Gå til innhold

Alle raser er like!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Et morsomt oppkonstruert begrep.

Et meget historieløst sådant, når man tenker på hvem Karl Marx egentlig var og hva marxismen faktisk innebærer.7

Feilbruk av et begrep blir ikke rett selv om man henger på ordet kultur foran, for å kamuflere høyreekstremismen sin.

Nordmenn som kjempet og falt under krigen snur seg i grava.

Hehe, det er absolutt det samme når begrepet rasisme brukes på feil måte når det er snakk om kulturer og ikke om raser. Det er å snakke om katter når de andre snakker om hunder. Du skjønner det nå, håper jeg? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke finnes rasemessige forskjeller - hvorfor gjør det akkurat det?

Svaret mitt er:

Hvis det ikke finnes utfyllende tråder - hvorfor gjør det akkurat det? Hvis det ikke finnes fornuftige gjester, hvorfor gjør det det?

Om du ønsker å skape debatt, så må du gi litt mer kjøtt på beinet enn å si "Kvinnegruppen OTTAR! KlarferdigDISKUTER!"

Det funker kanskje for enkelte lettprovoserte og engasjerte sjeler, men sånn ellers fremstår det kun som trolling.

Hej då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er absolutt det samme når begrepet rasisme brukes på feil måte når det er snakk om kulturer og ikke om raser. Det er å snakke om katter når de andre snakker om hunder. Du skjønner det nå, håper jeg? :fnise:

Så fordi noen bruker begrepet rasisme feil, så legitimerer det de høyreekstremes feilbruk av begrepet marxist?

Neei, det gjør ikke det.

Beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om jeg tolker deg rett. Mener du nå at man er marxist hvis man tillegger miljø større vekt enn genetikk?

Absolutt!

Nå begynner det å bli noen år siden jeg leste det kommunistiske manifestet, men jeg kan ikke huske at det sto noe om hverken gener eller arv/miljø der :klo: Og hva har Marx med rasisme å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli noen år siden jeg leste det kommunistiske manifestet, men jeg kan ikke huske at det sto noe om hverken gener eller arv/miljø der :klo: Og hva har Marx med rasisme å gjøre?

Du må nesten spørre de høyreekstreme konspirasjonsteoretikerene som diktet sammen begrepet "kulturmarxist", for jeg skjønner det iallefall ikke.

Mener de alle innvandrerne er fremmedgjort, eller noe? :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Det er jo bare et kunnskapsløst forsøk på å henge ut Arbeiderpartiet, ved å peke på den kommunistiske fortiden deres...Men å påstå at Ap er kommunistisk og marxistisk parti i dag, er å dra den litt vel langt, med tanke på at Ap per nå fronter Frps innvandringspolitiske løsninger fra 80-tallet... :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det er jo bare et kunnskapsløst forsøk på å henge ut Arbeiderpartiet, ved å peke på den kommunistiske fortiden deres...Men å påstå at Ap er kommunistisk og marxistisk parti i dag, er å dra den litt vel langt, med tanke på at Ap per nå fronter Frps innvandringspolitiske løsninger fra 80-tallet... :gjeiper: )

For ikke å snakke om samfunnsøkonomien... :roll:

Ap fører mer og mer høyrepolitikk med årene.

At disse folka som sitter og konspirerer ikke har fått med seg dette forteller mye om utdanningsnivået på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det, jeg mener også at marxistene er ansvarlig for det multikulturalistiske helvete den grynende nasjonen Norge nå befinner seg i.

Det var mye cred til få personer. Hvor mange Marxister er det egentlig i Norge? 4? 14? 1412?

I gamle dager så hadde vi ett marxistisk parti i AKP-ml(marxist-leninistene), men disse har jo fjernet seg fra marxismen og enten gått ut , og kanskje blitt kapitalister, eller så har de blitt moderate sosialister og gått inn i partet Rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi noen bruker begrepet rasisme feil, så legitimerer det de høyreekstremes feilbruk av begrepet marxist?

