Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er riktig så flaut, må jeg si. Så Tone Damli Aaberge kan slenge med leppa, be om unnskyldning og være lei seg, så er alt gjort, men når andre får til samme sak, da fortjene de FIK, altså et slag i ansiktet? Håper faktisk Tone er flau, om det er noe hun skulle vist så er det forståelse fordi noen andre tråkka i samme salat hun deisa i med ræva først en gang i tiden.

akkurat det jeg tenkte også. er til å grine av! lille, uskyldige tone visste jo ikke at det kunne være sårende vettu, å faktisk kalle noen ved skjellsord for utlendinger, men selvfølgelig blir hun tilgitt så lenge hun sa sorry. men veldig flott at hun nå kan sitte på sin høye hest å peke finger, når hun jaggu har tråkket langt over samme streken tidligere. Plumbo tok en fot over streken, Tone tok jo faen i ma en joggetur over, og tilbake igjen..

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Madcon har da brukt uttrykk som bleikfis, hviting, gook/guling om andre mennesker, men det er greit tydeligvis. Av alle ord så er jo mokka det som er nøytralt. Det er verken bleikfis, hviting eller gook.

Og likevel har vi ikke sett store medieoppslag om det, men med en gang noen er uheldig og slenger med leppa mot Madcon, så er det lynsjestemning..

Nei, jeg synes ikke noe om reaksjonene på dette. Og den Kaizers fyren som kom bort til Plumbofyren ( som jeg fortsatt ikke husker hva heter ), tømte øl over ham og stakk, at han ikke er flau over seg selv i dag! At han ikke skammer seg over seg selv!

• Liker 6
Gjest Consensio
Skrevet

Nå blir det utskiftning av navn på moccabønner (kan også tolkes som svarte bønder), moccafarge og lignende.

Stakkars Tshawe ble fortalt hvilken hudfarge han har på en spøkefull måte.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig i at utsagnet var lite elegant, men jeg synes også det var tydelig at det var et forsøk på en litt flåsete vits som slo så altfor feil.

Jeg tror det er som Plumbo sier selv, de er enkle karer fra langt utpå bøgda som ikke er vant til spillereglene på slike arrangement og i slike kretser. De er vant til en viss sjargong fra spritfestene hjemme, også begår de tabben å ta med seg denne sjargongen til Spellemannsutdelingen.

Å true med å slå disse gutta eller å kalle dem langt verre ord enn de selv sa blir bare idiotisk, det blir i grunnen å sparke noen som ligger nede. Litt romslighet oppi all kritikken er på sin plass.

Det er for øvrig underholdende å se hvordan alt som kan krype og gå av C-kjendiser nå benytter anledningen til å heve seg selv på Plumbos bekostning. Det er selvsagt OK å ta avstand fra ytringer man opplever som forkastelige, men her tror jeg mange først og fremst aner Plumbo som et enkelt bytte på grunn av harry-stempelet. Allerede før takketalen kunne man observere kjendiser som ganske utilslørt latterliggjorde "Møkkamann"-sangen.

Der fikk du den 41ende plussen på innlegget ditt, gitt! :tommel:

Skrevet

akkurat det jeg tenkte også. er til å grine av! lille, uskyldige tone visste jo ikke at det kunne være sårende vettu, å faktisk kalle noen ved skjellsord for utlendinger, men selvfølgelig blir hun tilgitt så lenge hun sa sorry. men veldig flott at hun nå kan sitte på sin høye hest å peke finger, når hun jaggu har tråkket langt over samme streken tidligere. Plumbo tok en fot over streken, Tone tok jo faen i ma en joggetur over, og tilbake igjen..

Mokkamenn/Moccamenn er, som andre her sier, bare en referering til hudfargen, altså at de er mørke i huden. Tone Damli kalte jo noen for Pakkis. Pakkis er et ord som er negativ ladet, og det finnes ikke noe spøkefullt med å si pakkis rett ut til noen. Hvis Plumbo skulle vært like ille som Tone, måtte han ha sagt Nigger rett ut. Pakkis og Nigger er for meg ladet like negativt.

