Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani

Rainbow

Anbefalte innlegg

På lørdag begynte jeg på uke fire av Insanity. (Har som kjent ikke gjort det like ofte som programmet er lagt opp, så jeg har ikke brukt fire uker!). Det vil si at jeg har fem økter igjen nå, og så blir det helt nytt program etter det! Masse nye videoer jeg ikke har sett etter hvordan er ennå. Litt fordi det er spennende å ikke vite, og litt fordi jeg ikke vil bli skremt, haha! Det er først en recovery week, hvor hver dag er lik, og så blir det fire uker med sammensetning av ulike videoer, variasjon og sånn.

Den som var på lørdag var Pure Cardio og Cardio Abs. Jeg liker at det ikke er noen gjentagelser i denne videoen, men jeg liker ikke at Shaun driver med en slags antipropaganda før det begynner. "Anybody as nervous as me for what’s to come up? I gotta admit I get nervous when I know what’s about to come up". Vel, takk for den, du. Også sier han så mye usaklige ting. Løper bort til en jente som hopper og sliter, og bare "You never wore a sports bra before insanity, did you?" Og "Sometimes, being a fitness professional, I sometimes wonder why do I do the things I do? *pause...zoom in på jente som står og tøyer.* "Cause I wanna look gooood!" *jenta mimer "right". :fnise:

Treningspause fredag og søndag. I dag var det siste kickboxingtime før sommeren. Og herreminhatt så mye forskjellig det var i denne økta. Det var mye konkurranser (om å gjøre å bli fortest ferdig med kombinasjonsspark/slag, alle må ha et visst antall ganger. Vi hadde feks fire slag, to spark, ganger tjue på begge bein og alle tre sparka. Vi hadde også hopp-spark-konkurranse og en med dype spark (sette seg ned i knebøy omtrent og så rett opp og sparke). Det var virkelig en skikkeliv intens og variert time.

Og jeg og hun jeg bokser med var BEST på den ene runden og nummer to på den andre av konkurransene! Wahey!!

Nå er jeg støl og sliten, så tror jeg tar neste Insanity-økt på onsdag, og ikke i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp ferdig med Cardio Power and Resistance, og det var siste gang med det programmet. Veldig intens økt, med mye hopping. Men trenger få pauser, da. Noen sekunder her og der. Heldigvis har jeg ikke hatt problemer med knærne etter at jeg begynte å trene barbeint, så håper det gjelder nå også. Har vært utrolig støl etter mandagen i hele dag, men merka merkelig nok ikke noe til det i dagens økt, bare når jeg går i trapper og sånt.

Nå er det bare fire økter igjen (hvorav det ene er to ganger). Så er det fem ganger med noe litt roligere. Selv om jeg regner med det blir tungt likevel. Så blir det spennende med helt nye programmer. Er altså snart halvveis. Magen ser ikke spesielt veltrent ut ennå, men såvidt jeg har skjønt merker de fleste mest forskjell i måned to.

Så får se om det stemmer for meg også!

Oh, og i går gikk jeg over 11 kilometer. Ikke akkurat høyintensitetstrening, men det føltes bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sporty chic altså!!! ;)

Trener du dette opplegget hver dag? Høres litt kompleks ut, har liksom ikke helt klart å sette meg inn i det.

Gåing føles godt det også ja, også at man får frisk og god luft ;)

Magen er vel kanskje det stedet på kvinnekroppen som er aller vanskeligst å stramme opp?

Min mage ser sånn ganske grei ut når jeg står opp, men når jeg bøyer meg frem så henger den skikkelig ut og frem.. som om musklene der bak er helt forsvunnet. hmm....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sporty chic altså!!! ;)

Trener du dette opplegget hver dag? Høres litt kompleks ut, har liksom ikke helt klart å sette meg inn i det.

Gåing føles godt det også ja, også at man får frisk og god luft ;)

Magen er vel kanskje det stedet på kvinnekroppen som er aller vanskeligst å stramme opp?

Min mage ser sånn ganske grei ut når jeg står opp, men når jeg bøyer meg frem så henger den skikkelig ut og frem.. som om musklene der bak er helt forsvunnet. hmm....??

