lys Skrevet 11. januar 2012 #21 Skrevet 11. januar 2012 For de fleste er det vel et valg en bare må ta - vente på the one (som en mest trolig ikke finner/får) eller ta til takke med en som en syns er ganske ok. Mange velger nok sistnevnte - tydeligvis om en har 8 kjærester i løpet av 8 år - men for min del syns jeg det er bedre å være singel enn noe sånn "greit nok" forhold. Om en tror et forhold alltid er en dans på roser er vel urealistisk, men syns ikke det du sier høres sånn ut. Eller kanskje de med 8 kjærester på åtte år bare illustrerer det faktum at enkelte har lettere for å forelske seg? Synes det virker noe trist hvis min fremtidige ender opp med meg fordi han til slutt bare tok til takke med en som var "ganske ok", men nå kan det jo hende jeg ender opp med å gjøre det samme selv til slutt, siden det nå har en tendens til å gå fryktelig mange år mellom hver gang jeg forelsker meg ... 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #22 Skrevet 11. januar 2012 Siden ca 40% av norske husholdninger består av en person (altså regnes ikke aleneforeldre) tror jeg det er relativt trygt å si at svært mange har høyere forventninger enn det som kan innfries. 1
CaspertheGh0st Skrevet 11. januar 2012 #23 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Det ordner seg alltid til slutt Endret 7. mars 2012 av soffapute 1
o..o Skrevet 11. januar 2012 #24 Skrevet 11. januar 2012 Jeg vet ikke om jenter generelt har urelistiske forventninger til forelsklsen. Jeg kjenner mange jenter som stortrives i forhold hvor det aldri har vært forelskelse. Men jeg kjenner selv at jeg desverre har et urealistiske forhold til forelskelse. Eller, ikke helt, men jeg synes det er veldig, veldig vansklig å ha et forhold uten den store forelskelsen (som bare har hendt med 3 ganger). Men når jeg er forelsket så er alt flott, jeg regner ikke med at det skal vare for alltid eller at han skal være perfekt.
Knirke Skrevet 11. januar 2012 #25 Skrevet 11. januar 2012 Jeg liker ikke å være forelsket.. Slitsomt, og man mister evnen til å fokusere seg og i det hele tatt tenke på noe annet Men en vakker dag finner jeg vel en jeg har lyst til å vaske sokker og lage mat for 3
Giacomo_P Skrevet 11. januar 2012 #26 Skrevet 11. januar 2012 Jeg tror ikke forventningene til selve forelskelsen er for høye. Derimod tror jeg man har urealistiske forventninger til hvor ofte man kan forelske seg. Jeg tror mange jenter er ganske redde for å være helt alene, og at de derfor lett går ind i forhold som kanskje ikke er tilstrekkelig emosjonelt begrundet, selv om man selv tror det. Jeg har snart levet i 37 år, og jeg tror ikke jeg har vært himmelstormende forelsket mer end kanskje fire ganger. Jeg har vært alene i mange av mine leveår også, fordi jeg ikke vil gå ind i noen halvveisløsninger. Man kan sikkert få et forhold til å fungere uden denne himmelstormende følelsen, men jeg tror ofte at, i hvert fald unge jenter, går i den fellen at det er viktigere å ha kjæreste end å være helt lykkelig. Blandt de yngste, har jeg indtrykk av at man kan føle seg mislykket hvis man er enslig. Det kan godt være at mine betraktninger er det reneste vås, men jeg er i hvert fald av den oppfatning at det er helt akseptabelt, og for meg direkte ønskelig, å være håbløst romantisk. Hvis forventningene ikke indfries, kan det tenkes at man har vært for rask til å indgå et forhold. Men selvsagt er det sikkert en del jenter som har urealistiske forhold til hvorledes partneren skal være efter de første vanvittige ukene. Jeg tror jeg akkurat kom frem til at jeg ikke klarer å svare på spørsmålet.... 1