Neei, det gjør ikke det.

Beklager.

Nei da, hvor har jeg legitimert noe som helst? Jeg bare nevnte fakta at det er absolutt det samme prinsipp. :popcorn: Morsomt hvordan noen irriterer seg når deres egen argument brukes mot dem. :popcorn::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge de fleste antirasister(spør en hvilken som helst antirasistisk organisasjon) er rasisme troen på at det finnes menneskeraser - ikke at noen er mer eller mindre verdt. Denne definisjonen er forøvrig også vedtatt av det norske storting.

Det er ikke annerkjent og har denne regjeringen i det hele tatt vedtatt den absurde definisjonen? De du beskriver er nok like antirasistiske som SoS rasisme. Rasisme er ugjerninger mot mennesker som tar utgangspunkt i rase.

Og vi som er genuint opptatt av antirasisme må være oppmerksom på slikt. De fleste biologer vil blankt avvise kommunistene sin antirasisme vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke annerkjent og har denne regjeringen i det hele tatt vedtatt den absurde definisjonen? De du beskriver er nok like antirasistiske som SoS rasisme. Rasisme er ugjerninger mot mennesker som tar utgangspunkt i rase.

Og vi som er genuint opptatt av antirasisme må være oppmerksom på slikt. De fleste biologer vil blankt avvise kommunistene sin antirasisme vil jeg tro.

Jeg vil selv kalle disrespekt som er rasebasert for rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begrepet rase brukes vel ikke stuereint om mennesker, der brukes "art" som fellesbetegnelse. Tror jeg.

Planter og dyr har arter og under arter er forskjellige raser. Samme som betegner mennesker, bare at de bråbremser etter art.

/melde seg ut av trolletråden for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet rase brukes vel ikke stuereint om mennesker, der brukes "art" som fellesbetegnelse. Tror jeg.

Planter og dyr har arter og under arter er forskjellige raser. Samme som betegner mennesker, bare at de bråbremser etter art.

/melde seg ut av trolletråden for godt.

Du forklarte hva begrepet rase ikke brukes for, men ikke hva det brukes for som spørsmålet til deg var. Selvfølgelig melder du deg ut før du svarer på spørsmålet. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å motsette seg bruk av begrepet "menneskerase" har bred, vitenskapelig støtte. At du er av en annen oppfatning endrer ikke det.

Det har IKKE vitenskaplig begrunnelse, men er begrunnet i bekymring og "etikk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har IKKE vitenskaplig begrunnelse, men er begrunnet i bekymring og "etikk".

Men brune og svarte hester kan jo tilhøre samme rase. Så farge er jo ikke noe vesentlig skille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har IKKE vitenskaplig begrunnelse, men er begrunnet i bekymring og "etikk".

Ikke helt riktig.

"The predominance of genetic variation occurs within racial groups, with only 5 to 15% of total variation occurring between groups."

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_race#Race_and_ethnicity

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1275602/?tool=pmcentrez

"In the United States both scholars and the general public have been conditioned to viewing human races as natural and separate divisions within the human species based on visible physical differences. With the vast expansion of scientific knowledge in this century, however, it has become clear that human populations are not unambiguous, clearly demarcated, biologically distinct groups. Evidence from the analysis of genetics (e.g., DNA) indicates that most physical variation, about 94%, lies within so-called racial groups. Conventional geographic "racial" groupings differ from one another only in about 6% of their genes. This means that there is greater variation within "racial" groups than between them. In neighboring populations there is much overlapping of genes and their phenotypic (physical) expressions. Throughout history whenever different groups have come into contact, they have interbred. The continued sharing of genetic materials has maintained all of humankind as a single species." (min utheving)

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_(classification_of_humans)#U.S._anthropology

http://www.aaanet.org/stmts/racepp.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasefornektelse er også rasisme.

Så hvis man har vitenskapelige argumenter tuftet på biologi som kan stille spørsmål ved rasebegrepet, så er man rasist i ditt hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...