Takk! :hoppe:

Nei, jeg trener det ikke hver dag. Det hadde jeg ikke orka, for det er så intenst, og jeg vil kunne kombinere det med kickboxinga + legge inn litt mer hvile. Jeg trener det kanskje 3-4 ganger i uka (mot seks på rad som er sånn det er satt opp). I tillegg har jeg da kickboxing og en og annen joggetur. (Sånn at jeg har trent 4-5 ganger i uka). Nå er det imidlertid sommerferie på kickboxinga, og pollen nekter meg å jogge, så da blir det kanskje mulig å gjøre det litt oftere.

Det er ganske mange forskjellige videoer, veldig høyintensiv cardiotrening med intervaller. Noen videoer er det sånn at du skal gjøre fire-fem øvelser tre runder med 30 sekunders pause mellom rundene (fortere og fortere, noe som er umulig når man svetter så det drypper og man ligger og skriker! :hoho: ), andre er det bare en lang runde med forskjellige øvelser. Det deles opp med en stretching-sekvens i midten av to harde intervallrunder. Hvert program varer til sammen rundt 40 minutter.

Det er et program man skal følge hvor det er satt opp trening mandag-lørdag, og søndag fri. Torsdag er en roligere dag der man har mer yogaaktige øvelser, men for all del tungt!! Jeg følger rekkefølgen, men tar det altså ikke daglig. Etter fire uker med dette er det én uke med noe rolige greier med samme program hver dag. Så er det fire nye uker med mange nye programmer. De har jeg ikke turt å sjekke ut ennå hvordan ser ut! :fnise:

Det er bortimot umulig å finne linker til videoene på nett, annet enn når folk filmer seg selv som trener (hvorfor GJØR folk det??), for det blir fort fjerna pga copyright. La ut linker for noen innlegg siden, men de finnes ikke lenger.

Hmmm, var dette en ok forklaring? :klo:

I dag var det den videoen jeg liker minst pga plankehelvetet på slutten med push-ups, mountain climbers, plank abs og hoppe inn og ut i planke. Tre ganger etter litt hopping. Har skrevet om det lenger oppe, (eller på forrige side er det visst nå), og det er noe driiit. Det er i alle fall slitsomt! Men nå er det bare én gang til med den videoen (to andre i mellom) så aldri mer!

Ja, magen er såå vanskelig! Jeg skjønner ikke hvordan de folka på videoen har trent for å få så definerte og fine magemuskler og flate mager når de gjør alle øvelser. Min er også sånn som du sier, flat når jeg står (med mindre jeg er oppblåst og ser ut som jeg venter unge), men når jeg sitter eller lener meg framover henger den veldig, blir en stor bulk man kan gripe fatt i, spesielt når jeg lener meg framover. Jeg trener bare i sports-bh og shorts siden jeg blir så sykt svett, så da ser jeg jo magen hele tiden. Det er jo i det minste motiverende. Og folk på nettet sier at man ser best ripped resultater i måned to av Insanity.

Så da gjenstår det å se. Har sett veldig mange bra før- og etter-bilder i alle fall!!

Woy, langt innlegg! ;)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gjorde jeg om på rekkefølgen på Insanity! :hakeslepp:

Det skulle nemlig være den yoga-aktige recovery-videoen i dag. Men det er jo fordi man hvis man gjør dette daglig nå skulle ha hatt tre dager med beinhard cardio. Jeg har hatt helg med mye annet enn trening, så jeg har hatt tre dager uten noe. Så da syntes jeg det ble litt for dumt å stå der og gjøre recovery-øvelser.

Så jeg tok den som består av to videoer istedet (og tar recovery i morra eller onsdag). Denne er først en 40-minutter cardio, hvorav det blant annet er 15-20 minutter uten noen form for pause bare hardkjør hele tiden. Var veldig fornøyd med hvor lite pauser jeg trengte, klarte stort sett å puste 5-10 sekunder og så gå igang igjen, og det var lenge mellom hver pause. Så venta jeg en liten stund og tok Cardio Abs som varer i 16 min og kun er mageøvelser uten en eneste situp eller crunch. Tungt!

Nå er det bare recovey og Plyometric Cardio Circuit (den jeg syns er verst) igjen. Så er jeg ferdig med month 1! Som jeg har brukt omtrent to mnd på siden jeg ikke gjør det daglig. Håper det funker likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insanity har så mange ulike, rare navn på programmene sine! ;) hehe. Men bra du klarer å holde styr, iallfall!

Klart det funker, det MÅ det vel gjøre! ;) Hva er det du fokuserer på fremgang på? spesielle mål?

GOOOO rainbow, du er jo helt RÅ på denne insanitytreninga spør du meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww, takk!

Ja, det er mye rare navn! Hvis det skulle være av interesse kan du se en oversikt her, da kan du hvertfall se hvor mange ganger det gjentas og sånn:

post-41744-0-99644200-1372796733_thumb.j

I dag tidlig sto jeg opp tre kvarter før jeg egentlig trengte og trente! :hakeslepp:

Tenkte at det var fint å få det unna før jobb, og at Recovery-videoen ville være en ganske fin måte å starte dagen på, siden det er litt yoga-ish. Men det var TUNGT å starte dagen sånn, gitt! Klarte ikke alt uten pause, men det meste. Bra muskeltrening!

Klart det funker, det MÅ det vel gjøre! ;) Hva er det du fokuserer på fremgang på? spesielle mål?

Hovedfokuset mitt er egentlig magen, som jeg veldig gjerne ville hatt flatere og mer synlige muskler på. Ikke noe sixpack, altså, men har ikke lyst til å ha noe jeg kan skikkelig gripe fatt i når jeg sitter. Og som henger skikkelig når jeg lener meg framover eller står i planke. Altså, jeg skjønner jo at magen må ha brett når jeg bøyer meg og sitter og at jeg ellers ville revna på midten eller veid under 45 kilo! Men ha en mage jeg er fornøyd med hadde vært veldig veldig fint. Den er jo mye bedre enn for 10-12 kilo siden, men det er lissom selvtilliten rundt det som sitter igjen. Eller mangelen på sådan. Selv om jeg liker den når jeg står, da! :) Jeg har sånn at det går inn på hver side, lissom. Men det er noe "gærent" med midten, haha!

Ellers - generelt få mer markerte muskler, enda bedre kondis så jeg kan løpe en mil uten pause og mer enn det.

Insanity er jo veldig kroppsfokusert, egentlig. Men da må det da hjelpe også, til tross for at jeg ikke gjør det så ofte som det er satt opp! Men jeg nekter å tro at jeg har trent så inn i h...hardt uten at det gir resultater, haha!

Tok mål og bilder før jeg begynte, og hadde opprinnelig tenkt å vente til jeg var helt ferdig med å måle og ta nye, men kanskje jeg burde gjøre det nå snart når jeg er halvveis også. Kanskje det er resultater jeg ikke ser selv. Er lissom så redd for at det kanskje ikke er det også....!

Bare én video før "recovery week" igjen nå! Det er den verste videoen, gleder meg til å aldri gjøre den igjen!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Plyometric Cardio Cirquit for siste gang, og jeg er FERDIG med den første måneden!! :hoppe:

Har brukt omtrent dobbelt så lang tid pga flere hviledager og kickboxing, da.

Jeg haaater den videoen, men nå klarte jeg faktisk mer enn jeg har gjort de andre gangene. Var kanskje litt motiverende å tenke "nå er det siste gangen jeg gjør dette..ever!!" Som jeg har skrevet en del ganger før er det den siste intervallrunden som er verst. Alt det andre klarer jeg faktisk å gjennomføre uten pauser.

Men når det blir basketballhopp (som er det det høres ut som), seks push ups, fire mountainclimbers, reis deg opp- repeat i tredve-førti sekunder, bli stående i planke, hopp til siden og midten og siden i tredve-førti sekunder, bli stående i planke - hopp inn og ut og inn og ut i tredve-førti sekunder....

TRE GANGER så blir jeg rimelig sliten!!

Men jeg greide å følge tempoet til de i videoen på push-up + mountain climbers-delen helt i første runden, og hver eneste runde klarte jeg å ta 10 inn-ut-hopp. SLITEN, men glad!

Nå er det en recovery-uke med samme videoen seks ganger, før måned to braker løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh det høres ut som en video som får hjertet til å hoppe ut av kroppen og gi deg skikkelig blodsmak... ekkelt! Det er ikke FOR tøft for deg? eller? Dvs det er jo bra å presse seg, og du kan jo uannsett bare gi det du orker...

well done!!!

Recovery uke blir vel bra... ta gjerne litt bilder og slikt halvveis ja, det er kjekt å sammenligne til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh det høres ut som en video som får hjertet til å hoppe ut av kroppen og gi deg skikkelig blodsmak... ekkelt! Det er ikke FOR tøft for deg? eller? Dvs det er jo bra å presse seg, og du kan jo uannsett bare gi det du orker...

well done!!!

Recovery uke blir vel bra... ta gjerne litt bilder og slikt halvveis ja, det er kjekt å sammenligne til slutt.