Binta Ba Skrevet 11. januar 2012 #27 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Ja, jeg syns mange damer har et urealistisk syn. Og kvinnfolk er jeg sjøl. Forelskelsen må være der i begynnelsen, men den forblir ikke. Om man tror den varer, på samme nivå, resten av livet...njah. De store verdiene i livet er viktig. En som får deg til å føle deg bra, og får deg til å smile. En som vasker opp spyet når du er dårlig, en som gir deg applaus når du gjør det bra. Dagene kommer aldri til å være utelukkende fine, gode og positive. Det vil være krangler, det vil være diskusjoner, og mest sannsynlig vil det være tanker om man virkelig har valgt rett, og det kan også skje at man blir betatt av andre. Jeg tror mange gir opp for fort, og lar være å jobbe for forholdet. Tenkte forøvrig på denne sangen.. Queen Ifrica - Good man Man må velge sine kamper, og man må jobbe for at forholdet skal vare. Ikke ta ting for gitt, og ikke forvent at det går på skinner. Nyt de gode øyeblikkene.. Edit; Skrivefeil. Endret 11. januar 2012 av Binta Ba 1
Flanør Skrevet 12. januar 2012 #28 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har samme forventningene, og er i samme alder som deg. De gangene man opplever sommerfugler i magen og føler seg som en 14-åring igjen, så er det i de tilfellene der man ikke får den gutten man vil ha fordi følelsene ikke gjengjeldes. Story of my life. Det er bare å vente...en dag...kanskje... Er det fordi han er spesiell, eller blir han spesiell fordi du ikke kan få ham? Jeg er overbevist om at de beste forholdene er de hvor dama er hodestups forelsket mens mannen er sånn ganske interessert. Da vil han bli sjarmert av den intense forelskelsen hennes og synes hun er søt og sånn, mens hun hele tiden vil se opp til ham og føle seg akkurat så under hælen og underlegen som må til for at hun skal trives. Kvinner er som små apekatter som alltid tilbyr baken sin til apen som står over dem i hierarkiet. 1
miamia23 Skrevet 12. januar 2012 #29 Skrevet 12. januar 2012 Jeg er 24 og har vært forelsket en eneste gang i mitt liv:) har vært i 3 lengere forhold.. men kun forelsket i en av dem. Kommer aldri til å glemme han.. men må ærlig innrømme at jeg ikke tror jeg kommer til å få den samme følelsen igjen.. og jeg vil ikke settle for less.... hvorfor skal jeg? når jeg vet det finnes longlasting, can't live without eachother love:) Ender jeg opp alene får jeg fokusere på familien min og karriere, og det er ikke ille!!! Klart man dater og noen er flottere enn andre.. men går jeg først inn i et forhold nå så skal det sannelig paasse som hånd i hanske etter hva jeg i mitt stille sinn mener jeg fortjener! TS, never settle for less!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #31 Skrevet 12. januar 2012 Jeg vil heller "settle for less" enn å ende opp alene. Det er deilig å ha noen å dele hverdagens utfordringer med, noen å ligge inntil og selvfølgelig ha sex med. Forelskelsen går over etter hvert uansett, og da er det viktig med noen du er glad i og som i tillegg kan være en god venn. Men selvfølgelig, noen sommerfugler er jo som regel det som gjør at det blir et forhold i utgangspunktet! 1
Binta Ba Skrevet 12. januar 2012 #32 Skrevet 12. januar 2012 Jeg vil heller "settle for less" enn å ende opp alene. Det er deilig å ha noen å dele hverdagens utfordringer med, noen å ligge inntil og selvfølgelig ha sex med. Forelskelsen går over etter hvert uansett, og da er det viktig med noen du er glad i og som i tillegg kan være en god venn. Men selvfølgelig, noen sommerfugler er jo som regel det som gjør at det blir et forhold i utgangspunktet! Nettopp..jeg vil derimot ikke kalle det å settle for less, men å finne en partner man føler kan være der for deg i godt og vondt, i helvete og himmel og apatiske hverdager som kommer og går, resten av livet. Og resten av livet er, forhåpentligvis, en lang stund.
