Gå til innhold

Fjas

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
:sjokkbla: det høres IKKE godt ut, Ery :fnise: Endret av Rumle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er en sint ost? :popcorn:

F. eks. en Roquefort. Sånne med mugg er som oftest lidt sinte. Hvis du pakker ud en ost og den enten:

-eksploderer

-får deg til å lure på om noen har dødd i kjelleren din for tre uker siden

-får deg til å lure på om du burde bytte strømper

....da er den sint.

Gia du kan få litt babygrøt med Gastromat :skratte:

:tristbla:

Nei takk!

Skrevet

Jo ta nå litt grøt med gastromat. Du vet jo hvem som har den originale oppskrifta på det :fnise:

Skrevet

Ahhh!

Roquefort, en perfekt moden pære og en passende vin! :jepp:

Skrevet

Jeg tror jeg foretrekker babygrøt med gastromat framfor den der osten :kvalm:

Skrevet

Ahhh!

Roquefort, en perfekt moden pære og en passende vin! :jepp:

Til sånne oster foretrekker jeg portvin eller sherry. Men en sød dessertvin går kanskje bra? Hva pleier du å bruke?

Pære er et spennende forslag. Det har jeg ikke tenkt på. Bare pæreskinke. Jeg tror pære til Roquefort er himmelstormende godt.

Skrevet

HAr du smakt den? Det er knallgodt :)

Skrevet

Smakt hva? Pære og Roquefort? Nei, dessverre. Men gastronometeret giver fuldt udslag på ekstase når jeg tenker på det. Jeg har bare ikke tenkt på den kombinasjonen før. Jeg skammer meg.

Skrevet

Til sånne oster foretrekker jeg portvin eller sherry. Men en sød dessertvin går kanskje bra? Hva pleier du å bruke?

Pære er et spennende forslag. Det har jeg ikke tenkt på. Bare pæreskinke. Jeg tror pære til Roquefort er himmelstormende godt.

Jeg har faktisk aldri smakt portvin! BAre tenkt på å kjøpe det ... maaaange ganger :sjenert:

Disse pærene her, når de er perfekt modne, er helt fantastiske til ost, synes jeg da ...

fresh-pear-NL-109-iStock_000012376266Medium.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker bare Norvegia :gjeiper:

Jeg var heller ikke noe ostemenneske da jeg var på din alder. Det kommer.

Skrevet

Smakt hva? Pære og Roquefort? Nei, dessverre. Men gastronometeret giver fuldt udslag på ekstase når jeg tenker på det. Jeg har bare ikke tenkt på den kombinasjonen før. Jeg skammer meg.

Jeg mente om Ery har smakt Roquefort :)

Skrevet

Nam, Rumle!

Gå og kjøb en flaske Grahams Late Bottled Vintage i morgen. Og en Roquefort, lidt grottelagret velmodnet skinke og lidt god honning. Og pærer.

Så avlyser du alle avtaler, og nyder i komplett ensomhed og meditasjon.

Du kan få lidt specialhonning av meg.

• Liker 1
Skrevet

Min favorittRoquefort er forøvrig "Papillon".

• Liker 1
Skrevet

Å misjonere om madvarer og vin giver mitt liv mening, og forgylder tilværelsen. Gleden er på min side.

Men ikke kjøb sånn vanlig honning. Det er en blanding av honning fra en haug med birøktere, og de fine smakene går tabt.

Skrevet

Jeg spiser ikke andre sopper og mugg, annet enn den jeg får på resept hos en lege

Skrevet

Jeg kan strekke meg til vellagret norvegia

Det kommer, det kommer.

Prøv et lide stykke Brie. Den er mild og snild.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...