Nei, jeg tror ikke det blir FOR tøft, for man kan jo ta pauser, og man gjør det i sitt eget tempo. Selv om man blir veldig påvirka av Shaun T som står der og skriker, klarer man jo ikke gjøre det like fort som de superveltrente folka i videoen uansett. Men han sier hele tiden "check your heart rate", og at det er superviktig, men det har jeg ikke noe utstyr til.

Nå har jeg ikke trent siden onsdag. Det er vel den lengste pausen jeg har hatt i opplegget. Men det er litt unntakstilstand fordi samboeren og jeg har fått hund! Det blir mye ut på tisseturer med ham, mye leking og aktivitet, mye nytt å tilpasse seg. Så jeg har ikke fått trent. Ikke så lett med en valp rundt beina heller. Men det blir ikke så mye stillesitting akkurat, så jeg får da aktivisert meg. Ting roer seg vel litt snart når vi kommer inn i rutinene, så da er det klart for seks dager med recovery week.

Vil ikke skrive noe særlig om valpen her, for jeg har så mye gjenkjennelig her inne, og om jeg skriver om ham i tillegg på samme tråd tror jeg det blir veldig lett å kjenne igjen. Så om noen lurer på noe mer kan jeg ta det på PM! :) Nydelig er han, i alle fall!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye med valp!! ;) Høres jo helskjønt ut, men er vel rimelig intenst og omveldtende også.. har du hatt hund før?

Begynt på recovery week? Eller fått gått noen kjekke turer eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Gratulerer med valp! Kan skrive under på at livet blir litt snudd på hodet av en mini-sjef i huset ja...!! Søvn, trening, jobb og fritidaktiviteter kommer liksom i annen rekke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye med valp!! ;) Høres jo helskjønt ut, men er vel rimelig intenst og omveldtende også.. har du hatt hund før?

Takk!! :hoppe: Det er superkoselig, og virkelig en drøm som har gått i oppfyllelse, selv om han er en ramp og bølle innimellom. De første to ukene har vært veldig intense, vi har vært ut emed ham for å tisse hver time, ganske styrete i blokk! Men nå har det roa seg littegrann! Har ikke hatt hund som voksen før, men vokste opp med hund som døde da jeg var i starten av tjueåra.

Gratulerer med valp! Kan skrive under på at livet blir litt snudd på hodet av en mini-sjef i huset ja...!! Søvn, trening, jobb og fritidaktiviteter kommer liksom i annen rekke :P

Takk! :nigo: Ja, det har du virkelig rett i! Han sover faktisk veldig bra om natta, men jeg blir ofte liggende våken og bekymre meg for ham likevel, hehe! Trening har jeg ikke hatt tid og krefter til i det hele tatt, og jobb har vært noe greier jeg bare må gjennom så jeg kan komme tilbake til samboer og bjeffetroll. ;)

Begynt på recovery week? Eller fått gått noen kjekke turer eller noe?

NÅ har jeg begynt! Etter hele to uker uten trening! Jeg trengte den tida til lillegutt, og det var ikke noe energi til overs for trening. Har ikke hatt så lang pause siden jeg hadde treningsforbud i tre uker i høst etter en operasjon. Jeg tok Core Cardio and Balance, som er den videoen som skal gjentas gjennom hele recovery week, det vil si seks ganger.

Og jeg trente med lillegutt i stua. Han lurte VELDIG på hva i alle dager jeg drev med når jeg sto der og hoppa fra bein til bein, løp på stedet og la meg ned på bakken innimellom. Tror han syns det var såpass merkelig at han ga opp å protestere på det i det hele tatt, han bare lå og gnagde på matta jeg trente på, og litt på leker og ting jeg ga ham.

Nå skjønner jeg hva folk på nett som skriver om Insanity mener at det eneste som er recovery i denne uak er navnet, for HOI det var slitsomt! Likevel ikke like instenst som de andre øktene, og jeg gjennomførte hele uten pauser og nesten i helt likt tempo som de på videoen. Var mye de samme øvelsene, bare saktere, mer fokus på mage og hver øvelse var i ca ett minutt av gangen.