HopelessFear Skrevet 12. januar 2012 #33 Skrevet 12. januar 2012 Ja, jeg syns det er veldig urealistisk. De færreste opplever forelskelse på den måten, vet om noen som er over 90 nå som ikke har hatt det en eneste gang, men har likevel elsket noen. Det er et bilde vi har skapt oss av media og klisjeer.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #34 Skrevet 13. januar 2012 Er det fordi han er spesiell, eller blir han spesiell fordi du ikke kan få ham? Jeg er overbevist om at de beste forholdene er de hvor dama er hodestups forelsket mens mannen er sånn ganske interessert. Da vil han bli sjarmert av den intense forelskelsen hennes og synes hun er søt og sånn, mens hun hele tiden vil se opp til ham og føle seg akkurat så under hælen og underlegen som må til for at hun skal trives. Kvinner er som små apekatter som alltid tilbyr baken sin til apen som står over dem i hierarkiet. *Gumle på en banan* 1
Yogamann Skrevet 13. januar 2012 #35 Skrevet 13. januar 2012 Jeg må nok desverre si at ja jenter har urealistiske forventinger til forelskelsen og forholdet. Det er en markant kjønnsforsjell her hvor gutter er langt mere realistiske. Jeg tror det er flere faktorer i spill her. Det ene er at samfunnet (i praksis andre kvinner) har hauset opp forventingene til kjærlighet og parforhold noe helt vanvittig de siste 40 årene. Tidligere generasjoner hadde ikke slike forventinger. Det andre er at kvinner er det som kalles hypergame. Det vil si at de søker en partner som er over dem selv i status/dominans og i det hele tatt litt bedre enn dem selv. Grunnen til det er at kvinner kan få bare noen få barn i livet så de er nødt til å få den beste sæden de kan, mens for menn så er noen barn her og der med kvinner under hans "nivå" også svært gunstig så lenge det er mange nok av dem eller de kommer i tillegg til barn med en kone røflig på hans nivå. Dette er selvfølgelig ikke bevisst, men det er ÅRSAKEN til at følelsene og driftene våre er som de er. Resultatet er at kvinner er langt mere kresne når det gjelder partner enn menn, stiller langt større krav til grad av forelskelse og hvilke krav partneren skal leve opp til i et forhold og i mye større grad avslutter forholdene sine (70% av skillsmisser tas ut av kvinner). Problemet er at evolusjonen gir blanke i om folk er lykkelige eller ikke. Dette er en strategi imprentet i oss for å lede genene videre ikke for å gjøre oss lykkelige. Resultatet blir dermed at mange kvinner som deg synes at det knapt finnes menn (blant dem som vil ha dem) som er verdige å bli sammen med. At det ikke skulle finnes verdige menn i Norge, et land med flere millioner menn er så latterlig at det ikke er verdt å diskutere. Spørsmålet er ikke om de finnes eller ei, men om du har forventinger som er så urealistiske at ingen mann kan tilfredstille dem eller at det faktisk er menn som gjør det menn de vil ikke ha deg fordi de er så attraktive at de kan velge andre damer som er enda mere attraktive enn deg. Det siste poneget bringer oss over i prinsessesyndromet. Fordi menn gjerne vil ligge med kvinner som er mindre atraktive enn det de kan få som kjæreste (spre genene), menns kvinner helst ungår å ligge med menn under det de kan få som kjæreste, så får vi et system der tilfeldig sex ofte er mellom menn og kvinner der mannen er mere (ofte betydelig mere) attraktiv enn kvinnen. En mannlig "tier" vil ofte ligge med en kvinnelig "syver" eller til og med sekser", men han blir aldri kjæreste med noe annet enn en "tier" eller "nier". Resultate er at kvinner som har tilfeldig sex og kvinner som har sex med en mann over litt tid i håp om at han vil bli sammen med henne svært ofte får en feilaktig oppfatning av hvor attraktiv kjæreste de kan få seg. Slik mister de også evnen til å tenne på og utvikle følelser for noen som er mere på deres eget nivå og de ender som evig single eller når de til slutt skjønner de må "settle for less" (enda less faktisk er akkurat på deres eget nivå og ikke noe under dem) så blir de aldri særlig forelsket i ham, i hvert fall ikke så mye de ville blitt om de ikke hadde misforstått sin egen "markedsverdi". De gutta som ender opp med disse damene får miserable forhold der hun klandrer ham for alt og der det er lite sex. Selv de som ikke har sex utenfor forhold kan komme til å misforstå sin egen "markedsverdi" fordi så mange menn ute etter uforpliktende sex vil prøve seg på henne og hun lett kan tro dette er menn hun kunne fått til