Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva visst de venter på andre stønader? Hva visst de er nødt til å gå på sosialen i feks 6 år fordi de ikke klarer å komme seg i arbeid og venter på klarering til trygd?

Nei da ser jeg ikke ned på dem :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Er alt for mange av dem dessverre.

Absolutt. Jeg har ingen respekt for folk som utnytter systemet på denne måten. Det er først og fremst de som gjør at svært mange ser på alle nav-klienter som en bunt med latsekker, og det er synd at de som virkelig trenger det skal bli stigmatisertpå denne måten.

Til dere som sier at alle dere kjenner som får støtte fra nav drar på sydenferie hvert år, så må jeg bare applauderer deres bekjente for utrolig bra økonmomisk sans? Tanten min har hatt år der hun ikke har hatt råd til julegaver til andre enn barna i familien, fordi hun har hatt 3000 kroner som skal vare hele julen.

Det er meningen at man skal klare å leve et så normalt liv som mulig når man går på Nav også. Hvis man av en eller annen grunn trenger støtte fra NAV så unner jeg dem å leve som oss andre som er ute i jobb. Før jeg vet ordet av det sitter jeg der selv, så jeg ser ingen grunn til å være smålig.

• Liker 3
Skrevet

Nei, dette er snakk om slekt, ikke noen jeg har "hørt om".

Høres VELDIG rart ut. Høres nesten ulovlig ut.

Absolutt. Jeg har ingen respekt for folk som utnytter systemet på denne måten. Det er først og fremst de som gjør at svært mange ser på alle nav-klienter som en bunt med latsekker, og det er synd at de som virkelig trenger det skal bli stigmatisertpå denne måten.

Til dere som sier at alle dere kjenner som får støtte fra nav drar på sydenferie hvert år, så må jeg bare applauderer deres bekjente for utrolig bra økonmomisk sans? Tanten min har hatt år der hun ikke har hatt råd til julegaver til andre enn barna i familien, fordi hun har hatt 3000 kroner som skal vare hele julen.

Det er meningen at man skal klare å leve et så normalt liv som mulig når man går på Nav også. Hvis man av en eller annen grunn trenger støtte fra NAV så unner jeg dem å leve som oss andre som er ute i jobb. Før jeg vet ordet av det sitter jeg der selv, så jeg ser ingen grunn til å være smålig.

Jeg er enig igjen ;) Og jeg er evig takknemlig for at jeg har god inntekt og slipper å leve på fattiggrensa, for det er det alt for mange som gjør i Norge idag.. :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres VELDIG rart ut. Høres nesten ulovlig ut.

Haha, er det ulovlig å dra på ferie om man lever av staten? Det handler om prioriteringer, og er vel egentlig ikke så vanskelig...

• Liker 4
Skrevet

Haha, er det ulovlig å dra på ferie om man lever av staten? Det handler om prioriteringer, og er vel egentlig ikke så vanskelig...

Det skal godt gjøres å spare til ferie når du såvidt har penger til mat. Greit nok, lever du first price-spagetti en mnd, får du sikkert lagt av en tusen lapp eller to, men alvorlig talt. Tipper din slekt har fått "sponset" tur på en eller annen måte, altså ikke fra Nav. Med mindre du og de er utlendinger (Beklager, men sånn er det)..

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

FERIE :skratte:

Måtte ha prostituert både meg og bikkja for å fått råd til det :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Nettåpp :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man betaler ikke skatt i juni måned, i alle fall ikke hvis man får AAP fra NAV. For meg utgjør det noen kroner, og hvis man bor billig og er flink til å spare er det jo fullt mulig å ha råd til en ferie en gang i året :)

• Liker 4
Skrevet

Å motta støtte fra nav, eller være i "nav-systemet" betyr jo så mangt. Hva er det som diskuteres her? De som er varig trygded, eller som er "innom" på en eller annen ordning? Er en på AAP så avhenger jo utbetalingene av lønnen en har hatt før.

Er forøvrig enig med TS - det ER folk som prøver å utnytte systemet. Og hvis man ikke kan snakke om dette problemet uten at noen blir støtt så kommer man ihvertfall aldri til bunns med det. Klart flesteparten er "normale, redelige" folk som ikke utnytter det - men det er ikke til å stikke under en stol at flere faktisk prøver. Ungdom også. Latskap kalles det i enkelte tilfeller. Men at noen prøver å utnytte systemet (noe som er uungåelig når vi har et så godt system), skal jo ikke bety at de som har "rent mel i posen" skal føle seg støtt!

• Liker 2
Skrevet

Og noen lurer på hvorfor jeg ønsker meg hund ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hund har du råd til?

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Men hund har du råd til?

Jepp, hun koster meg 1200 kr i året, så jeg valgte bort TV for å kunne beholde henne. Hun er billigere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nettåpp :ler:

Heh, seriøst, skriver du "nettopp" med å?

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, hun koster meg 1200 kr i året, så jeg valgte bort TV for å kunne beholde henne. Hun er billigere.

Ok. :)

Skrevet

Jeg hadde heller spist skalker og supper enn å gi fra meg mitt dyr :hjerte: så det så :hjerte:

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Nå må du huske at det er AB's skattepenger du bruker, kan ikke unne deg hva som helst :nei:

• Liker 4
Skrevet

Heh, seriøst, skriver du "nettopp" med å?

Det er en skrivemåte, jeg er inte dum. Nett som føkk ju and feisbukk. :fnise:

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Uff, der var jeg litt raskt ute, beklager :takke:

Har hørt litt for mye sinnasnakk fra folk som mener at de som er trygdet ikke burde ta seg råd til dyr.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller spist skalker og supper enn å gi fra meg mitt dyr :hjerte: så det så :hjerte:

Nei, det er mye annet jeg hadde kvittet meg med før henne. Da skulle jeg først ha endt opp i en pappkasse i en grøft i en bikini mens jeg levde på grus og biller.

Nå må du huske at det er AB's skattepenger du bruker, kan ikke unne deg hva som helst :nei:

Oi, det glemte jeg.

Tusen takk AB for at du lar meg beholde hunden min :takke:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Totalt unødvendig å sette alle i en bås syns jeg. Jeg kjemper fjæra av meg for å få tak i en jobb men får blånekt hver eneste j gang fordi jeg går på støtte fra nav underveis. Så egentlig sitter jeg fast oppi det, men jeg kan ikke gi opp og må fortsette den harde kampen om en dag å få jobb! Hadde bytta "livsstilen" jeg har nå tvert for en vanlig tilværelse som dere der dere har en jobb og ikke trenger å bli nervøs når mennesker i det sosialie liv spør hva du driver med til hverdags. Kutt ut med de fordommene bare. Samme som jeg skulle laget en tråd der jeg skriver alle på vestkanten er prostituerte som har giftet seg til penger. Øøøh. Huff Rikmannssnyltere hele gjengen! Haha

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...