AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #121 Skrevet 19. desember 2011 Det stemmer ikke, man har kunnet gjøre bildet usynlig, og da har det kun dukket opp en anonym profil, hvitt bilde på lyseblå bakgrunn. Dette dukker fortsatt opp på mange jeg søker opp på facebook. Det er hvis de ikke har noe profilbilde.
Gjest NerdMedSverd Skrevet 21. desember 2011 #122 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Anbefaler alle som allerede har timeline og sjekke ut denne videoen. Får noen tips om hvordan man kan gjøre profilen mer privat. http://www.aftenposten.no/kultur/Facebook-publiserer-alt-6725500.html Endret 21. desember 2011 av NerdMedSverd
otilie Skrevet 21. desember 2011 #123 Skrevet 21. desember 2011 er ikke forvirret, det er jo oversiktlig og greit... og jeg har jo aldri skrevet noe galt på facebook tidligere, så folk kan bare snoke syns det bare er gøy å lese det jeg skrev for mange år siden! og bildene har jo alltid vært der. 1
ladamafia Skrevet 21. desember 2011 #124 Skrevet 21. desember 2011 dinside.no har en ganske treffende artikkel rundt mye av hysteriet til folk rundt endringer på facebook. fra artikkelen: Det er nå mye enklere å få frem alt du har gjort på nettstedet siden tidenes morgen. Noe innhold er offentlig, som nye vennskap, sider du "liker" og selvfølgelig innlegg du har valgt å dele offentlig. Slik har det alltid vært. Timeline er ikke noe mer, ikke noe mindre. Mange får likevel totalt spadernoia, og farer nedover tidslinjen på slette-tokt. "Å, nei. Kanskje det var dumt å skrive elsker deg-meldinger på veggen til kjæresten jeg hadde for tre år siden?" "Å, nei. Kanskje det var dumt å skrive den rasistiske kommentaren sommeren 2009?" "Å, nei. Kanskje det var dumt å legge ut russebilder av meg selv uten bukse i fjor vår?" Ja, selvfølgelig var det dumt. Men det er ikke Facebooks skyld at du er dum. 4
MalloryK Skrevet 21. desember 2011 #126 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Kjempefestlig. Gamle innlegg/bilder som jeg hadde slettet dukker opp igjen, så her må jeg jammen følge med på min egen vegg. Lurer på hvilket bilde som vil vises i morgen Endret 21. desember 2011 av MalloryK
HedvigR Skrevet 21. desember 2011 #127 Skrevet 21. desember 2011 Hvis ting du har slettet dukker opp bør du sende en melding til facebook og rapportere feilen, for det skal ikke skje.
MalloryK Skrevet 21. desember 2011 #128 Skrevet 21. desember 2011 Skjedde på den forrige profilen min og, så det er nok en bug i systemet. Og hvis jeg skal sjekke andre sine profiler fra f.eks 2010 så bare reloader siden, får ikke sett 2010
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #129 Skrevet 22. desember 2011 Det er hvis de ikke har noe profilbilde. Dette har jeg svart på før, men tidligere var det slik at man kunne gjøre sitt profilbilde synlig kun for venner. Jeg hadde den innstillingen, og det samme hadde flere av de jeg la til. Jeg fikk kun opp det anonyme bildet på dem helt til de hadde godtatt meg som venn. Jeg vet ikke når de har endret den innstillingen, men det kan ikke være så lenge siden. Og det er ikke første gang de endrer en privacy-innstilling uten å varsle om det. Det samme skjedde med mine fotoalbum, plutselig var de offentlige. Slik skal det ikke være, selv om jeg ikke har noen bilder som ikke tåler offentlighetens lys.
Gjest Tekola Skrevet 22. desember 2011 #130 Skrevet 22. desember 2011 "slik skal det ikke være". Kom igjen, folkens! Dette er internett! Ingenting du legger ut der er "privat", i hvert fall ikke på FB, som kan bruke alle bildene dine akkurat som de vil.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #131 Skrevet 22. desember 2011 dinside.no har en ganske treffende artikkel rundt mye av hysteriet til folk rundt endringer på facebook. fra artikkelen: Den artikkelen var veldig bra. Jeg hadde også lest den saken fra aftenposten som de refererer til og tenkte mye av det samme - at aftenposten i det tilfellet skaper hysteri ut av ingenting. tenk sjæl, folkens!
Chord Skrevet 22. desember 2011 #132 Skrevet 22. desember 2011 Hvordan er det egentlig når du kommenterer en status eller skriver på veggen til noen andre, kommer det opp på profilen? Kan ikke se det på min profil. Men dette er kanskje endret?
Gjest rosa Skrevet 22. desember 2011 #133 Skrevet 22. desember 2011 Har sett det på profilene til flere venner. STYGT og idiotisk. Få tilbake FACEBOOK! Signerer under den!!