å bli i et forhold. Alt i alt leder kombinasjonen av vår tids kvinneskapte urealistiske forventinger om kjærlighet og forhold, kvinenrs hypergami (hypergamy på engelsk) og prinsessesyndromet til at svært mange kvinner kronisk er misfornøyd og bare forelsker seg i menn de ikke kan få og som bare vil ha sex med dem eller ikke forelsker seg i det hele tatt. Spørsmålet er så hva du kan gjøre med alt dette? Du kan gjøre deg selv mere attraktiv og dermed i større grad få sjans på menn som er mere attraktive enn de du har sjans på i dag. For kvinner er deres attraktivitet sterkt bundet til utseendet så du bør trene MYE og spise svært sundt og kle deg attraktivt. Det er her du har mest å oppnå i forhold til å tiltrekke en man. Etter utseende kommer feminitet og omsorgsfulhet som nummer to på listen over hva som tiltrekker menn. Norske menn i dag er lite maskuline og norkse kvinner lite feminine. Hvis du sammenligner en norsk kvinne med en fra Latvia eller Vietnam så taper den norkse kvinnen massivt på at hun er lite feminin. På grunn av feminismen har norske kvinner fullstendig glemt hvor sterk tiltrekningskraft ekte feminitet har på menn. Les litt rundt på nettet om hvordan du utvikler din feminitet mere og jobb med det skikkelig. Menn i dag synes at norkse kvinner er altfor maskuline så her kan du hente mye. Menn er paranoide for å gå inn i forhold fordi det som regel er kvinnen som går og han da mister barna. Menn i dag er av den oppfatningen at kvinner tar alt for lett på forhold og bare handler ut fra hva de til en hver tid føler og mangler evnen til å holde ut i vanskelige faser i et forhold. Holdningen om å aldri settle for less og alle typer holdninger som viser at du er en som forfølger de umiddelbare følelsene følelsene og er "tro mot deg selv" skremmer oss. En kvinne som derimot viser tegn til å ta ekteskap svært seriøst og har viljen til å sette øyeblikkets følelser til side er svært tiltrekkende for oss. Det gjør at vi putter deg i forholdskategorien og ikke sex kategorien. Menn misliker at du har hatt mange partnere tidligere og spesielt badboys. Om du holder tallet ditt nede øker sjansen for å få en bra mann. Om du viser tegn til at du er en som ser på sex som like mye ditt ansvar og at du skjønner at et forhold med lite sex har liten verdi for en mann og at du må gjøre en innsats for å holde sexlivet i gang er svært attraktivt for en mann. Vi opplever at kvinenrs holdninger i dag som oftest er de omvendte. Strategi nummer to er å justere dine egen forventinger. Faktum er at kvinner som er mindre attraktive enn deg blir forelsket i mindre atraktive menn enn de du noensinne ville vurdert hele tiden. Forelskelse er ikke primær et spørsmål om objektive størrelser menn om relative forventinger. Det er fult mulig å kraftig nedjustere forventingene og nettopp på grunn av det kune bli like eller nesten like forelsket i en som tilfredstiller færre krav. Strategi nummer tre er å oppgradere en mann med potensialle gjennom å forbedre ham. De fleste kvinner ender opp med beilere de ser som gode ekteskaps og farskandidater menn så synes de alikevel det er noe kjemi og med seksuell tiltrekning som mangler. Disse mennene er så godt som ALTID beta menn/nice guys. De er det omvendte av alfamenn. Det er nettopp den ekstra biten av alfatrekk og evne til å utstråle seskualitet og spille flørtespillet som disse gutta mangler. En del av det å mangel alfatrekkene er at disse gutta gjerne ikke klarer å sette kvinner på plass når de er urimelige og ikke hevder seg godt nok i forholdet, ikke klarer å innta den lederrollen kvinner egentlig vil at de skal ta, er for lite dminante i senga, er for selvoppofrende og for eager to please etc. Dette kan læres i et forhold. Det er en rekke kvinner som har søkt seg til blogger og forum hvor pickupartister skriver for å lære av dem hvordan de kan lære mennene sine å bli mere MANN i forholdet og dermed mere tiltrekkende. Dette har vist seg å fungere utmerket. Over lang tid så klarer mennene å skjønne at en annen måte å oppføre seg på er bedre og de lærer sakte menn sikkert hvordan dette gjøres og resultatet er at kvinnenes tiltrekning går massivt opp. Et veldig enkelt virkemiddel her er rett og slett å få mannen til å trene vekter og spise paleo diet fordi da går hans testosteronnivå massivt opp over litt tid og han blir mye mere selvsikker, selvhevdende, alfa og seksuell (i tillegg til fysisk mere attraktiv) automatisk fordi