Gå til innhold

30 day shred


klakkekatt

Anbefalte innlegg

Skuffet over meg selv! Har blitt endel opphold denne uka, av naturlige årsaker. Skulle begynne igjen i går, men gadd rett og slett ikke! Tror årsaken er at jeg ikke har nok tro på at jeg skal klare å gå ned til sommeren. Det er ikke så mange kilo jeg vil ned, men likevel føler jeg at det er et umulig prosjekt og at jeg bare vil fortsette å legge på meg, eller bli der jeg er nå, noe jeg IKKE vil.

:sukk: Måtte bare få ut noen tanker.

Skal ta en runde nå. Det hjelper jo hvert fall ikke om jeg slutter med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skuffet over meg selv! Har blitt endel opphold denne uka, av naturlige årsaker. Skulle begynne igjen i går, men gadd rett og slett ikke! Tror årsaken er at jeg ikke har nok tro på at jeg skal klare å gå ned til sommeren. Det er ikke så mange kilo jeg vil ned, men likevel føler jeg at det er et umulig prosjekt og at jeg bare vil fortsette å legge på meg, eller bli der jeg er nå, noe jeg IKKE vil.

:sukk: Måtte bare få ut noen tanker.

Skal ta en runde nå. Det hjelper jo hvert fall ikke om jeg slutter med treninga!

Dette klarer du! Ta på deg skoa, finn frem matta og sett i gang. :duskedame::duskedame::duskedame: NÅ MED EN GANG!!! :pisk:

Nå har jeg akkurat fullført 11/30. Første dag på level 2. OISANN! Her var det mye planke! Var ikke mange øvelser som ikke hadde utgangspunkt i plankeposisjon. Og mine armer og skuldre har tydeligvis ikke nok styrke til det her. (minn meg på å lese dette innlegget når jeg er ferdig med level 2 :lur: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring!! Merker at det er vanskelig å holde motivasjonen oppe, når jeg ikke har noen rundt meg til å presse meg, oppmuntre meg og motivere meg.

Er nå ferdig med dag 5/30. Var en siltsom økt! Måtte stoppe midt i den første runden med kardio, for å drikke og få igjen pusten. Var nær ved å få et anfall! Men dro meg sammen og fullførte og er stolt og glad for det!

Skal ta en økt i morgen også, og må bli flinkere til å spise og drikke litt sunnere :)

Dette skal jeg F meg klare!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er i dag ferdig med økt 4 på Level 2 :hoppe:

Synes Level 2 er kjempetung, men morsom!!

Meen, har begynt å få så innmari vondt i kneet. Tror det er "knebøy-øvelsen", der du først skal gå fram, så bak, som gjør det. Er det noen som har et alternativ til denne øvelsen? Vil jo gjerne fortsette å trene, men tør ikke belaste kneet noe særlig mer nå -- nå, 1 time, etter trening verker det veldig i kneet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er i dag ferdig med økt 4 på Level 2 :hoppe:

Synes Level 2 er kjempetung, men morsom!!

Meen, har begynt å få så innmari vondt i kneet. Tror det er "knebøy-øvelsen", der du først skal gå fram, så bak, som gjør det. Er det noen som har et alternativ til denne øvelsen? Vil jo gjerne fortsette å trene, men tør ikke belaste kneet noe særlig mer nå -- nå, 1 time, etter trening verker det veldig i kneet :sjenert:

Hva med å gjøre denne slik som du gjør på level 1? Statisk, mener jeg? Bedre det enn å ødelegge kneet, hvertfall.

Forresten.. hipp hurra for fullført 14/30! :danse:

Endret av lema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello treningsglade jenter! Jeg ble så inspirert av å lese denne tråden at jeg også har skaffet meg 30 days shred dvd'en og gått til innkjøp av en sånn vektkoffert fra rema1000 hehe.. Problemet er bare at jeg har bare en vekt (2 kg). Har lyst til å starte idag, men lurer på hvordan jeg skal få mest ut av programmet. Bør jeg bytte på innimellom øvelsene, eller kanskje bruke høyre hånd den ene dagen og venstre den andre?

Setter stor pris på tips:)

Ps kan regulere vekten opp til 10 kg..

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man klarer å bruke 2kg så er det jo ikke noe problem i å gjøre det.

Men jeg er så dårlig trent at jeg ikke hadde klart det på noen av øvelsene :P

Jeg tar siste dag av level 1 i dag, for i går ble det ikke noe dessverre da vi kom hjem så sent og vi var egentlig slite hele gjengen her. Men en dags pause syns jeg ikke er så ille :)

Spent på level 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre denne slik som du gjør på level 1? Statisk, mener jeg? Bedre det enn å ødelegge kneet, hvertfall.

Forresten.. hipp hurra for fullført 14/30! :danse:

Jo, det går an. Men da blir det så likt den siste styrkeøvelsen, der man tar knebøy og løfter vektene rett ut med strake armer.. Men det er abolsutt et alternativ, bedre enn å ødelegeg kneet ja :)

Jaa, goo mee!! :duskedame:

Hello treningsglade jenter! Jeg ble så inspirert av å lese denne tråden at jeg også har skaffet meg 30 days shred dvd'en og gått til innkjøp av en sånn vektkoffert fra rema1000 hehe.. Problemet er bare at jeg har bare en vekt (2 kg). Har lyst til å starte idag, men lurer på hvordan jeg skal få mest ut av programmet. Bør jeg bytte på innimellom øvelsene, eller kanskje bruke høyre hånd den ene dagen og venstre den andre?

Setter stor pris på tips:)

Ps kan regulere vekten opp til 10 kg..

Hadde villet kjøpt en koffert til jeg da, evt gått til innkjøp av nye vekter slik at du har en vekt til hver av armene. Litt av poenget er at man hele tiden belaster flere muskelgrupper, og det er vel derfor man merker resultater så raskt :)

Jeg tar siste dag av level 1 i dag, for i går ble det ikke noe dessverre da vi kom hjem så sent og vi var egentlig slite hele gjengen her. Men en dags pause syns jeg ikke er så ille :)

Spent på level 2

Gled deg!! Den er mye mer variert, og morsom enn Level 1 ! :jepp:

- AB her over med kneet -

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på! Har prøvd denne en gang før, kom til dag 15 eller no. Blei sjuk en god stund og hadde ikke motivasjon igjen når jeg blei frisk :sjenert:

Men! Nå er det på'n igjen! Blei gørr sliten i dag haha:P Gleder meg til å komme i form :jepp:

Hvor ofte pleier dere ta hviledager forresten? Husker jeg gjorde 5 dager på, 1 dag pause, også 5 dager på igjen. Tenker jeg kjører det løpet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1, level 2 gjennomført! Denne var jo kjempe gøy :danse:

Klarte i dag for første gang i mitt liv en orntlig push up! Uten knær, that is :D

Så kjempe fornøyd med det! Får håpe kneet holder seg ved like, så er jeg i mål om 21 dager! ( hviledag på lørdag) :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp fullført min første økt og jeg kan med hånden på hjertet si at det er den jævligste treningsøkta jeg noen sinne har opplevd.

Jeg var gørrforbanna og hylte til TV'n på et tidspunkt og overarmene mine dirrer enda. :fnise:

Gruer meg til å kjenne hvor støl jeg er i morra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av tråden og begynte i dag! Har prøvd videoen før, men ikke i 30 dager i strekk ... Håper jeg klarer det! Litt skjelven i beina nå, ellers gikk det bra :)

Endret av JollyJolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte pleier dere ta hviledager forresten? Husker jeg gjorde 5 dager på, 1 dag pause, også 5 dager på igjen. Tenker jeg kjører det løpet igjen.

Jeg har planlagt hvilkedag kun på lørdager fast + søndagene jeg jobber. Men har allerede blitt en ekstra dag i tillegg til det. At det ble lørdag jeg har pause er egentlig bare fordi tanken på at kjæresten skal se meg trene gir meg litt panikk... Så passer på å trene mens han er på jobb, før jeg drar på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg!! Den er mye mer variert, og morsom enn Level 1 ! :jepp:

- AB her over med kneet -

:)

Da gleder jeg meg ;)

I går kjente jeg det skikkelig. Var å gikk en times tur før jeg trena. Det var ikke noe særlig. Tror jeg skal trene før jeg eventuelt går på tur.

Jeg og venninna mi prøver å gå en times tur en gang i uka. Så neste uke må jeg nok trene før vi går tur ja.

Målte jo armer, liv, mage rumpe/hofter og lår når jeg starta, og målte igjen i går, men ingen endring så langt. Men jeg tror nok likevel kroppen har likt det, for det er jo ikke så slitsomt nå som når jeg starta.

Skal måle igjen når level 2 er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere når dere holder på?

Spiser dere normalt, teller dere kalorier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva spiser dere når dere holder på?

Spiser dere normalt, teller dere kalorier? :)

Jeg spiser omtrent som vanlig. Men har ikke hatt så lyst på mat som jeg har hatt før, men det har stort sett gått utover godterispisingen. Skikkelig mat spiser jeg sånn som før.

Målte kroppen min for en uke siden, og målte igjen i dag.

Jeg har gått ned totalt 6,1 cm totalt over kroppen og 4,6 cm i midjen! :jepp: !

I tillegg så føler jeg at kroppen har blitt litt strammere, ikke veeldig mye, men nok til at jeg begynner å føle meg et par hakk mer digg enn jeg gjorde for to uker siden :trene:

Aldri mer dette :vekt:

(Jeg burde kanskje kjøpe meg en badevekt så jeg kan følge med på kilo også, og ikke bare cm?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB med kneet her igjen :vinke:

Økt 5 på Level 2 ferdig, wohooo!! Gikk sånn tålelig greit med kneet i dag, og gjorde vanlige knebøy-øvelser isteden for å fram og bak, tror det var lurt! :jepp:

------

Har et annet "problem" -- blir så svett utover at det er vanskelig å få feste til armene på den planke-øvelsen der en skal hoppe fram og tilbake! I dag måtte jeg holde meg fast i matta for å ikke skli :fnise:

Ang mat så har jeg kutta ut snop/brus på hverdager, bytta ut brød med knekkebrød og spiser mindre av pasta/ris, og mer grønnsaker. Og sist jeg veide meg (på dag 2 av Level 2) hadde jeg gått ned nesten 3 kg! :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...