Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen

Rhiannon

Anbefalte innlegg

Da er jeg og gubben også erklærte prøvere!

Det vil si - jeg går av pillene neste uke :) Er fryktelig spent, og klarer ikke la være å sluke alt jeg klarer å komme over av prøvingsinformasjon. Var ute og kjøpte folat samme dag som gubben sa at vi burde sette i gang :)

Men det er noe i det at ignorance is bliss, for jeg merker at jo mer jeg finner å bekymre meg for, jo mer bekymrer jeg meg jo selvfølgelig. Siste i rekken er at jeg var fryktelig uregelmessig før jeg begynte på p-piller for seks år siden... Kunne ha mensen i 13 dager, eller opphold på halvannen måned, og samme hvor lenge siden det var siden sist jeg hadde den så kunne man banne på at den alltid kom dagen før jeg skulle ut og reise. Så jeg håper kroppen har lært av p-pillene, og bygd opp en regelmessig syklus :P Jeg har vært så innmari verpesjuk i jula, så hvis dette blir veldig vanskelig vet jeg jammen ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Krysser alle fingre, alle tær, armer, bein og hele røklet for at dette går glatt og fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaargh, jeg blir tullete!

Jeg driver og leser meg opp på eggløsningstester og basaltemperatur og sekreter og alskens tips og råd, og blir bare mer og mer nervøs og stressa av det. Det hjelper sikkert ikke at jeg har brukt noen timer på å få den kranglete trådløse routeren vår til å oppføre seg først - det er jo ikke akkurat en beroligende og meditativ aktivitet. Men med alt dette jeg leser, så kan jeg ikke annet enn tenke "tenk hvis jeg ikke får det til?"

Gubben har sagt at han går inn for dette fullt og helt. Men: han vil ikke vite når eggløsning er, fordi han ikke vil føle seg bundet til en kalender. Han vil heller ikke at vi skal drive med for mye testing og styr i første omgang, fordi han da mener vi kommer til å stresse sånn hvis vi ikke får det til. Men jeg stresser jo nå!! Og blir litt tullete i hodet av det hele....

Heldigvis kommer min bestevenninne på besøk neste helg. Hun har termin i juli, og hun vet at vi skal begynne å prøve nå straks, og hun det det mest ustressede og stabile mennesket jeg vet om... Så jeg håper hun kan snakke litt fornuft i både meg og han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gubben er også begynt og bli verpesjuk nå :) Et vennepar av oss venter muligens nr to, og da han fikk høre det tenkte han bare "vent nå litt, det er vår tur nå! Knip igjen!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da er vi ikke så langt fra en annen vi da! Jeg skal selv starte om 2 uker ca.. Å de sisste pillene føles jammen mangen av plutselig..

Så her må jeg følge med :popcorn: Blir spennende å se hvordan andre har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg du, jeg leser også, og stresser meg opp med at jeg sikkert ikke får det til. Har ikke gått på piller på flere år jeg, men klarer jo å overbevise meg selv om at jeg ikke har naturlig eggløsning likevel!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere, så koselig at dere stakk innom!

Jeg er kommet litt lenger siden sist, men stresser ikke mindre for det :) DEt er så typisk, har flere venninner som er gravide nå og burde jo egentlig bare vært glade for dem. Jeg er jo det også, men det er en liten djevel inni meg som sitter og klager og sier "Jeg vil også!!"

Nå hadde jeg forhåpentligvis EL på fredag eller lørdag, hvis jeg tolker kroppen min riktig. Og det er jo ikke sikkert, men jeg krysser fingre :) Dersom det er tilfellet, så traff vi i alle fall så godt vi kunne treffe! Så da er det jo 'bare' å vente i to uker og se hva som skjer....

Venting er ukult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt i magen! Fredag og lørdag hadde jeg typiske menskramper, og siden det har det verket og murret og stukket i magen... Kan ikke huske å ha hatt det sånn før. Så vidt jeg skjønner kan jeg tolke det på tre måter:

1. Siden jeg akkurat har gått på p-pillen er kanskje ikke kroppen min helt våken ennå, og jobber hardt for å komme i gang igjen.

2. Jeg var aldri så opptatt av hva den kroppen foretok seg før som jeg er nå. Men tror ikke jeg hadde ignorert sånne kramper som jeg har nå, hvor det er vondt å sette seg og reise seg, og jeg måtte krype til korset og ta paracet...

3. Det skjer mer der inne enn jeg hadde våget håpe på. Vi traff jo eggløsningen ganske bra, hvis jeg har rett i når det var, men det er lovlig usannsynlig å forvente dette alternativet på pp1 etter pillene kanskje...