testosteronnivå er så avgjørende for disse egenskapene. hookingupsmart.com theprivateman.wordpress.com marriedmansexlife.com er tre sider som vil lære deg masse om hvorfor kvinner har feilaktige forventinger, hva hun kan gjøre for å endre dem, hvordan hun kan tiltrekke seg en bedre mann, hvordan bli mere feminin og en kvinne menn vil ha og ikke minst hvordan kan du lære en man å bli mere den mannen du bil ha. Jeg foreslår at du benytter alle tre strategier. Du bør gjøre det du kan for å være mest mulig attraktiv for menn, du bør sikkert justere forventingene ned en del og du kan så absolutt oppgradere en mann med potensiale. Hvis det går lang tid uten at du finner en mann du vil ha så se etter en nice guy som har i hvert fall litt selvsikkerhet og maskulinitet bli sammen med ham og se på oppgraderingsprosjektet som noe som tar et par år menn kan vise de første resultatene ganske fort. Forøvrig er kvinners strategi om å vente og vente for å lete etter den store kjærligheten idiotisk fordi jo lengre du venter jo eldre og dermed mindre attraktiv for menn blir du. Som 40 åring har de null sjans mot en som er 28 og ser ut som du gjorde da du var 28. De beste mennenehar du sjans på når du er ung og det er da du burde få dem til å binde seg. Senere vil de heller ha en yngre enn deg og dumå lett ta tiltakke med en du ville vurdert som uatraktiv da du var ung. 5
Nita Skrevet 13. januar 2012 #37 Skrevet 13. januar 2012 Jeg tror nok dessverre at mange er "forelsket" i forelskelsen, men dette gjelder både kvinner og menn. For resten av oss, ja vi er nok litt "feillært" når det kommer til forelskelse og kjærlighet, og som nevnt tidligere her, det skyldes i stor grad media. For min egen del, og jeg er godt voksen, tror jeg nok at jeg har fått et mer realistisk syn på forelskelse og kjærlighet enn da jeg var yngre. Jeg tror likevel at jeg ikke hadde gått inn i et forhold uten at jeg hadde virkelig kjemi for personen, ikke dermed sagt at jeg må være helt utslått av forelskelse Og til du ovenfor som sier at vi jenter forventer en kjæreste som er bedre(penere,høyre status osv.) enn oss selv, min erfaring er motsatt. Jeg har alltid fått høre fra både familie og venner, at jeg har alt for små forventninger i forhold til hva jeg tror jeg fortjener av en kjæreste, det være seg i forhold til utseende, utdanning eller generell status. Dette ser jeg også i forhold til mange av mine venninner, de har alt for lav selvtillit og tar til takke med menn langt under dem. At en fyr tjener mer penger enn deg, gjør ham ikke automatisk til noe "catch"
Flanør Skrevet 13. januar 2012 #38 Skrevet 13. januar 2012 Jeg tror nok dessverre at mange er "forelsket" i forelskelsen, men dette gjelder både kvinner og menn. For resten av oss, ja vi er nok litt "feillært" når det kommer til forelskelse og kjærlighet, og som nevnt tidligere her, det skyldes i stor grad media. For min egen del, og jeg er godt voksen, tror jeg nok at jeg har fått et mer realistisk syn på forelskelse og kjærlighet enn da jeg var yngre. Jeg tror likevel at jeg ikke hadde gått inn i et forhold uten at jeg hadde virkelig kjemi for personen, ikke dermed sagt at jeg må være helt utslått av forelskelse Og til du ovenfor som sier at vi jenter forventer en kjæreste som er bedre(penere,høyre status osv.) enn oss selv, min erfaring er motsatt. Jeg har alltid fått høre fra både familie og venner, at jeg har alt for små forventninger i forhold til hva jeg tror jeg fortjener av en kjæreste, det være seg i forhold til utseende, utdanning eller generell status. Dette ser jeg også i forhold til mange av mine venninner, de har alt for lav selvtillit og tar til takke med menn langt under dem. At en fyr tjener mer penger enn deg, gjør ham ikke automatisk til noe "catch" Fortjener??? Hva "fortjener" du egentlig? "Fortjener" du noe som helst????
CaspertheGh0st Skrevet 13. januar 2012 #39 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Huffda. Etter å ha lest 'Yogamann' sitt innlegg innser jeg at jeg begynner å bli eldre og styggere, jeg burde skynde meg å finne en mann snart ellers ender jeg opp som mutters aleine. Endret 28. februar 2012 av regia
Nita Skrevet 13. januar 2012 #40 Skrevet 13. januar 2012 Fortjener??? Hva "fortjener" du egentlig? "Fortjener" du noe som helst???? På samme måte som jeg "fortjener" å bli behandlet med respekt! Ser dog at det kanskje ikke var det beste ordet å velge 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå