Gå til innhold

Timbuktu raser mot «rasistisk» Frode Øverli-tegning


Flanør

Anbefalte innlegg

Enig. Det der er et problem som må løses snart. Den eneste jeg ser for meg er at man ikke kan gjøre noen kompromisser med ytringsfriheten.

Timbuktu seiler på "politisk-ukorrekt-å-ha-negative-synspunkter-på-innvandring-bølgen".

Skal du først skrike opp og bli fornærmet, lønner det seg å velge et politisk betent tema. Alle andre må finne seg i at holdningene deres blir harselert med - så kan de jo skrike og bære seg så mye de vil.

Øverli er stort sett konge uansett hva som kommer under hans kyndige penn. Æsj, det neste blir vel offisielle "Hellig Ku"-lister over grupper som skal være unntatt humoristenes skarpe blikk. Ju-huu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har han aldri tatt for seg Knoll og Tott, for eksempel?

Jeg tror han prøver å skape PR for seg selv, men i dette tilfellet tror jeg ikke det blir god PR.

Hysj! Originaltegnern har vært død siden 1968, så ikke si det til noen at stripene fortsatt blir tegnet av Hy Eisman! :kjefte:

Men.. de nye stripene har vel heller ikke noen slike tegninger? :klo: (Har ikke fulgt så nøye med på den serien i det siste.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timbuktu utviser vel her like stort skjønn og like stor humor som han viser i sine egne middelmådige tekster og musikk. Det er tydeligvis helt greit for Jason å spøke om å drepe politi, men fikser ikke en humorstripe om KANIBALER. Jeg visste ikke at Jason var kanibal, men uansett burde han ikke ta det sånn til seg. Øverli lager jo stereotyper av alt som kan rulle og gå. Skulle jeg skrevet sinna-mailer til bladutgiver fordi han lager stereotyper om fotballsupportere og håpløse ungkarer? De homofile burde ha en god sak i og med at det knapt finnes en mer homofob mann enn Pondus på denne jord. Men så har visst de homofile noe som heter humor, virker det som.

For meg virker det som om en urdårlig rapper gjerne vil i søkelyset igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Huh. Den stripa der er gammel :P

Ryk og reis, Timbuktu. Øverli har såpass stor fanbase at dette umulig kan vippe han av pinnen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...