Gå til innhold

Jubletråd for studenter

Gjest Tekola

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange av der som får A studerer typiske svadafag. 

Anonymous poster hash: 859ae...075

Jeg har i løpet av 5 år og 300 studiepoeng fått 2 B og resten kun A - i master i et tungt realfagsstudie. Det gjelder i hvert fall ikke alle!

Anonymous poster hash: ea611...7ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange av der som får A studerer typiske svadafag. 

Hva er "svadafag"?

Anonymous poster hash: 0189a...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turte endelig å sjekke studentweb (Jeg fikk kjæresten til å sjekke først), og jeg fikk A  :danse:

Det var en 30 stp eksamen, som jeg hadde ganske blandete følelser for. En dag tenkte jeg at jeg kunne få B eller A, og neste dag tenkte jeg D.

Det er såååå deilig å få bekreftelse på at jeg forstår metoden, og argumenter godt for meg i tillegg til at jeg kan jussen! Hvis jeg ser bort i fra Exphil (som ingen visstnok bryr seg om), så har jeg nå B i snitt. Hurra!

Og på toppen av det hele: Dette semesteret har jeg hatt fag som jeg kan tenke meg å jobbe med senere (familie og arverett), og da er det jo ekstra deilig å få A ettersom jeg antar at arbeidsgiver vil se på karakterene i dette faget senere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turte endelig å sjekke studentweb (Jeg fikk kjæresten til å sjekke først), og jeg fikk A  :danse:

Det var en 30 stp eksamen, som jeg hadde ganske blandete følelser for. En dag tenkte jeg at jeg kunne få B eller A, og neste dag tenkte jeg D.

Det er såååå deilig å få bekreftelse på at jeg forstår metoden, og argumenter godt for meg i tillegg til at jeg kan jussen! Hvis jeg ser bort i fra Exphil (som ingen visstnok bryr seg om), så har jeg nå B i snitt. Hurra!

Og på toppen av det hele: Dette semesteret har jeg hatt fag som jeg kan tenke meg å jobbe med senere (familie og arverett), og da er det jo ekstra deilig å få A ettersom jeg antar at arbeidsgiver vil se på karakterene i dette faget senere.

Gratulerer! Hadde akkurat samme følelse før sensur av siste eksamen, og følelsen av at det går bra er helt fantastisk! Og en A er jo fantastisk!

Endret av Sarah Dee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig, veldig bra. Det er utrolig vanskelig å få A på jussen der inntakskravet er 5.3. Det er tøff konkurranse og mange flinke studenter. Dette står det stor respekt av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Hadde akkurat samme følelse før sensur av siste eksamen, og følelsen av at det går bra er helt fantastisk! Og en A er jo fantastisk!

Tusen takk  :laugh:  Du gjorde det ganske bra du også, gjorde du ikke?

Vi går kanskje i samme "kull"?

Veldig, veldig bra. Det er utrolig vanskelig å få A på jussen der inntakskravet er 5.3. Det er tøff konkurranse og mange flinke studenter. Dette står det stor respekt av! 

Tusen takk :bolledeig:

Har slitt litt med oppgaveteknikken, så da var det spesielt deilig å få bekreftelse på at jeg får det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk  :laugh:  Du gjorde det ganske bra du også, gjorde du ikke?

Vi går kanskje i samme "kull"?

Jo, jeg er veldig fornøyd med resultatene mine! :) Vi er nok i samme "kull", ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

KOM INN PÅ MASTER!!!!  :bolledeig:

Ai nå logga jeg meg inn på samordna opptak med hjertet i halsen også hadde ikke svarene kommet enda :( Men GRATULERER :D 

Anonymous poster hash: 03301...c61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai nå logga jeg meg inn på samordna opptak med hjertet i halsen også hadde ikke svarene kommet enda :( Men GRATULERER :D 

Anonymous poster hash: 03301...c61

Kun søknadsweb virker det som. Beklager :(

Har det kommet nå altså?

Jeg fikk iallefall mail fra universitetet mitt nettopp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til deg og :D

Fagdidaktikk her!

.. og gratulerer du også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åhh, jeg er på samordna, kan ikke se at det står noe sted enda :(

Fant ingenting jeg heller :vetikke:

Anonymous poster hash: b18e9...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samordna har ikke kommet enda dessverre, ser ut til at det kun er mastersøknadene som er ferdig behandlet.

Hold ut :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant ingenting jeg heller :vetikke:

Anonymous poster hash: b18e9...827

Har søkt lektor da, så det blir jo på en måte master?

Anonymous poster hash: 9cc47...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt lektor da, så det blir jo på en måte master?

Anonymous poster hash: 9cc47...752

Lektor er integrert master, så vil nok tro at det kommer på samordna opptak med mindre du har søkt gjennom søknadsweben til det aktuelle universitetet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på masteropptaket der jeg vil gå for et par uker siden - og kom inn.  :danse:

I dag kom svaret på masteropptaket fra NTNU, og jeg kom jaggu inn der også. Det hadde jeg hvertfall IKKE trodd, såååå hadde visst litt valgmuligheter om jeg ville, woho!  :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...