Gå til innhold

Timbuktu raser mot «rasistisk» Frode Øverli-tegning


Flanør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:fnise: Hvis Timbuktu finner denne tråden her så blir vi alle saksøkt.

Neida:

För det ordnar sig, det gör det alltid,

jo, det löser sig, så brukar allt bli,

det kommer fixa sig till slut,

det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hvis Timbuktu finner denne tråden her så blir vi alle saksøkt.

Det er fortsatt lov å være uenig med noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje Timbuktu leser forlite Frode Øverli? Slik jeg leser han så harselerer han jo nettopp med fordommene folk har til bl.a homofile, homofobe, notoriske skjørtejegere og i dette tilfelle kanibaler. Men vis en bare leser et par striper om det homofile naboparet til Pondus så vil det virke som han harselerer med de homofile vis en derimot har lest han over tid vil en se at det er folks fordommer mot homofile han harselerer med.

Nettopp. Egentlig så er Frode Øverli ganske så politisk korrekt. Dessuten, hvis det er noen som til stadighet blir latterliggjort av Øverli, så er vel det de stygge/feite damene. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Egentlig så er Frode Øverli ganske så politisk korrekt. Dessuten, hvis det er noen som til stadighet blir latterliggjort av Øverli, så er vel det de stygge/feite damene. :fnise:

"Pondus" fremstiller fordommene på en slik måte at man må le av dem, og jeg synes bare synd på de menneskene som ikke ler av Pondus' fordommer, sier Møllerop.

I artikkelen spør de etter tur alle gruppene som blir jevnlig hetset i Pondus. Ingen av de har ett eneste vondt ord å si om tegneserien.

Timbuktu syns jeg ser mer og mer ut som en furten stakkar. :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artikkelen spør de etter tur alle gruppene som blir jevnlig hetset i Pondus. Ingen av de har ett eneste vondt ord å si om tegneserien.

Har vel egentlig aldri sett på Jokke som en fremgangsrik smukkas, så det er vel ikke bare han som hadde ølbrillene på... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt gangstarap?

I Afrika er det en del skumle avisinnslag om homofile og 'boers', ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk drar rasismekortet så mye at det har mistet all betydning

Samme kan sies om PK kortet.

Når en ser enkelte av innleggene i denne tråden kan en skjønne Timbuktu litt også. Selv om Frode Øverli er den siste jeg tenker på når noen roper rasist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme kan sies om PK kortet.

Når en ser enkelte av innleggene i denne tråden kan en skjønne Timbuktu litt også. Selv om Frode Øverli er den siste jeg tenker på når noen roper rasist

Uenig. Orskiftet i avisene blir mer og mer preget av PK holdninger av ymse slag, om behovet for å verne alle "ofrene" som løper til redaksjonene med historier om hvordan de er blitt "krenket" og med tårer i øyekroken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Orskiftet i avisene blir mer og mer preget av PK holdninger av ymse slag, om behovet for å verne alle "ofrene" som løper til redaksjonene med historier om hvordan de er blitt "krenket" og med tårer i øyekroken.

Dersom ytringsfriheten skal bgrenses av at noen kan bli krenket, er den død. Hvem som helst kan påstå seg krenket for å kneble meningsmotstandere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode Øverlig er Konge!

Hvem bryr seg om at en C-kjendis som snakker til dårlig musikk føler seg krenket ? Ærlig talt, skal man bry seg med slikt piss som dette, må man legge ned hele internett, oppheve ytringsfriheten og straffe all kommunikasjon som omhandler noe annet enn været med fengsel.

det verste er at det er "greit" for kjendiser å komme med sånne uttalelser, og de blir tatt seriøst av noen mennesker.

Men hvis fks jeg hadde ringt avisen og sagt at jeg blir veldig fornærmet av en Donald stripe, så hadde ingen brydd seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom ytringsfriheten skal bgrenses av at noen kan bli krenket, er den død. Hvem som helst kan påstå seg krenket for å kneble meningsmotstandere.

Enig. Det der er et problem som må løses snart. Den eneste jeg ser for meg er at man ikke kan gjøre noen kompromisser med ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare er et elendig PR-stunt. ingen kan være SÅ hårsår:S

Jeg mistenkter fyren for å ha et album han må selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer forøvrig på når det blir ulovlig å kalle en same for "same", men må kalle en same for "ur-innvåner-i-skandinavia-med-røtter-i-Norge-Sverige-Finland-og-vestre-del-av-Russland" ?

Samene har gjort noe av det samme som de homofile, de tok ett ord som opprinnelig var ett skjellsord, og snudde det om til en positiv ting, noe man kan være stolt av.

Så jeg tror ikke det kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Samene har gjort noe av det samme som de homofile, de tok ett ord som opprinnelig var ett skjellsord, og snudde det om til en positiv ting, noe man kan være stolt av.

Så jeg tror ikke det kommer til å skje.

Men hva heter de da? Trodde ikke same var et skjellsord i utg punktet men at det var det det het. jeg er ganske sikker på det altså. Språket deres heter jo samisk.

Nei same er såvisst ikke et skjellsord.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva heter de da? Trodde ikke same var et skjellsord i utg punktet men at det var det det het. jeg er ganske sikker på det altså. Språket deres heter jo samisk.

Nei same er såvisst ikke et skjellsord.

Du har rett, finner og lapper, var (og er?) skjellsordene. Men samene ble utsatt for en sterk "fornorskingsprosess" på mesteparten av 1800 tallet, og frem til ca før krigen, så jeg vil tro det ikke var særlig populært å innrømme at man var same på den tiden. De er stoltere av arven sin idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...