• Liker 6
Skrevet

Har ikke lest hele tråden.

Lurer på hvorfor det er greit at Tshawe kaller folk for bleikfis, mongohue og fittetryne. Ingen kaster drinker da. Kan man spøke med hudfarge, syndromer og kjønnsorganer bare den ene veien?

Madcon (særlig Tshawe) burde holde kjeft når det gjelder oppførsel kanskje?

Det i går var så sterkt overdrevet at det blir latterlig. Lars i Plumbo ba om unnskyldning og allikevel får han en øl i hodet. Reaksjonenen etter dette er minst like barnslig som kommentaren til Plumbo. Kan nesten virke som folk var litt ute etter dem og bare venta på en anledning. Det var ikke bare Plumbo som dreit seg ut i går for å si det sånn.

Dette er et prakteksempel på at rasismekortet blir brukt litt vel kjapt.

• Liker 9
Skrevet

man skal visst være veldig forsiktig med hva man sier, eller gjør. ja, men mindre man kommer med hverdagslige, irriterte kommentarer som fittetryne da, da er det greit.. eller mongo.. eller blekfis.

er det da greit om jeg kaller noen for jævla blekfis av et mongo-fittetryne, bare jeg ikke kaller h*n for noe som kan relateres til hudfargen? vi kan le og spøke høylytt av syke/funksjonshemmede mennesker, slenge om oss skjellsord for det kvinnlige kjønnsorgan, og le av blekfisene i norden, bare vi ikke finner på å prøve å spøke om hudfarge?

• Liker 4
Skrevet

Mokkamenn/Moccamenn er, som andre her sier, bare en referering til hudfargen, altså at de er mørke i huden. Tone Damli kalte jo noen for Pakkis. Pakkis er et ord som er negativ ladet, og det finnes ikke noe spøkefullt med å si pakkis rett ut til noen. Hvis Plumbo skulle vært like ille som Tone, måtte han ha sagt Nigger rett ut. Pakkis og Nigger er for meg ladet like negativt.

ja, er det jeg prøvde å komme frem til. ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Det er vanskelig å si om dette betyr noe for vår merkevare"

"Daglig leder i Krefting AS, som fører det avløpsrensende produktet, synes det er vanskelig å si om dette påvirker omdømmet."

Link: http://www.kjendis.no/2012/01/15/kjendis/plumbo/spelleman/omdomme/19803325/

HAHAHAHA! Nå må folk gi seg altså!! Snakk om å blåse opp noe

Ja. nå skal jeg slutte å kjøpe plumbo avløpsrens for et band med samme navn sa moccamann!

:ironi:

Endret av AloeVera
  • Liker 2
Skrevet

Å vitse om kristne, muslimer, handicappede er helt ok. Men straks det er antydninger om vitsing om folk med mørk hud, selv om det er langt fra rasisme, blir det baluba.

Tchawe bør i allefall holde kjeft. Han kaller folk for bleikfis, nigger, fittetryne og u name it. Han er også tidligere knivraner.

Helt ufattelig. Plumbo har beklaget flere ganger på direkten. Det hjelper tydeligvis ikke...

• Liker 5
Skrevet

man skal visst være veldig forsiktig med hva man sier, eller gjør. ja, men mindre man kommer med hverdagslige, irriterte kommentarer som fittetryne da, da er det greit.. eller mongo.. eller blekfis.

er det da greit om jeg kaller noen for jævla blekfis av et mongo-fittetryne, bare jeg ikke kaller h*n for noe som kan relateres til hudfargen? vi kan le og spøke høylytt av syke/funksjonshemmede mennesker, slenge om oss skjellsord for det kvinnlige kjønnsorgan, og le av blekfisene i norden, bare vi ikke finner på å prøve å spøke om hudfarge?