Likevel lov å krysse fingre for siste alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet så lite enda, prøver å lese meg opp, så det kan hende jeg tar feil. Men hvis du hadde EL på fredag, er det ikke da tidlig å merke noe allerede på fredag/lørdag? Såvidt jeg har lest, tar det noen dager før egget fester seg, og det er først da du kan merke noe som helst (blødning, smerter, eventuelt ingenting). Kan det være eggløsningen som murrer, kanskje? Har lest om jenter som kjenner en mensliknende følelse rundt EL.

Krysser selvfølgelig fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det var egglederen som trakk seg sammen for å dytte på egget... Alternativt er det bare kroppen min som omstiller seg fra et liv på p-piller, og derfor jobber veldig hardt. Så er egentlig fornøyd hvis mensen kommer rundt neste helg, for da vet jeg i alle fall at kroppen virker :) Tviler på at det er en spire der inne, selv om jeg selvfølgelig hadde blitt superglad om det hadde klaffet allerede :)

I dag har jeg ikke vondt i magen (foreløpig - krysser fingrene), så jeg klarer å fungere i alle fall. Også derfor jeg ikke tror det nødvendigvis har noe med en spire å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min er fortsatt rar.... Og jeg tenker altfor altfor mye!

Men det hjelper å høre på Bob Marley :) Burde egentlig hatt ham på blå resept, det er så beroligende! Og stress hjelper ikke. Jeg nekter å bruke tid og energi på å bekymre meg for alt som kan hindre spire... (selvfølgelig bekymrer jeg meg uansett.)

'Mer Bob og mindre bekymring' burde nesten være min nye leveregel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å telle dager!

Dersom jeg har forstått kroppen min rett, hadde jeg EL mest sannsynlig den 27. januar, dag 15 i syklusen. Det betyr at jeg i dag er på dag 21, og 6 dpo. Ikm blir da rundt neste helg, 11 - 12 februar.

Jeg er i grunn strålende fornøyd om jeg får mensen neste uke også jeg, for det betyr at jeg virker som jeg skal :)

Jeg fant ut i går at grunnen til at jeg følte jeg stresset med dette var fordi jeg var bekymra for at jeg stresset for mye. Har du hørt så dårlig grunn! Så derfor smilte jeg til meg selv i speilet, sa til meg selv at det er morsomt å telle dager og hvis det ikke hadde vært det hadde jeg ikke gjort det. Og vips - en bør av mine skuldre!

Hadde bare alle problemer vært så enkle å løse, så hadde det vært mye mindre kaos i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :)

I går hadde jeg min første helt stressfrie dag på flere uker. Deilig! Men jeg er litt spent på om jeg greier å opprettholde det i neste uke, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jakter på symptomer :)

Er på dag 25 i dag, ca 10 dpo. Ikm nå til helgen. Jeg har ikke merket noen festeblødninger eller -smerter, og regner i grunnen ikke med å være gravid. Men tenk så spennende om det var noe der! Og tydeligvis har folk blitt gravide i første pp etter piller før :)

Jeg har bestemt meg for å ta en test neste mandag dersom ikke tr kommer før det. Hvis jeg ikke får tr før det og testen er negativ vet jeg ikke hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm.

Er på dag 26, 11 dpo. IKM til helgen.

Har ingen graviditetssymptomer, så vidt jeg kan skjønne. Er noe småkvalm og trett til tider, men det kan like så gjerne skyldes at kollegaen min gav meg forkjølelsen ungene hennes har slitt med i over en uke :)

Dersom jeg ikke får mensen til helgen vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg tviler på at jeg er gravid - selv om det selvfølgelig hadde vært absolutt fantastisk - men skjønner ikke hvorfor jeg ikke er premenstruell?

Dagene går bare ikke fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test idag - jeg klarte selvfølgelig ikke vente til mandag. Regnet vel egentlig med det, men er litt skuffa likevel. IKM er vel egentlig ikke før fredag - lørdag, men merker det nærmer seg for er så utrolig sugen på sjokolade hele tida :fnise:

Dersom tr ikke kommer i løpet av helgen, får jeg heller ta en test til. Men jeg tror nok ikke det er noe der. Sånn sett hadde det vært flott om tr kom, for da vet jeg at syklusen er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Kjedeli å teste negativt! Jeg tviler jeg kommer til å klare å vente særlig lenge! jeg er utolmodig NÅ å har flere uker igjenn :gjeiper:

Du får bare slappe av så går ukene fort, så kommer nesste måned med ny mulighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er noe i det :)

Det er jo et lite håp om at det bare var litt tidlig å teste også :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...