Håper jeg er igang igjen nå! Har gått litt turer denne perioden, men ikke nok til å skrive her. Men å fly ut og inn og opp og ned og overalt med valp har i alle fall ført til at jeg ikke har sittet stille i to uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Recovery, right! Hehe... godt du er igang igjen da. Selv om man er aktiv med valp osv, så blir det jo aldri det samme som trening. Er personlig "livredd" for å falle ut av treningen, derfor holder jeg skikkelig fast på opplegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, det blir ikke det samme som trening, og det var utrolig godt å komme igang igjen, selv om jeg er sliten føler jeg meg bedre når jeg er ferdig. Det var umulig å få det til de første to ukene, men nå begynner vi å komme litt mer inn i rutinene, og det funker! :) I dag fikk jeg også tatt en runde med den videoen. Det gikk veldig bra, begynner å kjenne det i armene nå, er mye armegreier på slutten!

Ja, det er skummelt å skulle falle helt ut, men heldigvis er jeg trygg på at trening har blitt en del av livet mitt, og at jeg ikke vil slutte helt og falle tilbake på det gamle livet mitt selv om plutselig det skjer ting i livet som setter ting litt på pause.

Håper bare ikke disse to ukene har gjort at den første "måneden" med trening av Insanity ikke funker like bra som den ville gjort ellers. Jeg vil ha resultater når jeg har slitt sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde ikke vofsen lyst til å være snill når jeg trente Recovery Week! :hoho:

Han skulle gnage på matta og dra den fra hverandre, stå der jeg skulle stå, hoppe etter føttene mine når jeg hoppa, bite meg i låret og i shortsen, sitte på meg når jeg skulle ta push-ups, gå i veien heele tiden sånn at jeg måtte gå litt sidelengs og fram istedet for rett bortover og stå midt i veien når jeg skulle i en hvilken som helst retning! Da det var fem minutter igjen måtte han tisse, så da måtte jeg sette på pause!

Jeg hoppa over ham noen ganger, og moving push-ups ble en smule hakkete. Pluss at jeg på førsten måtte sette hele greia på pause og starte den på nytt og gi ham noe å leke med i mellom.

Men jeg fikk da trent, og det er fremdeles slitsomt, men ikke i nærheten av like slitsomt som de andre videoene. Halvveis i recovery week nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bustyvel

Hørtes kjent ut :fnise: Min skal sitte på meg, inntil meg, whatever, når jeg trener planke, pushups etc. på matta. Litt søtt også, men tyggeleke gjør susen! Kjøp en kong, putt i noe godis (evt. ha i leverpostei og legg den i frysen litt, slik at leken kjølner og innholdet størkner... da har'n jobb en stund!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... artig det med en liten nysgjerrig en som følger med! Bra du gjennomførte allikevel, fikk sikkert mesteparten av effekten med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjent ut :fnise: Min skal sitte på meg, inntil meg, whatever, når jeg trener planke, pushups etc. på matta. Litt søtt også, men tyggeleke gjør susen! Kjøp en kong, putt i noe godis (evt. ha i leverpostei og legg den i frysen litt, slik at leken kjølner og innholdet størkner... da har'n jobb en stund!) :)

Hehe, første gangen jeg skulle trene ga jeg han faktisk akkurat det der! Fryst leverpostei i kong. Det var nok til å holde han aktivisert en god stund av treninga, men ikke hele, gitt. Mye morsommere å hjelpe meg med å rive fra hverandre matta mi! (Det er sånn puslespillmatte, med store ruter).

Har trent torsdag og fredag denne uka. Det vil si at jeg kun har én gang igjen med Core Cardio and Balance i Recovery Week før måned to starter. Den ene gangen skulle valpen hjelpe meg en del, blant annet ved å slikke meg i ansiktet mens jeg tok push-ups og prøve å få meg til å klappe seg når jeg tøyde! :fnise: Men ellers gikk det bra.

Det kule med denne videoen er at siden intensiteten er lavere enn på de andre videoene klarer jeg faktisk å følge tempoet Shaun T og gjengen har, og jeg trenger ikke pauser! :hoppe: Virker ikke som jeg har blitt satt så veldig tilbake med to uker uten trening, heldigvis.

Hehe... artig det med en liten nysgjerrig en som følger med! Bra du gjennomførte allikevel, fikk sikkert mesteparten av effekten med deg!

Ja, håper det. Og at han etter hvert blir vant til at jeg driver med det sånn at han ikke absolutt vil hjelpe til hele tiden. Begynner å misunne samboeren som ikke har han med seg på treningssenteret, hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen holder seg! Og at du klarte å holde følge...

Yeah, snart måned 2 nå! Du er bare så GOE!!!! :) Heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...