Gå til innhold

Jubletråd for studenter


Gjest Tekola

Anbefalte innlegg

Har sittet og lest britisk historie på Wikipedia i hele natt og føler faktisk at det er skikkelig interessant. Etter å ha gått så lenge med så lite motivasjon, er det deilig når ting løsner litt. Snart ferie også. Ååh, som jeg gleder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen må ha hørt mine stille bønner, for jaggu var det ikke en praktikumsoppgave som telte 3/4 av eksamen  etter flere år hvor det har vært rene teorioppgaver i dette faget:danse:

Usikker på hvordan det gikk, men ganske sikker på at det iallefall er nok til en D, og det får være bra nok med et så dårlig lesesemester.

Nå er jeg såå lettet at jeg nesten ikke er bekymret fo Ex. Fac neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må ha hørt mine stille bønner, for jaggu var det ikke en praktikumsoppgave som telte 3/4 av eksamen  etter flere år hvor det har vært rene teorioppgaver i dette faget:danse:

Usikker på hvordan det gikk, men ganske sikker på at det iallefall er nok til en D, og det får være bra nok med et så dårlig lesesemester.

Nå er jeg såå lettet at jeg nesten ikke er bekymret fo Ex. Fac neste uke

Er karakterpresset på jus veldig stort? Vurderer å begynne selv men er redd for å ende opp uten jobb hvis jeg ikke klarer A/B-snitt. Har hørt det er overskudd av jurister

Anonymkode: b7868...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle. ;) What can I say...

Snakk om muntlig eksamen da siden du fikk karakterene nå?

Uansett gratulerer! Aldri tenkt at du var student, du virket litt for moden:P

Anonymkode: 8a239...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle. ;) What can I say...

Jaja, det skjønte jeg (og gratulerer), men hva slags fag? Snakker vi sosiologi? Økonomi? Språk? 

Anonymkode: 91de4...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skriftlig eksamen på medisin i går, fikk fasiten i dag og jeg har 92% riktig svar på multiple choice. Åååh, juleferie med god samvittighet!

Anonymkode: 2338e...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er karakterpresset på jus veldig stort? Vurderer å begynne selv men er redd for å ende opp uten jobb hvis jeg ikke klarer A/B-snitt. Har hørt det er overskudd av jurister

Anonymkode: b7868...c64

Nei det synes jeg ikke.

Om du vil få jobb innenfor de ti største firmaene  kan du ikke ha dårligere snitt en B. Men de fleste har ikke slike ambisjoner. De fleste vet faktisk ikke hva de vil gjøre enda.

Men det er jo sånn at de som går på jussen, er de med over 5.2 i snitt fra videregående, og er vant til å gjøre det bra. Jeg har veldig høy forventninger til meg selv, og legger derfor også et slags karakterpress på meg selv. Men det har ikke egentlig så mye med jussen å gjøre, men med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERIEEEE!!!

Herregud, jeg trodde totimers eksamen ville bety halvparten så stor eksamen som på UiO, men neida, det betyr bare halvparten så god tid. Jeg er vanligvis ekstremt rask når det kommer til eksamen. På UiOs firetimers satt jeg maks to og en halv time. På denne satt jeg og niskrev til siste minutt og rakk akkurat å bli ferdig. Ti sider på to timer! Aaah. Føler det ikke gikk sånn rett til helvete heller, selv om jeg kan ha rotet meg litt utenfor tema i det ene essayet.

Uansett! Ferie! Nå skal jeg slappe av også hjem til Norge på torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JULEFERIE, HURRA! Hadde siste muntlig eksamen i dag, og jeg hadde på følelsen at karakteren ble C (maks). Fikk en sterk B!! Er overlykkelig, og jula ble plutselig enda litt bedre! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at problemet mitt med innleveringen ordnet seg, selv om jeg ikke leverte den elektronisk innen tida. Da kan jeg ndelig slappe av til jul! Hjem i morgen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestilte karakterutskrift etter at vi fikk sensuren nå i desember. Så har jeg vært på jobbintervju, og måtte gi fra meg denne karakterutskriften. Nå skal jeg søke på en annen jobb hvor jeg må sende med karakterutskriften, så jeg gikk inn på studentweb for å bestille en ny - men nei da: "Du kan ikke bestille ny karakterutskrift før det har gått 14 dager siden forrige bestilling."

Det HAR gått 14 dager siden jeg bestilte (akkurat), men det er mulig jeg må vente til fredag med å bestille på nytt, eller i verste fall må jeg vente til neste uke (når det er 14 dager siden de sendte forrige gang). Da skal jeg ha flaks hvis den blir sendt og kommer frem til meg før søknadsfristen går ut! :angry: Kjenner jeg blir irritert på grunn av denne 14-dagerssperren, og også sur på meg selv for at jeg ikke scannet den før jeg ga den til min potensielle arbeidsgiver...

Anonymkode: e9eba...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...