Gå til innhold

Timbuktu raser mot «rasistisk» Frode Øverli-tegning


Flanør

Anbefalte innlegg

Intet nytt under solen. Enkelte individer skyr aldri en mulighet til å føle seg støtt. Fenomenet "å føle seg støtt" er kun siste mote i vårt oversensitive samfunn hvor det har gått sport i syting om "krenkelser" og "mangel på respekt". Det er viktig å være klar over at for mange er det svært behagelig å innta en stilling som "offer for krenkelser og diskriminering", all den tid det kan fungere som en beleilig forklaring både for seg selv og for andre på alt man ikke lykkes med. At disse individene gjentatte ganger blir snakket etter munnen (som Øverli beklageligvis gjør seg skyldig i her) bidrar til å redusere folks tålmodighet, hvilket igjen vil være uheldig ved tilfeller hvor det faktisk finnes diskriminering.

Sabla godt innlegg, Cosette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2012/01/11/kultur/tegneserie/rasisme/frode_overli/19755771/

Øverli harselerer jo med alle, homofobe, homofile, stygge damer, menn med ølbrillene på som jakter på stygge damer, menn som er hjelpeløse til å flørte, gothere, tenåringer, ikke minst seg selv.

Ingen av disse føler seg øyensynlig "krenket". Så hvorfor skriker Timbuktu opp om dette? Og som Øverli sier så er det jo ikke en harselas over kannibaler, men våre forestillinger om dem.

Rasismekortet er visst aldri langt unna i det offenlige ordskiftet nå for tiden. Tragisk.

Er det ikke sånn han får oppmerksomhet da ? Det kan iallefall ikke være på grunn av den ræva musikken. Og hvorfor identifiserer han seg med kanibaler ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn han får oppmerksomhet da ? Det kan iallefall ikke være på grunn av den ræva musikken. Og hvorfor identifiserer han seg med kanibaler ?

Ni.....n har jo samme hudfarge som kannibaler, og bruker vel dette for alt det er verdt. Kontoen hans begynner vel å bli tom, så dette er vel bare reklame for han selv. Forhåpentligvis virker det motsatt, at han herettter ikke får solgt en plate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni.....n har jo samme hudfarge som kannibaler, og bruker vel dette for alt det er verdt. Kontoen hans begynner vel å bli tom, så dette er vel bare reklame for han selv. Forhåpentligvis virker det motsatt, at han herettter ikke får solgt en plate.

Var ikke det den gnomen som skrøyt på seg å ha kasta ut Siv Jensen fra backstage området sitt ? Patetisk liten tulling....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det den gnomen som skrøyt på seg å ha kasta ut Siv Jensen fra backstage området sitt ? Patetisk liten tulling....

Det var det. Konge artist

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det. Konge artist

Flink til å komme i pressa med oppdikta historier...

Patetisk, løgnaktig, amatørmessig idiot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det den gnomen som skrøyt på seg å ha kasta ut Siv Jensen fra backstage området sitt ? Patetisk liten tulling....

Det er samme "mann" ja. Skikkelig tøffing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det den gnomen som skrøyt på seg å ha kasta ut Siv Jensen fra backstage området sitt ? Patetisk liten tulling....

Same kid. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det den gnomen som skrøyt på seg å ha kasta ut Siv Jensen fra backstage området sitt ?

Er ikke det blondinehets, egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det blondinehets, egentlig?

Jo det vil jeg tro, om det hadde vært sant...

Han minner meg om folk jeg kjente på ungdomskolen. De som alltid hadde banka alle, men ikke si bø til de altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det blondinehets, egentlig?

Nei.

Det er, for å bruke venstresidens yndlingsord, rasisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni.....n har jo samme hudfarge som kannibaler, og bruker vel dette for alt det er verdt. Kontoen hans begynner vel å bli tom, så dette er vel bare reklame for han selv. Forhåpentligvis virker det motsatt, at han herettter ikke får solgt en plate.

Kansje Timbuktu leser forlite Frode Øverli? Slik jeg leser han så harselerer han jo nettopp med fordommene folk har til bl.a homofile, homofobe, notoriske skjørtejegere og i dette tilfelle kanibaler. Men vis en bare leser et par striper om det homofile naboparet til Pondus så vil det virke som han harselerer med de homofile vis en derimot har lest han over tid vil en se at det er folks fordommer mot homofile han harselerer med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler han seg støtt fordi han er mørkhudet eller kanibal? Jeg har sett lenge på den stripa, og greier liksom ikke helt å se rasismen i det. Heldigvis ikke bare jeg som ikke kan det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler han seg støtt fordi han er mørkhudet eller kanibal? Jeg har sett lenge på den stripa, og greier liksom ikke helt å se rasismen i det. Heldigvis ikke bare jeg som ikke kan det.

Ser du ikke rasismen? Hovedpersonene er mørkhudede og det er snakk om kannibalisme! Ser du ikke rasismen nå? :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser du ikke rasismen? Hovedpersonene er mørkhudede og det er snakk om kannibalisme! Ser du ikke rasismen nå? :ironi:

Men tenk hvis det var en hvit kannibal, da kunne jo Øverli risikert at alle hvite nasjoner bedreide ham for.. for.. fordi de ble støtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler han seg støtt fordi han er mørkhudet eller kanibal? Jeg har sett lenge på den stripa, og greier liksom ikke helt å se rasismen i det. Heldigvis ikke bare jeg som ikke kan det.

Timbuktu er sikkert sur på Frode, fordi Timbuktu ikke kan tegne like bra. Så fikk småligheten ett litt rart utløp bare.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk hvis det var en hvit kannibal, da kunne jo Øverli risikert at alle hvite nasjoner bedreide ham for.. for.. fordi de ble støtt.

Nei da, det kalles ikke for rasisme da. Da er det bare et spøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...