Ibanez Skrevet 22. desember 2011 #134 Skrevet 22. desember 2011 (endret) *slette innlegg* Det var uoversiktlig synes jeg med den timelinen. Flere innlegg på jeg skjule/slette om igjen, så tror det er en bug eller noe slikt.? Endret 22. desember 2011 av Ibanez
hulaboer Skrevet 22. desember 2011 #135 Skrevet 22. desember 2011 "slik skal det ikke være". Kom igjen, folkens! Dette er internett! Ingenting du legger ut der er "privat", i hvert fall ikke på FB, som kan bruke alle bildene dine akkurat som de vil. Det kan de nok ikke. Og du mener at man like gjerne kan gjøre alle bildene sine åpne for hvem som helst? For en tåpelig påstand. Selv om man i teorien kan få bildene spredt er det særdeles lite sannsynlig med mindre det er noe veldig spesielt. Og så kan man jo passe på å ikke legge til tullinger som venner på Facebook i tillegg.
hulaboer Skrevet 22. desember 2011 #136 Skrevet 22. desember 2011 (endret) dinside.no har en ganske treffende artikkel rundt mye av hysteriet til folk rundt endringer på facebook. Dette må være noe av det mest idiotiske som har kommet frem. "Russebildene, elsker deg-meldingene og rasismen har alltid ligget på Facebook. Men det er ikke før nå at det blir godt synlig for vennene dine." Nettopp. Før var det et element av "obskuritet". Før var det faktisk slik at selv om man gjorde feil, så lå det ikke særdeles lett tilgjengelig ute for all evighet. Da måtte man gjøre mer graving, og ofte var det faktisk ikke mulig å gå helt tilbake. Den latterlige tullingen av en "journalist" tror altså at mennesker aldri gjør feil, og at fordi de er komfortable å dele noe når det er uoversiktlig og lite sannsynlig at det vil bli noe stort ut av det ikke vil forandre mening når det plutselig blir mye, mye enklere å grave frem gammel møkk. Nei, dette er bare latterlig. "Journalisten" burde få sparken. Det er greit at IT-folk ikke har menneskelig innsikt, men selv en sosialt inkompetent nerd burde skjønne at det faktisk er gradsforskjeller her, at mennesker kan gjøre feil, og at det at data er uoversiktlig gjør at ulike feiltrinn ikke blir så jævla synlige. Det man sier i en kontekst der andre må grave for å finne kommentaren er ikke nødvendigvis noe man ønsker å dele permanent for alle vennene sine direkte i profilen sin! Skammelig "journalistikk" som liksom skal sette folk på plass ved å se bort ifra menneskelige egenskaper. Jeg mener, klarer ikke "journalisten" fra DinSiden å lese ingressen i Aftenposten, der det klart og tydelig står: "For å finne ut at du sa noe dumt om et arrangement du selv ikke deltok på for to år siden, måtte du søke på akkurat det arrangementet." Det er litt forskjell å måtte vite om det konkrete arrangementet og hvordan man finner frem til det, og å bare få det servert uten noen "barrierer". Endret 22. desember 2011 av hulaboer 1
Gjest henriett3 Skrevet 22. desember 2011 #137 Skrevet 22. desember 2011 Synes det er så flaut med statuser fra 2007 og sånn jeg.. Og så kan alle lese det
Gjest Tekola Skrevet 22. desember 2011 #138 Skrevet 22. desember 2011 Det kan de nok ikke. Og du mener at man like gjerne kan gjøre alle bildene sine åpne for hvem som helst? For en tåpelig påstand. Selv om man i teorien kan få bildene spredt er det særdeles lite sannsynlig med mindre det er noe veldig spesielt. Og så kan man jo passe på å ikke legge til tullinger som venner på Facebook i tillegg. Det har i hvert fall stått i Terms and Conditions-greia tidligere at alt man legger ut på FB kan brukes i promotering av produktet. Jeg har aldri skrevet eller lagt ut noe på FB som jeg ikke har stått inne for. Og gamle ting kan man jo bare slette? Jeg har blitt vist bildene til mange jeg ikke er venn med og som har dem private, takket være venner av meg som allikevel har kunnet sende meg linken til selve bildet.
Gjest Liss`pia Skrevet 23. desember 2011 #139 Skrevet 23. desember 2011 Jeg skjønner ikke helt hva peset er jeg... alt er jo det samme bare at det er organisert bedre. Jeg setter faktisk stor pris på muligheten til å gå gjennom min fb-historikk på en organisert måte og slette mye jeg ikke en gang kan minnes at jeg har skrevet. Thumbs up for fb
hulaboer Skrevet 23. desember 2011 #140 Skrevet 23. desember 2011 Det har i hvert fall stått i Terms and Conditions-greia tidligere at alt man legger ut på FB kan brukes i promotering av produktet. Det er nok neppe tilfelle. Jeg har aldri skrevet eller lagt ut noe på FB som jeg ikke har stått inne for. Og gamle ting kan man jo bare slette? Det er ikke sikkert det man skrev for f.eks. flere år siden er noe man er stolt av i dag. Ting kan forandre seg, man kan være i en ny situasjon, osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå