettertid har jeg fått høre at han er en gjenganger. Han busser visstnok rundt i hele området iført rare klær og utviser alltid like stor entusiasme. En gang satt han og sang "Hjulene på bussen" for full hals, en annen gang satt han i å hyle hver gang bussen stoppet og hyperventilerte helt til bussen begynte å kjøre igjen, hvor han da lente seg tilbake i setet og smilte avslappet til folk som så på ham.

En annen gang var det en gjeng hippier som forsøkte å fyre i gang en engangsgrill inne på bybanen.

Anonymous poster hash: 2ef3a...2f1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på nå i farta er en sånn dude som drev å strøk over jenters hår på bussen. De som hadde langt altså. Håper ingen har gjort det med meg, for det var ekkelt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady Isabelle

En gang da jeg reiste med langdistansebuss, ble jeg vitne til at bussjåføren satt og tastet på mobilen hele veien. Han så nesten ikke på veien. Det var en skremmende opplevelse. Har aldri holdt pusten så lenge om gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt juletider har vi en bussjåfør som pleier å kle seg som julenissen. Han har veldig langt hvitt skjegg fra før, så det ser troverdig ut :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok engang bussen hjem fra jobb da en gammel dame med rosa leppestift satte seg ned ved siden av meg og spurte "spiser du kjøtt, spiser du pølser?" jeg sa "ehm..ja?" da bretta hun ut om alt det ekle som lå inni pølsene og om de stakkars dyrene, så spurte hun meg "hvor jobber du da?" jeg sa jeg jobbet på en skobutikk, da sa hun "off de gassene som kommer fra ventilasjonen der altså".. ingen problemer med ventilasjonen der.

En annen gang så jeg en fyr på toget mellom oslo og skien, det er jo en litt lang tur og konduktøren kom etter en times tid og skulle se på bilettene, da sa denne fyren " oi, jeg har visst glemt biletten hjemme" konduktøren sa at da kunne han ikke ta toget. fyren ble irritert og sa at det ikke var lovlig etc, det ble litt krangling men han fikk sitte på videre. Etterhvert ser jeg at han drar frem litt perverse ting fra sekken hans. Han hadde bl.a med seg ett falsk kjønnsorgan (jentetype) og pakket denne opp i full offentlighet og tok den med seg inn på doen og ble værende der i en halvtime før han kom ut igjen,

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt juletider har vi en bussjåfør som pleier å kle seg som julenissen. Han har veldig langt hvitt skjegg fra før, så det ser troverdig ut :fnise:

Er dette i Trondheim?

Anonymous poster hash: d8977...7a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Isabelle

Blir alltid satt ut når sjåføren kjefter jeg.

En gang skulle jeg hjem fra praksis. Bussen kom kjørende inn på holdeplassen og folk begynte å trekke sammen. Selv har jeg aldri hast med å komme meg på, men jeg tok opp sekken min. Bussen stoppet men dørene åpnet seg ikke. I stedet fikk vi se sjåføren vifte med armene og kjefte mot oss. Alle sammen ble bare stående stille og kikke inn på han. Så åpnet han døra, skrek "Dere får ikke komme på før dere står helt STILLE!" Så klappet han igjen døren. Tror vi alle ble mer eller mindre paralyserte der vi sto. Etter en stund åpnet han døren mens han fortsatte å kjefte....

Greit nok at ingen skal gå så langt frem at de kan bli påkjørt, men det var ikke noen som var i nærheten av å bevege seg fremover engang....

Neste sinte bussjåfør:

Jeg sto og ventet på bussen som var kraftig forsinket. Men det tar jeg med godt humør, jeg har alltid god tid fordi jeg vet akkurat dette. Bussen kommer, og jeg vinker at jeg skal på. Jeg smiler og hilser, men må ta av meg høretelefonene da jeg forstår at det ikke er å hilse tilbake han vil. Han bjeffet mot meg at jeg ikke hadde gitt tydelig nok signal om at han skulle stoppe. Det gikk tross alt andre busser forbi holdeplassen også! (Ja, det går en andre veien, og den passerte for 10 min siden. Jeg sto der da også...) Greit nok av det var tauing som gikk svinaktig treigt foran bussen som forsinket den, men det er faktisk ikke min feil.

Har ment å spørre AtB om hvordan regelen er for hvor kraftig jeg må kave med armene for å få bussen til å stoppe. Et par tre sprellemannhopp kanskje? :)

Har noen av disse to historiene foregått i Bergen tro? Vi har hatt en bussjåfør her som oppførte seg på samme ufine måte, kjefftet, skrek og var aggressiv. Han mistet jobben pga dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Ser stadig vekk noe snodig, men jenta som sminket seg - og brukte vippetang - på trikken en ettermiddag stusset jeg litt ekstra på.

Hadde også en episode på t-banen hvor en tilsynelatende normal jente på en 19-20 år spiste Piano riskrem med saus. Med fingrene. Dyppet dem oppi og suttet sølet av fingrene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden:

Relativt fullt tog i morgenrushet: dame opptar fire seter alene. En til sin lille hund. En til sin designerveske. En til en stor bag og en til seg selv. Mange trøtte mennesker. Mange stygge blikk i retning dama.

Lurer på hva som var mest fascinerende: at folk ikke sa noe eller at dama turde å være så frekk og oppta fire seter helt alene når flere måtte stå.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på nå i farta er en sånn dude som drev å strøk over jenters hår på bussen. De som hadde langt altså. Håper ingen har gjort det med meg, for det var ekkelt!! :P

Var det på 37-bussen i Oslo? For jeg opplevde dette en gang jeg skulle hjem. En fyr hadde flettet håret mitt men jeg merket ingenting før jeg skulle av (var ekstremt sliten), da klappet han meg på hodet og sa "Nå ble du fin!". Jeg skjønte ingenting før jeg kom hjem og så meg i speilet hehe.

Anonymous poster hash: 9a76c...095

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det på 37-bussen i Oslo? For jeg opplevde dette en gang jeg skulle hjem. En fyr hadde flettet håret mitt men jeg merket ingenting før jeg skulle av (var ekstremt sliten), da klappet han meg på hodet og sa "Nå ble du fin!". Jeg skjønte ingenting før jeg kom hjem og så meg i speilet hehe.

Hahah!! Nei, var ikke i Norge i det hele tatt. Men i Malta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg også!!!! Ikke 37ern, men i Oslo. Rusket meg litt i håret og kjente plutselig at jeg hadde en masse fletter i det, og da jeg snudde meg for å se bak, satt en fyr der og smilte fra øre til øre og så forventingsfullt på meg. Artig type :fnise:

Anonymous poster hash: a93b0...bf3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyre opp en joint helt bakerst i bussen på siste buss i fredagskveld (eller lørdag husker ikke). Så når jeg går opp å sier at han får ta å slukke den sier han (MEN RØYK KOMMENDE UT AV KJEFTEN!!) "Det var ikke meg". Stinket ut hele bussen...

Det som nesten irriterte meg mest av alt var de små "frekke" kommentarene jeg fikk fra andre på vei tilbake til setet mitt etter å ha bedt fyren om å slukke røyken. "åhåhåh, han må ha vært allergisk" osv.

Så når bussen er stapp full med fulle folk, og en bestemmer seg for å tenne seg en røyk med ULOVLIG innhold må man være allergisk eller "tøff" for å be ham om å vise litt hensyn? Selv har jeg lite imot at folk røyker hva de vil, men det får være grenser.

Anonymous poster hash: b7c93...5dc
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

*dytte opp*

En kar på bussen her om dagen satt og kommenterte på kjøringa til sjåføren :fnise: På skikkelig breeeei bergensdialekt! "GÅR DET LITT FORT I SVINGENE HER ELLAR??" "Oioioi, der var det nære på!"

Han drev også og lagde lydeffekter. Når bussen gasset på var det "vrrom vrom!!", i svingene lagde han "skvriiiik"-lyd, og så videre. Artig :laugh:

Anonymous poster hash: e5e67...940
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...