Alt er greit så lenge man er mørk i huden tydeligvis. Det står man øverst på PK-rangstigen.

• Liker 3
Skrevet

"Blei fysisk dårlig av Plumbo. Trur eg må kaste

opp... Dei fortjene FIK!" skrevet av Tone Damli Aaberge på twitter.

Min lenke: Tone kaller dansepartner i skal vi danse for pakkis

dobbeltmoralen LENGE leve! har du helt glemt hva DU gjorde for noen år tilbake Tone!?

:ler: Virker som om den hendelsen gikk i glemmeboka akkurat i går gitt..

• Liker 2
Skrevet

ja, er det jeg prøvde å komme frem til. ;)

Ja, vi er meget enige :)

• Liker 1
Skrevet

Alt er greit så lenge man er mørk i huden tydeligvis. Det står man øverst på PK-rangstigen.

Ja, virker nesten sånn..

Skrevet

Fra dagbladet

Etter planen skal Plumbo delta i Melodi Grand Prix (MGP) om to uker. Men etter gårsdagens fadese skal NRK holde krisemøte for å «vurdere situasjonen».

- Vi skal ha et møte på Marienlyst i morgen tidlig og se hva som faktisk skjedde. Og så får vi ta en avgjørelse, sier Stian Malme, prosjektleder for MGP i NRK.

Hvordan er dette relevant til en deltagelse i en musikk konkurranse??

• Liker 2
Skrevet

Ifølge Madcons manager er det media som overdriver: Link

"Det har aldri vært noen sterke reaksjoner om det som ble sagt fra Madcon sin side.

Han kan også fortelle at de to gruppene endte gårsdagens festkveld sammen.

– Det er rett og slett en storm i et vannglass. Vi avsluttet til og med gårsdagens fest med å ta et glass med hele crewet til Plumbo."

Samtidig konkurrerer B-kjendis-Norge om hvem som er mest indignert på Madcons vegne :skratte:

Jeg tror ikke på det Madcons manager nå påstår. Da hadde noen av nettavisene som var til stede på festen skrevet om det. Manageren forstår bare at dette er dårlig pr for gruppa og forsøker å ro seg ut av det. Dårlig forsøk.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, å syntes både, "spøken" og reaksjonen til tsjawe var barsnlig. Men nå tror jeg plumbo får straff nok, med alle medieoppslagene og twitringen så jeg syntes faktisk litt synd i de. Vet at jeg har flere ganger sagt ting jeg virkelig ikke har tenkt over..

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, å syntes både, "spøken" og reaksjonen til tsjawe var barsnlig. Men nå tror jeg plumbo får straff nok, med alle medieoppslagene og twitringen så jeg syntes faktisk litt synd i de. Vet at jeg har flere ganger sagt ting jeg virkelig ikke har tenkt over..

Skrevet (endret)

"Det er vanskelig å si om dette betyr noe for vår merkevare"

"Daglig leder i Krefting AS, som fører det avløpsrensende produktet, synes det er vanskelig å si om dette påvirker omdømmet."

Link: http://www.kjendis.no/2012/01/15/kjendis/plumbo/spelleman/omdomme/19803325/

HAHAHAHA! Nå må folk gi seg altså!! Snakk om å blåse opp noe

Ja. nå skal jeg slutte å kjøpe plumbo avløpsrens for et band med samme navn sa moccamann!

:ironi:

haha! ja, kan ikke ha plumbo i hus nå lengre altså! skal rett ned på butikken til mandag å spytte på alle plumboboksene! eller kanskje det er bedre å kalle de fittetryne, å kaste øl på de? :ironi:

nesten rart vi ikke har hørt noe fra dagelig leder av moccamaster, nå er vel deres gode rykte og navn forbundet med rasisme og skam også.. :ironi:

Endret av Namine
  • Liker 1
Skrevet

Skal for første gang se på Grand Prix og gi de en stemme, ikke umulig at de vinner. Håper i så fall det blir en vekker for "medie-Norge".

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...