Gå til innhold

Fjas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan strekke meg til vellagret norvegia

Men den er jo kjempegod! Det er min favoritt på skivene i hverdagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå spiser jeg brød med nugatti og salt, å jeg kjenner at det bobler i magen :sjenert:

Skrevet

Hvilken anbefales?

Det er jeg ikke helt sikker på, for jeg pleier å kjøbe honning fra en lokal birøkter hjemme på sørlandet. Den er latterlig billig, og latterlig god. Det smaker lyngheier og havbris av den.

Jeg kan sende deg adressen hans - han sender gjerne, men jeg ved ikke hva det koster da.

Skrevet

Det kommer, det kommer.

Prøv et lide stykke Brie. Den er mild og snild.

Og en god ridder :daane:

Et av mine absolutt favorittsmørbrød er skikkelig godt brød med perfekt moden avocado, god spekeskinke, ridder og litt maldonsalt og pepperdryss. Også må det være gode søte tomater ved siden av! :rodmer:

Skrevet

Jeg holder fortsatt en knapp på leverpostei og agurk

Skrevet

Nu bliver jeg riktig opphidset her jeg sitter, Rumle. Du må ikke erte meg sånn!

Skrevet

Nå spiser jeg brød med nugatti og salt, å jeg kjenner at det bobler i magen :sjenert:

Åhhhhhhhhhhh jeg kjenner ingen andre som liker det! Nougatti og salt er NAM! mend et må være smør under! :fnise::duskedame:

Skrevet

Nu bliver jeg riktig opphidset her jeg sitter, Rumle. Du må ikke erte meg sånn!

:fnise:

Du må prøve det, anbefales på det sterkeste! :jepp:

Mener jeg leste om et lignende smørbrød her inne i en tråd for mange år siden - og synes det var en rar kombinasjon den gang. Men, ville prøve det - og når jeg hadde smakt det var det ingen vei tilbake! Nammmmm!

Skrevet

Kom hit kl. 09.00 med smørbrød. Da rekker vi å spise før jeg skal ud.

Og et lide glass Amarone har vi også tid til!

Skrevet

Det er jeg ikke helt sikker på, for jeg pleier å kjøbe honning fra en lokal birøkter hjemme på sørlandet. Den er latterlig billig, og latterlig god. Det smaker lyngheier og havbris av den.

Jeg kan sende deg adressen hans - han sender gjerne, men jeg ved ikke hva det koster da.

Er den blank?

Hva med acasiehonning?

Skrevet

Jeg er for ung og uerfaren i matveien

Det er derfor man ikke er ung hele livet. For å få kulinarisk erfaring. Vær djerv og dristig, så oppdager du nye smaker og nydelser.

Skrevet

Kom hit kl. 09.00 med smørbrød. Da rekker vi å spise før jeg skal ud.

Og et lide glass Amarone har vi også tid til!

Amarone har jeg heller aldri smakt! :sjenert:

Skrevet

Jeg har spist mye rart, men det har vært i sjømatverden

Skrevet

Er den blank?

Hva med acasiehonning?

Det er to varianter. Den sødeste er blank, men den egner seg nok bedre i te og slikt. Den andre er ganske mørk i farven, og har mere fylde i smaken. Akasiehonning tror jeg går fint. Du kan nok bruke hva som helst som ikke er blandingshonning (den skal komme fra én produsent, og ikke fra en honningcentral).

Skrevet

Jeg er elendig på sjømat, liker nesten ingenting :(

Skrevet

Amarone har jeg heller aldri smakt! :sjenert:

Har man først smakt en Amarone, glemmer man det aldrig.

Jeg vil gjerne ha en alvorsprat med dine foreldre!

Skrevet

Det er to varianter. Den sødeste er blank, men den egner seg nok bedre i te og slikt. Den andre er ganske mørk i farven, og har mere fylde i smaken. Akasiehonning tror jeg går fint. Du kan nok bruke hva som helst som ikke er blandingshonning (den skal komme fra én produsent, og ikke fra en honningcentral).

Ah okay, skal se etter en slik!

Skrevet

Jeg er elendig på sjømat, liker nesten ingenting :(

Har du forsøkt samtaleterapi?

Der er jo en uendelighed av delikatesser og underskjønne smaker fra havet.

Skrevet

Ah okay, skal se etter en slik!

Det kaldes vel gjerne lynghonning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...